Kom op jongens... waarvan gaan bij jullie de kelen dicht?
V
en...net wat jij zegt: Good Will Hunting was er ook zo een.
------------------
hmmm...
[Dit bericht is gewijzigd door An-ja (Datum 03 Januari 2000).]
ennuh Bambi natuurlijk
[Dit bericht is gewijzigd door J (Datum 08 Januari 2000).]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 13-07-2002 23:10]
quote:
op 01-03-2000 om 01:49 PM schreef Verbal het volgende:
* Dat boer Hogget in 'Babe' een dansje en een liedje doet om Babe weer beter te maken
Eigenlijk heb ik het iets later in de film: op het moment dat Hogget het hek dichtmaakt (na de wedstrijd) en de doodse stilte verandert in een orkaan van juichende mensen.
Trouwens: er zitten wel meer "brokken"-stukjes in Babe, leuk dat je durft toe te geven hier ook naar te kijken
quote:
op 01-03-2000 om 03:03 PM schreef Rogier het volgende:
Het einde van American history X, als zijn broertje doodgeschoten wordt.
Spoiler!!! Ik kan niet geloven dat je het eind hier "verklapt"!!!!!
(De LMK heeft op Lowlands het laatste half uur van AHX moeten missen, en was (en is) van plan de film nog eens in zijn geheel te bekijken.)
Brok in de keel??
Erhm.....nee de eerste film die dat met de LMK doet, moet hij nog zien.
The Deerhunter
Schindler's list
Platoon
Ik kan wel stukjes of scenes gaan aanduiden, maar het is eigenlijk in alledrie de gevallen vrijwel de hele film....lijkt me duidelijk....
Ik verklap er verder niks over trouwens.
Dat vond ik wel erg ERG zielig.
- Titanic
Het stuk zeg een half uurtje voor het einde. NIET het feit dat DiCaprio zinkt, want dat vond ik wel okee ... nee, al die doodsbange mensen, die twee oudjes die samen op bed gaan liggen, de moeder die haar kinderen in bed een verhaaltje "voor het sterven" vertelt.
Het idee dat dat allemaal echt gebeurd is...
*brrrrr*
Marco
------------------
This person has performed an illegal action and will be shot down.
[Dit bericht is gewijzigd door TheMarco (Datum 03 Januari 2000).]
En ook American HistoryX .. das echt een goed film..
En natuurlijk zijn er nog veel meer waar je net ff niet op kan komen..
kisses..
quote:
leuk dat je durft toe te geven hier ook naar te kijken
V
quote:
op 01-03-2000 om 07:01 PM schreef TheMarco het volgende:
- Titanic
-Deerhunter
komt het dichtste bij "tranentrekker" ik raak niet snel echt helemaal in tranen van een film ....
[Dit bericht is gewijzigd door Guus Muisarm (Datum 04 Januari 2000).]
1. Schindler's List:
Het moment waarop de iedereen, die omgekomen is tijdens de razzia in die Poolse stad wordt verbrand (inclusief het 'rode' meisje). Ook de beelden van Auswitz zijn goed voor een brok in je keel. Een positief moment in de film waar je een brok in je keel krijgt is op het einde tijdens het overhandigen van de ring en dat Oscar Schindler in tranen uitbarst omdat hij vindt dat hij niet genoeg heeft gedaan.
2. Forrest Gump:
Als op het einde Forrest bij het graf van Jenny staat en hij praat over zichzelf en zijn zoon.
Ook: het einde van "Jerry McGuirre"
quote:
whaahahahaaaaaaaaaaaaaa , je weet toch al dat ie zinkt ???
Ja so? Bij Schindlers list weet je ook wat de joden te wachten staat, bij elke andere willekeurige rampenfilm geldt dat.
Sure, Titanic is voor een deel een wat kleffe lovestory. Maar dat is niet alles. Het is wel DEGELIJK een zeer accurate reconstructie van een naar mijn mening toch behoorlijk erge ramp. De paar nog levende overlevenden hebben dat ook gezegd als commentaar op de film: dat dit ERG leek op hoe het echt was. En dan ga je es denken over al die mensen daar toen en hoe bang die geweest moeten zijn etc. etc. etc.
Dan wordt het ineens meer dan alleen een kleffe lovestory.
In mijn mening toch wel in ieder geval.
Marco
En ook ik geef het toe dat ik van het einde van de Titanic een brok in mijn keel kreeg. En hier gaat het om het stukje waar de 2 deuren opengehouden worden en waar iedereen Rose verwelkomt.
Maar even meer on topic: Films gebaseerd op waargebeurde verhalen kunnen uiteraard, ondanks dat je het verhaal wellicht al kent, toch ontzettende Brok in de keel films zijn.
En het hoeven niet per definitie rampenfilms te zijn. Neem een willekeurige goede Vietnam film, iedereen weet wel zo'n beetje hoe verschrikkelijk het daar geweest is, maar als je dat dan op een hele diepe ontroerende emotionele manier in een film ziet, dan gaan mijn traantjes wel lopen hoor....
Ook bij sommige TV beelden trouwens. Wie kent er nu niet (nu ik het toch over Nam heb) dat beeld van dat kleine meisje met verscheurde kleren welke helemaal onder de napalm zit, met op de achtergrond haar dorp wat in de fik staat, welke over de weg heen verdwaald rondloopt naar een groep Amerikaanse soldaten toe omdat ze in 1 klap niks meer heeft.
Wat een prachtfilm!
Wanderer
Anyway, tranentrekkers:
- La Vita è Bella
- Schindler's List
- Higher Learning
- American History X (iedereen die 'm nog niet gezien heeft: bedank Rogier nog maar even voor het verraden van het eind)
Titanic
Iemand zei het al eerder, die twee oudjes aan het einde die op het bed liggen.
Een brief naar de hemel
Vrij onbekende film, maar heel goed. Het stukje waar de ratjes van het jongetje door zijn moeder van het balkon afgegooid worden is een echt 'tranen in mijn ogen' moment.
En als het paard van Atreyu doodgaat in "The Neverending Story". Sheeeeez. Dat doe je toch niet!
Overigens was dit van 10 jaar of langer geleden
Recentelijk weet ik niet zo goed meer eigenlijk. Titanic was ontroerend, maar niet meer dan dat. En voor de rest weet ik het niet meer...
quote:
op 01-06-2000 om 02:23 PM schreef Asphyxion het volgende:
"Als je begrijpt wat ik bedoel" (Olivier B Bommel). In die film nemen ze op het laatst afscheid van een dinosaurus. Janken!
was ik helemaal vergeten
de beste nederlandse tekenfilm ever
als je begrijpt wat ik bedoel.
Die is cool!
was ik helemaal vergeten
de beste nederlandse tekenfilm ever
als je begrijpt wat ik bedoel.
Die is cool!
Uh, Shawshank Redemption. Aan het eind als..Ok geen spoiler dan.
quote:
op 01-03-2000 om 02:03 PM schreef J het volgende:
uuh, ik geloof dat die film Goodmorning Vietnam heet: Het begin met de muziek van de Doors.
ennuh Bambi natuurlijk
ik ga geen films opnoemen die hierboven al zijn vermeld omdat, zoals ik al eerder zei, ik bijna bij iedere film moet janken en dus voorzover ik ze gezien heb dus ook bij bovengemoede films. Maar eentje die ook heel erg zielug is is 'my girl'
Verder heb ik ook nog een nummer van The Cure waarbij de tranen echt over mijn wangen lopen en dat is "Charlotte sometimes"
Zou 'Career Girls' nog bijna vergeten.
[Dit bericht is gewijzigd door BooBooSan (Datum 10 Januari 2000).]
La Dolce Vita, Cassablanca, Blue Velvet, Watership Down...ehh...en nog veeel meer
- Jarno
- Il postino, als ze die brief krijgen van "de secretaris van"
- Forrest Gump, als hij in Vietnam die hele stapel brieven terugkrijgt
- het einde van American History X inderdaad
En de absolute winnaar:
- To vlemma tou Odusseou, aan het eind, de scene in de mist...
[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice (Datum 10 Januari 2000).]
Kruimeltje
Doordat het een kinderfilm is zullen veel Fokkers deze film niet gezien hebben maar ik kan 'm echt aanraden. Vooral als je van een beetje sentiment houdt. Op een gegeven moment liepen er twee dikke tranen over mijn wangen.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Bambi...nuff said
Watership....alleen dat nummer van Simon en Garfunkel: en dan dat konijntje dat in een veld wordt weggesnaaid door een grote vogel: recht voor de ogen van zijn vriendje!!
Shawshank: jaaa, die opa!
One flew over the cuckoo's nest: als die nurse gemeen doet tegen die neuroot...(I'm gonna tell your daddy)
ET: als ie bijna doodgaat...en over die lieve kleine blonde Drew!!
Amrican History X,
The Green Mile en
Legends of the Fall.
Ook Dead Poets Society en nog een baal films bezorgen mij het in de openingstopic genoemde effect...
quote:zelfde smaak dus. Ook Good Will Hunting en Dead Poets Society. Verder het einde van American History X.
Op maandag 03 januari 2000 13:49 schreef Verbal het volgende:<BR>Mijn brokken-top drie in (wederom) willekeurige volgorde):<BR>* Het eind van Good Will Hunting<BR>* Dat boer Hogget in 'Babe' een danse en een liedje doet om Babe weer beter te maken<BR>* het eind van Dead Poets Society<P>Kom op jongens... waarvan gaan bij jullie de kelen dicht?<P>V
Er is maar 1 film waarbij ooit de tranen ff te voorschijn kwamen en dat is: A Perfect World van Kevin Costner
quote:Hmm, niet echt wmb. Het einde van Butch Cassidy en The Sundance Kid deed me dan veel meer.
Op zaterdag 13 juli 2002 18:29 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Bonnie & Clyde
Die scene waarbij ze neergeschoten werden, had ik het effe moeilijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Stormvogel op 13-07-2002 21:27]
En ook ontroerend vond ik Dad met Jack Lemmon, die een oude man speelt die heen en weer schommelt tussen het beste uit z'n leven willen halen, dementeren en sterven.
Mooie rollen van Kevin Spacey en Olympia Dukakis, maar met name Lemmon als de vader is geweldig.
quote:Idd! Haske zielig.
Op zaterdag 13 juli 2002 18:39 schreef Stormvogel het volgende:
My Girl
Nu bezig op Net5:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Als Vada huilent bij de kist staat van die Culkin, prachtig!
Wat trouwens te denken van de recensie in de Veronica Gids van deze week. Slechts 2 out of 5 sterren en dit: "Zoetsappige comedy, waarin slechts Curtis imponeert". Hallo? Anna Chlumsky speelt 1 van de beste en meest ontroerende rollen ooit. Zij maakt 't juist tot een prachtige film. Macaulay Culkin is ook erg goed, trouwens.
Ze hebben 't best vaak bij 't rechte eind, maar slaan hier de plank volledig mis.
A Simple Plan
zal heus wel een x geweest zij maar ik heb zoveel films gezien dat ik het echt niet meer weet
bambi
het begin van De leeuwenkoning. de combinatie van die vlucht over de ceremonie en de muziek daaroverheen, gaf me kriebels in m'n buik... zó mooi...
het einde van Cruel Intentions *kippevel*
de anime Grave of the Fireflies,
en nog wel meer, maar deze drie schieten me zo te binnen
quote:Ik vind dat je zo vaak "de beste ooit", "mooiste ooit", "prachtigste ooit" zegt.
Op zaterdag 13 juli 2002 19:42 schreef Arcee het volgende:
Anna Chlumsky speelt 1 van de beste en meest ontroerende rollen ooit.
quote:Verschrikkelijk
Op donderdag 06 januari 2000 19:03 schreef Jeany het volgende:
Ook langer dan tien jaar geleden...The Champ. Het moment dat het jochie z'n vader (de bokser) komt te overlijden. Je had die kiddo moeten horen, hartverscheurend.
Ik heb die film op video en toch elke keer weer die tranen
Bij meerdere films stromen ze me over de wangen maar vergeet vaak de titel.
Ik zit nu net even terug te denken aan vroegen toen ik The Champ voor de eerste keer zag, geen idee meer hoe oud ik was(10 ofzo).
M'n ouders keken mee en ik moest zo erg huilen(m'n moeder nog erger) toen The Champ dood ging dat m'n vader bij me kwam zitten met tranen in z'n ogen en zei met trillende stem: stil maar hoor lieverd het is maar een film
We lagen gelijk allemaal in een deuk van het lachen
quote:
Op donderdag 06 januari 2000 14:23 schreef Asphyxion het volgende:
"Als je begrijpt wat ik bedoel" (Olivier B Bommel). In die film nemen ze op het laatst afscheid van een dinosaurus. Janken!
quote:Ja... kippenvel moment. Ik vond dat nummer nooit veel aan, maar ik zie er nu altijd die scène bij.
Op zaterdag 13 juli 2002 22:42 schreef Meneer_Aart het volgende:
Bij Fucking Amal, als ze zoenen in de auto, met op de achtergrond 'I want to know what love is'.
quote:The world according to Garp is verfilmd???! Heb net het boek uit en zat me te bedenken hoe goed verfilmbaar het zou zijn. Ben nu heel erg benieuwd. Alleen hebben ze die natuurlijk nooit bij onze videotheek
Op zaterdag 13 juli 2002 18:13 schreef evert het volgende:[..]
En het einde van the world according to garp.
Om nog ff on topic te gaan: Bij La Vita E Bella heb ik echt heel erg hard moeten huilen. Dus niet een klein brokje ofzo, nee echt huilen. Dat was wel heel enrstig, in de bioscoop... Nou was ik op dat moment ook niet echt in de bui om die film te kijken...
edit: excuses voor de rare ı, dat krijg je in Turkije he...
[Dit bericht is gewijzigd door tezza op 15-07-2002 12:28]
Verder: Remember the Titans 1 grote brok!
[Dit bericht is gewijzigd door tezza op 15-07-2002 12:31]
quote:Argh.. Da's zo erg.. Dan hoorde je eerst die moeder roepen vanuit het bos.. *snik*
Op donderdag 06 januari 2000 14:23 schreef Asphyxion het volgende:
Het einde van Terminator 2 blijf ik ook, na al die keren dat ik 'm gezien heb, nog steeds erg ontroerend vinden..
Ook Phenomenon, City of Angels en Magnolia zijn van die films waar ik een traantje bij weg kan pinken.. *sniff*
The Cure (1995), met Brad Renfro en Aeryk Egan
En uit vroegere jaren, Bambi natuurlijk, en Scruffy...ook errug zielig...
quote:Owjaaaaa....
Op maandag 15 juli 2002 00:26 schreef chuckie het volgende:
Sophie's choice....de scene waarin zij over haar gedwongen keuze vertelt
quote:Met die muis.....en die gemene bewaarder.....
Op maandag 15 juli 2002 10:23 schreef MikeyMo het volgende:
The Green Mile, de enigste film die me ooit een traan op m'n wang heeft bezorgd. Ik word soft
Armagaddon: dochter Liv praat via satteliet met pappa Bruce + mamma verteld zoontje dat het niet een verkoper is, maar zijn pappa
The Green Mile: big guy get's fried
The Lion King: Simba gaat bij dode pappa kijken
ET: mr. phone home ligt op sterven
Schindler's List: wat niet...
Beelden dat een grote sloop kogel door stadion De Meer heengaat
Ajax die de Championleage+Wereldbeker wint
[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 16-07-2002 08:53]
quote:Helemaal vergeten.. prachtige film idd
Op maandag 15 juli 2002 10:36 schreef Citroentje het volgende:The Shawshank Redemption
- Titanic
Nadat het schip is gezonken.
- Saving Private Ryan
Op het einde als Miller doodgaat.
- The Lion King
Als Mufasa dood is.
Ook bij My girl moest ik echt bijna janken, toen ik 'm thuis in m'n eentje zat te kijken .
Ik heb (schaam?) meer 'moeite' met die emotionele dingen uit friends of uit dawson's creek... Duidelijk veel en veel slechter gespeeld, maar soms zijn ze in friends zo ziek ontroerend, dat ik echt met een brok in m'n keel zit . Eergisteren die aflevering gekeken dat Ross z'n pa vraagt wanneer-ie zich voor het eerst echt vader voelde en dat die toen antwoorde "toen je met je hand mijn vinger pakte en er in kneep", en dat later in die uitzending dat aapje bijna stikt en dan hetzelfde doet... Echt heel erg "over the top" maar het raakt me als een wilde!
Op 't eind van One Flew Over The Cuckoo's Nest... Als die indiaan Jack Nicholson wurgt (omdat hij niet wil dat Nicholson als een wrak verder moet leven) en daarna
ontsnapt uit de inrichting...
Watership's Down - Eigenlijk de hele film
Green Mile - Als John Coffey geëxecuteerd wordt
Gladiator - Als hij dan toch doodgaat
Malena - Niet zozeer een droevig einde, maar een soort "gevoel" de hele film door. Prachtige film
Terminator 2 - Als Arnie het dompelbad ingaat
Romeo & Juliette - Sterfscene
Dragonheart - Draco naar de sterren
Neuremberg - Op het moment dat ze de film laten zien de de geallieerden maakten in Bergen Belsen
Savior - Ze moet blijven zingen om het kind stil te houden... aangrijpend
Niet dat ik dan zit te janken, maar het laat je toch niet geheel onberoerd.
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 15-07-2002 21:22]
quote:Heej die film ken ik, goede film! Met dat kleine jongetje met zo'n "Casper the friendly ghost" maskertje was dat toch he?
Op maandag 03 januari 2000 19:01 schreef TheMarco het volgende:
- Het einde van "A Perfect World" met Kevin Costner en Clint Eastwood.... <P>Ik verklap er verder niks over trouwens.<BR>Dat vond ik wel erg ERG zielig
quote:Dat was balen idd.
Op maandag 15 juli 2002 10:46 schreef Knaller het volgende:- Saving Private Ryan
Op het einde als Miller doodgaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |