abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 januari 2000 @ 13:49:00 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_142557
Film is een krachtig medium; een (goede) film kan je kippenvel bezorgen, een brok in de keel en of tranen in de ooghoekjes, ervoor zorgen dat je je zorgvuldig gemanicuurde nagels in een uur of anderhalf volledig aan gort kluift, of je buikpijn van het lachen bezorgen.
Welke film of filmmoment heeft jullie ooit kippenvel en een brok in de keel opgeleverd omdat het zo, snif, mooi en gevoelig, snif, was?
Mijn brokken-top drie in (wederom) willekeurige volgorde):
* Het eind van Good Will Hunting
* Dat boer Hogget in 'Babe' een danse en een liedje doet om Babe weer beter te maken
* het eind van Dead Poets Society

Kom op jongens... waarvan gaan bij jullie de kelen dicht?

V

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 3 januari 2000 @ 13:57:00 #2
2033 An-ja
Chronisch nat.
pi_142558
*City of Angels.... Het was geen brokje, maar een complete oceaan.
*At first sight...

en...net wat jij zegt: Good Will Hunting was er ook zo een.

------------------
hmmm...

[Dit bericht is gewijzigd door An-ja (Datum 03 Januari 2000).]

Yes I suck. And swallow.
  maandag 3 januari 2000 @ 14:03:00 #3
1614 J
I am a Lizard King...
pi_142559
Een film over Vietnam, ik weet niet meer welke, maar het begin is zeer mooi, met "The End" van the Doors op de achtergrond

ennuh Bambi natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door J (Datum 08 Januari 2000).]

'One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them'

pi_142560
Spoiler:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Het einde van American history X, als zijn broertje doodgeschoten wordt. Vrij intens...<BR>Trouwens zoizo een zeer goede film. Moet je kijken!!!
.
.
.
.
.
.
.Spoiler

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 13-07-2002 23:10]

maandag 3 januari 2000 @ 15:04:00 #5
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_142561
quote:
op 01-03-2000 om 01:49 PM schreef Verbal het volgende:
* Dat boer Hogget in 'Babe' een dansje en een liedje doet om Babe weer beter te maken

Eigenlijk heb ik het iets later in de film: op het moment dat Hogget het hek dichtmaakt (na de wedstrijd) en de doodse stilte verandert in een orkaan van juichende mensen.
Trouwens: er zitten wel meer "brokken"-stukjes in Babe, leuk dat je durft toe te geven hier ook naar te kijken

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 3 januari 2000 @ 15:21:00 #6
1656 GEeR+
een schaduw
pi_142562
What's eating Gilbert Grape. prachtfilm. Vooral als ze aan het eind het huis in brand steken om hun moeder de schande van een begravenis te besparen.
Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
pi_142563
Einde van armegaddon (of schrijf je dat anders) Het moment dat bruce willes met zijn dochter praat vanaf de astroide vlak voordat hij de bom laat exploderen.
en natuurlijk is het iedere keer weer slikken bij ET.

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_142564
quote:
op 01-03-2000 om 03:03 PM schreef Rogier het volgende:
Het einde van American history X, als zijn broertje doodgeschoten wordt.

Spoiler!!! Ik kan niet geloven dat je het eind hier "verklapt"!!!!!

(De LMK heeft op Lowlands het laatste half uur van AHX moeten missen, en was (en is) van plan de film nog eens in zijn geheel te bekijken.)

Brok in de keel??
Erhm.....nee de eerste film die dat met de LMK doet, moet hij nog zien.

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_142565
Nou das niet zo moeilijk, genoeg films die me een brok in de keel bezorgden (ben dan ook zeer emotioneel en huil best veel).
Maar als ik er drie moet noemen:

The Deerhunter
Schindler's list
Platoon

Ik kan wel stukjes of scenes gaan aanduiden, maar het is eigenlijk in alledrie de gevallen vrijwel de hele film....lijkt me duidelijk....

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 3 januari 2000 @ 19:01:00 #10
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_142566
- Het einde van "A Perfect World" met Kevin Costner en Clint Eastwood....

Ik verklap er verder niks over trouwens.
Dat vond ik wel erg ERG zielig.

- Titanic

Het stuk zeg een half uurtje voor het einde. NIET het feit dat DiCaprio zinkt, want dat vond ik wel okee ... nee, al die doodsbange mensen, die twee oudjes die samen op bed gaan liggen, de moeder die haar kinderen in bed een verhaaltje "voor het sterven" vertelt.
Het idee dat dat allemaal echt gebeurd is...
*brrrrr*

Marco

------------------
This person has performed an illegal action and will be shot down.

[Dit bericht is gewijzigd door TheMarco (Datum 03 Januari 2000).]

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  maandag 3 januari 2000 @ 20:57:00 #11
2193 kpoekie
ja .. ik ben lastig.. weet het
pi_142567
ook zo'n filmgek?? nou ik ook..
films warvan je een brok in je keel krijgt:
- Jack
- A walk in the clouds
- Dangerous minds

En ook American HistoryX .. das echt een goed film..

En natuurlijk zijn er nog veel meer waar je net ff niet op kan komen..

kisses..

A woman without a man is like a fish without a bicycle..!!

dinsdag 4 januari 2000 @ 01:19:00 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_142568
quote:
leuk dat je durft toe te geven hier ook naar te kijken

Is geen kwestie van durven hoor

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_142569
quote:
op 01-03-2000 om 07:01 PM schreef TheMarco het volgende:
- Titanic

whaahahahaaaaaaaaaaaaaa , je weet toch al dat ie zinkt ???

-Deerhunter

komt het dichtste bij "tranentrekker" ik raak niet snel echt helemaal in tranen van een film ....

pi_142570
............ BURP ................ 2 maal sorry

[Dit bericht is gewijzigd door Guus Muisarm (Datum 04 Januari 2000).]

pi_142571
Voor mij zijn dat vast wel meer films dan deze twee, maar dit zijn de enige die ik zo 1,2,3 op kan schrijven:

1. Schindler's List:
Het moment waarop de iedereen, die omgekomen is tijdens de razzia in die Poolse stad wordt verbrand (inclusief het 'rode' meisje). Ook de beelden van Auswitz zijn goed voor een brok in je keel. Een positief moment in de film waar je een brok in je keel krijgt is op het einde tijdens het overhandigen van de ring en dat Oscar Schindler in tranen uitbarst omdat hij vindt dat hij niet genoeg heeft gedaan.
2. Forrest Gump:
Als op het einde Forrest bij het graf van Jenny staat en hij praat over zichzelf en zijn zoon.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 januari 2000 @ 10:04:00 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_142572
Vrij veel films eigenlijk, maar bij de film "Boyz 'N The Hood" alle keren (zo'n 4 keer) dat ik 'm gezien heb: het moment dat IceCube wraak neemt op diegen die zijn broer vermoord hebben en het morele dilemma waarin Cuba Gooding Jr ondertussen zit (lastig om een "keymoment" aan te halen zonder de film te verpesten).

Ook: het einde van "Jerry McGuirre"

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 4 januari 2000 @ 13:18:00 #17
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_142573
quote:
whaahahahaaaaaaaaaaaaaa , je weet toch al dat ie zinkt ???

Ja so? Bij Schindlers list weet je ook wat de joden te wachten staat, bij elke andere willekeurige rampenfilm geldt dat.

Sure, Titanic is voor een deel een wat kleffe lovestory. Maar dat is niet alles. Het is wel DEGELIJK een zeer accurate reconstructie van een naar mijn mening toch behoorlijk erge ramp. De paar nog levende overlevenden hebben dat ook gezegd als commentaar op de film: dat dit ERG leek op hoe het echt was. En dan ga je es denken over al die mensen daar toen en hoe bang die geweest moeten zijn etc. etc. etc.
Dan wordt het ineens meer dan alleen een kleffe lovestory.
In mijn mening toch wel in ieder geval.

Marco

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  woensdag 5 januari 2000 @ 16:12:00 #18
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_142574
Of het nu kippevel was of gewoon verbazing was weet ik niet, maar The crying game maakte zoiets los. Ik heb het hier over dat stukje waar we achter Dill's ware identiteit komen.

En ook ik geef het toe dat ik van het einde van de Titanic een brok in mijn keel kreeg. En hier gaat het om het stukje waar de 2 deuren opengehouden worden en waar iedereen Rose verwelkomt.

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

pi_142575
TheMarco, ik zou Schindler's List nou niet een rampenfilm willen noemen........

Maar even meer on topic: Films gebaseerd op waargebeurde verhalen kunnen uiteraard, ondanks dat je het verhaal wellicht al kent, toch ontzettende Brok in de keel films zijn.
En het hoeven niet per definitie rampenfilms te zijn. Neem een willekeurige goede Vietnam film, iedereen weet wel zo'n beetje hoe verschrikkelijk het daar geweest is, maar als je dat dan op een hele diepe ontroerende emotionele manier in een film ziet, dan gaan mijn traantjes wel lopen hoor....

Ook bij sommige TV beelden trouwens. Wie kent er nu niet (nu ik het toch over Nam heb) dat beeld van dat kleine meisje met verscheurde kleren welke helemaal onder de napalm zit, met op de achtergrond haar dorp wat in de fik staat, welke over de weg heen verdwaald rondloopt naar een groep Amerikaanse soldaten toe omdat ze in 1 klap niks meer heeft.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 5 januari 2000 @ 16:56:00 #20
2394 wanderer
groen is niet paars
pi_142576
Mijne is zonder twijfe;:
Saving Private Rian.

Wat een prachtfilm!

Wanderer

Read The News Today, Oh Boy...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 januari 2000 @ 20:50:00 #21
862 Arcee
Look closer
pi_142577
Ik ben het helemaal eens met TheMarco over Titanic. Een zeer accurante reconstructie inderdaad en gewoon één van de beste films ooit gemaakt (IMHO). Trouwens, Guus Muisarm
, wat een geweldig originele opmerking van jou zeg die van "je weet toch al dat ie zinkt". Die hadden we echt nog niet eerder gehoord.

Anyway, tranentrekkers:

- La Vita è Bella
- Schindler's List
- Higher Learning
- American History X (iedereen die 'm nog niet gezien heeft: bedank Rogier nog maar even voor het verraden van het eind)

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!fossiel woensdag 5 januari 2000 @ 21:28:00 #22
1455 Keroppi
kool kikker
pi_142578
Bambi
Ik dacht dat ik het nu wel droog zou kunnen houden maar nee hoor, elke keer weer als Bambi's moeder wordt neergeschoten krijg ik tranen in mijn ogen.

Titanic
Iemand zei het al eerder, die twee oudjes aan het einde die op het bed liggen.

Een brief naar de hemel
Vrij onbekende film, maar heel goed. Het stukje waar de ratjes van het jongetje door zijn moeder van het balkon afgegooid worden is een echt 'tranen in mijn ogen' moment.

Chick on a mission
  donderdag 6 januari 2000 @ 14:23:00 #23
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_142579
"Als je begrijpt wat ik bedoel" (Olivier B Bommel). In die film nemen ze op het laatst afscheid van een dinosaurus. Janken!

En als het paard van Atreyu doodgaat in "The Neverending Story". Sheeeeez. Dat doe je toch niet!

Overigens was dit van 10 jaar of langer geleden

Recentelijk weet ik niet zo goed meer eigenlijk. Titanic was ontroerend, maar niet meer dan dat. En voor de rest weet ik het niet meer...

I make love in theory and touch myself in practice
pi_142580
Op de eerste plaats, met afstand, staat bij mij La Vita e Bela, verschrikkelijk mooie film was dat.
pi_142581
Ook langer dan tien jaar geleden...The Champ. Het moment dat het jochie z'n vader (de bokser) komt te overlijden. Je had die kiddo moeten horen, hartverscheurend.
Dé garantie op een succesvol leven ben jezelf!
  donderdag 6 januari 2000 @ 19:21:00 #26
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_142582
quote:
op 01-06-2000 om 02:23 PM schreef Asphyxion het volgende:
"Als je begrijpt wat ik bedoel" (Olivier B Bommel). In die film nemen ze op het laatst afscheid van een dinosaurus. Janken!

Jaaaaah! Ik kon er geen bedenken, maar idd, daar zat ik toch wel even met een brok in m'n keel

donderdag 6 januari 2000 @ 19:55:00 #27
2394 wanderer
groen is niet paars
pi_142583
JA, fuck

was ik helemaal vergeten

de beste nederlandse tekenfilm ever
als je begrijpt wat ik bedoel.

Die is cool!

donderdag 6 januari 2000 @ 19:58:00 #28
2394 wanderer
groen is niet paars
pi_142584
JA, fuck

was ik helemaal vergeten

de beste nederlandse tekenfilm ever
als je begrijpt wat ik bedoel.

Die is cool!

donderdag 6 januari 2000 @ 21:17:00 #29
2376 Chieltje
ik koop al mijn eigen kleren!
pi_142585
Het hele 2e gedeelte van La vita e bella is zo ontzettend mooi en verschrikkelijk tegelijk, dat ik het daar wel even moeilijk bijhad. Vooral als die vader wordt neergeschoten.
Ook bij Forrest Gump had ik het eigenlijk de hele film door, maar dat kwam gewoon omdat ik blij verbaasd was dat er zulke mooie films gemaakt kunnen worden.
Life is all about a good health and a bad memory.
  donderdag 6 januari 2000 @ 21:27:00 #30
572 Sniper
Gull Catcher
pi_142586
Ik zat ontzettend te janken tijdens "Mamma is Boos" maar misschien zat er gewoon wat in mijn oog. Kan ook.

Uh, Shawshank Redemption. Aan het eind als..Ok geen spoiler dan.

pi_142587
ik jank geloof ik wel bij iedere film...
* Beppie gaat even nadenken over details.

vrijdag 7 januari 2000 @ 12:35:00 #32
1704 drolage
Nie Fokkuh!
pi_142588
quote:
op 01-03-2000 om 02:03 PM schreef J het volgende:
uuh, ik geloof dat die film Goodmorning Vietnam heet: Het begin met de muziek van de Doors.
ennuh Bambi natuurlijk

Ik denk dat je Apocalyps Now bedoeld. Dat is de film waar ze midden in het heetst van de strijd gaan surfen. En hij begint met The End van de The Doors. Ik ben het overigens helemaal met je eens dat het een toppertje is.
Andere films die bij mij veel gevoelens losweekte:
- Good Will Hunting
- One Flew over the Cuckoo's Nest (Scrhijf je dat zo?)
- En misschien een beetje lang geleden maar ik vond het toendertijd echt zielig dat Goose dood ging in Top Gun (Verder geen hele goede film maar ik blijf hem leuk vinden!)
Loose all time, Love your mind, Free your soul
pi_142589
* Beppie heeft nagedacht.

ik ga geen films opnoemen die hierboven al zijn vermeld omdat, zoals ik al eerder zei, ik bijna bij iedere film moet janken en dus voorzover ik ze gezien heb dus ook bij bovengemoede films. Maar eentje die ook heel erg zielug is is 'my girl'

Verder heb ik ook nog een nummer van The Cure waarbij de tranen echt over mijn wangen lopen en dat is "Charlotte sometimes"

pi_142590
Ik wilde nog een film toevoegen, ik ben namelijk zaterdag naar de bios geweest.
De 6th sense, echt een topper en ingrijpend.
Dat jongetje speelt zo geloofwaardig en ik daar meerdere malen door een brok van in m'n keel gekregen.
Loose all time, Love your mind, Free your soul
  maandag 10 januari 2000 @ 14:53:00 #35
910 Barbie
Graduated Fool
pi_142591
* Barbie heeft vorige week E.T. weer eens gezien en heeft echt tranen met tuiten gejankt.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_142592
Ja,het einde van 'Good Will Hunting' echt wel!
Ook 'Terms of Endearment' heeft veel van die momenten
Verder ontroerend mooi 'Novecente'.Zien gaan die film(s)!

Zou 'Career Girls' nog bijna vergeten.

[Dit bericht is gewijzigd door BooBooSan (Datum 10 Januari 2000).]

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_142593
Zonder meer stuk voor stuk brok in de keel films:

La Dolce Vita, Cassablanca, Blue Velvet, Watership Down...ehh...en nog veeel meer

- Jarno

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_142594
- The Shawshank Redemption, hoe het die oude man (van die kraai) vergaat nadat hij is vrijgekomen

- Il postino, als ze die brief krijgen van "de secretaris van"

- Forrest Gump, als hij in Vietnam die hele stapel brieven terugkrijgt

- het einde van American History X inderdaad

En de absolute winnaar:
- To vlemma tou Odusseou, aan het eind, de scene in de mist...

[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice (Datum 10 Januari 2000).]

FOK!fossiel maandag 10 januari 2000 @ 21:34:00 #39
1455 Keroppi
kool kikker
pi_142595
aanvulling

Kruimeltje
Doordat het een kinderfilm is zullen veel Fokkers deze film niet gezien hebben maar ik kan 'm echt aanraden. Vooral als je van een beetje sentiment houdt. Op een gegeven moment liepen er twee dikke tranen over mijn wangen.

Chick on a mission
  zaterdag 13 juli 2002 @ 17:56:36 #40
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_4996889
Het einde van Dragonfly: = SPOILER
Het einde van Betrayed: = ook Spoiler
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Als Joe eindelijk op de plek komt waar zijn vrouw verdween en je erachter komt dat ze niet meer leeft is er een brok in de keel moment aangekomen: want Joe heeft de reis niet voor niks gemaakt. Zijn overleden vrouw heeft hem naar zijn dochter geleid. Mooi!
.
.
.
In Betrayed is Debra Winger alles kwijtgeraakt. De extreemrechtse man waarvan ze hield (ze moest hem doden) en zijn gezin (met de kleine meid waar ze een goed contact mee had) en ze raakte haar baan bij de FBI kwijt. Na vele omzwervingen gaat ze terug naar de familie waar ze was geinfiltreerd. De kleine meid mist haar nog steeds en je weer dat zij niet de extreemrechtse kant op gaat. Mooi moment, als ze zwaait ter afscheid.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.

mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
pi_4996955
Ik heb echt gehuild bij Amelie: van grappig, van mooi, van onderhoudse spanning, en zo.

Bambi...nuff said

Watership....alleen dat nummer van Simon en Garfunkel: en dan dat konijntje dat in een veld wordt weggesnaaid door een grote vogel: recht voor de ogen van zijn vriendje!!

Shawshank: jaaa, die opa!

One flew over the cuckoo's nest: als die nurse gemeen doet tegen die neuroot...(I'm gonna tell your daddy)

ET: als ie bijna doodgaat...en over die lieve kleine blonde Drew!!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_4997024
Niet echt een brok in me keel gehad maar:Saving Private Ryan waar die joodse/amerikaanse soldaat(ben ff naam vergeten) dood gestoken werdt.Zó lullig....al deed Upham nou wat ,maar nee!Meneer zakte in elkaar
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  zaterdag 13 juli 2002 @ 18:11:51 #43
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4997078
Hmm.. ik heb het wel met meer dan 3 films hoor
Maar vooral bij:

Amrican History X,
The Green Mile en
Legends of the Fall.

Ook Dead Poets Society en nog een baal films bezorgen mij het in de openingstopic genoemde effect...

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 13 juli 2002 @ 18:13:30 #44
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_4997092
quote:
Op maandag 03 januari 2000 13:49 schreef Verbal het volgende:<BR>Mijn brokken-top drie in (wederom) willekeurige volgorde):<BR>* Het eind van Good Will Hunting<BR>* Dat boer Hogget in 'Babe' een danse en een liedje doet om Babe weer beter te maken<BR>* het eind van Dead Poets Society<P>Kom op jongens... waarvan gaan bij jullie de kelen dicht?<P>V
zelfde smaak dus. Ook Good Will Hunting en Dead Poets Society. Verder het einde van American History X.
En het einde van the world according to garp.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_4997149
Bij meerdere films heb ik een brok in keel. Een paar voorbeelden:
The green mile
Armagaddon
Als je begrijpt wat ik bedoel

Er is maar 1 film waarbij ooit de tranen ff te voorschijn kwamen en dat is: A Perfect World van Kevin Costner

There can be no triumph without loss
  zaterdag 13 juli 2002 @ 18:29:48 #46
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_4997304
Bonnie & Clyde
Die scene waarbij ze neergeschoten werden, had ik het effe moeilijk.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  zaterdag 13 juli 2002 @ 18:33:16 #47
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_4997349
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 18:29 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Bonnie & Clyde
Die scene waarbij ze neergeschoten werden, had ik het effe moeilijk.
Hmm, niet echt wmb. Het einde van Butch Cassidy en The Sundance Kid deed me dan veel meer.
mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
  zaterdag 13 juli 2002 @ 18:39:38 #48
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_4997423
My Girl
Nu bezig op Net5:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Als Vada huilend bij de kist staat van die Culkin, prachtig!

[Dit bericht is gewijzigd door Stormvogel op 13-07-2002 21:27]

zaterdag 13 juli 2002 @ 18:43:59 #49
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_4997480
Voor mij ook precies diezelfde scene uit Saving Private Ryan, met die Duitser die een Amerikaanse soldaat langzaam neersteekt, en hem tegelijkertijd probeert te sussen, de blik in de ogen van die stervende jongen...

En ook ontroerend vond ik Dad met Jack Lemmon, die een oude man speelt die heen en weer schommelt tussen het beste uit z'n leven willen halen, dementeren en sterven.
Mooie rollen van Kevin Spacey en Olympia Dukakis, maar met name Lemmon als de vader is geweldig.

The short weekend begins with longing...
pi_4997739
bij "The Green Mile" en "E.T" had ik dit...
pi_4997923
Zeker weten, Schindler's List
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 juli 2002 @ 19:42:36 #52
862 Arcee
Look closer
pi_4998199
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 18:39 schreef Stormvogel het volgende:
My Girl
Nu bezig op Net5:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Als Vada huilent bij de kist staat van die Culkin, prachtig!
Idd! Haske zielig.

Wat trouwens te denken van de recensie in de Veronica Gids van deze week. Slechts 2 out of 5 sterren en dit: "Zoetsappige comedy, waarin slechts Curtis imponeert". Hallo? Anna Chlumsky speelt 1 van de beste en meest ontroerende rollen ooit. Zij maakt 't juist tot een prachtige film. Macaulay Culkin is ook erg goed, trouwens.

Ze hebben 't best vaak bij 't rechte eind, maar slaan hier de plank volledig mis.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 13 juli 2002 @ 19:46:32 #53
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_4998259
Bij het einde van:

A Simple Plan

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_4998291
ehh ehh tja

zal heus wel een x geweest zij maar ik heb zoveel films gezien dat ik het echt niet meer weet

bambi

pi_4998456
Zowel de geweldige rol van Billy Bob Thornton in "Sling Blade" als die van Leonardo DiCaprio in "What's Eating Gilbert Grape" hebben me meerdere keren behoorlijk beroerd!
pi_4998789
The Green Mile.
pi_4998824
hmmm...

het begin van De leeuwenkoning. de combinatie van die vlucht over de ceremonie en de muziek daaroverheen, gaf me kriebels in m'n buik... zó mooi...

het einde van Cruel Intentions *kippevel*

de anime Grave of the Fireflies,

en nog wel meer, maar deze drie schieten me zo te binnen

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_4998947
The Champ

ja lach maar hoor

pi_4998957
Pompy de Robodoll dus!
...
pi_4999405
The green mile: bij t einde.
Lord of the rings: in die grotten, als de tovenaar naar beneden valt.
The Little mermaid: het eind
The Lion king: als Simba komt kijken of zijn vader nog leeft..
pi_5001423
Bij Fucking Amal, als ze zoenen in de auto, met op de achtergrond 'I want to know what love is'.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_5001678
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 19:42 schreef Arcee het volgende:
Anna Chlumsky speelt 1 van de beste en meest ontroerende rollen ooit.
Ik vind dat je zo vaak "de beste ooit", "mooiste ooit", "prachtigste ooit" zegt.
Die uitspraak verliest een beetje zijn waarde op die manier, want je vindt toch alles de ...ste ooit.
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_5001796
Requiem for a dream en donnie darko, tis vooral
de muziek dat het em doet
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_5001853
quote:
Op donderdag 06 januari 2000 19:03 schreef Jeany het volgende:
Ook langer dan tien jaar geleden...The Champ. Het moment dat het jochie z'n vader (de bokser) komt te overlijden. Je had die kiddo moeten horen, hartverscheurend.
Verschrikkelijk

Ik heb die film op video en toch elke keer weer die tranen
Bij meerdere films stromen ze me over de wangen maar vergeet vaak de titel.

Ik zit nu net even terug te denken aan vroegen toen ik The Champ voor de eerste keer zag, geen idee meer hoe oud ik was(10 ofzo).
M'n ouders keken mee en ik moest zo erg huilen(m'n moeder nog erger) toen The Champ dood ging dat m'n vader bij me kwam zitten met tranen in z'n ogen en zei met trillende stem: stil maar hoor lieverd het is maar een film
We lagen gelijk allemaal in een deuk van het lachen

"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  zaterdag 13 juli 2002 @ 23:12:06 #65
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_5001854
Ik vond Braveheart toch wel erg ontroerend.
  zaterdag 13 juli 2002 @ 23:24:37 #66
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_5002041
quote:
Op donderdag 06 januari 2000 14:23 schreef Asphyxion het volgende:
  zaterdag 13 juli 2002 @ 23:29:48 #67
17205 Profesor
I have a dream!
pi_5002129
Godfather deel III
wanneer zijn dochter omkomt op de trappen na de Opera..
schitterende gedaan...eerst die stilte en dan het geschreeuw..
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 juli 2002 @ 00:20:43 #68
862 Arcee
Look closer
pi_5002880
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 22:42 schreef Meneer_Aart het volgende:
Bij Fucking Amal, als ze zoenen in de auto, met op de achtergrond 'I want to know what love is'.
Ja... kippenvel moment. Ik vond dat nummer nooit veel aan, maar ik zie er nu altijd die scène bij.
pi_5009016
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 18:13 schreef evert het volgende:

[..]

En het einde van the world according to garp.

The world according to Garp is verfilmd???! Heb net het boek uit en zat me te bedenken hoe goed verfilmbaar het zou zijn. Ben nu heel erg benieuwd. Alleen hebben ze die natuurlijk nooit bij onze videotheek

Om nog ff on topic te gaan: Bij La Vita E Bella heb ik echt heel erg hard moeten huilen. Dus niet een klein brokje ofzo, nee echt huilen. Dat was wel heel enrstig, in de bioscoop... Nou was ik op dat moment ook niet echt in de bui om die film te kijken...

edit: excuses voor de rare &#305;, dat krijg je in Turkije he...

[Dit bericht is gewijzigd door tezza op 15-07-2002 12:28]

pi_5009045
Hm, Robin Williams als Garp

Verder: Remember the Titans 1 grote brok!

[Dit bericht is gewijzigd door tezza op 15-07-2002 12:31]

zondag 14 juli 2002 @ 18:39:57 #71
27972 Phaelanx
Modder eter
pi_5009144
quote:
Op donderdag 06 januari 2000 14:23 schreef Asphyxion het volgende:
Argh.. Da's zo erg.. Dan hoorde je eerst die moeder roepen vanuit het bos.. *snik*

Het einde van Terminator 2 blijf ik ook, na al die keren dat ik 'm gezien heb, nog steeds erg ontroerend vinden..
Ook Phenomenon, City of Angels en Magnolia zijn van die films waar ik een traantje bij weg kan pinken.. *sniff*

[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
  zondag 14 juli 2002 @ 20:46:37 #72
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5010437
Bij The Color Purple heb ik tranen met tuiten gejankt (vooral op het eind), het leek wel een moesson. Prachtige film.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zondag 14 juli 2002 @ 21:00:17 #73
28328 IceFace
Moet je maar uitkijken...
pi_5010643
Dead Poets Society...
  zondag 14 juli 2002 @ 21:28:21 #74
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_5011048
-Armageddon
-Pearl Harbor
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_5011078
Ik zal het maar meteen goed praten: ik was een jaar of 9.
Het was GTST.
Sylvia ging dood en nam afscheid van iedereen. Ze stonden daar in een rijtje en Sylvia ging iedereen af, al haar vrienden (er stonden er niet zoveel maar dit geheel terzijde) en toen ook nog dochter Kim. Toen stapte ze in de auto en reed weg. Toen ging ik even naar de keuken mijn neus snuiten
  zondag 14 juli 2002 @ 22:28:54 #76
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_5012110
Streets OF Philidelphia.........prachtig....
Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_5012490
The Cure, met 2 jongetjes die op reis gaan om voor 1 van de 2 (met kanker) een medicijn te zoeken. Als dat jochie op t laatst dood in zn kist ligt komt er een zo mooie scene...een echt brok-in-je-keel-stukje..

The Cure (1995), met Brad Renfro en Aeryk Egan

En uit vroegere jaren, Bambi natuurlijk, en Scruffy...ook errug zielig...

"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  maandag 15 juli 2002 @ 00:26:32 #78
3051 chuckie
woont nu in Leidsche Rijn
pi_5014219
Sophie's choice....de scene waarin zij over haar gedwongen keuze vertelt
wanna play?
pi_5016418
quote:
Op maandag 15 juli 2002 00:26 schreef chuckie het volgende:
Sophie's choice....de scene waarin zij over haar gedwongen keuze vertelt
Owjaaaaa....
DANYEL EN THIJS
  maandag 15 juli 2002 @ 10:23:30 #80
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5016456
The Green Mile, de enigste film die me ooit een traan op m'n wang heeft bezorgd. Ik word soft
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_5016472
quote:
Op maandag 15 juli 2002 10:23 schreef MikeyMo het volgende:
The Green Mile, de enigste film die me ooit een traan op m'n wang heeft bezorgd. Ik word soft
Met die muis.....en die gemene bewaarder.....
DANYEL EN THIJS
  maandag 15 juli 2002 @ 10:31:16 #82
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5016515
* Doopy-X- is niet vaak emotioneel maar er zijn uitzonderingen

Armagaddon: dochter Liv praat via satteliet met pappa Bruce + mamma verteld zoontje dat het niet een verkoper is, maar zijn pappa
The Green Mile: big guy get's fried
The Lion King: Simba gaat bij dode pappa kijken
ET: mr. phone home ligt op sterven
Schindler's List: wat niet...

Beelden dat een grote sloop kogel door stadion De Meer heengaat
Ajax die de Championleage+Wereldbeker wint

[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 16-07-2002 08:53]

maandag 15 juli 2002 @ 10:32:43 #83
31999 Grunnie
Erestor Anárion
pi_5016528
Ik kreeg heel lang geleden een brok in mijn keel van E.T. dat was de eerste keer dat ik die film zag (in 1982 geloof ik), samen met mijn vader in de Bioscoop!
Proud to be a Fok!ker | Fotoboek | Grunnie
pi_5016553
Requiem For A Dream
American History X
The Shawshank Redemption
  maandag 15 juli 2002 @ 10:37:09 #85
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_5016563
quote:
Op maandag 15 juli 2002 10:36 schreef Citroentje het volgende:

The Shawshank Redemption

Helemaal vergeten.. prachtige film idd
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 15 juli 2002 @ 10:46:55 #86
30961 Knaller
knalt er op los
pi_5016647
Volgens mij al eerder genoemd, maar toch...

- Titanic
Nadat het schip is gezonken.

- Saving Private Ryan
Op het einde als Miller doodgaat.

- The Lion King
Als Mufasa dood is.

"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_5018408
Ik wil weleens wat gevoelig zijn voor emotionele momenten, maar er zijn maar twee films waarbij ik me echt in moest houden: The green mile (Tweede keer in de bios echt zitten janken, samen met twee vrienden en een vriendin, 20/21 jaar oud toen . Als ik 'm nou kijk vind ik 'm toch wel erg langdradig) en donnie darko (het einde, dat "mad world" dat is echt kippevel!).

Ook bij My girl moest ik echt bijna janken, toen ik 'm thuis in m'n eentje zat te kijken .

Ik heb (schaam?) meer 'moeite' met die emotionele dingen uit friends of uit dawson's creek... Duidelijk veel en veel slechter gespeeld, maar soms zijn ze in friends zo ziek ontroerend, dat ik echt met een brok in m'n keel zit . Eergisteren die aflevering gekeken dat Ross z'n pa vraagt wanneer-ie zich voor het eerst echt vader voelde en dat die toen antwoorde "toen je met je hand mijn vinger pakte en er in kneep", en dat later in die uitzending dat aapje bijna stikt en dan hetzelfde doet... Echt heel erg "over the top" maar het raakt me als een wilde!

pi_5021954
Bij American Beauty... Dit kwam ook grotendeels door de goede filmmuziek van Thomas Newman...

Op 't eind van One Flew Over The Cuckoo's Nest... Als die indiaan Jack Nicholson wurgt (omdat hij niet wil dat Nicholson als een wrak verder moet leven) en daarna
ontsnapt uit de inrichting...

maandag 15 juli 2002 @ 18:31:59 #89
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_5022836
Wellicht al genoemd, maar toch:

Watership's Down - Eigenlijk de hele film

Green Mile - Als John Coffey geëxecuteerd wordt

Gladiator - Als hij dan toch doodgaat

Malena - Niet zozeer een droevig einde, maar een soort "gevoel" de hele film door. Prachtige film

Terminator 2 - Als Arnie het dompelbad ingaat

Romeo & Juliette - Sterfscene

Dragonheart - Draco naar de sterren

Neuremberg - Op het moment dat ze de film laten zien de de geallieerden maakten in Bergen Belsen

Savior - Ze moet blijven zingen om het kind stil te houden... aangrijpend

Niet dat ik dan zit te janken, maar het laat je toch niet geheel onberoerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 15-07-2002 21:22]

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 15 juli 2002 @ 18:57:15 #90
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_5023148
Op het einde van Moulin Rouge neemt Smots een Fisherman's Friend.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 15 juli 2002 @ 20:20:53 #91
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_5024442
Bridges over Madison County toch wel erg rakend....
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  maandag 15 juli 2002 @ 20:27:38 #92
31014 vandijk87
Like it loud!
pi_5024541
Band of Brothers, in bijna elke aflevering zit wel zo'n moment. Ik heb het vaak bij dat soort oorlogsfilms, in van die sterfscenes, of als de familie van de soldaat ingelicht moet worden.
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol!
  maandag 15 juli 2002 @ 20:29:56 #93
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_5024575
De hele introscene van Saving private Ryan (landing op Omaha beach)
Asumption is the mother of all fuck-ups
  maandag 15 juli 2002 @ 20:37:17 #94
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_5024706
Nog meer gejank.

En inderdaad, bij Rain Man blijf ik het moeilijk houden.

maandag 15 juli 2002 @ 22:19:03 #95
19578 Bink
C'est moi!
pi_5026372
Er is eigenlijk maar e'e'n film waar ik tot mijn eige stomme verbazing natte ogen van krijg, telkens en telkens weer. Dat is dus 'Terms of Endearment', op het moment dat de twee zoontjes aan het bed verschijnen in het ziekenhuis. En later wanneer Jack Nicolson het oudste zoontje zijn zwembad gaat laten zien.
pi_5026562
quote:
Op maandag 03 januari 2000 19:01 schreef TheMarco het volgende:
- Het einde van "A Perfect World" met Kevin Costner en Clint Eastwood.... <P>Ik verklap er verder niks over trouwens.<BR>Dat vond ik wel erg ERG zielig
Heej die film ken ik, goede film! Met dat kleine jongetje met zo'n "Casper the friendly ghost" maskertje was dat toch he?
ik denk eerst goed na voordat ik iets doms zeg
  maandag 15 juli 2002 @ 22:37:04 #97
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_5026808
Een brok in de keel kreeg ik o.a. bij The Shawshank Redemption, Schindler's List, Philadelphia..
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_5027423
schindlers list
Her name was Lola, she was a showgirl..........
pi_5027450
o ja ! en TITANIC
Her name was Lola, she was a showgirl..........
  maandag 15 juli 2002 @ 23:17:03 #100
28560 toska
Let's All Chant
pi_5027722
Once upon a time in the west (als ik het goed schrijf)
Die muziek!! en dat jochie als hij buiten staat , als zijn fam. omgebracht is , *slik*
Normaal zing ik de sterren van de hemel
  maandag 15 juli 2002 @ 23:22:34 #101
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_5027832
Als Unlce Ben dood is in Spiderman.
Signature:
Maximaal
4
regels
  dinsdag 16 juli 2002 @ 00:08:33 #102
30961 Knaller
knalt er op los
pi_5028682
Was dat stukje uit Independence Day vergeten als de First Lady na dat helicopterongeluk in het ziekenhuis ligt en aan inwendige bloedingen overlijdt. Op de gang zegt die president dan tegen z'n dochtertje dat mamma nu 'slaapt'. Kreeg ik ook wel een klein brokje van in mijn keel.
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  dinsdag 16 juli 2002 @ 03:35:32 #103
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_5031233
Als Mufasa dood gaat in de Lion King !
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
pi_8497847
quote:
Op maandag 15 juli 2002 10:46 schreef Knaller het volgende:

- Saving Private Ryan
Op het einde als Miller doodgaat.

Dat was balen idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')