Vervolg van het legendarische
Het grote Wesley Sonck topic. (lees de eerste posts !)
Wesley Sonck trekt vandaag hard van leer in een interview in het populaire Belgische weekblad "Humo" :
Enkele citaten over zijn Ajax-periode :
"Al in de eerste week werd het duidelijk dat ik niet in de spits zou spelen. Dat was een ontnuchtering, maar ik dacht bij mezelf 'het is mijn eerste jaar, ik ga niet moeilijk doen' , ik blijf erbij het eerste jaar heb ik niet ontgoocheld: 9 goals in de competitie, 7 beslissende assists en met 4 doelpunten onze topscorer in de CL"
"Weet je, ik ben geen jongen die graag belangrijk gevonden wordt, maar als een club je aantrekt ga je er toch vanuit dat ze blij zijn met je komst. Dat gevoel heeft Ajax mij nooit gegeven. Ik ben daarvan geschrokken."
"Van een club als Ajax ga je er toch vanuit dat ze een concreet plan hebben. Niet dus: ze hebben mij uitsluitend op mijn naam gebaseerd en het aantal doelpunten dat ik had gescoord. Ze hadden er géén idee van welk soort voetballer ik was. Met de Griekse spits Charisteas maken ze nu mogelijk net dezelfde fout. Hun problemen zijn nog lang niet opgelost"
"Ik heb niet de arrogantie om mij uit te roepen tot enige en onbetwistbare spits die altijd moet spelen. Dat soort , zeg maar, bescheidenheid staat haaks op de mentaliteit van de club. Of ze nu 18 of 30 zijn, allemaal vinden ze zichzelf de beste."
"Ik kan het niet normaal vinden dat een 18 jarige in de kleedkamer een speler van 30 helemaal verrot scheldt. De waarheid moet bij Ajax altijd zo hard mogelijk aankomen. Toen Yannis (Anastasiou) , een brave vent van 32 die toch al veel heeft meegemaakt, vorig jaar naar Ajax kwam werd hij meteen door de jongeren geschoffeerd. Ik blijf er mij over verbazen. Het heeft uiteindelijk tot het ineenzakken van het team geleid."
"Buitenlandse spelers kunnen bij de Nederlandse pers op weinig goodwill rekenen"
"Het huidige Ajax systeem vermoordt de creativiteit. Bij Ajax leven ze in het verleden. Eén keer is Koeman écht kwaad op mij geweest. Toen ik in de kleedkamer het waagde aan te klagen dat het systeem blijkbaar heilig was.
"Sommige spelers, Sneijder bv, konden veel hardere dingen zeggen zonder ze terecht werden gewezen. Hij kreeg een boete omdat hij zijn middelvinger naar de trainer had opgestoken. "
"Als ze bij Ajax het karakter van de Belgen of de Duitsers hadden zou er een geweldig team staan. Maar de gemakzucht en de eigen onderlinge strijdjes halen de bovenhand"
"Hier (bij BMG) mag je nog eens een pass over 40 meter door de lucht geven, als hij maar bij de speler aankomt. Bij Ajax moet elke pass strak getrapt zijn. Kort en over de grond. Wie daar moeite mee heeft krijgt te horen dat hij niet geschikt is om bij Ajax te spelen. Waarom denk je dat Maxwell niet meer de speler van vorig seizoen is? En hij heeft dan nog zoveel talent. "