donequote:Op dinsdag 8 februari 2005 01:11 schreef spooky1234 het volgende:
- edit-
kan een mod even titel aanpasen.. upcomming moet natuurijk upcoming zijn.. typo
Wel of geen uitbreidbaar geheugen vind ik veel belangrijker dan de kwaliteit van de foto's.quote:Nokia 6230 heeft slechts vga cam en geen flits
D500 heeft slechts 1.3 mp cam en geen uitbriedbaar geheugen
Motorola gaat ook niet verder dan 1 megapixel op het moment.
noem eens dan wat!quote:Op dinsdag 8 februari 2005 02:09 schreef StrayDog het volgende:
Tja, geen smartphone, dan hoeft het voor mij niet.
Sinds ik een T-mobile SDA heb ben ik er achter gekomen dat je met een gsm met Symbian of Windows CE toch wel veel handige dingen kunt doen.
Juist! 2 megapixel met flits doet mij ook niet zo veelquote:Op dinsdag 8 februari 2005 02:09 schreef StrayDog het volgende:
Tja, geen smartphone, dan hoeft het voor mij niet.
Sinds ik een T-mobile SDA heb ben ik er achter gekomen dat je met een gsm met Symbian of Windows CE toch wel veel handige dingen kunt doen.
Uhm motorola heeft wel 1.3 megapixel camera telefoons hier in nederland.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 01:11 schreef spooky1234 het volgende:
Als het goed is komt eind april in ieder geval Vodafone op de markt komt met Sony Ericsson Clara.
Het gaat hoogst waarschijnlijk een bestseller worden tenzij de prijs extreem hoog komt te liggen.
Ik vind het zelf een beetje lijp maar het ziet er naar uit dat SonyEricsson voortaan namen gaat geven aan mobieltjes ipv typeaanduiding.
Uiterlijk lijkt Clara heel erg veel op een t610 (mooi!), qua formaat heel klein beetje groter dan t610, ongeveer even groot als een k700.
MAAR HET HEEFT EEN 2.0 MEGAPIXEL cam met flits!!! en dan voor zo een klein telefoontje..
uiteraard bluetooth, uitbreidbaar geheugen etc etc..
Ben benieuwd waarmee nokia, samsung en motorola gaan komen.
Nokia 6230 heeft slechts vga cam en geen flits
D500 heeft slechts 1.3 mp cam en geen uitbriedbaar geheugen
Motorola gaat ook niet verder dan 1 megapixel op het moment.
[afbeelding]![]()
[afbeelding]![]()
[afbeelding]
![]()
Samsung heeft geen PROTOTYPE 5 MP camera gebouwd, in korea is die gewoon verkrijgbaar, en binnenkort hier in europa ook...quote:Op woensdag 9 februari 2005 19:46 schreef spooky1234 het volgende:
ja klopt samsung heeft ook een prototype 5 megapixel gebouwd en dat ding ziet er afschuwelijk lelijk uit en is een grote baksteen vergeleken met SE Clara.
Er is ook een samsung 3 megapixel die te koop is al in azie en het is een lellijk ding BAH
[afbeelding]
Hmm, er zijn MEEERDERE dingen te installeren dan wat jij net opnoemt? En waarom zou navigatie op telefoon niet goed genoeg zijn in de auto? Ik heb ermee gewerkt, werkt perfect?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 02:18 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
noem eens dan wat!
Ik hoor wel meer mensen om me heen die lullen over smartphones en dat het echt beter is etc etc.. maar kom op zeg wat doe jij met je smartphone wat anders niet kan?
Navigatie software installeren? come on, useless crap en duur.. niet goed genoeg voor in de auto en weinig nuttig op de fiets.
Applicaties installeren? Zoals een divx speler? ok leuk om series of films af te spelen.. maar dat kan met een gewone telefoon ook.. die hebben ook een mediaplayer.
MSN? ja ok ik geef toe dat het wel leuk is om msn op je telefoon te hebben al is het niet zoo geweldig want t typt niet relaxed genoeg en je kan t niet decent gebruiken...
Navigatie (Tomtom mobile) werkt echt perfect en de cheapasses kunnen de software gewoon downloaden, heb je alleen nog een gps ontvangertje nodig en die zijn er al voor onder de 100 euro.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 02:18 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
noem eens dan wat!
Ik hoor wel meer mensen om me heen die lullen over smartphones en dat het echt beter is etc etc.. maar kom op zeg wat doe jij met je smartphone wat anders niet kan?
Navigatie software installeren? come on, useless crap en duur.. niet goed genoeg voor in de auto en weinig nuttig op de fiets.
Klopt, maar op een smartphone kun je precies die software zetten die jij het fijnst vindt en zit je niet vast aan een standaard programmaatje (dat net niet die functies heeft die jij fijn vindt bv), er is ongelooflijk veel software voor te vinden, mp3/divx/mpeg/xvid etc. maar ook vele andere toepassingen, je kunt het zo gek niet bedenken.quote:Applicaties installeren? Zoals een divx speler? ok leuk om series of films af te spelen.. maar dat kan met een gewone telefoon ook.. die hebben ook een mediaplayer.
MSN werkt ook perfect hoor, net als op pc en dat typen is natuurlijk hetzelfde als sms'en.quote:MSN? ja ok ik geef toe dat het wel leuk is om msn op je telefoon te hebben al is het niet zoo geweldig want t typt niet relaxed genoeg en je kan t niet decent gebruiken...
Dit is natuurlijk wel ERG zwart-wit gezien hequote:Op donderdag 10 februari 2005 01:29 schreef af het volgende:
siemens komt met een 3 megapixel camera telefoon (cebit), dus 2 megapixel stelt niks voor.
Heel dit topic is zwart-wit!quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel ERG zwart-wit gezien he![]()
Hahah ik heb hier fotos en specs van de opkomende toestellen van siemens, dus. En wat nils zegt klopt, alles is hier zwart-wit...quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel ERG zwart-wit gezien he![]()
dus wat?quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:50 schreef af het volgende:
[..]
Hahah ik heb hier fotos en specs van de opkomende toestellen van siemens, dus.
Jij hebt er duidelijk geen persoonlijke ervaring mee.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:34 schreef spooky1234 het volgende:
En over navigatie via je mobiel? Het is niet stabiel genoeg om echt betrouwbaar te zijn, vastlopen komt te vaak voor, het is niet super snel, schermpje is te klein om het echt handig te maken en het is een gedoe met kabeltjes en houders en ziet er vaak niet uit.
Je hebt 2 typen mensen ie navigatie nodig hebben:
- professionals die voor hun werk hele dag rondrijden en die gaan nooit genoegen nemen aan een half-gaar systeem via je mobieltje.
- mensen die het voor de lol hebben en die mensne gebruiken het 1 keer in de maand misschien of soms wat vaker voor de lol. Maar blijf het weggegooid geld vinden.
1)5mp samsung is inderdaad een prototype.. en het is een afschuwelijk groot ding, totaal niet praktischquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:34 schreef spooky1234 het volgende:
een hoop stomme opmerkingen vragen om een lange reply
- my mistake dat plaatje is idd niet van en 3mp samsung maar van een 3mp xcute DV1.. vaag onbekend merk maar ik vergiste mij inderdaad in dat het een samsung was.
- 5mp samsung is inderdaad een prototype.. en het is een afschuwelijk groot ding, totaal niet praktisch
- Als siemens op cebit komt met iets wil het niet zeggen dat het binnenkort uitkomt, kijk naar se z1010 die was al in 2002 gepresenteerd en kwam pas 2 jaar later uit.
- 2 megapixel stelt wel degelijk veel voor. Op dit moment zijn meeste telefoons uitgerust met een vga cam!! Denk aan k700 en zo een 90% van de nokia's die in omloop zijn en te koop zijn. Samsungs hebben ook allemaal vga behalve d500 (en die is juist zo een bestseller door zijn compactheid, bluetooth en 1.3 mp cam). En de telefoons die nu 1.3mp hebben zijn erg groot; kijk naar se v800 en s700i , siemens s65, nokia 6630, die grote UMTS motorola... allemaal groot.
Enige 2 mp telefoon die nu op de markt in nederland is sharp v902 en die is ENORM!!! 150 gram en groter dan de grootste smarthphone nokia's.
- se gebruikt idd heel koppig die memorysticks en dat is inderdaad beetje jammer.
nils:
1) Ik kan je vertellen er komen toestellen aan met 3,2 Megapixel voor 2006.
Ja fijn maar die kunnen misschien erg groot zijn? En April 2005 vind ik beter dan voor 2006.
2) Clara is een naam die SE geeft voor Prototypes, Layla was de P910!
- Oh dat zou best kunnen maar ik zag op vodafone intrAnet dat toestel gewoon Clara werd genoemd dus het zou bestwel eens kunnen dat ze nu echt met die naam gaan werken.
3) Het is nog helemaal niet zeker dat deze geproduceerd wordt.
- kans is groot.. er komt in ieder geval een clara aan in april... enige wat zou kunnen is dat clara niet dit toestelletje is maar een heel ander exemplaar..
af:
Uhm motorola heeft wel 1.3 megapixel camera telefoons hier in nederland.
- ja en weet je hoe groot die zijn? Fukin groot
Ten tweede er zijn meer merken dan motorola/nokia/samsung.
- ja er is sagem, alcatel, siemens, philips etc.. allemaal merken die binnekort gaan kappen met mobiele telefoons of die altijd achterlopen of bijna geen marktaandeel hebben of voornamelijk cheapass prepaids maken
Ten derde, siemens komt met een 3 megapixel camera telefoon (cebit), dus 2 megapixel stelt niks voor.
- Er komt.. er komt.. in 2002 kwam er ook een umts toestel aan (z1010) maar in 2003 werden er gewoon toestellen als 6610 verkocht en het waren bestsellers...want die z1010 kwam pas eind 2004!!!
Ten vierde wat een lelijke telefoon!!
- persoonlijke mening, ik ben benieuwd wat jij eigenlijk mooi vindt
Ten vijfde, SE gebruikt dure memorykaarten
- ja klopt maar tegenwoordig worden in alle nieuwe telefoons halve sd of halve mmc kaarten gerbuikt en die zijn ook heel duur dus..aan duur ontkom je niet
En over nuttigheid van smartphones...
Gewone telefoons hoef je helemaal niet op uitgekeken te raken want je hebt zat multimedia zoals games, movies en muziek. Je kan misschien niet op msn of je navigatie op zetten maar je hebt genoeg entertainment erop. Je hoeft geen smartophone te hebben om andere apparaten met bluetooth te besturen en je hoeft ook geen smartphone te hebben om films ed op je mobiel te kijken of op te nemen...
En over navigatie via je mobiel? Het is niet stabiel genoeg om echt betrouwbaar te zijn, vastlopen komt te vaak voor, het is niet super snel, schermpje is te klein om het echt handig te maken en het is een gedoe met kabeltjes en houders en ziet er vaak niet uit.
- professionals die voor hun werk hele dag rondrijden en die gaan nooit genoegen nemen aan een half-gaar systeem via je mobieltje.
- mensen die het voor de lol hebben en die mensne gebruiken het 1 keer in de maand misschien of soms wat vaker voor de lol. Maar blijf het weggegooid geld vinden.
En bedankt voor deze meest nutteloze opmerking.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:34 schreef spooky1234 het volgende:
haha ja precies, wat heb je trouwens aan een 1.3 mp cameraquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:11 schreef Geqxon het volgende:
Jullie hebben echt oogkleppen op met je smartphones. Een smarthphone is dus niet alleen games, multimedia, navigatie en msn! Met een smarthphone kun je software maken naar je eigen hand, en, superpunt: Active Sync, compleet met Outlook gesynchroniseerd zijn.
Ga met je D500'tje maar ff een pdf bestand openen, of een xls bestand editen (urenregistratie). Ja daar zit je dan met je 1.3mpix kamera
Die van me 6630 zijn wel acceptabel hoor!quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:44 schreef tonks het volgende:
[..]
haha ja precies, wat heb je trouwens aan een 1.3 mp cameramooie foto's maak je toch niet en als je ze op je telefoon houd kan je net zo goed vga gebruiken
Ik vind het eerder een soort dertien-in-een-dozijn telefoontje. Niets bijzonders dus en legt het ook zeker af tegen mijn SonyEricsson Z1010quote:Op dinsdag 8 februari 2005 01:11 schreef spooky1234 het volgende:
[verhaal]
Ja op vga resolutie.. wat heb je daar aanquote:Op zondag 13 februari 2005 04:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die van me 6630 zijn wel acceptabel hoor!![]()
Minder geheugenbeslagquote:Op zondag 13 februari 2005 08:24 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja op vga resolutie.. wat heb je daar aan
haha ja zeg!!quote:
Dat noemen ze marketing... proppen ze er wel een mogelijkheid tot uitbreidbaar geheugen in dan zou deze eerder genoemde Clara (als die komt, wel grote kans natuurlijk) niet verkopen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 03:53 schreef spooky1234 het volgende:
@ nils7:
ik dacht dat ik ergens zag dat k600 wel uitbreidbaar geheugen gaat krijgen maar heb nu nog eens op de sony site gekeken en er staat nix over. Damn zou wel zonde zijn om zo een toestel met slechts 37 mb te equippen, kan het me bijna nie voorstellen.
De vorm van deze telefoon doet me heel erg aan een ipod mini denken en dat is wel goed.quote:Op woensdag 16 februari 2005 08:01 schreef spooky1234 het volgende:
type lens is ook heel belangrijk voor kwaliteit foto maar als ik kan kiezen tussen 1 of 2 megapixel kies ik toch voor 2.
Maarhe ik zie nu overigens dat een k600 is gepresenteerd.. ook een mooi toestelletje met nagenoeg zelfde afmetingen van een t610.. Maar deze is met uitbreidbaar geheugen, 1.3 mp met flits en dual cam voor videobellen, UMTS.
[afbeelding]
Monkey Island 1 t/m 3 (3 kost je wel bijna 1GB), Sam and Max, Day of the Tentacle, Full Throttle, Broken Sword, Beneath a steel sky etc.quote:
1)Uhm waar heb je het nou over???quote:Op woensdag 16 februari 2005 07:53 schreef spooky1234 het volgende:
voor "af":
1) Ow en daarom wordt die in azie verkocht?
- omdat asiaten raar volk zijn, de modellen die daar hip zijn vinden meeste mensen hier nix en andersom ook.
2) sx1, z1010.. zijn alleen voorbeelden, wat ik mee wil zeggen is dat er gewoon veel modellen die gepresenteerd worden op cebit pas veel later komen en ook nooit echt in boeiende aantallen worden geproduceerd.
3) -Lol, zoek eens met google op Motorola E1000 en dan afbeeldingen, en ja hoor hij wordt gewoon hier verkocht , ga maar eens naar een vodafone citypoint. En nee hij is echt niet groot, ik heb hem in real life gezien.
- nou wat een lol...laugingOutLoud.. lololol.. ahem, ik ben elk weekend in een citypoint, ik werk er en je hoeft me niet te vertellen hoe "klein" ze zijn... ze zijn niet te verkopen, alleen om hun formaat want ze zijn idd mooi (op een google plaatje idd) en ze hebben goeie specs maar alle klanten die het in het echt hebben gezien vinden het een lomp ding. Wellicht als de prijs van de e1000 zo een 150 euro zakt dat ze nog een beetje verkocht gaan worden maar zoals ze nu zijn geprijst zijn lukt het echt niet.
4) Waar haal jij je informatie vandaan zeg? Ze gaan niet stoppen hoor, en nee de geruchten klopten niet over dat siemens zou gaan stoppen.. Plus siemens maakt geen cheap ass telefoons en loopt ook niet achter. Welke merk kwam als eerst met kleuren scherm, en mp3 speler, en java enzovoort? Juistem, siemens!
Plus, sagem heeft ook een (moet zeggen erg mooie!) telefoon met 1.3 megapixel camera! (Sagem MY-X8)
- Gast zoals ik zeg ik heb toegang tot meer info dan jij met je google... ik ken zelf mensen die bij siemens werken en hoor van hun genoeg dingen om daaruit een bepaald beeld te kunnen vormen. Overigens is dat van siemens geen gerucht want het is bevestigd nieuws dat siemens al jaren zware verliezen draait met hun mobiele tak en dat ze die in de verkoop willen doen. Siemens loopt gewoon achter de feiten aan, Ze hebben laatste tijd geen suc6en weten te boeken. Sl55 was enige toestel in de recente geschiedenis dat een beetje populair was maar daar kwam al snel een eind aan toen na 2 maanden bleek hoe slecht die dingen kwalitatief zijn (daarom worden ze al snel als telfort prepaid verkocht), want als een sl55 het en jaar overleeft heb je fukin mazzel. Sinds de komst van cam en kleurenscherm is het sonyericsson, nokia, motorola en samsung die de markt domineren. Siemens verkoopt nu vooral goedkopere prepaid-achtige telefoontjes. En mijn info is niet gebaseerd op wat voor toestellen er zijn in mijn vriendenkring maar gewoon aantallen die landelijk worden verkocht.
Kijk sl45 was een echte topper en was zijn tijd vooruit. In die tijd had siemens sl45 als een "hero" toestel en de s45 en me45 als goeie middenklasse toestellen die in grote aantallen werden verkocht. Dat waren nog de goeie dagen voor siemens. Qua concurrentie: Nokia's waren toen soms 100 euro duurder voor zelfde specs. Motorola had toen voornamelijk redelijk fragiele v series toestellen met zwaar irritante en ingewikkelde (voor de gemiddelde klant) menus. Samsung was nog niet zo bekend en profileerde met n620 en hippe ringtones wat alleen jongeren aansprak.
Een tijdje later was SonyEricsson gekomen met revolutionaire kleurenscherm t68i met bluetooth en was goed op weg, nokia ging de prijzen verlagen waardoor ze niet meer duurder waren dan de rest, samsung kwam met super mooie kleurenschermpjes, motorola ging wat aparte draai modellen op de markt zetten en brak pas echt goed door in nederland met de populariteit van de extreem cheape en goed uitgerustte v525 en de mpx smartphones.
En wat deed siemens? ze kwamen met een s55 met hele mooie specs maar wellicht door zijn formaat sloeg het nooit echt aan. Nokia heeft zijn bestsellers 8210, 8310, 6610/6100, 6230 en sony ericsson zijn t68i, t610, k700.. siemens had na 45 serie geen echte bestseller meer. sl55 leek even een hero toestel te kunnen worden maar de kwaliteit was gewoon kut en slide-segment is volledig door samsung e800 en nu d500 etc ingepikt. Zelfs alle marketing kon sl65 nie helpen, die dingen worden 10 keer zo weinig verkocht als samsung slidephones. Kijk ook naar die lelijke siemens met vga cam en een grote X op de toetsenbord (die van de recentste postbank actie).. als je dat ding in je handen hebt voel je gewoon hoe slecht het geassembleerd is, het straalt plastic cheapheid uit en die toetsen breken bijna af als je ze indrukt.
Siemens mobile kan alleen nog een wonder redden, ik vrees dat het aflopende zaak is want ze hebben geen goed verkopende bestseller en ze hebben ook geen ultieme Hero-phone. Ze zijn nog groot in sommige markten zoals duitsland maar in nederland wil het niet meer lukken.
Don't get me wrong, ik heb nix tegen siemens, ik heb zelfs een paar siemensen gehad, en ik heb ze ook veel verkocht, maar sinds 45 serie hebben ze altijd achter de feiten aangelopen.
6) Alles behalve deze, ziet er TE standaard eruit! allemaal blokjes...
- het ziet er inderdaad niet funky uit of super spannend maar het straalt wel degelijkheid en functionaliteit uit plus een beetje retro look. Is net als t610, veel mensen vinden het mooi (tis ook nix voor nix een bestseller geworden) maar anderen vinden het juist heel lelijk, tussenin bestaat bijna niet voor zo een toestel.
7)Ten vijfde, SE gebruikt dure memorykaarten -ja klopt maar tegenwoordig worden in alle nieuwe telefoons halve sd of halve mmc kaarten gerbuikt en die zijn ook heel duur dus..aan duur ontkom je niet
Niet alle merken
- Sharp v902 aka grootste koelkast ooit is op dit moment enige recent uitgekomen toptoestel die volledige sd kaarten accepteert. Kijk naar UMTS assortiment op het moment: mini-transflash, mini-mmc, memorystick-duo etc... En toestellen gaan alleen kleiner worden dus ze gaan allemaal mini kaartjes gebruiken en die zijn duur ja.
Bovendien nieuwe toestellen gaan steeds kleinere kaarten gebruiken, dat is alleen logisch.
En over die quasi merken als alcatel en sagem etc.. ze zijn groot in frankrijk en misschien in wat ex-oostbloklanden maar in NL zijn ze totaal geen bedreiging voor de grote merken. Is wel leuk dat jij op internet zo een Hero toestel van Sagem kan vinden maar te koop in de winkels heb je ze niet behalve de cheape modellen die met (telfort) prepaid verkocht worden.
Daar passen de eerdere Monkey Island versies wel op, anders zeker zonder spraak.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:15 schreef tonks het volgende:
pff ik heb geen 1gb ik heb alleen maar een 128mb kaartje in me mpx200 zitten![]()
1. precies wat ik zeg, wat snap je nou niet?quote:Op zondag 20 februari 2005 12:56 schreef af het volgende:
1)Uhm waar heb je het nou over???
2)Ja paar modellen komen wel later uit, een fabrikant wil het zo snel mogelijk uitbrengen, maar als het niet lukt tja dan lukt het ook niet. Maar dat betekend niet dat alle modellen heel erg laat uitkomen
3)Wat boeit mij nou dat jij daar werkt, btw ik heb een vriend die de e1000 heeft en ik vond hem best leuk. Qua grootte valt die best mee. Ik wou alleen zeggen dat motorola ook een 1.3 mp camera telefoon heeft.
4)Ik heb ook toegang tot meer info dan google. Je hoeft niet stoer te doen. En wat boeit mij nou dat jij de schoonmakers bij Siemens kent?En klopt Siemens heeft verlies gedraait, maar de geruchter over dat ze gingen S T O P P E N klopt niet. Lees eens goed man.
En wat ik bedoel te zeggen met andere merken, dat ze ook proberen om goede telefoons met up to date specs uit te laten brengen. Het is nu niet meer alleen NOKIA en SE die goed zijn, zijn er meer.
Ik heb altijd nokia's gehad (vooral qua uiterlijk en betrouwbaarheid) maar deze komt iig qua uiterlijk en mogelijkheden enorm dicht in de buurtquote:Op woensdag 2 maart 2005 19:38 schreef ShaoliN het volgende:
Sinds de T610 heeft SE echt de smaak te pakken. Mooie, gebruiksvriendelijke en goede toestelletjes. Die K750i is echt geil.
Gewoon een T610 ofzo in de handen nemen, werkt hetzelfde!quote:Op donderdag 3 maart 2005 01:39 schreef febster het volgende:
[..]
Ik heb altijd nokia's gehad (vooral qua uiterlijk en betrouwbaarheid) maar deze komt iig qua uiterlijk en mogelijkheden enorm dicht in de buurt
Iemand ervaringen of dat "joystickje" fijn werkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |