Nou komt het woord 'relativiteit' in dit subforum relatief natuurlijk veel vaker voor dan in andere subfora. De relativiteit van de relativiteit wordt hier door users relatief t.o.v. andere als zeer interessant ervaren. Vooral omdat relativiteit bekend staat om zijn relativiteit en relatief t.o.v. andere theoriën behoorlijk relatief is. Maar dat is ook maar relatief natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 00:12 schreef Haushofer het volgende:
Het doet me goed om zo vaak het woordje relativiteit in WFL tegen te komen.
Eerst had ie zich onder de bank verstopt maar daar kon ik hem wegjagen met een bezem. Toen vloog ie in de gordijnen en toen ben ik erachteraan geklommen maar de hele zaak viel naar beneden. Uiteindelijk wist ik hem in een hoek te drijven en toen kon ik eindelijk genieten van me koffie!quote:Op maandag 7 februari 2005 18:41 schreef Alicey het volgende:
Waar heb je de koffie verstopt en voer je zijn opdrachten uit?
supersymmetrieen -> Wat is dat precies? Wat moet ik me erbij voorstellen?quote:Op maandag 7 februari 2005 20:34 schreef Haushofer het volgende:
Anders ga je overstappen op theoretische natuurkunde ! Gaan we fijn samen de raadselen van de supersymmetrieen ontrafelen
Dat valt op te lossen door voor allebei te kiezen, of voor geen van beiden.quote:Op maandag 7 februari 2005 22:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo moeilijk als ze vragen of ik een patatje oorlog of een patatje pinda wil hebben.
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 00:55 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Eerst had ie zich onder de bank verstopt maar daar kon ik hem wegjagen met een bezem. Toen vloog ie in de gordijnen en toen ben ik erachteraan geklommen maar de hele zaak viel naar beneden. Uiteindelijk wist ik hem in een hoek te drijven en toen kon ik eindelijk genieten van me koffie!
Wist je dat Einstein helemaal niet blij was met de naam? Arme kerel.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 00:48 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Nou komt het woord 'relativiteit' in dit subforum relatief natuurlijk veel vaker voor dan in andere subfora. De relativiteit van de relativiteit wordt hier door users relatief t.o.v. andere als zeer interessant ervaren. Vooral omdat relativiteit bekend staat om zijn relativiteit en relatief t.o.v. andere theoriën behoorlijk relatief is. Maar dat is ook maar relatief natuurlijk.
Bedtijd.
Met relativiteit of met zijn eigen namen Albert en/of Einstein?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 08:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wist je dat Einstein helemaal niet blij was met de naam? Arme kerel.![]()
Dat eerstequote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met relativiteit of met zijn eigen namen Albert en/of Einstein?
Hoe had Eins het zelf willen noemen dan?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat eersteIk geloof dat ie "Albert"nog wel best aardig vond.
Hmm ikzelf ben op het moment wel wat minder geinteresseerd geraakt in de string theory. Mijn interesse ligt nu eigenlijk meer voor de andere aanpak, loop quantum gravity, die in de jaren 80 is opgezet door o.a. Abhay Ashtekar. Deze theorie begint zeg maar met ART en probeert daaruit dit te verenigen met QM, itt string theory die bij de quantumveldentheorie begint en die probeert te verenigen met ART. Zelf vind ik het extra meetkundige aspect een stuk mooier in loop quantum gravity dan in string theory, maargoed ik heb er ook nog veel te weinig kennis vanquote:Op maandag 7 februari 2005 20:34 schreef Haushofer het volgende:
Anders ga je overstappen op theoretische natuurkunde ! Gaan we fijn samen de raadselen van de supersymmetrieen ontrafelen
Heb net een periode relativiteit achter de rug, nu strax weer relativistische quantumfysica en misschien groepentheorie. En daarna stage lopenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:16 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Hmm ikzelf ben op het moment wel wat minder geinteresseerd geraakt in de string theory. Mijn interesse ligt nu eigenlijk meer voor de andere aanpak, loop quantum gravity, die in de jaren 80 is opgezet door o.a. Abhay Ashtekar. Deze theorie begint zeg maar met ART en probeert daaruit dit te verenigen met QM, itt string theory die bij de quantumveldentheorie begint en die probeert te verenigen met ART. Zelf vind ik het extra meetkundige aspect een stuk mooier in loop quantum gravity dan in string theory, maargoed ik heb er ook nog veel te weinig kennis van
Vergetenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe had Eins het zelf willen noemen dan?
Wat voor stage ga je eik doen daarmee?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Heb net een periode relativiteit achter de rug, nu strax weer relativistische quantumfysica en misschien groepentheorie. En daarna stage lopen
Wordt voor me gehaald hierquote:
Toe maar weer.quote:
quote:Koud he?
Ok.quote:Mijn cv-experiment eergisteren is uitgelopen in een 10 graden-huis, dus dat is redelijk aan de frisse kant om met je slaperige hoofd in uit je bed te stappen. Dus gisteravond technische afstellingen gedaan (lees: de thermostaat twee graden hoger gezet) en vanmorgen was het nčt lekker
.
Mja, stage houdt bij ons een kort onderzoek in, een soort literatuuronderzoek van een paar weken. In mijn geval zal dat iets met algemene relativiteit worden, in het bijzonder kosmologie. Maar dat mag ik over 3 weken met de desbetreffende herr professor bespreken.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat voor stage ga je eik doen daarmee?
En wat wordt daar praktisch mee gedaan?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mja, stage houdt bij ons een kort onderzoek in, een soort literatuuronderzoek van een paar weken. In mijn geval zal dat iets met algemene relativiteit worden, in het bijzonder kosmologie. Maar dat mag ik over 3 weken met de desbetreffende herr professor bespreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |