Je hebt nog een boel te leren Rude. Je denkt dat je wetenschap snapt, maar uit de afgelopen 30 topics blijkt dat je dat niet doet. Met zulke uitspraken bewijs je dat weer eens te meer.quote:Op woensdag 9 februari 2005 06:22 schreef rudeonline het volgende:
Het is jammer dat iemand anders wel open staat voor mijn idee terwijl een ander het alleen maar wazig vindt. Wetenschap betekend de werkelijkheid verklaren met wiskunde. Wij proberen een werkelijkheid te verklaren d.m.v wiskunde en natuurkunde. Dat zal nooit lukken. Daarom hoop ik dat je mijn idee nog eens goed leest en daar ook de moeite voor neemt om het te begrijpen. Wetenschap is ook maar een geloof. Als de hele wereld jou vertelt dat 1+1=3 Zou je dat dan geloven? Hetzelfde geldt voor de relativiteitstheorie, alleen maar omdat je denkt dat een ander die slimmer is iets zegt geloof je hem. Terwijl het antwoord te vinden is in jezelf.
Jij bent wel aardig gefrustreerd tegenover de wetenschap ej? Heeft het je iets misdaan ofzo?quote:mag ik erop wijzen dat wat rudeonline te zeggen heeft een stuk minder beperkt en bekrompen is als de wetenschap?
En toen vroeg ik je ook al dat even aan te tonen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:13 schreef rudeonline het volgende:
Wetenschap is ook maar een geloof, dat heb ik al eens eerder gezegt.
Dat mag je gerust zeggen, mag ik dan vragen waar je dat op baseert? Bovendien blijft ded vraag die ik eerder dit topic al aan jou gesteld heb ook nog staan....quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:34 schreef BaajGuardian het volgende:
ik denk dat het wel duidelijk hoort te zijn dat rudeonline ook absoluut niet volgens de opgelegde wetten van de wetenschap denkt , het heet dan ook wetenschap , hetgeen wat men weet , en weten is perceptie gebonden , kan collectief zijn maar zegt compleet niks , net zo weinig als rudeonlines theorie jullie zegt. , wetenschap is niet absoluut , mag ik erop wijzen dat wat rudeonline te zeggen heeft een stuk minder beperkt en bekrompen is als de wetenschap?
hokjesdenken is een vak?
Ik kan ook van alles zeggen, maar het verschil is dat als je iets op een wetenschappelijke manier zegt, het te toetsen is. Een essentieel verschilquote:Op woensdag 9 februari 2005 14:13 schreef rudeonline het volgende:
Wetenschap is ook maar een geloof, dat heb ik al eens eerder gezegt.
Aj, niet iedereen hier zit nog op de middelbare school o.i.d Rude. Als je ooit nog eens besluit om een academische opleiding te volgen zul je ook echt zélf dingen moeten uitvinden. Is het ooit eens in je opgekomen dat sommige mensen die jou uren en uren lang proberen de RT uit te leggen 'm ook daadwerkelijk snappen. Dat is ook weer het mooie van wetenschap: reproduceerbaarheid. Je kunt voor jezelf besluiten of je ergens mee eens bent of niet. En zo niet ga je aan de slag met een al dan niet betere theorie, die door anderen weer getoetst kan worden.quote:Het is natuurlijk makkelijk om alles aan te nemen wat de leraren ons vertellen. Maar waarom zouden zij het niet fout kunnen hebben?
Non-argument en een slechte analogie.quote:De mens denk dat wij rondjes draaien om de zon omdat dat hetgene is wat wij zien.
Vroeger zag men dat de aarde plat was todat iemand van dat idee afstapte. Hij werd natuurlijk ook niet meteen gelooft, en uitgemaakt voor ketter.
Ik neem je posts wel serieus, anders was ik er al niet bijna een jaar lang tegen in blijven gaan. Maar als jij kolosale blunders maakt door tegensprekingen: ( licht staat stil, maar gaat bovendien alle kanten uit...) of klinkklare onzin ( 1+1=1/1 ) MOET ik daar wel tegenin gaan, dat heeft niets met blindstaren op Natuurkunde te maken, dat zeggen alleen mensen die de wetenschap niet snappen.quote:Het is jammer dat je mijn posts niet een keer serieus in overweging hebt genomen en je blind blijft staren op de boeken van de natuurkundige.
Daar gaan we weer...quote:Ik begrijp zelf eigenlijk niet zo goed waarom het zo moeilijk is om je een voorstelling te maken van tijd, waarbij toch heel duidelijk is dat deze met een snelheid voorbij gaat. Hoe hard zou je moeten bewegen om stil te blijven staan in de tijd?
Dat zou in principe de lichtsnelheid moeten zijn. Het probleem is alleen dat je dus niet weet in welke richting je zou moeten bewegen. Probeer je nou eens voor te stellen dat je zelf het moment "nu"bent en dat de ruimte om jou heen afgelegde tijd is. Wij zijn de rand van het universum, en omdat wij ons in het nu bevinden en morgen nog moet komen is het heel logisch dat er voorbij het universum niet is. Wij verleggen de grens van heden richting toekomst. Alles om ons heen is het verleden wat wij achterlaten. Door naar de sterren te kijken kijk je naar het verleden.
Geloof jij in de theorie van Einstein?quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:40 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
En toen vroeg ik je ook al dat even aan te tonen.
Je gelooft niet in een theorie,Rude, je begrijpt een theorie. Rare kronkeltjes heb jij toch.quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:57 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Geloof jij in de theorie van Einstein?
Ik weet dat het einde van het universum 100 meter links en dan 50 meter naar rechts is. Eenmaal aangekomen zijn overal paarse kanaries Frans Bauer nummers aan het zingen. Of wist je dat niet?quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:39 schreef rudeonline het volgende:
Hoeveel mensen begrijpen werkelijk alles wat Einstein heeft gezegt? Waarom weet ik wel wat zich voorbij het universum bevindt, en jij niet?
Neen, de relativiteitstheorie heeft zijn waarde als model bewezen in termen van voorspellingen, verifiëerbaarheid en correlaties met de realiteit zoals wij deze waarnemen. Dat is dus géén geloof, er zijn redenen om het als goede beschrijving van de omgeving te aanvaarden.quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:57 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Geloof jij in de theorie van Einstein?
Ik praat geen onzin, dat doe jij. Ik kan je vertellen dat voorbij de grens van het universum niets is omdat ik begrijp dat morgen ook nog moet komen. Waarom denk je dat we het verleden aan de rand van het universum wordt waargenomen en dat wij niet in de toekomst kunnen kijken?quote:Op woensdag 9 februari 2005 16:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik weet dat het einde van het universum 100 meter links en dan 50 meter naar rechts is. Eenmaal aangekomen zijn overal paarse kanaries Frans Bauer nummers aan het zingen. Of wist je dat niet?
Zie je nu werkelijk niet wat voor een onzin je uitkraamt?
quote:
Q.E.D.-tje.quote:Ik kan je vertellen dat voorbij de grens van het universum niets is omdat ik begrijp dat morgen ook nog moet komen. Waarom denk je dat we het verleden aan de rand van het universum wordt waargenomen en dat wij niet in de toekomst kunnen kijken?
Ruimte is afgelegde tijd. Maar als je maar in 3 dimensies kunt denken omdat het huidige model ook 3 dimensionaal is zul je het nooit begrijpen. Men probeert het heelal te verklaren met wiskunde, dat is hetzelfde als je huis schilderen met een hamer. Dat lukt dus nooit.
Arrogantie is een slechte eigenschap.quote:Op woensdag 9 februari 2005 17:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik praat geen onzin, dat doe jij.
Ik zie het verband niet. Omdat ik bier lekker vind kan ik vertellen dat er een bel op mijn fiets zit. Om even een analogie neer te leggen.quote:Ik kan je vertellen dat voorbij de grens van het universum niets is omdat ik begrijp dat morgen ook nog moet komen.
a) Omdat licht met de snelheid van +/- 300.000 km/h t.o.v. ons verplaatst.quote:Waarom denk je dat we het verleden aan de rand van het universum wordt waargenomen en dat wij niet in de toekomst kunnen kijken?
Waarom, wie zegt dat? Je ideeen als waarheid poneren komt niet echt slim over.quote:Ruimte is afgelegde tijd.
En jij kunt dat wel? Jij bent Godsgezonden met een gave meerdere dimensies te zien? Alle 11 uit de snaartheorie wellicht?quote:Maar als je maar in 3 dimensies kunt denken omdat het huidige model ook 3 dimensionaal is zul je het nooit begrijpen.
a) Dat probeert men helemaal niet! Dat maak jij er van. Wiskundige modellen zijn er om bijvoorbeeld voorspellingen te kunnen doen.quote:Men probeert het heelal te verklaren met wiskunde, dat is hetzelfde als je huis schilderen met een hamer. Dat lukt dus nooit.
Ja, heel goed. Ik heb in deze topic alleen al meerdere vragen gesteld die, als jij er je nietige breintje ook maar even om zou buigen, definitief zouden aantonen dat jij uitsluitend weerlegbaar of onverifiëerbaar geleuter uitkraamt. Anderen steken ontzettend veel werk in (1) proberen te begrijpen wat jij nu eigenlijk bedoelt met je semantische holheden, (2) uitleggen waarom dat niet strookt met alle waarnemingen die we doen en (3) uiteen zetten hoe de relativiteitstheorie werkt en waarom deze wel een redelijk beeld zou kunnen oproepen van de wereld om ons heen. Dit alles negeer je en simpele vragen beantwoord je met (domme) wedervragen, een tragisch symptoom van een achterlijke die mee probeert te spelen met de denkers. Je bent een karikatuur van arrogante, onverzettelijke stupiditeit.quote:Op woensdag 9 februari 2005 17:20 schreef rudeonline het volgende:
Je hebt gewoon geen zinnig antwoord. Omdat je het niet weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |