dan is er ook geen afstand meer en zijn de 2 voorwerpen 1 geheel gewordenquote:De afstand tussen 2 voorwerpen is nu 0
Leg dat eens even uit.quote:Op zondag 6 februari 2005 10:37 schreef rudeonline het volgende:
( wetenschap is ook maar een religie )
Hij moet kunnen aantonen dat dat fout was, omdat te kunnen moet je eerst weten waarom men vind dat het zo is. Je kan moeilijk zeggen dat iets niet klopt, terwijl je niet weet wat het is wat niet zou kloppen.quote:Op zondag 6 februari 2005 10:37 schreef rudeonline het volgende:
Maar moest de persoon die verklaarde dat de aarde rond was ook eerst begrijpen waarom hij plat was?
Nee want er waren geen denkbeelden over het "waarom" deze planeet een bepaalde vorm was. Men nam het aan omdat dat ongeveer wat we waarnemen is. Althans, ik zie, als ik op grondniveau om me heen kijk, een platachtige wereld. De persoon die aantoonde dat de wereld bolvormig is moest natuurlijk wel aantonen dat de wereld bolvormig is.quote:Op zondag 6 februari 2005 10:37 schreef rudeonline het volgende:
Maar moest de persoon die verklaarde dat de aarde rond was ook eerst begrijpen waarom hij plat was?
Je ideeën zijn in november al volledig weerlegd. Wat is de waarde van doorgaan met het propageren van een dode stelling?quote:Wat is de waarde van een forum als je de discussie bij voorbaat al uit de weg gaat?
Waarom ben je zo egoïstisch om te denken dat de natuur jouw logica volgt?quote:Op zondag 6 februari 2005 12:19 schreef rudeonline het volgende:
Verder kan licht niet bewegen t.o.v ander licht omdat je dan verschillende lichtsnelheden zou moeten meten. En dat doen we niet.
Daar is ie vast ge-permban-dquote:Op zondag 6 februari 2005 10:46 schreef greatgonzo het volgende:
je wil de lichtsnelheid aangaande aliens en shit bediscussieren ofzo
denk dat je hier beter het kunt proberen Wetenschap,Filosofie & Levensbeschouwing
Dat viel wel mee, de mensen die de bewijsvoering van Eratosthenes van Cyrene lazen konden dat wel gemakkelijk begrijpen. Dat het niet meteen wereldwijd geaccepteerd werk was kwam omdat de boekdrukkunst en het internet nog niet bestonden.quote:Op zondag 6 februari 2005 12:35 schreef rudeonline het volgende:
Ook voor de persoon die zei dat de wereld rond was duurde het even voordat men dat volledig begreep.
Je slaat de spijker op zijn kop. Er zijn geen boeken, theorieën of waarnemingen die jouw stelling ondersteunen en er zijn tonnen aan materialen die het tegenspreken. Als je een nieuwe theorie wil invoeren is het handig als deze ook uitlegt waar de oude de fout ingaat en mag je ook wel een aantal zaken verklaren met je nieuwe theorie.quote:d.m.v dit forum is mij in ieder geval veel duidelijk geworden. Helaas zijn er nog geen boeken die mijn theorie ondersteunen ( daarom is het ook een nieuwe theorie) en is ons wereldbeeld tot op heden anders.
quote:Op zondag 6 februari 2005 12:46 schreef rudeonline het volgende:
Allemaal antwoorden, maar geen echte weerleggingen.
Nee, er zijn daar ook een boel mensen die proberen te begrijpen wat hij bedoelt en hem proberen uit te leggen waarom de relativiteitstheorieën iets betrouwbaarder blijken.quote:
Drogredeneringen zijn mooie dingen hè.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:08 schreef rudeonline het volgende:
Ik heb de meest eenvoudige verklaring voor het feit dat licht altijd met dezelfde snelheid lijkt te gaan. En over het algemeen blijkt de meest eenvoudige verklaring meestal waar.
Niemand kan verklaren hoe het kan dat 2 lichtstralen in tegengestelde richting samen 600.000km afleggen terwijl ze samen nooit sneller als 300.000kmsec gaan t.o.v elkaar.
Volgens jullie wetenschap is 300.000+300.000=600.000. Dacht je nou echt dat in een oneindig universum er zoiets bestond als een maximale snelheid? Dat is wel erg tegenstrijdig.
En toen bleek dat de aarde rond was, toen konden alle boeken wat betreft een platte aarde in de prullenbak. Daarom hecht ik niet zoveel waarde aan die boeken, die niets anders zijn als ingewikkelde puzzels in poging om de werkelijkheid te verklaren. Jullie zien niet in dat de arabische cijferreeks not zo goed beperkt is als de romeinse cijferreeks.
Volgens mij heeft Haushofer dit nu al 300.000 keer uitgelegd.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:08 schreef rudeonline het volgende:
Ik heb de meest eenvoudige verklaring voor het feit dat licht altijd met dezelfde snelheid lijkt te gaan. En over het algemeen blijkt de meest eenvoudige verklaring meestal waar.
Niemand kan verklaren hoe het kan dat 2 lichtstralen in tegengestelde richting samen 600.000km afleggen terwijl ze samen nooit sneller als 300.000kmsec gaan t.o.v elkaar.
Volgens jullie wetenschap is 300.000+300.000=600.000. Dacht je nou echt dat in een oneindig universum er zoiets bestond als een maximale snelheid? Dat is wel erg tegenstrijdig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |