abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 mei 2005 @ 20:08:42 #201
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26761360
Mirjamke, ik neem aan dat je in fase 1 zit, maar je eet een aantal dingen die niet in die fase thuis horen.
De crackers bijvoorbeeld horen niet in fase 1. Verder moet je echt meer ontbijten, vifit is vast wel gezond, maar je drinkt direct te veel zuivel. Bak of kook een paar eieren, bak van die pannekoekjes maar eet iets. Je kacheltje moet gaan branden!

Verder vind ik dat je heel weinig eet. Op die manier kom je in de spaarstand terecht en val je juist niet af.

Kortom: begin met goed ontbijten, vervang de crackers door een salade en eet veel groente!
Kijk ook eens op http://www.soutbeachforum.net. Kun je bergen met info vinden!

Libris, wat ik vaak doe is voor een paar dagen tegelijk koken. Dan hoef ik alleen nog maar op te warmen. Ik maak over het algemeen ook vrij lange dagen en heb dan ook geen zin meer om uitgebreid gezond te gaan koken. Als je van tevoren dingen klaarmaakt, scheelt dat je echt bergen tijd!
pi_26761719
Bedankt voor de informatie...
Ik zat al te twijfelen over die flesjes vivit
Ik ga meteen het recept van die pannenkoekjes uitprinten want dat lijkt me wel zo handig..je kunt ze ook koud eten als het goed is?
Ik ben een beetje benauwd voor de ''tussendoortjes''
Ik weet niet wat verantwoord is..Ik ben gewoon bang dat ik er enorm van aankom.
Wat eet jij op een normale dag als ik vragen mag?
Zo kan ik wat ideeen opdoen
Bvd.
pi_26771372
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:29 schreef Babbelzz het volgende:
Muesli top resultaat en ook de andere mensen zijn goed bezig als ik t zo lees!
Ja leuk hè! Mijn darmen zijn inmiddels ook weer 'alive & kicking'. Gevolg: van -3 naar -3,5 kg
Toch ben ik ook met het lijnzaad bezig.
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 06:48 schreef Libris het volgende:
Vanmorgen er weer iets vanaf, alleen mijn bodyfat neemt toe volgens mijn weegschaal

Misschien komt dat doordat je in het begin relatief veel water verliest. Percentage bodyfat neemt daardoor toe.
Wat ik nog niet begrijp: waarom gaat het bij dit dieet zo hard in het begin? Wanneer je een ander dieet volgt, raakt toch ook je glycogeenvoorraad uitgeput? De hoeveelheid water die je verliest zou dan toch hetzelfde moeten zijn? Of verlies je bij dit dieet meer glycogeen, omdat je nauwelijks koolhydraten binnen krijgt?
Al lees ik even verderop in het topic dat charmed_angel met dit dieet op haar standaard vochtverlies zit.

Mirjamke:
Om echt een idee te krijgen van wat allemaal mag, kun je het beste het south beach boek kopen (kost 14,95 euro in de winkel) of lenen in de bieb. De meesten van ons eten 's ochtends 1-2 eieren (eventueel met hüttenkase, of met champignons of bacon erbij). 's Middags gevulde sla en 's avonds bonenprut of vis/vlees met opgebakken groente. Tussendoor komkommer of iets mager eiwitrijks (gerookte zalm, kipfilet, rookvlees, paar blokjes 30+kaas).
Er zijn echter bepaalde groente die je nu niet mag hebben. Die staan in het boek (en ik geloof ook ergens op het south beach forum, zie link eerder in dit topic).

Succes allemaal!
pi_26771400
Hey daar,
Ik ben in het boek bezig, heb het geleend bij de bibliotheek. Wel zo makkelijk
Ik heb een nieuw schema'tje gemaakt gisteravond.
`s Morgens - 1 Eitje en tomaat.
(Of van die pannenkoekjes)
`s Middags - een salade met kip of tonijn.
`s Avonds - roerbakgroente met een stuk mager vlees of vis.
Tussendoor; komkommer, feta, kipfilet..
Ik drink; Tomatensap, thee en water..heel veel water.

Ik heb iets gelezen over Lijnzaad crackers?
Heeft iemand het recept?

Bvd..
  vrijdag 6 mei 2005 @ 09:39:31 #205
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26771953
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 08:20 schreef Mirjamke het volgende:
Hey daar,
Ik ben in het boek bezig, heb het geleend bij de bibliotheek. Wel zo makkelijk
Ik heb een nieuw schema'tje gemaakt gisteravond.

Ik heb iets gelezen over Lijnzaad crackers?
Heeft iemand het recept?

Bvd..
Lijkt inderdaad heel erg op mijn dagelijkse portie. Soms doe ik er een yoghurtje tussendoor, of een blikje coke light. Van het weekend weer eens wat experimenteren, onder andere ook de pannekoekjes.
pi_26778199
Hoelang ben jij precies bezig Libris?
Ik heb zojuist weer wat inkopen gedaan
Morgen wel uit eten..maar dan waag ik me aan de salades en eventueel vlees..
Ik heb ook helemaal geen behoefte aan zoetigheid eigelijk
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:38:29 #207
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26781191
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:43 schreef Mirjamke het volgende:
Hoelang ben jij precies bezig Libris?
Ik heb zojuist weer wat inkopen gedaan
Morgen wel uit eten..maar dan waag ik me aan de salades en eventueel vlees..
Ik heb ook helemaal geen behoefte aan zoetigheid eigelijk
Vanaf maandag zo ongeveer.. Vanavond had ik een afscheidsetentje van een collega. Echt Chinees eten, dus geen eurochinees, ik dacht dat ik ontzettend zou zondigen, maar eigenlijk mocht ik gewoon haast alles hebben. De rijst heb ik laten staan, bij het eten werd chrysantenthee geschonken. En het eten zelf was voornamelijk groente (bladgroente), vis en schelpdieren die in een steamboat (soort fondue maar dan met boullion) worden gekookt. Allemaal niet echt slecht, alleen gezondigd, alleen op het eind een glaasje rode wijn genomen....

Morgen ga ik weer op 100% puur South Beach over
pi_26781349
Heb je al resultaat, Libris?
Ik stond daarnet op de weegschaal en was weer aangekomen...
Nu hebben we dat ding ook al 25 jaar, dus mischien dat et`m daar aan ligt..
Ik hoop het
Ik hou me prima aan de richtlijnen..
Ik voel me er wel een beetje klote bij enzo
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:52:53 #209
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26781501
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 16:46 schreef Mirjamke het volgende:
Heb je al resultaat, Libris?
Ik stond daarnet op de weegschaal en was weer aangekomen...
Nu hebben we dat ding ook al 25 jaar, dus mischien dat et`m daar aan ligt..
Ik hoop het
Ik hou me prima aan de richtlijnen..
Ik voel me er wel een beetje klote bij enzo
Vanmorgen gewogen en 1.8 kilo minder dan de begin van de week, net onder de 80 was wel een psychologische grens vindt. Vanavond weeg ik me niet, heeft geen zin. Ik kijk het nog een tijdje aan en als ik geen sla en ei meer kan zien, ga ik rustig naar fase 2. Ik ben niet erg ver boven mijn gewicht en een glaasje wijn en een boterham op zijn tijd mag ook wel. Wel ben ik al beter gaan nadenken over wat ik eet. Meer bewust eten.
En vanavond lulde iemand tegen wie ik had gezegd dat ik aan de lijn was dat door aan de rest van de mensen aan tafel (aparte belevenis, met tien chinezen chinees eten..) en toen kreeg ik de opmerking dat ik volgens hun slanker ben dan ik een tijd geleden was...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:08:20 #210
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26798127
En toch weer 3 onsjes ervanaf sinds gisteren, ondanks mijn niet helemaal verantwoorde dinner. Vandaag weer helemaal SouthBeach, met gebakken eitje als ontbijt, salade met tonijn en kappertjes als lunchen en wat gevulde eieren als tussendoortje. Straks 45 minuten hardlopen, veel water drinken en dan een sateetje met komkommer en rauwe ui (zo wordt hier satay altijd geserveerd, eigenlijk ook met pakketjes rijst, maar die sla ik weer even over) als avondeten. Misschien zondig ik nog met een glaasje wijn
pi_26801486
En ik kom alleen maar aan.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:36:30 #212
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26801641
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:30 schreef Mirjamke het volgende:
En ik kom alleen maar aan.
Wat eet je dan en hoeveel kom je aan?

Net trouwens een uur hardgelopen en 1 liter vocht verloren.. Nu bezig om er weer 2 liter bij te drinken..
pi_26802312

En echt, ik zondig niet.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:14:34 #214
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26802556
Minder zeg..

Je weegt je wel altijd op hetzelfde moment van de dag?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:48:11 #215
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26803330
Je moet ook niet te vaak wegen!
Maar iedere keer op hetzelfde tijdstip wegen is ook wel handig.
Mirjamke, moet je niet toevallig ongesteld worden? Legio vrouwen die daardoor wat extra vocht vasthouden. Je eetpatroon ziet er iig wel goed uit.

Hier gaat alles weer uitstekend. Ik heb weer een hele berg groente ingeslagen voor de komende week en ga me proberen te beheersen met de nootjes deze keer.

En om mezelf extra te motiveren heb ik net een hele leuke broek gekocht die te klein is! Maar een maat groter hadden ze m niet en ik mag m 4 weken ruilen! Dus als ie over 4 weken nog niet past, dan breng ik m terug.
pi_26804281
@ Libris: Nee dat doe ik nooit. Mischien wel een goed ding..

@ Liejannuh: Ik moet wel bijna ongesteld worden ja..vanaf morgen in de stopweek..
Ik heb ook al een nieuwe weegschaal gehaald, maar geen verandering.
Ik snap het gewoon niet :S
Best vreemd, want ik voel me eigelijk als een veertje
pi_26805549
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:33 schreef Mirjamke het volgende:
@ Libris: Nee dat doe ik nooit. Mischien wel een goed ding..

@ Liejannuh: Ik moet wel bijna ongesteld worden ja..vanaf morgen in de stopweek..
Ik heb ook al een nieuwe weegschaal gehaald, maar geen verandering.
Ik snap het gewoon niet :S
Best vreemd, want ik voel me eigelijk als een veertje
Sport je erbij??? Als je dat doet, sport je misschien verkeerd.... daar kan het ook aanliggen.... Dat je meer spieren krijgt, en die wegen ook wel wat.....

Dat had ik ook toen ik nog 58 kilo woog. Ik ging op voetbal en kreeg dus meer spieren in mijn benen..... ik paste alles nog, maar werd wel zwaarder....
pi_26806752
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:54 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Sport je erbij??? Als je dat doet, sport je misschien verkeerd.... daar kan het ook aanliggen.... Dat je meer spieren krijgt, en die wegen ook wel wat.....

Dat had ik ook toen ik nog 58 kilo woog. Ik ging op voetbal en kreeg dus meer spieren in mijn benen..... ik paste alles nog, maar werd wel zwaarder....
Nee ik sport niet (meer)
Wel fiets ik per week 40 km.
Maar daar kan`t em volgens mij niet aan liggen
De motivatie is wel wat verdwenen nu ik weet dat er niks vanaf is.
Maar we zetten stug door...
pi_26819709
Mag je eigenlijk verse tomatensoep in fase 1? Dat is de enige soep die ik lust.....

Liejannuh, jij ontbijt met die pannekoekjes he? Mag ik het recept van je? Ik ben te lui om te zoeken :p

Vanavond eet ik sate bij mijn moeder. Mag ik de pindasaus? Volgens mij niet he?

Morgen mag ik me weer wegen...... ik ben benieuwd! Gisteren teveel nootjes op

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2005 11:25:19 ]
  zondag 8 mei 2005 @ 11:49:05 #220
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26820157
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:24 schreef charmed_angel het volgende:
Mag je eigenlijk verse tomatensoep in fase 1? Dat is de enige soep die ik lust.....

Liejannuh, jij ontbijt met die pannekoekjes he? Mag ik het recept van je? Ik ben te lui om te zoeken :p

Vanavond eet ik sate bij mijn moeder. Mag ik de pindasaus? Volgens mij niet he?

Pindasaus, tja, veel soorten, volgens het boekje mag je twee eetlepels pindakaas. Ik maak mijn pindakaas met pindakaas, sojasaus, water en een beetje sambal. Dat moet dus kunnen met mate.

Net lekker een zalmsalade op voor de afwisseling
pi_26821718
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:24 schreef charmed_angel het volgende:

Ik kon het niet laten en heb me gewogen!

2,7 kilo eraf! :p
  zondag 8 mei 2005 @ 13:28:52 #222
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26822524
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:53 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik kon het niet laten en heb me gewogen!

2,7 kilo eraf! :p
Proficiat

Ik heb net weer 45 minuten hardgelopen, 28 graden en 94% luchtvochtigheid... Zit nu dus lekker na te zweten....
pi_26825243
Ik heb al zo`n 4 a 5 dagen, geen ontlasting gehad sinds ik het SBD volg....
Kan iemand mij vertellen of dit Klopt en/of dit bij de bijwerkingen hoort?!
  zondag 8 mei 2005 @ 15:35:42 #224
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26825770
Voor Charmed Angel het recept voor de pannekoekjes:
Gooi 2 eieren en 2 scheppen hüttenkase in de blender. Doe er wat kaneel bij. Zet de blender aan. En je hebt je beslag.
Gewoon bakken in roomboter of olijfolie en ze smaken uitstekend.

Mirjamke, het heel vaak voor dat mensen last hebben van wat verstoppingen. Heb er zelf ook een paar dagen last van gehad in het begin.
Gooi eens wat lijnzaad door je yoghurt en eet wat meer groente. Daarnaast is water drinken ook ontzettend belangrijk voor je ontlasting en een beetje vet kan ook geen kwaad (maakt het allemaal wat soepeler zeg maar! )
Grijp iig niet direct naar de laxerende dingen, want die zijn niet goed voor je. Volgens mij had Meaghan er pas ook last van in het regulier dieetclubtopic. Kijk daar ook even naar.

Gister heb ik weer te veel nootjes gegeten, maar vandaag gedraag ik me uitstekend! Heb bij mn oma alle lekkere dingen genegeerd en heb alleen een paar aardbeien op (ipv aarbeien op de cake! ). En nu ben ik alvast heel handig wat dingen aan het maken voor komende week. Scheelt me weer veel tijd in de keuken!
pi_26825845
Lijnzaad... is dat te koop in de supermarkt?
Ik drink al liters water..maar wat meer groente kan geen kwaad.
Hoeveel is er bij jou af, Liejannuh?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')