abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24924246


quote:
Maserati UK revealed, for the first time in the UK, the all-new 177 mph, V8-powered Maserati Trofeo Cambiocorsa race car at the Autosport International Show in Birmingham on the 9th January 2003.

Maserati makes its official return to motor racing later this year, with the launch of the Maserati Trofeo (Italian for 'Trophy') championship for identical V8 Coupe Cambiocorsa cars. The high-profile seven race series is supported by Vodafone and visits five European countries - Britain, Italy, Germany, France and Spain. Two events, in Italy and Britain, will be held in conjunction with the local Formula 1 Grand Prix, and four will be Endurance events, supporting the FIA GT Championship and German DTM series. The last race will be held with the traditional "Finali Ferrari" racing days.

There will be 26 Trofeo cars on the starting grid, and it will be possible to enter two drivers for endurance events. All the Trofeo race cars will be prepared and run directly by the Maserati factory, to guarantee technical equality and similar performance.

Built on the regular production line at Maserati's recently refurbished Modena factory, the specially developed front-engined, rear-wheel drive Coupe Cambiocorsa Trofeo weighs less, goes faster, and has even sharper responses than its sister road car.

Extensive testing of the prototype Trofeo by Ferrari F1 drivers Michael Schumacher and Luca Badoer has ensured that the specification of the 2003 race cars will offer drivers a challenging and rewarding experience and exciting racing for spectators.

All the Maserati Trofeo models are fitted with 4.2-litre engines with revised electronics to boost power output by 6% to 413 bhp. To encourage close racing, each engine is tested, and certified to produce the same power, before being sealed for the season.


The Trofeo has been put on a tough diet and stripped of the regular Coupe's air-conditioning, sound-proofing, and all non-essential accessories. Total saving is over 460 lbs, cutting the racer's weight to just 3,014 lbs. This weight-loss is achieved despite the addition of FIA-standard safety kit, and an impact-resistant 100-litre fuel tank. Mechanical changes from the road car are few - the engine is mechanically entirely standard - while other changes to make the cars race-fit include an upgraded braking system, specific damper and spring settings, racing seat, safety roll-over cage, larger diameter and wider wheels (9" x 18" front, 10" x 18" rear), slick Pirelli racing tyres and aerodynamic additions to the body.

vorige topics
http://www.ptaslowchat.tk


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2005 20:12:59 ]
pi_24924271
fipo?
pi_24924288
ja en PICCCCSSS!!!!!
pi_24924369
pi_24924389
en trouwens, ik woon ook boven de rivieren
pi_24924470
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:19 schreef hermandeperman het volgende:
en trouwens, ik woon ook boven de rivieren
Je wil toch niet zeggen dat je uit vrije wil naar het reserve Belgie gaat he?
pi_24924481
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:23 schreef Alfisti het volgende:

[..]

Je wil toch niet zeggen dat je uit vrije wil naar het reserve Belgie gaat he?
nee, ze vieren het hier gewoon

IJsselstein
pi_24924527
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:30:45 #11
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24924623
hoi doei
pi_24924625
pi_24924696
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:23 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

nee, ze vieren het hier gewoon

IJsselstein
Ijsselstein - Loosdrecht is nog geen 30 minuten

Morgen trouwens de GTV weg brengen voor de lekke keerring Krijg een Cinqucento mee als leenauto
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:35:47 #14
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24924731
lol moet ie weeral naar de garage
pi_24924751
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:35 schreef Fugie het volgende:
lol moet ie weeral naar de garage
Sterf

Is nog steeds de eerste keer voor de reparatie he
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:44:47 #16
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24924895
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:36 schreef Alfisti het volgende:

[..]

Sterf
ben ik geloof ik mee bezig ja, schiet het opeesn vol in me onderrug, kan niet eens meer zitte zonder pijn
pi_24924919
Moet morgen ook werken op mn stage (maar wel op t filiaal bij die Savali )

En krijg ws geen vrij voor de rai maar ik moet en zal gaan (en niet in het weekend)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24924932
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:44 schreef Fugie het volgende:

[..]

ben ik geloof ik mee bezig ja, schiet het opeesn vol in me onderrug, kan niet eens meer zitte zonder pijn
Waren die dumbels toch te zwaar?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:49:39 #19
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24924979
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:47 schreef Alfisti het volgende:

[..]

Waren die dumbels toch te zwaar?
nee heeft er nix mee te maken, heb ik weleens vaker. Ook een x vlak voor het uitgaan, stond ik constant in het cafe met ongelooflijke pijn. Ben toen maar naar huis gegaan, trok het echt niet meer
pi_24925021
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:34 schreef Alfisti het volgende:

[..]

Ijsselstein - Loosdrecht is nog geen 30 minuten
dat weet ik kom je ook?
pi_24925039
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:46 schreef PeuRac het volgende:
Moet morgen ook werken op mn stage (maar wel op t filiaal bij die Savali )

En krijg ws geen vrij voor de rai maar ik moet en zal gaan (en niet in het weekend)
savali
pi_24925055
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:53 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

savali
Alleen de novitec compressor kitjes die hun monteren zijn leuk
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:52 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

dat weet ik kom je ook?
nee * Alfisti is niet zo'n verkleed mens
pi_24925114
Zit er dan toch een compressor op zo'n 1.8TS Savali (200pk)???
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24925165
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:54 schreef Alfisti het volgende:

[..]

Alleen de novitec compressor kitjes die hun monteren zijn leuk
[..]

nee * Alfisti is niet zo'n verkleed mens
* hermandeperman doet dat 1x per jaar, en da's zat, onbekommerd lam zuipen en niemand die je raar aankijkt
pi_24925172
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:56 schreef PeuRac het volgende:
Zit er dan toch een compressor op zo'n 1.8TS Savali (200pk)???
foutje, Turbo van Novitec

http://shophost.net/shop_n/catalog/product_info.php?cPath=2_6&products_id=37&osCsid=b9725a5f9530acafac2f8e45f046f4c2



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2005 21:01:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')