quote:Maserati UK revealed, for the first time in the UK, the all-new 177 mph, V8-powered Maserati Trofeo Cambiocorsa race car at the Autosport International Show in Birmingham on the 9th January 2003.
Maserati makes its official return to motor racing later this year, with the launch of the Maserati Trofeo (Italian for 'Trophy') championship for identical V8 Coupe Cambiocorsa cars. The high-profile seven race series is supported by Vodafone and visits five European countries - Britain, Italy, Germany, France and Spain. Two events, in Italy and Britain, will be held in conjunction with the local Formula 1 Grand Prix, and four will be Endurance events, supporting the FIA GT Championship and German DTM series. The last race will be held with the traditional "Finali Ferrari" racing days.
There will be 26 Trofeo cars on the starting grid, and it will be possible to enter two drivers for endurance events. All the Trofeo race cars will be prepared and run directly by the Maserati factory, to guarantee technical equality and similar performance.
Built on the regular production line at Maserati's recently refurbished Modena factory, the specially developed front-engined, rear-wheel drive Coupe Cambiocorsa Trofeo weighs less, goes faster, and has even sharper responses than its sister road car.
Extensive testing of the prototype Trofeo by Ferrari F1 drivers Michael Schumacher and Luca Badoer has ensured that the specification of the 2003 race cars will offer drivers a challenging and rewarding experience and exciting racing for spectators.
All the Maserati Trofeo models are fitted with 4.2-litre engines with revised electronics to boost power output by 6% to 413 bhp. To encourage close racing, each engine is tested, and certified to produce the same power, before being sealed for the season.
The Trofeo has been put on a tough diet and stripped of the regular Coupe's air-conditioning, sound-proofing, and all non-essential accessories. Total saving is over 460 lbs, cutting the racer's weight to just 3,014 lbs. This weight-loss is achieved despite the addition of FIA-standard safety kit, and an impact-resistant 100-litre fuel tank. Mechanical changes from the road car are few - the engine is mechanically entirely standard - while other changes to make the cars race-fit include an upgraded braking system, specific damper and spring settings, racing seat, safety roll-over cage, larger diameter and wider wheels (9" x 18" front, 10" x 18" rear), slick Pirelli racing tyres and aerodynamic additions to the body.
Je wil toch niet zeggen dat je uit vrije wil naar het reserve Belgie gaat he?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:19 schreef hermandeperman het volgende:
en trouwens, ik woon ook boven de rivieren
nee, ze vieren het hier gewoonquote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:23 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Je wil toch niet zeggen dat je uit vrije wil naar het reserve Belgie gaat he?![]()
Ijsselstein - Loosdrecht is nog geen 30 minutenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:23 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
nee, ze vieren het hier gewoonIJsselstein
ben ik geloof ik mee bezig ja, schiet het opeesn vol in me onderrug, kan niet eens meer zitte zonder pijnquote:
Waren die dumbels toch te zwaar?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:44 schreef Fugie het volgende:
[..]
ben ik geloof ik mee bezig ja, schiet het opeesn vol in me onderrug, kan niet eens meer zitte zonder pijn![]()
nee heeft er nix mee te maken, heb ik weleens vaker. Ook een x vlak voor het uitgaan, stond ik constant in het cafe met ongelooflijke pijn. Ben toen maar naar huis gegaan, trok het echt niet meerquote:
dat weet ikquote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:34 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Ijsselstein - Loosdrecht is nog geen 30 minuten
savaliquote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:46 schreef PeuRac het volgende:
Moet morgen ook werken op mn stage(maar wel op t filiaal bij die Savali
)
En krijg ws geen vrij voor de raimaar ik moet en zal gaan (en niet in het weekend)
Alleen de novitec compressor kitjes die hun monteren zijn leukquote:
neequote:
* hermandeperman doet dat 1x per jaar, en da's zat, onbekommerd lam zuipen en niemand die je raar aankijktquote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:54 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Alleen de novitec compressor kitjes die hun monteren zijn leuk
[..]
nee* Alfisti is niet zo'n verkleed mens
foutje, Turbo van Novitecquote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:56 schreef PeuRac het volgende:
Zit er dan toch een compressor op zo'n 1.8TS Savali (200pk)???
doet ik hem uploadenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:10 schreef PeuRac het volgende:
wtf, waar kan ik nog ergens uploaden?
Doen ze altijd, en niet als enigequote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:19 schreef PeuRac het volgende:
is exact t zelfde, alleen heeft Sam Van Lingen z'n eigen naam erop gezet
heb er ook geen spijt van en het zal me een worst wezen wat jullie ervan vindenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:45 schreef ook_gek het volgende:
nee man is cool zo een tv krijg je echt geen spijt van.
A- ik heb geen 10000 euroquote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:46 schreef D-Devil het volgende:
Gewoon eerlijk. Een TV hoort bij mij nog steeds geen LCD te zijn, voorlopig nog niet. Pas als we hier met HDTV werken dan heb je wat aan die enorme resoluties.
nee nu niet, misschien als ik ooit het huis uit gaquote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:47 schreef ook_gek het volgende:
ga je hem aan de muur hangen?
Wat zou je met die 10000 euro moeten?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:49 schreef BoJo het volgende:
[..]
A- ik heb geen 10000 euro
B- HDTV voordat ze dat in NL ontdekken ben ik alweer aan een nieuwe toe
C- ik zat op een 50 cm mono kreng te loeren
ik ga hier zeker plezier van hebben vooral als ik volgende maand m'n Mac Mini op de DVI aansluit.
Ik ben blij![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |