abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 februari 2005 @ 00:41:19 #51
105739 Jaytonized
.. Reloaded ..
pi_24913045
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:48 schreef keeper het volgende:
Jari .
pi_24913132
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:50 schreef keeper het volgende:
...
Hoewel Finidi op charme een goede tweede is. Ik vergeet nooit dat stukje in dat voetbalprogramma op Nederland 2, waarin hij met Hans Kraay Jr en Jari ging ijshockeyen.
Dan neem ik Finidi toch?

1993, ik was 13 jaar. Na wat jaren dat PSV en zelfs Feyenoord kampioen waren geworden, werd het tijd voor Ajax. In de UEFA cup ging het niet onaardig en Louis van Gaal was bezig met het smeden van zijn succesteam.

In 1993 kwam ene Finidi George naar Amsterdam. Of was het nou George Finidi? Niemand wist het zeker. Na een tip van, ik meen Clemens Westerhof, werd hij gecontracteerd bij Ajax. Meteen een basisplaats veroverd en vanaf het begin een belangrijke schakel op rechts. Had niet één specifieke kwaliteit, maar was gewoon een erg complete voetballer. Nooit last van die jongen, nooit een onvertogen woord, altijd inzet, siervolle acties, niet al te veel, maar mooie goals. Zijn opkomst om de gewonnen CL te tonen was schitterend. Op de één of andere manier gunde ik het hem allemaal net iets meer dan de rest. Ik heb hem een paar keer in het echt mogen aanschouwen, de hele wedstrijd hield ik hem in de gaten.

Hoe jammer vond ik het, toen hij na 3 jaar vertrok, maar het geld lokte, uit Spanje, kon hij geen nee zeggen. Waarschijnlijk onderhield hij een heel dorp in Nigeria van zijn salaris. Ik heb hem nog proberen te volgen bij Betis en het Nigeriaanse elftal, maar dat viel niet mee. In het begin werd er door de Nederlandse pers nog wel aandacht besteed aan zijn prestaties (hij speelde veel) maar die berichtjes verdwenen ook snel. In 2000 kreeg ik even hoop, er was sprake van dat hij terug kwam naar Nederland, maar hij koos voor een avontuur in Engeland bij Ipswich.

Toch heb ik het idee dat hij het nooit meer zo goed heeft gedaan als bij Ajax, nooit meer dat niveau gehaald.
Nog altijd wacht ik op zo'n voetballer, die eigenlijk uit het niets komt en meteen mijn hart weet te veroveren.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 4 februari 2005 @ 00:47:39 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24913172
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 00:45 schreef Suijk het volgende:
mooi verhaal en goede motivatie

Dus graag meer van dit soort verhalen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24914708
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 00:06 schreef DutchGooner het volgende:
Bij FCDB heb ik er geen om eerlijk te zijn maar Arsenal wel.

Ian Wright,beroep;cultheld.

Geen verdere uitleg bij nodig bij deze speler.
Wat vind je nu van m dan? oa bij de bbc?
pi_24918421
Ian Rush en John barnes..

Ian omdat hij de enige was die echt alles erin schoot, kopte etc. Daarnaast ook een cultheld omdat hij uit liefde voor zijn club terugkeerde.

John barnes. Werkte keihard, een mooi overzicht en kon als een van de beste een uitstekende tackle plaatsen.

Op dit moment ga ik voor mijn Nickplaatje. Werkt keihard en word een absolute topper de komende jaren!!
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 12:15:32 #56
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_24919413
Antti Sumiala (NEC)
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_24920086
Ajax = Jari
Emmen = Michel van Oostrum

FC Groningen = Martin Drent
...drop it like it's hot...
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:40:36 #58
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24920420
Helmond = Jurgen Streppel
OJAAJOH?
pi_24920519
Paultje Bosvelt. Een echte Feyenoorder: Altijd blijven doorgaan, hard en lomp als het moet en een 'niet lullen maar voetballen'-mentaliteit. Jammer dat 'ie is vertrokken, maar ik denk, en hoop, dat we 'm nog wel eens terug zullen zien bij Feyenoord, als is het als materiaalman.

Paul rocks
pi_24920560
Fernando Redondo (Real Madrid)
pi_24920614
Excelsior = Danny Buijs
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_24920749
Fortuna Sittard.
favo - speler ooit is Mario Eleveld. goede techniek, mouwenopstroper en goed inzicht.
helaas blessuregevoelig.
Rene maessen en john linford zijn zeker ook het vermelden waard
pi_24920819
Favoriete speler allertijden heb ik niet, doe niet zo aan die heldenverering.

Momenteel is echter Nigel de Jong toch wel mijn favoriet.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 15:09:14 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24921989
Graag een verhaaltje en een motivatie erbij zetten als je een naam noemt, anders wordt het weer alleen een namen-opsomtopic.

Zie als voorbeeld de OP en de post van Suijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24922153
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:47 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Fernando Redondo (Real Madrid)
Fantastische elegante speler die jarenlang de baas was op het madrileense middenveld. Veel mooie herinneringen en prijzen aan overgehouden, met als hoogtepunt z'n passeerbeweging met de hak tegen Manchester op Old Trafford. Helaas heeft ie na z'n vertrek nooit meer z'n niveau van weleer kunnen halen, is nu wel weer terug in Madrid en speelt nu bij het team van de veteranen.
pi_24922986
Het gaat dus om je eigen favorieten. Mooi.

Ajax: Maxwell, Dani, Ibrahimovic, Mido, Pienaar.... Vijf toppers en persoonlijke favorieten, maar de grootste Ajacied is voor mij toch uiteraard Marco van Basten, net voor Rijkaard en Bergkamp.

FC Porto: Deco en Fernando Couto

ASWH: Johan Sturrus
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24928321
ADO´20: Sjaak Bruin (tevens mijn favo speler aller tijden *punt*)

Ruim 600 wedstrijden in het eerste, op z´n 40e redder van het tweede en absolute uitblinker bij oud-ADO in de nieuwjaarswedstrijd! Dat loopvermogen, die trap, dat fanatisme... Geweldig! Als ie weer zou gaan trainen kan ie zo het eerste in, geen enkel probleem.

Al nader ik de 30 met rasse schreden, Ik voel me nog steeds vereerd als ie me groet en een praatje maakt. Sjaak Bruin, mijn held!
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 23:33:56 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24928422
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
Het gaat dus om je eigen favorieten. Mooi.

Ajax: Maxwell, Dani, Ibrahimovic, Mido, Pienaar.... Vijf toppers en persoonlijke favorieten, maar de grootste Ajacied is voor mij toch uiteraard Marco van Basten, net voor Rijkaard en Bergkamp.

FC Porto: Deco en Fernando Couto

ASWH: Johan Sturrus
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:09 schreef golfer het volgende:
Graag een verhaaltje en een motivatie erbij zetten als je een naam noemt, anders wordt het weer alleen een namen-opsomtopic.

Zie als voorbeeld de OP en de post van Suijk.
Poef.....gone! ©golfer
pi_24928519

Willem II - John Feskens
pi_24928874
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 00:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nu staat er een beter Heerenveen Huntelaar, Bruggink, Hanson, Väyrynen, Yildirim, Radomski, Sikora als supersub, Rose als wissel, Vandenbussche etc.
Misschien wel maar het voetbal van dat team was frisser en enthousiaster. De supporters lieten zich toen ook makkelijker verbazen, het is nu allemaal wat verwend natuurlijk. Speelt ook mee. Tomasson was toen nog geen schwalbekoning, Tobiasen was nog gewoon fit en en blok beton achterin, Hansma de leider achterin en Korneev de ultieme technicus.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:01:59 #71
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24933758
Mijn favo's:

Ik heb Jari Limanen en Dennis Bergkamp even hoog zitten. Verder ben ik nogal gecharmeerd van Alexander Hleb, Arjen Robben en Thierry Henry.

En van Excelsior'31: Peter Scheppink
That's all folks!
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:44:33 #73
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24934442
Ok, onderbouwing voor mijn favoriet van de laatste jaren. Niet dat hij de allerbeste is die ik in Sparta-shirt heb gezien, maar een favoriet was hij zeker:

Regino 'Marilia' de Santana: oftewel Marilia.

De verdediger die kwam als vervanger van de naar Ajax vertrokken John Veldman, uit het verre Brazilie. En wat voor 1. Een clown eerste klas! Regino de Santana had als bijnaam Marilia, de naam van zijn geboortedorp.
Verdedigers verdedigden, zo was de aanname voordat Marilia naar Sparta kwam, hooguit een leuke pass van achteruit, maar meer techniek heeft een verdediger toch niet nodig? Maar Marilia was een echte Braziliaan. Een baltovenaar, en dat in de achterste linie.
Met grote verbazing heb ik gezien hoe hij Lurling in eigen strafschopgebied met een verschrikkelijke schijnbeweging door de benen speelde. Hoe hij de bal niet wegramde, maar over Van Vossen heen wipte als hij dat beter uitkwam. Iemand ooit een terugspeelbal over 30 meter gezien? Vast. Iemand ooit een terugspeelbal over 30 meter middels een omhaal gezien? Vast niet. Maar Marilia deed het.
Kon hij ook verdedigen dan? Ja hoor, als hij geconcentreerd was wel. In zijn beste seizoen behoorde hij volgens de statistieken van zowel VI als de Telegraaf tot de beste 15 spelers van Nederland.
En wat als hij niet geconcentreerd was? Sja, als je in je eigen strafschop gebied mensen gaat passeren, dan gaat dat wel eens fout. En ook 4 eigen goals in 1 seizoen is niet echt lekker te noemen.
Trainer Jan Everse noemde hem een 'Kruiskade Braziliaan' omdat iemand met zijn voetbalkwaliteiten onmogelijk gescout kon zijn, maar van de Kruiskade moest zijn geplukt. Een jaar later stond Marilia verlost van Everse dus hoog in de lijsten van VI en de Telegraaf.
Na de degradatie van Sparta ging Marilia middenveld spelen. Maar gedwongen door zijn privesituatie (zijn zoontje in Brazilie werd mishandeld door z'n stiefvader) vertrok hij weer naar Sao Paulo. En daar ging de mafste verdediger die ooit op de Nederlandse velden rondliep weer terug naar het voetbal waar zijn acties misschien minder maf worden gevonden.
pi_24936856
Feyenoord: als klein jongetje was ik altijd een groot fan van KIPRICH! My all-time number 1!
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 15:06:10 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_24936924
Mooi verhaal Stpan

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')