abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:32:23 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_24907738
Voor een schoolopdracht moet in kaart gebracht worden wat de problemen zijn die een ouder met een baby ondervindt. Gewoon simpele dingen waar je tegenaanloopt. Bijvoorbeeld dat je moeilijk met een kind op je arm kan stofzuigen. Of iets dergelijks.

Zijn er nou dingen waar je echt tegenaanloopt?Verblijd mij met deze problemen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24907770
Ik lees even mee , dan weet ik welke problemen ik dadelijk krijg.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:37:19 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_24907828
Ja, dat was natuurlijk niet de bedoeling!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator donderdag 3 februari 2005 @ 20:38:53 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24907857
Ik moet even goed nadenken hoor, je bedoelt echt praktische problemen? Dus niet van "mijn baby huilt meer dan 3 uur achter elkaar en ik weet niet wat ik er mee moet"?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24907861
Dan moet je nog 3 maanden uitstel vragen en ik kan antwoord geven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:41:25 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_24907912
Echt praktische problemen inderdaad.

Het gaat om dagelijkse bezigheden die je daardoor niet meer zoals voorheen kan uitvoeren.

en dan heb ik het niet over de activiteiten die je in bed uitvoert
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator donderdag 3 februari 2005 @ 20:45:54 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24907983
Owkee...

Koken is een probleem omdat dat altijd net tijdens een hang/huil/"ik ben vervelend en wil alleen bij mama zitten" moment van de dag moet gebeuren.
Koken met een kind op de arm gaat nou eenmaal niet, en is ook absoluut niet veilig, dus dat was wel even wennen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24908007
Even uitgebreid in bad gaan zitten is er niet meer bij
Of even naar de winkel om iets te halen.
Zet overal gewoon maar het woordje 'even' voor. Dat gaat dus niet met een kind
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24908011
ff douchen doe je makkelijker als je kind slaapt of als er iemand thuis is
als je gaat koken willen ze altijd net je aandacht hebben
vergeet een luier mee te nemen en je kunt weer naar huis
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_24908020
Om boodschappen te doen moet je beter organiseren dan voorheen, je trekt niet zomaar de deur achter je dicht en gaat naar de supermarkt, nee, je moet een kinderwagen meenemen en dergelijke. Zelfde geldt voor spontaan de stad ingaan, is er niet meer bij, eerst organiseren.
Als je zin hebt om ineens met je lief naar de bios te gaan, zelfde probleem + oppas regelen op stel en sprong.

Dat zijn de eerste dingen/voorbeelden die me te binnen schieten en als je erover nadenkt wordt die lijst veel en veel langer. Het komt er dus op neer dat je alles veel beter moet organiseren. Als je dat een probleem vindt zul je daar moeite mee hebben. Verder verandert er niet zo heel erg veel.

Maar goed, dat is mijn mening. Organisatie is het keyword.
het leven is een toverbal
pi_24908027
Een pratisch probleem?
Op tijd komen, want ze poepen (bijna) altijd de luier vol, en dan hebben ze vaak alle kledij om naar buiten toe te gaan aan, dus moet alles weer uit...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:49:25 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24908043
Het meest praktische probleem vind ik dat je niet zomaar de deur uitkunt. Als je even een vergeten boodschap moet doen moet je best wel wat regelen voordat je daadwerkelijk ook de deur uitbent.
Ik belde laatst de huisarts en die vroeg mij meteen te komen omdat hij Job toch wel wilde zien en hij een kwartier later zou vertrekken.
Ik woon nog geen 10 minuten fietsen van de praktijk af, maar ik moest twee niet meewerkende kinderen in jas/muts/sjaal/handschoenen krijgen en op de fiets hijsen en vervolgens heb ik me helemaal rot gefietst om nog op tijd bij de huisarts te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:49:34 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24908047
De badkamer en toilet. Een lappie erover gaat prima, maar als ik echt even aan gang wilde met chemische zooi wachtte ik totdat Hub thuis was. Met een baby was het nog niet zo'n probleem, met een rondscharrelende dreumes wel.

En koken idd.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_24908070
Alle babies schijnen een "ikgalekkerhuilenalspapaenmamawilleneten" huiluurtje te hebben, maakt niet uit hoe laat je eet, als het eten op tafel komt is het huilen geblazen nu kan ik er wel om lachen

Verder is het altijd een moment zoeken om zelf lekker te douchen, dat moet dan maar even tijdens een slapie (moet je wel het geluk hebben dat de kleine een beetje slaapt overdag) hier gebeurde het dus meestal 's avonds als papa weer thuis was.

Nu is het (Sven is 20 maanden) nog steeds zo dat de huishoudelijke klusjes gedaan worden als hij op bed ligt (dan schiet het tenminste op )
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_24908087
Op tijd komen is idd een heel groot probleem, ook al ga je vroeg de deur uit het loopt altijd uit met zo'n kleintje. De bus in met een kinderwagen gaat niet hier, knap vervelend vind ik dat. Boodschappen doe is een hele ondernemeing. De grootste uitvinding vind ik wel de box, voorals je even je handen vrij wil hebben tijdens huishoudelijk werk. Dus daar heb ik geen problemen. Ik heb meer problemen buiten de deur.
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:54:00 #16
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24908112
Ik zette mijn oudste (mijn god, wat klinkt dat STOER!) in zijn wipstoel in de badkamer als ik wilde douchen, later deed ik de deur op slot en liet hem daar spelen.
Nu doe ik alle deuren op slot, behalve die van zijn kamer en hobbelt hij dus wat rond.
pi_24908183
Ziek zijn kan eigenlijk ook niet als je een kind hebt.
pi_24908199
juist, bedoel je, niet meer.......
*Op vrijdagavand spontaan bedenken dat je een biertje wilt gaan kopen in de kroeg.
*Niet even snel naar boven kan rennen om de was in de droger te stoppen.
*2 honden uitlaten ook een probleem is met zo'n kleine.
*een tweede keer naar de buurtsuper gaan omdat je wat vergeten bent en met de eerste
keer al een goed uur bezig bent geweest en dus tijd tekort komt.
*Het gras maaien als je alleen thuis bent.
*Samen douchen. (doe ik over het algemeen niet in bed).

Enz, enz.

(Al zal het wel de moeite waard zijn hoop ik)

*edit, zie net dat het meeste al opgenoemd was*
  Jubileum moderator donderdag 3 februari 2005 @ 21:01:55 #19
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24908265
Een bezoekje aan de kapper plannen toen ik nog volledig bv gaf en de kleine nog geen fles gewend was vond ik bij de eerste ook al zo'n opgaaf.

Ook een leuke, kleding kopen (en dan met name het aanpassen) is een heel gedoe met een kindje met verlatingsangst in de grote kinderwagen die met geen mogelijkheid in de paskamer past.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 3 februari 2005 @ 21:28:51 #20
8885 moralia
Grip op je zak
pi_24908743
Weet je wat ook lastig is? Dat de telefoon altijd op de meest ongelukkige momenten gaat. Je doet net je baby in bad... telefoon, luier aan het verschonen... telefoon, vreselijke huilbui.... telefoon..etc etc. Toen Zoë nog een baby was ging dat ding echt op de meest ongelukkige momenten.
Of de deurbel, dat is ook een leuke.
De deurbel ging eens toen Zoë en ik allebei geheel niet aangekleed waren. Ik legde haar snel in d'r bed (was natuurlijk boven) trok snel mn ochtendjas aan en vloog twee trappen af. Ik verwachtte een pakje dus ik deed open (anders had ik dat niet gedaan) zonder te kijken wie het was.
Er stonden twee jehova-dames......"we komen zeker niet zo gelegen"...
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_24908765
Het meeste is hier wel genoemd, zoals koken met een kind op je arm, heel lastig. Niet even spontaan de deur uit. Of zelf douchen. Op de dagen dat ik nu thuis ben gaat hij lekker in bad terwijl ik douche (wij douchen in het bad, nooit gedacht dat dat nog eens handig zou zijn). En anders moet ik zorgen dat ik gedouchd heb voordat Peet de deur uitgaat.

Mijn wasmachine en droger staan op zolder. Bram heeft erg veel last gehad van verlatingsangst en meenemen naar de zolder was niet echt een optie (hele enge open trap) maar lang alleen laten vond ik ook niet. Dus een flinke was ophangen moet ik plannen als hij slaapt. Even snel er wat ingooien doe ik nu wel.
En de was opvouwen is ook een ramp, hij gooit alles uit de mand, dan door het hele huis heen en als alles verspreid is gaat hij er met mijn stapels vandoor. Dat is ook een klusje wat ik doe als hij op bed ligt.
Wat ik ook heel lastig vind is dat alles rondom het slaapje gepland moet worden. Een dagje Ballorig bijvoorbeeld moet of voor 12 uur afgelopen zijn of we moeten pas na half 3/3 uur weg. Bram slaapt op zich wel goed in een ander bed maar niet in de kinderwagen.
pi_24909591
Praktische problemen? Ik heb overal praktische oplossingen voor, dus als ik je kan helepen

[ Bericht 22% gewijzigd door melonovy op 03-02-2005 22:22:22 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24909703
Ik blijf het hele huishouden een probleem vinden

Wij werken thuis een beetje om elkaar heen en we zijn dus meestal alleen met Jadey. We merken beiden dat er dan gewoon minder uit je handen komt. En op momenten dat we samen zijn vliegt de tijd zo snel om.... De was ervaar ik als het grootste probleem en de bovenverdiepingen worden ook wel eens overgeslagen. Is te weinig tijd niet gewoon het grootste practische probleem

Koken daarintegen gaat prima, Jadey ligt dan altijd te slapen. En wat Easy al zei, kleine babietjes huilen altijd onder het eten. Denk je dat het om een specifiek uurtje gaat en besluit je een uurtje later te gaan eten, no way, dan verschuift je baby het huiluurtje gezellig mee!
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:20:58 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24909804
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:16 schreef danosa het volgende:
pi_24909834
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:16 schreef danosa het volgende:
Valt hier best mee
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:24:14 #26
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_24909874
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:22 schreef easy-going het volgende:

[..]

Valt hier best mee
Ja dikke DUH!!! Jij hebt een Leo in huis
Fok!hokker... en NietKlieker.
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:27:33 #27
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24909950
Dat is het, je huishouden is nooit meer op de rit met kinderen!
Ik had heftige nesteldrang, nou, je kunt niet meer zien dat ik het gehad heb
pi_24910139
Bram vind het gelukkig erg leuk om te doen Die staat nog in zijn slaapzak al naar de stofzuiger te wijzen Van de week hebben we samen de vaatwasser gedaan, hij pakt alles eruit, zegt erbij wat het is en geef het aan . Toen hebben we de WC geschrobt, Bram met de borstel flink in de weer in de pot. Toen het bed verschoond, hij brengt de vuile was naar de badkamer en dan is het wel een klus om het bed weer op te maken want hij wil steeds tussen hoes en het matras kruipen. Toen hebben we een klein wasje opgeruimd en daarna nog gezogen en gedweild. Koste me zo'n beetje 4 uur bij elkaar maar we hebben wel vreselijke lol gehad. Bram vind "heppen" (=helpen) volgens mij nog leuker dan met zijn eigen speelgoed spelen.
kom ik nu erg huishoudelijk over De badkamer doen is bijvoorbeeld weer geen doen met Bram erbij dus die is wel heel erg smerig hoor. Of mijn donkerblauwe trap stofzuigen terwijl ik 2 katten heb en witte kattenbakvulling.

Maar dit is echt van de laatste tijd. Dat Bram kleiner was vond ik dat allemaal veel moeilijker in te plannen allemaal.
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:42:04 #29
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24910210
Ik vind het nu veel moeilijker...opletten of ie de chloor niet opzuipt, die wcborstel eindigt hier altijd in het fonteintje, en het servies blijft ook niet echt heel
Als ik de ramen lap gaat ie er lekker tegenaan staan, om nog maar niet te spreken over de manier waarop ie een koekje eet als ik net geswifferd heb...
Neuh, dat heppelen van Freek schiet niet op.
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:42:08 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_24910211
Dat kan heel goed kloppen hoor Karin. Ik zie dat op school ook, dat er heel veel naar de huishoudelijke werkjes gevraagd wordt (ramen lappen, schoenen poetsen en dergelijke). Het is gewoon erg leuk om te doen wat papa en mama ook doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24910975
Zelfs Myrthe helpt al op geheel eigen wijze mee met de wasknijpers en de washandjes bij het ophangen/afhalen van de was.

Eigenlijk is alles al wel genoemd. Koken vond ik inderdaad het lastigst, dan hield m'n man Myrthe bij zich en kon ik koken, of andersom. Maar nu vindt ze het erg leuk om mee te kijken, dus ze is eigenlijk altijd rustig. Ik heb er geen kind meer aan.
pi_24911621
spontaan op stap willen gaan
koken kan minder uitgebreid of je moet heel laat op de avond koken
lekker een dik boek lezen kan alleen nog maar in bed maar dan wil je eigenlijk slapen
lang met je vriendinnen/moeder/oma aan de telefoon hangen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24911769
Owja wat ik nog steeds een heel groot probleem vind is het niet zelf bepalen hoe laat je opstaat. Vroeg opstaan terwijl het niet hoeft, in het weekend bijvoorbeeld, is echt niet leuk. Ik kom nogal traag op gang 's ochtends en dan meteen een fles moeten maken viel me ook behoorlijk zwaar.
pi_24916561
Ik ging gisteren post wegbrengen, en was binnen tien minuten weer terug, mét een slapende Noa. Clou: ga op stap met een draagzak

Boodschappen doen vind ik erg lastig. De supermarkt is ver weg maar ik kan nog niet op de fiets met Noa (en ik heb geen auto, ook al lijkt me dat niet eens handig eigenlijk ook)...dus ik moet een eind lopen voor ik bij de supermarkt ben. Voor ik daar weer weg ben duurt het natuurlijk ook wel even, én dan moet ik ook nog helemaal teruglopen.
Ook kunnen er niet veel boodschappen in de wagen (grote bak, maar toch...)

En het grootste probleem op dit moment is: slaapgebrek. Je kunt niet gaan slapen als je dooooodmoe bent omdat de baby huilt of drinken moet hebben of een schone broek. Eigenlijk kun je dat er dan niet meer bij hebben maar ja...je kunt niet gaan slapen natuurlijk! en mijn man kan geen borstvoeding geven (zouden ze toch eens moeten gaan uitvinden...)

[ Bericht 22% gewijzigd door Suzanna op 04-02-2005 09:26:23 ]
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 09:25:15 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_24916605
Bolderkar aanschaffen, kind in de cosie, cosie ind e kar en gaan en anders een fietskar.

Mijn probleem is dat de dag te wenig uren heeft om alles te doen wat ik wil buiten de kinderdingen om
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24916631
Wat doe je met de kar als je dan bij de supermarkt bent? En de maxi cosi? Volgens mij kan je die niet veilig buiten laten staan in Rotterdam-Zuid
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 februari 2005 @ 09:28:13 #37
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24916637
Jouw hoeveelheid haast is omgekeerd evenredig aan die van je kind.

Oftewel: hoe meer haast jij hebt, hoe minder haast je kind heeft en hoe langer het duurt voor je de deur uit kunt/het kind aan- of uitgekleed is/de maaltijd beëindigd is/noem maar op
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24916771
Hier verder (nog) geen problemen....

Ik deed dus ook alle klusjes als Wilyan 's middags op bed lag.
Lag ja, sinds gisteren zijn we aan het kijken hoe het gaat zonder middagslaapje...
Wilyan was de laatste week namelijk nog al van de nachtelijke feestjes en dat vonden pappa en mamma toch wel iets minder...

Gisteren was dus de eerste dag dus zeker kan ik het nog niet zeggen.
Maar ik denk dat de was doen, stofzuigen, vaatwasser leeg halen en de rest nu toch weer ietsje anders gaan worden.
(Lees: Wilyan helpt met wasmachine leeghalen en sleept het weg of draait aan de temp.knop terwijl de machine loopt, meneer móét stofzuigen waardoor het meteen een half uur langer duurt en/of gaat bij het vaatwasser leeghalen met de frisglazen ronddartelen..)

We zullen zien.. We zullen zien....
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 09:40:23 #39
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24916861
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:27 schreef Suzanna het volgende:
Wat doe je met de kar als je dan bij de supermarkt bent? En de maxi cosi? Volgens mij kan je die niet veilig buiten laten staan in Rotterdam-Zuid
Wat denk je van meenemen? Gewoon de winkel in..

Ik woon dan wel in een prutdurrep maar toen we hier kwamen wonen kon Wilyan nog niet goed genoeg lopen. De winkel is hier eigenlijk te dichtbij om op de fiets te doen maar Wilyan is weer te zwaar om het end te tillen. De bolderkar was hie een uitkomst, er konden veel boodschappen bij in. Wat met zware boodschappen nog wel eens een probleem gaf bij het mandje van de buggy..

Bolderkar
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 09:58:48 #41
7074 moussy
kuttekop
pi_24917092
quote:
stel nou dat je met de kar de winkel niet in mag, gelukkig woon ik in een toeristisch dorp waar de kentekens wit zijn in de zomer Dan knoop je je kar met een dik slot vast aan weet ik veel wat voor paal en de cosie zet je in-op een winkelkarretje.

Als ik de kar niet mee zou mogen nemen de winkel in ga ik zeuren over rollators en boosters
pi_24917513
Wat lastig is: als je je kind in een draagzak of babybag hebt (en ze lekker slaapt) en je dan ineens HEEL nodig naar de wc moet (had ik net...)

offtopic maar wel als reactie op Jonnetje:
Is een bolderkar zo'n ding dat je vóór je fiets uit duwt zegmaar?
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 10:37:50 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_24917663
Kind omhouden en naar de wc gaan

dit is een bolderkar:
pi_24917672
Hij staat niet helemaal op de foto maar dit is onze bolderkar.

Een trekkar op (kruiwagen) luchtbandjes dus...

(even een wat duidelijkere foto gezocht)
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 10:39:15 #45
7074 moussy
kuttekop
pi_24917694
Zo 1 hebben wij ook Jonnetje
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:13:33 #46
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24919942
Hier geen problemen met spontaan even weggaan of douchen ofzo en huishouden daar doe ik gewoon niet aan

Ik kwam er alleen laatst achter dat ik echt bijna nooit vlees/ vis eet en aangezien ik ook geen vleesvervangende prodcuten of iets eet moet daar wel wat aan veranderen in de toekomst.

En nog iets; babykots
Vanmorgen nog, moest naar school voor een afspraak, Jolie kon wel even mee. Alleen een hemdje aangedaan totdat Jolie met jas en al veilig in de wagen zat op een afstand dat er geen kots meer op me terecht kan komen. Dan pas een trui aan, schoon, geen kots, net uit de was.
Maar precies op het moment dat ik d'r 3 kwartier later uit de wagen haal, een stralende glimlach, een boer en jawel babykots op m'n trui. Daar moet echt wat aan gedaan worden!
  Admin vrijdag 4 februari 2005 @ 13:30:58 #47
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_24920241
quote:
ook r'dam-zuid hier, maar ik laat hem hier voor bij de karretjes staan in de supermarkt (het onderstel van de wagen(buggy)) de maxicosi gaat in de winkelwagen en de oudste in het zitje voorop.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 13:40:13 #48
7074 moussy
kuttekop
pi_24920417
Luchtbel en snot Als ik mn shirt uit trek kraakt het van de opgedroogde snot achter op mn schouders
pi_24920469
probleem: als je in je eentje met de auto door nederland krost en je moet vreselijk plassen
Wat ik ook een crrrrrrime vind is dat gefriemel met cosi's en sokjes en wantjes en dat soort kleine spul in allerlei onhandige standen aan te zien trekken.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_24920504
Kotszakje voorbinden ;')
Ik heb ook geen oplossing, ik ken 't probleem.. Maar ze spuugt nu vrijwel nooit meer.

Wantjes omdoen, die vind ik ook lastig idd!
En omgaan met mensen die overal commentaar op hebben omdat zij het anders deden.. (schoon)ouders, buren, kennissen, enz.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:46:13 #51
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_24920533
volgens mij bestaan er geen sokjes die langer dan 1 minuuut aan blijven zitten
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 13:47:23 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_24920556
kan je dan niet zo'n plaszakje van eva voor dr mond plakken luchtbel?

vrijdag 4 februari 2005 @ 13:47:33 #53
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24920559
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:40 schreef moussy het volgende:
Luchtbel en snot Als ik mn shirt uit trek kraakt het van de opgedroogde snot achter op mn schouders
Jah of slijm of gewoon kwijl
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 13:49:16 #54
7074 moussy
kuttekop
pi_24920594
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:46 schreef LadyS het volgende:
volgens mij bestaan er geen sokjes die langer dan 1 minuuut aan blijven zitten
jawel hoor. Sokjes aan, nietje er in rammen

Sokje aan, slofje met een boordje er over aan doen, boordje omhoog klappen, stukje tape om het slofje, niet te strak, blauwe teentjes zijn niet hip, boordje weer terug slaan en je verliest geen sokjes meer.
pi_24920653
Wat voor sokjes hebben jullie dan? Trekken ze die bewust uit of zakken ze steeds uit? Myrthe verliest haar sokjes soms wel, maar dat ligt dan echt aan de sok (badstof-achtige stof). Andere sokken raakt ze alleen kwijt als ze die uittrekt voor ze aan haar tenen sabbelt, maar meestal sabbelt ze ook op de sok.
  Admin vrijdag 4 februari 2005 @ 13:55:09 #56
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_24920687
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:49 schreef moussy het volgende:

[..]

jawel hoor. Sokjes aan, nietje er in rammen

Sokje aan, slofje met een boordje er over aan doen, boordje omhoog klappen, stukje tape om het slofje, niet te strak, blauwe teentjes zijn niet hip, boordje weer terug slaan en je verliest geen sokjes meer.
:y of van die badstoffen haarelastieken ( niet te strak)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:56:49 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24920722
Mijn dochter veegt haar snotneus alleen af aan derden (vriendinnen, opa's en oma's, zussen). Niet aan haar eigen vader en moeder...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:00:39 #58
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24920782
Ja aan mij!!!!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:33:38 #59
103793 kozakken
Living the life
pi_24921370
Ehm... deze sokken gaan dus echt niet uit

Maar die zijn dan ook speciaal besteld bij oma die de boordjes extra smal breit.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:36:55 #60
103793 kozakken
Living the life
pi_24921426
en even voor het sentiment de baby-uitvoering:
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:48:44 #61
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24921633
Probleem hier is douchen. Dat kan gewoon nooit meer Ik zit nu ook nog in mn pyama, omdat ik gewoon nog niet heb kunnen douchen. En nu heb ik nog verlof, dus kan het wel. Alleen als ik ergens heen moet of bezoek verwacht, ja dan laat ik hem maar huilen.
Zelfs als ie dan eindelijk slaapt en ik onder de douche sta, wordt ie spontaan wakker en gaat huilen.

Koken heb ik hier geen problemen mee. Want tegen die tijd is Micha al thuis en kan één iemand koken, en de ander zich met Noah bezig houden. De rest van het huishouden is wel een crime. Kom echt nergens meer aan toe. Gisteren uiteindelijk met Noah in de draagzak gestofzogen en wat opgeruimd, maar was nog niet ideaal.

Ergens naartoe gaan is ook lastig. Ik zie het niet zo zitten om met de kinderwagen in de bus te gaan. Draagzak kan wel, maar ben gisteren de stad in geweest en dan kun je niet even iets aanpassen vanwege Noah in de draagzak...
Met werken straks wordt ook leuk: lopend met de kinderwagen naar kinderdagverblijf, teruglopen naar huis, fietsend naar mn werk (wat vlakbij kdv is), 3 uur lopen/fietsen (ben post bezorger), terugfietsen naar huis (eventueel met boodschappen), weer lopend naar kdv en dan teruglopend naar huis met Noah. Wordt al moe als ik er alleen maar aan denk...

Sokjes hebben wij ook niet zoveel problemen mee, die blijven meestal wel aan. Spugen doet ie meer op zichzelf dan op ons. Snotneuzen nog niet meegemaakt.

Owjah en eten schieten er ook altijd bij in, net als het douchen. Dan is de halve dag opeens voorbij en dan bedenk ik me dat ik nog moet eten...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_24922429
Kun je hem niet in z'n wipstoeltje meenemen in de badkamer? Of is hij dan ook niet rustig? Dat werkte hier nl. wel.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 15:43:08 #63
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24922495
Kan je je fiets straks niet op je werk laten staan? Dan hoef je niet constant op en neer.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_24924596
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:53 schreef poemojn het volgende:
Wat voor sokjes hebben jullie dan? Trekken ze die bewust uit of zakken ze steeds uit? Myrthe verliest haar sokjes soms wel, maar dat ligt dan echt aan de sok (badstof-achtige stof). Andere sokken raakt ze alleen kwijt als ze die uittrekt voor ze aan haar tenen sabbelt, maar meestal sabbelt ze ook op de sok.
Die van mij wrijft net zo lang zijn voetjes tegen elkaar tot z'n sokjes weer uit zijn *zucht*
Slofjes erover helpt ook niet, die gaan ook uit.
pi_24924711
En klompslofjes? Dat zijn rotdingen die ik haar zelf nauwelijks aankrijg, met knoop.. dus ze draagt ze nooit.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 21:21:16 #66
30488 coolbabe
My little pwny
pi_24925613
de enige sokken die hier goed aanbleven waren die sokvoetjes van de Hema of gewoon een maillot. Ook lekker warm in de winter onder een spijkerbroekje
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 21:43:57 #67
8885 moralia
Grip op je zak
pi_24926049
Tip voor texelonia: Noah in de draagzak, met fiets aan de hand lopen naar kdv. Noah daar laten en fietsend naar je werk. En terug andersom natuurlijk. Zo heb ik het tenminste gedaan totdat Zoë in het fietsstoeltje kon.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_24927895
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:38 schreef poemojn het volgende:
Kun je hem niet in z'n wipstoeltje meenemen in de badkamer? Of is hij dan ook niet rustig? Dat werkte hier nl. wel.
Doe ik hier ook als ik echt wil dochen en Thijs wakker is, dan neem ik wipstoel mee de badkamer in en Thijs vermaakt zich prima terwijl ik me kan wassen.
iedem koken, ik zet Thijs zolang hij nog niet kan wippen op tafel in wipstoel en ik kan koken en Thijs kijkt mee of speelt met knuffel/hand
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24930791
Bar, wipstoel op tafel wordt afgeraden omdat dat een hoog, glad oppervlak is. Hij kan zichzelf dan van de tafel wippen. Misschien wist je dat nog niet, of misschien is 't bij jullie wel veilig, dat kan ik niet beoordelen.
pi_24938131
Ik verplaatste me douchebeurt gewoon naar s'avonds ipv 's ochtends... koken deed ik met kind in de wippert of gewoon in de box. naderhand met twee kids zorgde ik ervoor dat me eten zover klaarstond dat ik het alleen op hoefde te zetten en ging het pas opzetten als pa thuiswas. Nu kook ik gewoon als pa e niet is maar zelf dat geeft nu geen probs meer ( ze zijn nu ook 4 en 2) Ik heb eik nooit zoveel problemen ondervonden van de kids. Het is ff plannen maar daar rol je snel genoeg in.
  maandag 7 februari 2005 @ 21:15:04 #71
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_24976949
Met één kind had ik weinig praktische problemen. Op de een of andere manier waren onze ritmes aardig op elkaar afgesteld denk ik. Met twee kinderen vind ik het wel wat lastiger. Wie krijgt er het eerste een volle luier als ze tegelijkertijd de broek vol gepoept hebben? Hoe voed ik een hongerige baby en peutertegelijkertijd (brood klaarmaken en de fles geven gaat niet op het zelfde moment). Hoe neem je twee kinderen mee in een winkelwagentje en krijg je je boodschappen ook nog mee? Hoe plan je het huishouden als er altijd wel één kind wakker is en je iets wilt doen waar je geen kinderen bij kunt gebruiken?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_24980407
Het enige probleem wat ik echt een probleem vind is als ik met Suus o ppad ben in het winkelcentrum (in je uppie dus) en ik moet plassen.... Het ene openbare toilet is te bereiken door 2 trappen af te gaan en bij de volgende is uiteraaaaaaaard de sleutel zoek van het invalidentoilet en ga zo maar door... en no way dat ik wagen+Suus buiten het toilet laat staan in hartje Hoog Catharijne!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:19:01 #73
7074 moussy
kuttekop
pi_24980460
Ik kan geen probleem verzinnen of bedenken en ik loop echt niet de hele dag met mn kinderen te truttelen hoor
  dinsdag 8 februari 2005 @ 09:44:31 #74
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24983897
quote:
Op maandag 7 februari 2005 21:15 schreef Tinkepink het volgende:
Wie krijgt er het eerste een volle luier als ze tegelijkertijd de broek vol gepoept hebben?

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24985992
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 21:43 schreef moralia het volgende:
Tip voor texelonia: Noah in de draagzak, met fiets aan de hand lopen naar kdv. Noah daar laten en fietsend naar je werk. En terug andersom natuurlijk. Zo heb ik het tenminste gedaan totdat Zoë in het fietsstoeltje kon.
Of zo'n maxicosidrager achterop je fiets monteren.
Toen de heren nog klein waren nam ik ze gewoon mee onder de douche, of ik karde ze in slaap in de kinderwagen en nam die mee de badkamer in (douchen zonder baby op je arm, wat een ongekende luxe )

on topic: dat je een baby niet gewoon even op de grond kan zetten en dat ie dan blijft zitten. Dat was erg wennen toen nummer twee nog klein was
  dinsdag 8 februari 2005 @ 13:07:37 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_24987092
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 11:54 schreef anneja het volgende:

[..]

on topic: dat je een baby niet gewoon even op de grond kan zetten en dat ie dan blijft zitten. Dat was erg wennen toen nummer twee nog klein was
Ja hè! Ik herken dit helemaal. Gelukkig is Thomas driftig aan het oefenen met zitten, dus dit 'probleem' is snel opgelost. Ik heb er trouwens nog eentje: het lijkt mij heerlijk om eens rustig naar de wc te kunnen zonder gegil in de woonkamer en/of kindje dat zo nodig mee moet naar de wc.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:54:47 #77
30488 coolbabe
My little pwny
pi_24989863
Ik zit altijd te poepen met publiek sinds ik kinderen heb Stoor me er niet aan, het waait wel weer over
pi_24990047
sokjesprobleem: bij die hele kleintjes kun je van die badstof elastiekjes eromheen doen, dan gaan ze niet meer uit. of twee paar over elkaar heen, dat wil ook nog weleens werken. En plassen etc. heb ik gewoon altijd gedaan met draagzak nog om. Het helpt dan wel om een rok of jurk aan te hebben kleding passen kan niet, dan moet je echt nog iemand bij je hebben.
Douchen: kleintje in de badkamer laten scharrelen terwijl je zelf doucht. Helaas gaat ze zich tegenwoordig direct ook zelf uitkleden, dus meestal gaan we dan maar samen in bad.
mooi he, alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')