Dat zei ik dus, het was naar aanleiding van iets tussen Re en mij, daarom stond er ook "Re:" voor die link.quote:Op donderdag 3 februari 2005 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, maar zoals gezegt, het is niet in NL, maar mijn opmerking was eerder bedoeld als, wat is de relevantie ervan.
ik moet de eerste mens nog tegen komen die gras eetquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:03 schreef Meh7 het volgende:
Ik eet persoonlijk liever vlees dan gras
tjah dat jij nou een gewetenloze idioot bentquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:15 schreef LostFormat het volgende:
Ik zie het probleem niet.
asjeblieft zegquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:17 schreef Meki het volgende:
zeg waarom alleen moslims
christenenslachten ook Kalkoenen ritueel
ethisch?quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:22 schreef Youssef het volgende:
[..]
Barbaars om je eigen voedsel op ethisch verantwoorde wijze zelf te bereiden?
ben ik ook tegen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:34 schreef HarigeKerel het volgende:
Tja, waarom zou je wel zwijnen, hazen etc mogen doodschieten maar niet je eigen schapie mogen slachten?![]()
nee, de Nederlandse linkse dierenactivisten zie je er geen woord over zeggenquote:Op donderdag 3 februari 2005 08:02 schreef Oud_student het volgende:
Gaat "Wakker dier" nu actie voeren tegen de moslims ??
HET GAAT OM DE DIEREN!quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Verslag van een slachting:
Vriendlief (geen moslim overigens) gaat naar een bevriende boer waar hij al wat mee heeft onderhandeld. Hij mag een schaap uitkiezen. Hij kiest een leuke uit, steggelt nog wat over de prijs omdat het beest scheel is. Koop gesloten.
Het erf op, schaap neerleggen, vast laten houden door een vriend en de keel doorsnijden. De boerenfamilie staat achter het keukenraam met schoteltjes van ogen toe te kijken. Na een uurtje zijn de bruikbare stukken gescheiden van de troep. Troep opruimen en vlees inladen.
Ik fiets ondertussen naar de C1000 voor kruiden, en 's avonds eten we de eerste portie
Rest gaat in de vriezer, hebben we nog tijden plezier van.
Mijn punt: als je wilt zorgen dat dit niet meer gebeurt, dan zul je moeten beginnen bij de bron, waar mensen hun schaapjes vandaan krijgen.
Maar ik snap dus niet waarom mensen zich druk maken. Slachten is slachten. Wie heeft daar nou last van.
Kijk, als er nou sprake was van hordes gillende schapen en sloten bloed die over straat stromen, à la, maar nu? Zijn er hier mensen met overlastklachten?
het bloed al van je handen gewassen ?quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb familie in Brussel wonen en die slachten altijd thuis, jaar in jaar uit. Dit jaar waren ze gezegend met 3 schapen. Die hebben ze dan ook alle 3 geslacht.
Ik heb zelf ook thuis een keer een schaap en een kip geslacht. Is echt tof
lees het bericht maar eens, 80% van alle rituele geslachte dieren worden illegaal thuis gedaan.quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Het komt bij mij weer over als:"Hey, we hebben niks te doen, laten we er een probleem van maken, daar hebben we de Moslims weer lekker mee." en dan:"Volgende keer pakken we ze vanwege het feit dat ze teveel lichaamsbeweging hebben dankzij de 5 maal daagse gebeden."
bij mensen die dieren slachten niet dan ?!quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:24 schreef Re het volgende:
[..]
hmmmm er zit wel een erg groot steekje bij je los
omdat het dan door mensen word gedaan die niet weten hoe, zodat het dier nog meer zal lijdenquote:Op donderdag 3 februari 2005 10:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat laatste is de issue niet. ze worden geslacht, hoe dan ook. waarom dan niet zelf slachten?
man jij bent niet eens een moesliem, ik zie je berichten al langer dan vandaagquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:54 schreef Meki het volgende:
zeg het is onze traditie
jullie zijn jaloers maar maakt niet uit jullie mogen ook schaapjes slachten
leuk voor jouw dat ik helemaal geen vlees eet, ben al tig jaar een veganist.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:07 schreef Meki het volgende:
[..]
en jullie achterlijke Traditie van Kalkoenen en pasen slachten die is ook geen drol waard
en zeg niet zo jaloers zijn![]()
de massale genocide van dieren is ook een vorm van fascismequote:Op donderdag 3 februari 2005 12:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wijl jij fantaseert over de toekomst en je illussies voor de ogen haalt bezig ik mijzelf in de realiteit en neem ik een goede hap van die overheerlijke lamsbout wijl ik de heerlijke oproep van het gebed tot mij neem
en daarom eet ik ook geen vleesquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik was er al achter dat jouw zachte ziel niet al teveel kan hebben, en juist dat waardeer ik zeer in een dame. Maar niet iedereen is nu eenmaal zo beschermd opgevoed als jij.
Ik stond op 8-jarige leeftijd m'n vader al mee te helpen bij het slachten van konijnen. En niet veel later had ik al eens een kijkje mogen nemen in de wondere wereld van het slachthuis.
Jij kunt het 'pervers' noemen. Maar niet willen weten waar dat biefstukje op je bord vandaan komt, dat noem ik pas 'pervers'.
omdat abraham een schaap slachte inplaats van zijn zoon.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom gebruiken ze eigenlijk schapen?
Zoek professionele hulp.quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:36 schreef Camille_Noire het volgende:
[..]
de massale genocide van dieren is ook een vorm van fascisme
Hoezo ?quote:
beter woorden dan dadenquote:Op donderdag 3 februari 2005 22:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jeetje Camille, hou je een beetje rustig.
ik ben niet degene die omdat hij vol zit met bloeddorst dieren vermoord.quote:
erg veel, maar dat is hier off topic, heb promotie onderzoek gedaan naar hoe antimigraine middelen werkenquote:Op donderdag 3 februari 2005 21:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Bij koeien??? Ik heb ook migraine, vertel, wat ben je te weten gekomen?
neuh, zo zijn we gelukkig ge-evolueerd tot wat we nu zijnquote:Op donderdag 3 februari 2005 22:27 schreef Camille_Noire het volgende:
[..]
bij mensen die dieren slachten niet dan ?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |