okequote:Op woensdag 2 februari 2005 22:14 schreef Alicey het volgende:
WFL >>> NWS
Eens zal de misdaad op een dier begaan, berecht wordenquote:
dat vroegen de slavendrijvers vroeger ook toen mensen tegen hun zeiden dat slavernij niet langer meer konquote:
Ja... die kutmoslims ook altijd...quote:
quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:29 schreef Camille_Noire het volgende:
[..]
Eens zal de misdaad op een dier begaan, berecht worden
zoals thans de misdaad op een mens berecht wordt.
Eens zal het vlees eten evenzeer vergeten zijn,
als thans het mensen eten in Europa.
Leonardo da Vinci
Ja... maar je eet dan wel vlees dat smaakt naar tofu, smaakloos dusquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:52 schreef Re het volgende:
als je een vegetarier eet, ben je dan carnivoor?
ik denk dat met t slachten van vee hier niks mis is, bio of niet,quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:26 schreef Schorpioen het volgende:
Op welke manier zijn de dierenrechten dan in het geding?
Oh wacht, het gaat om moslims. Nee dan kan het idd niet. Onze bioindustrie-lopende-band-slachtmethodes zijn idd veel beter.
(offtopic) ltns!quote:Op donderdag 3 februari 2005 03:58 schreef Schorpioen het volgende:
http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=30&n=450
Wow, jij bent even ruig.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Boeie zeg
Zou geenseens meer weten hoeveel beesten ik thuis geslacht heb.
Vredelievender niet, maar ik denk wel dat de dieren uiteindelijk minder lijden. Daar krijgen ze namelijk een pin tussen te ogen en dan is het over.quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:57 schreef da_micha_man het volgende:
Volgens mij gaat het er in een slachterij niet vredelievender aan toe dan bij een moslim gemeenschap
peace
Haal jij alleen kant-en-klaar maaltijden of ga je me nu echt zeggen dat er veel verschil zit tussen vlees dat je zelf slacht en vlees dat barbaars wordt geslacht in slachthuizen?quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:58 schreef Gia het volgende:
Er worden mogelijkheden geboden om ritueel te kunnen slachten. Het is dus niet nodig om dit thuis te doen.
En het dan vergelijken met een konijntje! Ze zien je al aankomen bij het slachthuis: "mag ik mijn konijn hier even komen slachten?"
Ik vrees dat dit topic de kant opgaat van "vlees is zielig"...quote:Op donderdag 3 februari 2005 09:37 schreef Youssef het volgende:
[..]
Haal jij alleen kant-en-klaar maaltijden of ga je me nu echt zeggen dat er veel verschil zit tussen vlees dat je zelf slacht en vlees dat barbaars wordt geslacht in slachthuizen?
knap stukje splinter balkquote:Op donderdag 3 februari 2005 02:11 schreef stormW het volgende:
Het gaat hier om het ritueel slachten van beesten op plaatsen waar dat niet mag. In tuinen, balkons en op straten. Moslims slachten dieren door de halsslagader door te snijden en dood te laten bloeden.
Ik heb het idee dat een aantal mensen de gelegenheid aangrijpen om hun zogenaamde objectiviteit ten op zichte van de islam duidelijk te maken.
De tolerantie binnen de islam beperkt zich vooralsnog door in woorden te verwerpen dat de islam een intolerante godsdienst is. Uit welke dagelijkse praktijk blijkt dat de islam tolerant is.
De dierenbescherming heeft hier gelijk in. Dat wij dieren vreten wil niet zeggen dat wij ze eerst moeten mishandelen vorens we ze verorberen. Het eten van vlees is enkel gerechtvaardigd omdat wij mensen zo ver zijn gekomen door het eten van dieren.
alle dieren in nederland worden halal geslacht (zie keuringsdienst van waarde)quote:Op donderdag 3 februari 2005 09:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Vredelievender niet, maar ik denk wel dat de dieren uiteindelijk minder lijden. Daar krijgen ze namelijk een pin tussen te ogen en dan is het over.
Bij de (halal) methode om een dier de keel door te snijden duurt het langer voordat een dier dood is.
Die doen het niet thuis, daar zit het probleem in en als het wel zo zou mogen ze dat van mij flink aanpakken. Daarbij is kalkoen eten ook geen christelijke traditie zoals jij nu beweert.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:17 schreef Meki het volgende:
zeg waarom alleen moslims
christenenslachten ook Kalkoenen ritueel
afgezien van de stankoverlast snap ik de bezwaren ook niet. nederland slacht 100% halal.quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Het komt bij mij weer over als:"Hey, we hebben niks te doen, laten we er een probleem van maken, daar hebben we de Moslims weer lekker mee." en dan:"Volgende keer pakken we ze vanwege het feit dat ze teveel lichaamsbeweging hebben dankzij de 5 maal daagse gebeden."
hmmmm er zit wel een erg groot steekje bij je losquote:Op donderdag 3 februari 2005 10:16 schreef Luger het volgende:
Is het niet leuker om moslims ritueel te slachten? Zij staan wat dat betreft immers 1-0 voor dus ik stel voor een tegendoelpunt te gaan maken.
Ja en nee. Alle dieren worden leeggebloed, maar dit gebeurt in slachthuizen in de regel met een pin tussen de ogen waarna het dier ondersteboven wordt opgehangen en leegbloedt. Bij een rituele slachting wordt het dier de keel doorgesneden.quote:Op donderdag 3 februari 2005 09:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alle dieren in nederland worden halal geslacht (zie keuringsdienst van waarde)
Ik voetbal al sinds mijn 7de jaar. Sindsdien ben ik er nooit mee gestopt. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik eraan verslaafd ben. Helaascherwijs ben ik momenteel geblesseerdquote:Op donderdag 3 februari 2005 10:16 schreef Luger het volgende:
Is het niet leuker om moslims ritueel te slachten? Zij staan wat dat betreft immers 1-0 voor dus ik stel voor een tegendoelpunt te gaan maken.
ze bloedden echt niet leeg door dat gaatjequote:Op donderdag 3 februari 2005 10:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja en nee. Alle dieren worden leeggebloed, maar dit gebeurt in slachthuizen in de regel met een pin tussen de ogen [ en de keel wordt doorgesneden waarna het dier ondersteboven wordt opgehangen en leegbloedt. Bij een rituele slachting wordt het dier de keel doorgesneden.
Volgens mij zit het zo, en is vlees van die eerste methode ook halal omdat er geen bloed meer inzit (Youssef?)
zoals ik al aangaf kun je bij de keuringsdienst van waarde een leuk filmpje bekijken. bij elke geslachte koe in nederland staat een soort imam het gebed uit te spreken. overigens zal de toekomst een 'luchtpin' het dier dusdanig verdoven dat het leegbloeden niet gemerkt wordt. het is namelijk niet halal om eerst met een voorwerp het dier in te gaan. bekijk het filmpje.quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja en nee. Alle dieren worden leeggebloed, maar dit gebeurt in slachthuizen in de regel met een pin tussen de ogen waarna het dier ondersteboven wordt opgehangen en leegbloedt. Bij een rituele slachting wordt het dier de keel doorgesneden.
Volgens mij zit het zo, en is vlees van die eerste methode ook halal omdat er geen bloed meer inzit (Youssef?)
Goh, ik heb nu het idee dat je niet weet wat je allemaal zegtquote:Op donderdag 3 februari 2005 10:16 schreef Luger het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |