abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:42:28 #76
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24888031
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:33 schreef HetOrakel het volgende:
Leef je naar de 10 geboden, dan kunnen we in principe al samen door 1 deur.
Je gaat mij niet vertellen dat jij iedere zaterdag de sabat viert.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_24888034
1614 Ieyasu verhevigt nogmaals de christenvervolgingen.

Weer zo een top beslissing.

1615 De Toyotomi-clan wordt uitgeroeid na de inname van het kasteel van Osaka.

Deze was iets minder maar tja wie christenhonden steunt kan een pak slaag verwachten.
Okuninushi
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:42:58 #78
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_24888043
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:39 schreef HetOrakel het volgende:
UITEINDELIJK heeft God jullie gemaakt!
en waar staat dat?
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_24888045
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:38 schreef Toyotomi het volgende:
1603 Ieyasu wordt benoemd tot shogun en installeert de Tokugawa-regering in Edo, het huidige Tokyo.

1609 Het katholicisme wordt officieel verboden.

Dat was nog eens een top beslissing.
Ja, vrijheid van levensbeschouwelijke overtuiging, best dom.
pi_24888049
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:41 schreef HetOrakel het volgende:
Ik ga verder niet op je in, om de vrede te bewaren Ik ben het in ieder geval NIET met je eens.
Tegen wie heb je het en waarover? Je quote is niet goed.
pi_24888074
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:42 schreef Kogando het volgende:
Je gaat mij niet vertellen dat jij iedere zaterdag de sabat viert.
Zo niet, dan verdient hij de dood!
pi_24888075
Als je al niet eens respect hebt voor God, de Heer die het leven heeft geschapen.... verdien je het dan om in de hemel te komen?
pi_24888123
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:44 schreef HetOrakel het volgende:
Als je al niet eens respect hebt voor God, de Heer die het leven heeft geschapen.... verdien je het dan om in de hemel te komen?
Als iedereen het christendom en moslim geloof zou afzweren en bereid zou zijn daarvoor wat geweld te gebruiken denk bijvoorbeeld aan de beeldenstorm dat zou pas top zijn.
Okuninushi
pi_24888127
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:41 schreef HetOrakel het volgende:

[..]

Ik ga verder niet op je in, om de vrede te bewaren Ik ben het in ieder geval NIET met je eens.
Dat was me duidelijk ja.. alleen onderbouw je bar weinig... je moet toch wel iets meer hebben dan "god heeft jullie gemaakt" om zo overtuigd te zijn van je geloof lijkt me???

Ik heb mijn eigen levensvisie en die is niet uit de lucht komen vallen en ook niet met de paplepel in gegoten.. ik kan je vertellen waarom ik bepaalde dingen wel en bepaalde dingen niet goedkeur en het beargumenteren... waar blijven jouw argumenten? Je reageert nergens echt inhoudelijk op, wat wil je nou, discusseren, praten over levensvisies, of alles negeren en te niet doen als zijnde niet waar wat jou niet aanstaat? Een beetje een heftig weerwoord en weg ben je.. het enige wat je weet te antwoorden is dat God ons gemaakt heeft... well, dan heeftie ons ook die hersens en die eigen wil mee gegeven... productiefoutje misschien?
pi_24888130
quote:
Je kunt geen respect hebben voor een wezen in wiens bestaan je niet gelooft. Voor mij bestaat god niet. En dus de hemel en de hel ook niet. En dus vraag ik mij niet af of ik het al dan niet verdien om in de hemel te komen. Ik heb geen dreiging van eeuwige straf nodig om een moreel leven te leiden.
pi_24888139
quote:
Ik geloof niet in een hemel. Dat is echt een typisch menselijk verzinsel, een soort stok-achter-de-deur om mensen zich te laten gedragen.

Ik vraag me af hoeveel gelovigen er waren als er geen hemel in het vooruitzicht was gesteld.
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:48:07 #87
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_24888154
om Hans teeuwen maar ff te quoten
quote:
ik word toch zo gek van dat christentuig he
ohjoh joh, christenhonden, oehoe

nee, de jezus christus he, sorry maar dat was een nozem uit nazaret
verder niks, prima gozer niks aan de hand maar een nozem
dan zei die bijvoorbeeld, nou je hebt dan een god, en god heeft alles gemaakt
t hele universum, de aarde ieder grasprietje allemaal van god, en dan zei hij: ja dat is mijn vader he
jah dat is mijn vader heeft dat allemaal gedaan he

het was... jezus was gewoon een mens en liet ook scheten
sorry dat ik het... jah ik vind het lullig het is een beetje banaal maar het is zo
mensen laat scheten... jezus heeft scheten gelaten!

en dan moet je dat voorstellen he
ik benne... ja ik ben dan de zoon (scheet) vanne... van god dan... zet anders een raam open

dat kan toch niet man,
maar dan ga je met van dat christentuig in discussie en dan
hoe weten jullie dat dan zo zeker, ja dat staat geschreven
maar hoe weten jullie dan dat alles wat geschreven staat waar is??
ja dat staat ook geschreven.

dus ik heb altijd als ik met dat tuig in duscussie ga een klein boekje bij me,
daar heb ik ingeschreven "god bestaat niet"

en dan zeggen ze, hoe weet u dat zo zeker
ja dat staat geschreven.

oh dat is heel gek, kijk want hier staat eeeh...
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_24888170
quote:
Vind jij dat iemand als bv. Bertrand Russell in de hel thuis hoort?

Mensen met een meer mature (lees: minder haatdragende) visie op het christendom zijn het er over eens dat de vereiste van "geloven in God" om in de hemel te raken moet geïnterpreteerd worden als handelen naar de geboden van God, los van enig formeel geloof...
pi_24888189
quote:
Respect hebben voor tuig die 2000 jaar lang minimaal het volk geknecht en belazerd hebben. Het is gewoon om te gillen.
Okuninushi
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:51:29 #90
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_24888223
quote:
ach, wat kan de hemel nou voor fun zijn.. had het er toevallig vandaag nog met collega over, besloten dat wij samen naar de hel gaan, dat lijkt ons veel leuker
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_24888241
Ik krijg zo bezoek, dus ik ben afwezig nu.

Het taalgebruik hier is ook zeer bedenkenswaardig
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:53:35 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24888272
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:25 schreef CartWOman het volgende:

Ik moet die kloon-radar van mij toch echt eens beter instellen...
pi_24888273
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:52 schreef HetOrakel het volgende:

Hoe kan dat nou. Hij licht toch voor lijk in het ziekenhuis.
Okuninushi
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:54:11 #94
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24888288
quote:

Overdenk dan ondertussen je stelselmatige zonden van het levenlang verloochenen van de sabbat.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_24888382
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:28 schreef HetOrakel het volgende:

[..]

Ik word hier dus echt kwaad om
Zonde van het niet-beminnen van je naaste.
quote:
Steeds meer gaan mensen zich als afvalligen gedragen....
... werpe de eerste steen, farizeeërtje.
quote:
Sorry maar ik ga ff thee drinken om af te koelen
Zonde van begeerte.
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 februari 2005 @ 20:21:00 #96
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_24888778
genaaid
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_24889162
quote:
Spreek je het hele Christendom hier dan niet tegen? Je vindt wel dat condooms verboden moeten worden en dat daardoor de aids epidemie verder wordt verspreid onder de bevolking, maar je moet ook respect hebben voor God die het leven heeft geschapen. Als je respect voor God hebt, dan moet je toch ook respect hebben voor alles wat God doet en heeft geschapen? Dus ook het leven wat hij heeft geschapen? Je moet dus eerbied voor elkaar hebben en dat kan ik niet opmaken uit het hele Christendom en hierbij zijn dan genoeg voorbeelden te noemen. Denk aan het verbod op condooms, kruistochten, jij die niet samen door één deur met iemand kan als hij/zij zich niet aan de 10 geboden houdt. Dus eigenlijk verdien jij het ook niet om in de hemel te komen!

Zelf vind ik dat je alles uit je leven moet halen en niet belemmerd moet worden door regeltjes van een geloof, wat een God zou het zijn als het ons beperkingen op ging leggen.
pi_24889225
quote:

Mij zie je hier niet vloeken noch schelden.. maar bedenkenswaardig, denk er dan eens over na en kom nu eens met jouw eigen mening en visie, met jouw argumenten...

Je hebt van die posters van de bond tegen vloeken waarop een papagaai staat met "vloeken is aangeleerd" weet je wat mijn antwoord daarop is?

Bidden ook.
pi_24889277
Ach, ik heb ze liefst zonder kleding.
Verwijderd door Admin.
pi_24889551
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 20:40 schreef frenkck het volgende:
Zelf vind ik dat je alles uit je leven moet halen en niet belemmerd moet worden door regeltjes van een geloof, wat een God zou het zijn als het ons beperkingen op ging leggen.
Begrijp ik je nou verkeerd of ben je echt een aanhanger van Nietzsche?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')