quote:Four hundred and eleven horsepower at the back wheels is a friggin' lot for any road car - but from a 1.8-litre four cylinder hatch? What the hell?
It's well known that you can crack some massive power figures from Nissan turbo engines - 1000-odd horsepower from RB-series sixes and 700-ish horsepower from SR20 fours - but nobody ever expects the ugly CA18 'boat anchor' to push out the numbers of Dexter's machine. Read it again: 411hp at the wheels on a 30-per-cent-drivetrain-loss Dyno Dynamics from only 1.8-litres.
It's bloody amazing.
Dexter has owned this weapon for around 4 months and can still hardly get over its animalistic performance. And, apparently, neither can anyone else. After giving every traffic light contender a royal pizzling, it's not uncommon for the defeated to roll up at the next set of lights leaning out the window crying, "What the hell have you done to that!" Dexter's at a bit of a loss at this stage, however, coz nobody really knows what kind of black magic has been waved over the CA. Other than a bit of local tuning at Tony Rigoli Performance, the mechanical package is completely as it left Japan.
So what do we know about the mechanicals of this beast?
Well - starting with the plainly obvious - much of the power can be attributed to that over-inflated HKS/Garrett 3037S turbocharger. It's a true monster, which is used to cram in up to 28 psi manifold pressure. Bypassing excess exhaust gasses is an HKS external wastegate equipped with a blow-your-eardrums screamer pipe. The 'used' exhaust gasses are pumped out a 3½-inch Trust exhaust system, with a heat-wrapped front section of pipe to help keep the under bonnet cool.
neequote:Op woensdag 2 februari 2005 17:37 schreef PeuRac het volgende:
ben je alweer thuis hugo?
quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:06 schreef PeuRac het volgende:
zolang t maar geen VW, Opel, of Mercedes wordt
Idd.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:06 schreef PeuRac het volgende:
zolang t maar geen VW, Opel, of Mercedes wordt
moet nieuwe dvd brander hebbequote:Op woensdag 2 februari 2005 18:30 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
de mensen in DIG
Wat wil je weten?
ze zijn weer eens naar de saunaquote:Op woensdag 2 februari 2005 17:59 schreef PeuRac het volgende:
Waarom Kameel bellen Hugo? Je moet je moeder beter africhten
quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:14 schreef Hugster het volgende:
Klik
Don't hold back zegt zeKrijgt ze spijt van
hoi vriendjequote:Op woensdag 2 februari 2005 19:17 schreef ook_gek het volgende:
TERING
Ze gaat gewoon out
Wel lekker wijf![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:14 schreef Hugster het volgende:
Klik
De Radstake hiero in de buurt bedoel je?quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:24 schreef Hugster het volgende:
maar zo is ook die gast bij de Radstake overleden
best link dus
ja het wordt alleen maar overal genoemd die naamquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De Radstake hiero in de buurt bedoel je?Dat jij die kent
(behalve dan dat BazzoS t er altijd over heeft
)
Trouwens, ik ga daar binnenkort heen waarschijnlijk
ik ben nog alive and kicking alleen met wat andere dingetjes bezig op fokquote:
dtc criminele stadquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:29 schreef Hugster het volgende:
[..]
ja het wordt alleen maar overal genoemd die naam
Dader komt uit dtc zelfs
* Fugie kijkt naar naam, tjah.....quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:05 schreef ook_gek het volgende:
Man ik was al blij toen ik wist dat ik over 6 maanden van school kon zijn.
Een nieuwe opleiding zou mijn dood worden![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:18 schreef Hugster het volgende:
ach ja so be it, die heb je er ook tussen zitten
quote:RW© -> We never say anything unless it is worth taking a long time to say. zegt:
vin ik toch knap dat de mensen van peugeot na 14 jaar ontwikkelen nog maar 35 pk meer uit een motor met dezelfde inhoud kunnen halen dan de subaru mensen in 91
Robbie - Betaald krijgen voor niks doen is okay - tijdens de RAI alleen in de toko zegt:
zitten er voor meer als 6000 euro aan opties op, werkt niet
RW© -> We never say anything unless it is worth taking a long time to say. zegt:
psssst der is een reden waarom ik peugeot geen goed merk vin
Robbie - Betaald krijgen voor niks doen is okay - tijdens de RAI alleen in de toko zegt:
vergeet niet dat Sub een boxer is he
RW© -> We never say anything unless it is worth taking a long time to say. zegt:
had peugeot ook maar t licht moeten zien en een boxer moeten bouwen
t heeft niks met t merk te maken, meer met de dealer (waar ikzelf nota bene gewerkt heb )
neuh is t merk
peugeot staat bij mij in t rijtje van t zwarte boekje naast fiat en alfa
vooral fiat hoort daar helemaal thuis
Alfa
alfa
RW© -> We never say anything unless it is worth taking a long time to say. winks:
"Gitaar" afspelen
quote:
quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]jij had toch wel een opleiding afgerond? Mark heeft de middelbare school niet eens afgemaakt
jaquote:
oh dan valt het nog mee met mequote:Op woensdag 2 februari 2005 20:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]jij had toch wel een opleiding afgerond? Mark heeft de middelbare school niet eens afgemaakt
quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:11 schreef Sjoewe het volgende:
Zucht de audiofielerie speel weer op, tijd om weer eens wat centen te gaan verdienen
Leugenaar, die oordoppen van laatst vergeten?quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:59 schreef Hugster het volgende:
[..]
ik heb dat ook een tijdje gehadeen DIGITALE coax kabel klinkt beter dan een DIGITALE optiche enzo, kabels van ¤100 per meter kopen
ben er nu weer redelijk van af
Wel mooi Onkyo spul aan over gehouden![]()
maar nu ga ik er niet meer verder in
![]()
dat is geen audiofiliequote:Op woensdag 2 februari 2005 22:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Leugenaar, die oordoppen van laatst vergeten?
Ik wil nu gewoon wat geld steken in een goede versterker, eventueel zelfs voor/eind trap combo, mijn boxen willen eigenlijk wel wat meer juice dan hetgeen mijn huidige Sony TA-170 uitpoept.quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:59 schreef Hugster het volgende:
[..]
ik heb dat ook een tijdje gehadeen DIGITALE coax kabel klinkt beter dan een DIGITALE optiche enzo, kabels van ¤100 per meter kopen
ben er nu weer redelijk van af
Wel mooi Onkyo spul aan over gehouden![]()
maar nu ga ik er niet meer verder in
![]()
Ik heb daar tijden rond gezwerftquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:10 schreef Sjoewe het volgende:
Nee, hoor. als je audiofilie wilt zien moet je eens op www.htforum.nl gaan kijken. Daar lopen mensen rond die ervan overtuigd zijn dan hun speakers van 5000 euro het stuk beter klinken als je er houten dempschijfjes a 60 euro per stuk opplakt, of trillingsdempers onder de pootjes van hun versterker zetten van 100 euro de vier en dan roepen dat het beter is, terwijl er GEEN BEWEGENDE ONDERDELEN IN EEN VERSTERKER ZITTEN FFS.
Huilen alrijd die mensen, en ook nog eens arrogant als de tering meestal...quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:17 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik heb daar tijden rond gezwerft
Er zijn dus mensen die ZILVER leggen van de meter kast naar de audio installatie, en dan voor elk component een eigen groep. En dan stroom kabels van een paar honderd euro pstk
Het hele land door op vies koper en dan zou jij dus ff zilver moeten gaan leggen van de meter kast.
Want dan is de stroom sneller, en kan de versterker dus preciezer zijn werk doen, en als hij power nodig heeft om uit te halen voor een bass dat hij die power dan sneller heeft
en nog tig meer van deze verhalen
quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:37 schreef ook_gek het volgende:
ik wil nog steets de pioneer HDJ-1000 kopen
quote:
quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:42 schreef Fugie het volgende:
wat een schrale motorruimte
Er zit geen eens een turbo opquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:36 schreef Alfisti het volgende:
* Alfisti post maar eens wat p0rn tussendoor
[afbeelding]
Er mag ge-fapt worden
tis schraal omdat de helft netjes gepolijst is, de andere helft gewoon goor isquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:44 schreef Hugster het volgende:
[..]
[afbeelding]
die van jou is mooi joh
4WDquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:49 schreef Hugster het volgende:
[afbeelding]![]()
![]()
alleen had ie echt wel RWD moeten zijn
Het is gewoon een auto waar zeer regelmatig mee gereden word, heb je wel eens kans dat het wat vies word. Voorlopig kunnen de Opel fappers alleen nog maar dromen van 6 chromen inlaat buisjesquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:48 schreef Fugie het volgende:
[..]
tis schraal omdat de helft netjes gepolijst is, de andere helft gewoon goor isEn zo ziet mijn motorruimte er niet uit dus
onee, deze ecotec is nog veel te luxe, maar ik kon geen schralere vinden, sorryquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:48 schreef Fugie het volgende:
[..]
tis schraal omdat de helft netjes gepolijst is, de andere helft gewoon goor isEn zo ziet mijn motorruimte er niet uit dus
pcies, maar mijne is veel mooierquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:53 schreef Hugster het volgende:
[..]
onee, deze ecotec is nog veel te luxe, maar ik kon geen schralere vinden, sorry
Wat doen al die lelijkerds voor die schoonheidquote:
Gewoon een Sportswagon Q4 nemen, GTA blok erin, 19" velgen en meteen een meter of drie verlagenquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:55 schreef PeuRac het volgende:
* PeuRac wacht op de Alfa 156 SW 3.7 GTA Q4(en anders op de 157 met al dan andere erbij
)
Dan wil je wel opzij gaanquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:57 schreef Hugster het volgende:
[..]
wie gaat we nog meer dan
[afbeelding]
het zal maar in je spiegel opduiken
Welnee, gewoon ff bellen naar AutoDelta, een paar maanden wachten 100-150k overmaken en de sleutels ontvangen op een of anders engels/duitskenteken omdat de RDW loopt te kutten.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:58 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Gewoon een Sportswagon Q4 nemen, GTA blok erin, 19" velgen en meteen een meter of drie verlagen
trusten fugie
Hij rijd 575Mquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:59 schreef Sjoewe het volgende:
Schumi rijdt toch in zo'n apparaat als íe niet op z'n F1 vastgegespt zit?
Die 575 was toch in een speciale 2 tone kleur?quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:01 schreef Hugster het volgende:
[..]
Hij rijd 575Men nog 20 andere auto's
heb je helemaal goed gelezen......GTA stationquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:05 schreef Sjoewe het volgende:
Ik dacht ooit zoiets gelezen te hebben dat dit een een cadeautje was van de Fiat groep, omdat de arme man nog een leuke gezinswagen nodig had
Erop schijtenquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wat doen al die lelijkerds voor die schoonheid
quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:17 schreef ook_gek het volgende:
Het mooiste moment met schumi vind ik toch een demo dag van de Ferrari F355 F1. Dat was het eerste model met F1 schakeling
<snip>
Helemaal geweldig was dat![]()
WTFquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:14 schreef Hugster het volgende:
Klik
Die man is ook gewoon briljant in autorijden, waanzinnige controle over alles.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:35 schreef ook_gek het volgende:
schumi heeft ook wel eens clarkson mee genomen in een Ferrari. Weet alleen niet meer welke dat was. Maar ook JK was misselijk en diep heel erg diep onder de indruk
Er is ook ergens een filmpje van schumi waar hij helemaal los gaat in een Enzo.
Die is helemaal gaaf. Zwaar driften met die enzo. MAar ook gewoon bloed snel rijden en dan zie je ook dat die wagen totaal niet overhelt. Echt helemaal geweldig. Dit heb ik op een duitse zender gezien. Maar dat was echt gaaf om te zien. Waar andere remde voor een bocht gaf schumi gewoon gas bijHij heeft zo een wagen echt SUPER onder controle. Als je hem ook ziet werken in zo een auto is dat niet meer normaal. constant de auto corrigeren met sturen. Zelf tussen gas geven. VOL in de toeren door trekken. Voor de helft van de bocht gaat het gas er weer op en halverwegen in de bocht gaat gewoon VOL het gas er op kontje minimaal laten glijden.
Echt helemaal geweldig gewoon. En gewoon alle hulpmiddelen uit doen. Om de fun fator te verhogen![]()
Wat was dat voor actie dan ?quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:02 schreef Hugster het volgende:
Ook al te zien bij z'n smerige actie tegen Damon Hill in de beslissende F1 race om het wk.
Die flipte helemaal uit toen jaquote:
Ja, leuke gast zolang die aan het winnen is. maar andersquote:Op donderdag 3 februari 2005 01:14 schreef Hugster het volgende:
Ze konden dus beide nog kampioen worden, maar Schuni lag iets voor in punten, Schumi maakt zelf een fout en denkt KUT nou dan hij dus ook niet en zet em in de zijkant
tering wat heb ik een hekel aan zijn mentaliteit.
*filmpje kijkt*quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:20 schreef Hugster het volgende:
er is zelfs een schilderij van
[afbeelding]
zie de foto hierbovenquote:Op donderdag 3 februari 2005 01:22 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
*filmpje kijkt*
Lijkt wel of die schever gaat dan in het echt. Hij kan zo in een james bond movie man [afbeelding]
lul niet zo slap.quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:38 schreef Viper_74 het volgende:
Och jesus heb je die Yaris pik ook weer hoor [afbeelding]trusten
quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:59 schreef PeuRac het volgende:
Bas en Herman gaan ook![]()
* PeuRac wil een keer in die 156 Savali rijden die op z'n stage staat
je oude icoon wat doe je ??? :quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
eerst ff kijken of jij de kast nog op te jagen valt
maar nu ga ik wel slapen
quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:07 schreef Sjoewe het volgende:
Vanavond van 19:00 tot 22:00 tentamen![]()
Hoe krijgen ze het in godsnaam verzonnen, ik ben geen deeltijder!
ech nietquote:
voor mij welquote:
Bluffenquote:
een McMini?quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:32 schreef BoJo het volgende:![]()
ik ga mezelf vanavond een kadootje geven, heb ik wel verdiend.![]()
Zo'n iMac Broodtrommel?quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:32 schreef BoJo het volgende:![]()
ik ga mezelf vanavond een kadootje geven, heb ik wel verdiend.![]()
Handig spul! Nooit meer zo'n klote stangetje in de wegquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:50 schreef D-Devil het volgende:.
Powerlifts zijn er eindelijk.
[afbeelding]
Ligt een beetje aan het type auto, ken ook zat BMW's die het standaard hebben, maar Eupfel nietquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:52 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Handig spul! Nooit meer zo'n klote stangetje in de weg
Alfa levert dat al af fabriek trouwens
quote:
Het kan bij een opel tenminste als optie beschouw worden, bij een Alfa moet je gelijk vragen of het erbij wordt geleverd want je zult het toch nodig hebbenquote:Op donderdag 3 februari 2005 15:10 schreef Sjoewe het volgende:
Bij opel is een reservewiel al een luxe optie
Mja, wat is een Lada met een tennisbal op de trekhaak?quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:14 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Het kan bij een opel tenminste als optie beschouw worden, bij een Alfa moet je gelijk vragen of het erbij wordt geleverd want je zult het toch nodig hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:16 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mja, wat is een Lada met een tennisbal op de trekhaak?Correctie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:34 schreef Alfisti het volgende:
* Alfisti wil een K3 iMac!
[afbeelding]
je vergeet deze:quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:48 schreef BoJo het volgende:
Deze ?
[afbeelding]
of deze ?
[afbeelding]
heerlijk in je broekzakquote:Op donderdag 3 februari 2005 17:20 schreef Alfisti het volgende:
Kun je geen PDA met 19" TFT scherm nemen?
is wel een beetje lastig meenemen maar who cares!
quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:22 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
nog veel stekkers eruit getrokken vandaag?
quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:31 schreef Youp het volgende:
* Youp is weer weg...
[robinson crusoe]
ik kom er achter dat ik me nog ff wil douchen en moet scheren
[/robinson crusoe]
Eet zequote:
eet zequote:
quote:
En ook om te vliegen, maar daar hebben we het op IRC al uitgebreid over gehadquote:Op donderdag 3 februari 2005 18:07 schreef jozef444 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
ik zal hier ook maar s posten dat t vandaag een heerlijk dagje was om op de motor rond te rijden![]()
![]()
idd ja we spreken mekaar wel te regelmatig zo hequote:Op donderdag 3 februari 2005 18:09 schreef MutZ het volgende:
[..]
En ook om te vliegen, maar daar hebben we het op IRC al uitgebreid over gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |