quote:
Tenzij je in Inglewood in een hotel wilt verblijven waar de tralies op de ramen zitten, en je een grote kans loopt dat je huurauto er de volgende dag niet meer staat, kun je in California niet eens een hotel krijgen voor minder dan $40 per nacht, dus met die 33 Euro per dag kom je niet echt ver. Autohuur kost zowiezo een goede $40 per dag als je de allergoedkoopste klasse neemt, en dan hoop ik dat je niet onder de 25 bent, want dan ben je heel gauw nog eens $15 per dag meer kwijt.
WIl je ook nog eten en wat zien (denk aan toegangprijzen, benzine, ontbijt, lunch, diner, snacks, want hotels in de VS komen meestal ZONDER ontbijt, en/of openbaar vervoerskosten, dan moet je voor California alleen al (en dat zal voor New York echt niet anders zijn) toch rekenen op minimaal $150 per dag. En dan zijn San Francisco en New York ook nog eens de twee duurste steden van de Verenigde Staten.
Je zit 4 weken in de VS, tegen zo'n $1000 per week (7x 150 =1050, maar we ronden het af), dus dat komt zo op $4000 ofwel een goede 3000 Euro uit, en dan heb je de helft van je geld al uitgegeven....
Hou er ook rekening mee dat alle prijzen die je op websites vindt exclusief sales tax is, en dat betekend dat er in California zo'n 8,75% belasting bij komt. En dat tikt aardig aan kan ik je vertellen als je dat overal bij moet rekenen!
![]()
Ik denk dat 6000 Euro echt een ontzettende zware tegenvaller voor je gaat worden. Voor 1000 Euro per maand kun je niet eens een fatsoenlijk hotel van betalen, laat staan eten, bezienswaardigheden, souvenirs, wasserettes ( ! ), openbaar vervoer of auto's etc etc etc....
Ik zou toch echt dat bedrag op z'n minst verdubbelen om mee te beginnen. Of de reis drastisch inkorten.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin