abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24914787
thnx Chandler

ik vindt de budget kwestie opzich nog niet zo oninteressant

ennuh diego kijk eens voor de grap op www.hostels.com ... wie goed zoekt vindt goed voor weinig! Het is echt zo

het zijn dus hostels een geen hotels !
pi_24914928
Interessant topic, zal hem zeker in de gaten houden! .

Ik ben ook al een tijdje van plan om (in me eentje of met een GOEDE vriend(in)) een lange reis te maken . Maar dan blijf ik liever een (half) jaar in Amerika bivakeren, zoek een leuke parttime baan en ik probeer een beetje het jongeren leven daar op te zoeken . Dus veel (wind)surfen, snowboarden, rotsklimmen, etc! Lijkt me echt gaaf! Daarnaast zoek ik ideeen om een eigen onderneming op te starten bij terugkomst. Dus dat wordt daar ook een hoop bedrijven bezoeken die een beetje gerelateerd zijn aan mijn interesses/studie . Desnoods in de naastgelegen landen of ik spaar daar even door voor toch een wereldreis. Ik zie het wel! Ik ben niet iemand van veel plannen en dat zal ik ook zeker niet doen. Gewoon gaan en zien waar ik uitkom.

Maar ik ben nu 19 en zeker in de USA is het handiger om 21+ te zijn, dus komt mooi uit dan heb ik nog wat jaartjes om mn HBO af te maken .

[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 04-02-2005 02:42:03 ]
pi_24915035
Door een beetje met Fake ID's te kloten krijg je ook wel veel levenservaring denk ik

Wat voor een bedrijf zou je op willen starten en is 21 niet een beetje jong?

Voor mij zijn die plannen(vaak) altijd gestrand is om het moeilijk is om iemand te vinden waar je zoiets kan doen en een vaste relatie heb ik nooit gehad.

Maar van mensen die alleen reizen hoor ik ook dat het leuk is en mijn ervaring met alleen reizen gaan niet verder dan een paar keer een maand Zuid Amerika en een keer Oost VS en Canada
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24915048
quote:
Maar ik ben nu 19 en zeker in de USA is het handiger om 21+ te zijn, dus komt mooi uit dan heb ik nog wat jaartjes om mn HBO af te maken
HBO afmaken is zowiezo verstandig want als je weg geweest bent ga je waarschijnlijk niet weer opnieuw naar school
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24915118
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Door een beetje met Fake ID's te kloten krijg je ook wel veel levenservaring denk ik

Wat voor een bedrijf zou je op willen starten en is 21 niet een beetje jong?

Voor mij zijn die plannen(vaak) altijd gestrand is om het moeilijk is om iemand te vinden waar je zoiets kan doen en een vaste relatie heb ik nooit gehad.

Maar van mensen die alleen reizen hoor ik ook dat het leuk is en mijn ervaring met alleen reizen gaan niet verder dan een paar keer een maand Zuid Amerika en een keer Oost VS en Canada
Fake ID... . (ja ik weet het gaat makkelijk, maar er zijn ook andere voordelen aan 21+ behalve stappen, autohuur bijv.)

En ik zou dan graag een bedrijf in de toerisme/recreatie branche op willen starten. Maar misschien heb ik bij terugkomst wel hele andere wilde plannen . Iig ga ik me een beetje op die markt orrienteren en aangezien alles in Amerika zo'n 2/3 jaar voor loopt vergeleken met hier zou ik theoretisch gezien een gat in de markt kunnen slaan .

En als ik niemand kan vinden (wat waarschijnlijk zo is) dan ga ik gewoon alleen, boeiend . Alleen gaan heeft ook zo zijn voordelen, dan MOET je wel veel contact maken met de lokale bevolking en geen gezeur/overleg/planning, gewoon doen waar je zellf zin in hebt!
pi_24915169
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

HBO afmaken is zowiezo verstandig want als je weg geweest bent ga je waarschijnlijk niet weer opnieuw naar school
Daar ben ik niet zo bang voor. De kans bestaat dat ik bij terugkomst de toerisme branche niet meer zie zitten en/of ik toch gewoon accountancy weer op wil pakken op HBO (waar ik nu mee bezig ben op MBO).
pi_24915211
quote:
(ja ik weet het gaat makkelijk, maar er zijn ook andere voordelen aan 21+ behalve stappen, autohuur bijv.)
Is in de meeste staten 25 jaar of is voor als je onder 25 bent niet te betalen door de hoge verzekeringspremie. Dus dat is een non-argument.

Ik denk dat de meeste Fokkers kunnen beamen dat het moeilijk is een school weer op te pakken als je eruit bent geweest om te reizen of te werken dus slim voor je toekomst lijkt het me niet.

Ik zou je gewoon adviseren om te gaan, want je weet niet wat het over een jaar is maar voor als je toekomst heel belangrijk is kun je beter in Nederland blijven

Diego die voorlopig geen vader wil worden
pi_24915267
Daarom ga ik ook na me HBO .
pi_24915272
Slim

Diego die best een goede vader zou zijn
pi_24920639
Waarom een hostel om de hoek van Times Square? Lijkt mij erg duur tov iets dat een beetje buiten downtown ligt... Met de metro ben je er toch zo? Spaar je je meteen geld uit. Verder denk ik dat, gezien de lage dollar stand de kosten in de VS nog wel te overzien zijn. Als je in de VS de kans krijgt om chicago aan te doen zou ik het zeker niet laten. Erg toffe stad.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_24920730
Wat kost de Metro voor 4 dagen?

Nu hoeft ie iniedergeval geen metrokaart te kopen(ik liep alles en had een hotel ongeveer op 10 minuten lopen van Times Square)

Een soort van free-pass voor alle attracties van NY is misschien wel aanteraden maar ik herriner me dat die best duur was maar als je alle standaard dingen wil doen dan zal het uiteindelijk wel goedkoper zijn.

Madison Square Garden bezoeken is wel de moeite waard als je van sport houdt. Het is zowiezo apart dat Penn Station(grootste station van de VS) eronder ligt. Verder moet je Ground Zero gaan bekijken waar de WTC torens stonden. Dat vond ik heel indrukwekkend maar volgens mij zijn ze nu al echt begonnen met bouwen.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:33:25 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24924673
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 02:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
6000 euro : 180 dagen = 33 euro per dag.
Tenzij je in Inglewood in een hotel wilt verblijven waar de tralies op de ramen zitten, en je een grote kans loopt dat je huurauto er de volgende dag niet meer staat, kun je in California niet eens een hotel krijgen voor minder dan $40 per nacht, dus met die 33 Euro per dag kom je niet echt ver. Autohuur kost zowiezo een goede $40 per dag als je de allergoedkoopste klasse neemt, en dan hoop ik dat je niet onder de 25 bent, want dan ben je heel gauw nog eens $15 per dag meer kwijt.

WIl je ook nog eten en wat zien (denk aan toegangprijzen, benzine, ontbijt, lunch, diner, snacks, want hotels in de VS komen meestal ZONDER ontbijt, en/of openbaar vervoerskosten, dan moet je voor California alleen al (en dat zal voor New York echt niet anders zijn) toch rekenen op minimaal $150 per dag. En dan zijn San Francisco en New York ook nog eens de twee duurste steden van de Verenigde Staten.

Je zit 4 weken in de VS, tegen zo'n $1000 per week (7x 150 =1050, maar we ronden het af), dus dat komt zo op $4000 ofwel een goede 3000 Euro uit, en dan heb je de helft van je geld al uitgegeven....

Hou er ook rekening mee dat alle prijzen die je op websites vindt exclusief sales tax is, en dat betekend dat er in California zo'n 8,75% belasting bij komt. En dat tikt aardig aan kan ik je vertellen als je dat overal bij moet rekenen!

Ik denk dat 6000 Euro echt een ontzettende zware tegenvaller voor je gaat worden. Voor 1000 Euro per maand kun je niet eens een fatsoenlijk hotel van betalen, laat staan eten, bezienswaardigheden, souvenirs, wasserettes ( ! ), openbaar vervoer of auto's etc etc etc....

Ik zou toch echt dat bedrag op z'n minst verdubbelen om mee te beginnen. Of de reis drastisch inkorten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24924942
Je hebt 2 users door elkaar gehaald maar voor de rest heb je redelijk gelijk.

In Inglewood staat het oude stadion van de Lakers en Kings(Great Western Forum) en daar stond alleen je auto veilig als je bewaakt parkeerde

Als je voor niks wilde parkeren dan had je grote kans dat je auto na de wedstrijd weg was
pi_24925070
De laatste keer dat ik in de VS was in 2003 heb ik ongeveer voor 100 euro per dag gepint(dus alleen voor vermaak omdat ik over het algemeen hotel, vliegtickets en bijvoorbeeld Greyhound met mijn creditcard betaal al herriner ik me dat dat afentoe niet kon)

En dan heb ik meestal in fast-food restaurants gegeten, niet veel atracties gedaan en verder wel elke avond gaan stappen maar dan maakte ik nooit veel op)
pi_24930120
Nieuw Zeeland, Australie, VS, Thailand en Fiji. Dat is geen wereldreis, maar goed... 33 euro per dag lijkt me erg weinig.

Dat wordt schapen scheren in Nieuw Zeeland knul.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24941038
maartena: jeugdherbergen/hostels zijn niet zo duur in californië hoor en prima te doen...
pi_24948297
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:33 schreef maartena het volgende:

[..]
dude, weleens van zelfvoorziening gehoord? voor jezelf koken in hostels, eigen wassen doen.

hostels zijn voor 15 dollar per nacht te vinden dus wat jij zegt over 40 dollar is echt compleet uit de lucht gegrepen...

-no comment-
pi_24948307
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 01:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nieuw Zeeland, Australie, VS, Thailand en Fiji. Dat is geen wereldreis, maar goed... 33 euro per dag lijkt me erg weinig.

Dat wordt schapen scheren in Nieuw Zeeland knul.
en kan je jezelf ook nader toelichten of hou je wel van een flame af en toe?
pi_24948312
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De laatste keer dat ik in de VS was in 2003 heb ik ongeveer voor 100 euro per dag gepint(dus alleen voor vermaak omdat ik over het algemeen hotel, vliegtickets en bijvoorbeeld Greyhound met mijn creditcard betaal al herriner ik me dat dat afentoe niet kon)

En dan heb ik meestal in fast-food restaurants gegeten, niet veel atracties gedaan en verder wel elke avond gaan stappen maar dan maakte ik nooit veel op)
ik ga zowiezo niet fastfood eten en stappen zit er gewoon niet iedere avond in.

vermeack in den hostelaccomedatie is er vaak genoeg, lekker avondje kaarten met je lotgenoten
pi_24948364
quote:
Op zondag 6 februari 2005 03:51 schreef StefanFM het volgende:

[..]

Nou het is toch technisch gesproken geen wereldreis?

Meer een paar landen "around the world".
  zondag 6 februari 2005 @ 04:23:38 #46
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24948393
tvp, mijn broertje en zijn vriendin doen het net andersom. zij beginnen in maleisie, daarna, australie, nieuw zeeland, fiji en amerika.

ze vertrekken halverwege juli
Neerkomen wel!
pi_24949160
quote:
Op zondag 6 februari 2005 03:51 schreef StefanFM het volgende:

[..]

1) Het is meer een paar landen bezoeken, een wereldreis is het niet.
2) Je budget schiet gewoon flink tekort. Alleen in de VS geef je al 60% van je budget uit. Dan moet je nog naar Australië, Nieuw Zeeland, Fiji en Thailand. Aangezien er in Fiji en Thailand geen droge boterham te verdienen is zou ik dus maar gaan bijbeunen in Nieuw Zeeland of Australië anders zit je dadelijk op Fiji met een lege portomonnee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24956831
Fiji komt voor Nieuw Zeeland
  zondag 6 februari 2005 @ 18:20:38 #49
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_24956874
Dude, je gaat met veel te weinig geld weg.
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_24957299
Goh, is er nog niet genoeg gezeurd over het budget?
Ik ga er zomaar vanuit dat de TS nog wel een creditcard achter de hand heeft ofzo waar hij op terug kan vallen. Of op een andere manier een reservepotje heeft.

Mijn tip: geniet ervan! Het is zo ontzettend leuk om voor een langere tijd te reizen!
Grootste kostenpost is vaak het reizen van A naar B. Probeer dus niet alles te zien, maar beperk je een beetje. Verder zijn er genoeg dingen te doen en zien die helemaal niet zoveel geld kosten.

In Thailand kun je trouwens geweldig eten op de nightmarkets. Heel lekker en kost heel weinig.
Te Papa, het nationale museum in Nieuw Zeeland, is ontzettend leuk en kost niets!
En je kunt, zeker in Australie en Nieuw Zeeland, eigenlijk altijd wel koken in hostels. Trouwens ook een hele leuke en makkelijke manier om mensen te leren kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')