Skiën voor idioten. Namelijk: Soort vellen met lijm en klemmen onder je ski's hangen (ski's met speciale bindingen, die een soort 'langlauf' instelling hebben) en daarmee omhoog lopen. Als je boven bent, vellen eraf, bindingen op normaal stand en gaan met die banaan. Er komt zo nu en dan ook wat klimwerk etc bij kijken. Het leuke is dat je bijna overal kunt komen en dus lekker in the middle of nowhere bent. Met een beetje mazzel heb je dan ook nog eens wat unieke poeder, maar je weet het nooit, vaak ook veel ijssneeuw....quote:
Klopt! Haha, ik vind het mooi, helemaal naar de tering. Maar de mooiste uitzichten, niemand om je heen, altijd zoeken naar die perfecte heling vol wit poeder.... waar niemand geweest is.... Geen liften vol met randdebiele toeristen, alleen opletten op de lawines, hahaquote:Op woensdag 2 februari 2005 00:06 schreef ook_gek het volgende:
dat zijn van die debielen die een hele dag er over doen om bovente komen
Je bent echt niet goed bij je hoofd als je dat doet![]()
Klopt, is ook veel relaxter. Maar ja, ik heb er ten eerste zelden het geld voor over en ten tweede ga je niet alleen toerskien voor de vette poeder, maar ook juist om het bikkelen...quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:17 schreef ASroma het volgende:
toerskieen is wel vet, geeft lekkere voldoening als je boven op die top staat waar je normaal niet kan komen en dan in verse poeder naar beneden geht.
Maar dan vind ik helicopter snowboarden toch wel iets relaxter![]()
Er komt maar geen eind aan GEWELDIGquote:Op woensdag 2 februari 2005 16:54 schreef zijle het volgende:
En het blijft maar sneeuwen in Oostenrijk![]()
![]()
Nog 10 dagen wachten *zucht*
Op de radia hadden ze het over 1 tot 1.5 meterquote:Op woensdag 2 februari 2005 21:30 schreef Dezz het volgende:
Ik hoor net dat er nog 70 cm bij gaat vallen de komende dagen
Nog gekkerquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:21 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Op de radia hadden ze het over 1 tot 1.5 meter![]()
Ok, wat is nu fijn aan een trui behalve dat je jezelf heel tof vindt??? Neem een goeie jas.... Ik ski altijd in een dunnen gore-tex gold jas, dunnen fleece eronder en odol thermo ondergoed. Nou ja, extreem dun pakje bij elkaar, nooit zweten... Zelfs met het klimmen geen probleem... Al die mensen met hun toffe truien enzo, het slaat nergens op, leg het eens uit....quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Er komt maar geen eind aan GEWELDIG
Beter gaat het van af de 24ste s'nachts sneeuwen en overdag lekker zon zo dat ik in een trui kan skiën. Want in een jas HAAAT ik werkelijk.
Gewoon 3 truien over elkaar en gaan met die banaan![]()
Ok, maar prettiger bewegen? Een paar truien is echt niet prettiger dan een dun odlo hemd, met ene dunne fleece en een dunne goretex jas. De jas heeft geen voering en die twee dunne lagen eronder tellen ook niet echt.... Ik vat hem waarschijnlijk gewoon niet....quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:34 schreef ook_gek het volgende:
heeft niks met tof te maken. Ik vind het veel makkelijker bewegen. Ik heb het over het algemeen niet zo op jassen. Ik heb BV ook altijd mijn jas open hier in NL
In ieder geval een goeie onderlaag, een fleece bovenlaag vind ik zelf in de poeder irritant, kom ik als een sneeuwpop beneden! Ik vind die odlo shit trouwens echt heel fijn. Met toerskien klimmen we meestal in enkel het hempje met de mouwen opgestroopt, zo warm is het dan vaak. Kom ik dan echter op de top, dan sta je opeens vol in de koude wind. Dan is het heel snel de fleece erover en de jas aan tegen de wind. Ik deed het vroeger ook altijd met ouwe dikke jassen in de kou en truien als het warmer was. Ik vind alleen dat het voor geen meter ademt, wat betekent dat ik na een korte pauze met een natte rug ski en dat breekt mijn rug dan meestal wel op....quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:37 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik heb niet eens een jas, nou ja ik neem hem al jaren mee, maar heb heb hem nooit aan. Thermisch hemdje van Odlo, daarover een dunne fleece en daarover een iets dikker fleecevest. Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk altijd goed weer heb. Als het echt koud wordt en gaat waaien met een gevoelstemperatuur van -15 graden, zou ik mijn jas wel te voorschijn halen. Maar prettig skiën vind ik het niet.
Right on....quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:04 schreef ASroma het volgende:
wie zegt dat ik me er druk om maak, tuurlijk moet iedereen uiteindelijk zelf weten wat ie aantrekt. Ik constateer alleen en vind het nogal grappig![]()
Je opmerking kwam bij mij nogal denigrerend over. Excuses als dat niet zo is.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:04 schreef ASroma het volgende:
wie zegt dat ik me er druk om maak, tuurlijk moet iedereen uiteindelijk zelf weten wat ie aantrekt. Ik constateer alleen en vind het nogal grappig![]()
dat was dan ook et grapjequote:Op donderdag 3 februari 2005 13:35 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Je opmerking kwam bij mij nogal denigrerend over. Excuses als dat niet zo is.
Dan zie ik liever de vrouwenquote:Op donderdag 3 februari 2005 22:35 schreef ASroma het volgende:
naakt skien/snowboarden is nog leuker![]()
![]()
Leuk daar ga ik volgende week ook heenquote:Op zondag 6 februari 2005 11:04 schreef WorstKaas het volgende:
Hoi Skivrienden,
Net terug uit Kaltenbach Zillertal na een fantastische week.
Ja wij gaan vrijdag nacht/zaterdag ochtend dus weg. En we gingen eigenlijk alleen maar naar Zwitserland en daar ben je zo. Alleen vorig jaar gingen we naar Oostenrijk en moesten we via Munchen hebben we er daar zegmaar 3/4 uur over gedaan Munchen - Oostenrijkse grens.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:11 schreef ASroma het volgende:
als het weer zo blijft hoef je je daar niet meer zo druk over te maken. Tenzij je op een vrijdag of zaterdag gaat denk wel dat het dan druk is. Echter wij zijn rond kerst daar zonder files zo doorheen getuft, dus opzich zou het niet zo'n probleem zijn.
quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:33 schreef zijle het volgende:
Nog twee nachtjes en dan is het zover![]()
Wie vertrekken er nog meer naar de met sneeuw besmeurde en zonovergoten alpen?
quote:Op zondag 6 februari 2005 13:26 schreef Public_NME het volgende:
Ik ga over 20 dagen naar Gerlos, nu al zin in! We zitten achteraf dus blijkbaar buiten de vakantie periode. (beter)
Ligt overal zo'm 180cm-230cm, lekker
Ja Zillertal Arena is cool. Ben paar jaar geleden in Konigsleiten geweest en 2 jaar geleden in Zell am Ziller dus nu maar het middelste plaatsje; Gerlos.quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:50 schreef Carport het volgende:
[..]
Dan zit ik daar ook! Ik vind het altijd heerlijk skiën/boarden daarzo. Gelukkig ligt er al genoeg sneeuw. Nu hopen dat er een lekker zonnetje is als wij er zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |