abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:35:14 #1
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24873619
[centraal] Wintersport 2004-2005 <-- Deel 1
Zo en hier verder
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_24873741
Mooi, toerskiën is idd gaaf. Nou ja, dat vind ik tenminste... Ik ben alleen extreem ranzig en heb nog steeds nauwelijks getraind, nog 2,5 maand, dan moet het nog lukken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:44:11 #3
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24873873
en wat houd toerskiën in dan
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_24874233
ik ben nogsteeds opzoek voor een leuke aanbieding richting oostenrijk de 11e
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_24874268
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:44 schreef ook_gek het volgende:
en wat houd toerskiën in dan
Skiën voor idioten. Namelijk: Soort vellen met lijm en klemmen onder je ski's hangen (ski's met speciale bindingen, die een soort 'langlauf' instelling hebben) en daarmee omhoog lopen. Als je boven bent, vellen eraf, bindingen op normaal stand en gaan met die banaan. Er komt zo nu en dan ook wat klimwerk etc bij kijken. Het leuke is dat je bijna overal kunt komen en dus lekker in the middle of nowhere bent. Met een beetje mazzel heb je dan ook nog eens wat unieke poeder, maar je weet het nooit, vaak ook veel ijssneeuw....

Nou ja, ik vind het mooi om dit aan het einde van het seizoen te doen. Ik vind het zelf (komt ook door de fitte groep) echt onmogelijk zwaar, maar dat maakt het juist wel lekker. 5/6 Dagen afzien en even uit de bewoonde wereld....
  woensdag 2 februari 2005 @ 00:06:40 #6
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24874456
dat zijn van die debielen die een hele dag er over doen om bovente komen
Je bent echt niet goed bij je hoofd als je dat doet
pi_24874618
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:06 schreef ook_gek het volgende:
dat zijn van die debielen die een hele dag er over doen om bovente komen
Je bent echt niet goed bij je hoofd als je dat doet
Klopt! Haha, ik vind het mooi, helemaal naar de tering. Maar de mooiste uitzichten, niemand om je heen, altijd zoeken naar die perfecte heling vol wit poeder.... waar niemand geweest is.... Geen liften vol met randdebiele toeristen, alleen opletten op de lawines, haha
pi_24882093
toerskieen is wel vet, geeft lekkere voldoening als je boven op die top staat waar je normaal niet kan komen en dan in verse poeder naar beneden geht.
Maar dan vind ik helicopter snowboarden toch wel iets relaxter
pi_24884011
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:17 schreef ASroma het volgende:
toerskieen is wel vet, geeft lekkere voldoening als je boven op die top staat waar je normaal niet kan komen en dan in verse poeder naar beneden geht.
Maar dan vind ik helicopter snowboarden toch wel iets relaxter
Klopt, is ook veel relaxter. Maar ja, ik heb er ten eerste zelden het geld voor over en ten tweede ga je niet alleen toerskien voor de vette poeder, maar ook juist om het bikkelen...
pi_24885166
En het blijft maar sneeuwen in Oostenrijk
Nog 10 dagen wachten *zucht*
pi_24885807
Zondag teruggekomen uit Les Menuires. Had net de dagen ervoor flink lopen sneeuwen, dus voldoende poeier. Was voor mij de 1e x Frankrijk en wmb ook meteen de laatste. Kutfransen met 6 man op 15 m2, afttandse teringzooi, een doucheslang die je vast moest houden en die sowieso maar tot 1m hoogte kwam, geen douchegordijn, de 8 ahuit die om half 8 dicht gaat kleine kutliftjes, arrogant, slapen tussen de stokbroodkruimels...
Mag over 10 dagies weer naar Bad Gastein
  woensdag 2 februari 2005 @ 20:14:55 #12
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24888672
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 16:54 schreef zijle het volgende:
En het blijft maar sneeuwen in Oostenrijk
Nog 10 dagen wachten *zucht*
Er komt maar geen eind aan GEWELDIG
Beter gaat het van af de 24ste s'nachts sneeuwen en overdag lekker zon zo dat ik in een trui kan skiën. Want in een jas HAAAT ik werkelijk.

Gewoon 3 truien over elkaar en gaan met die banaan
pi_24890282
Ik hoor net dat er nog 70 cm bij gaat vallen de komende dagen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:21:16 #14
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24892520
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:30 schreef Dezz het volgende:
Ik hoor net dat er nog 70 cm bij gaat vallen de komende dagen
Op de radia hadden ze het over 1 tot 1.5 meter
pi_24893065
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:21 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Op de radia hadden ze het over 1 tot 1.5 meter
Nog gekker

Nou maar hopen dat het toch nog mooi weer wordt! Dat zou wat zijn, geweldige sneeuw en een heerlijk zonnetje
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24893742
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 20:14 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Er komt maar geen eind aan GEWELDIG
Beter gaat het van af de 24ste s'nachts sneeuwen en overdag lekker zon zo dat ik in een trui kan skiën. Want in een jas HAAAT ik werkelijk.

Gewoon 3 truien over elkaar en gaan met die banaan
Ok, wat is nu fijn aan een trui behalve dat je jezelf heel tof vindt??? Neem een goeie jas.... Ik ski altijd in een dunnen gore-tex gold jas, dunnen fleece eronder en odol thermo ondergoed. Nou ja, extreem dun pakje bij elkaar, nooit zweten... Zelfs met het klimmen geen probleem... Al die mensen met hun toffe truien enzo, het slaat nergens op, leg het eens uit....
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:34:09 #17
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24894065
heeft niks met tof te maken. Ik vind het veel makkelijker bewegen. Ik heb het over het algemeen niet zo op jassen. Ik heb BV ook altijd mijn jas open hier in NL
pi_24896654
Ik heb niet eens een jas, nou ja ik neem hem al jaren mee, maar heb heb hem nooit aan. Thermisch hemdje van Odlo, daarover een dunne fleece en daarover een iets dikker fleecevest. Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk altijd goed weer heb. Als het echt koud wordt en gaat waaien met een gevoelstemperatuur van -15 graden, zou ik mijn jas wel te voorschijn halen. Maar prettig skiën vind ik het niet.
Zu hause ist alles besser
pi_24897089
En er is weer 30cm bij gevallen in Mayrhofen! Er ligt nu 1.30 meter en er komt nog meer
pi_24898794
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:34 schreef ook_gek het volgende:
heeft niks met tof te maken. Ik vind het veel makkelijker bewegen. Ik heb het over het algemeen niet zo op jassen. Ik heb BV ook altijd mijn jas open hier in NL
Ok, maar prettiger bewegen? Een paar truien is echt niet prettiger dan een dun odlo hemd, met ene dunne fleece en een dunne goretex jas. De jas heeft geen voering en die twee dunne lagen eronder tellen ook niet echt.... Ik vat hem waarschijnlijk gewoon niet....
pi_24898864
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 08:37 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik heb niet eens een jas, nou ja ik neem hem al jaren mee, maar heb heb hem nooit aan. Thermisch hemdje van Odlo, daarover een dunne fleece en daarover een iets dikker fleecevest. Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk altijd goed weer heb. Als het echt koud wordt en gaat waaien met een gevoelstemperatuur van -15 graden, zou ik mijn jas wel te voorschijn halen. Maar prettig skiën vind ik het niet.
In ieder geval een goeie onderlaag, een fleece bovenlaag vind ik zelf in de poeder irritant, kom ik als een sneeuwpop beneden! Ik vind die odlo shit trouwens echt heel fijn. Met toerskien klimmen we meestal in enkel het hempje met de mouwen opgestroopt, zo warm is het dan vaak. Kom ik dan echter op de top, dan sta je opeens vol in de koude wind. Dan is het heel snel de fleece erover en de jas aan tegen de wind. Ik deed het vroeger ook altijd met ouwe dikke jassen in de kou en truien als het warmer was. Ik vind alleen dat het voor geen meter ademt, wat betekent dat ik na een korte pauze met een natte rug ski en dat breekt mijn rug dan meestal wel op....
pi_24900173
hahaha van die noobs in van die wollen truien, met allemaal ijsvlokken eraan muhahaa
trek gewoon een jas aan !
pi_24900563
Wat is er noob aan skiën in een wollen trui. Lekker die mensen lekker aantrekken wat ze zelf willen. Je kunt je nogal ergens druk over maken.
pi_24900670
wie zegt dat ik me er druk om maak, tuurlijk moet iedereen uiteindelijk zelf weten wat ie aantrekt. Ik constateer alleen en vind het nogal grappig
pi_24900686
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:04 schreef ASroma het volgende:
wie zegt dat ik me er druk om maak, tuurlijk moet iedereen uiteindelijk zelf weten wat ie aantrekt. Ik constateer alleen en vind het nogal grappig
Right on....
pi_24901187
Ik vind niks mis met een jas? als ie te warm is, rits je toch gewoon je ventilatiesleuven open?
en je kan er gewoon veel in kwijt, altijd handig
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_24901310
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:04 schreef ASroma het volgende:
Je opmerking kwam bij mij nogal denigrerend over. Excuses als dat niet zo is.
pi_24903432
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:35 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Je opmerking kwam bij mij nogal denigrerend over. Excuses als dat niet zo is.
dat was dan ook et grapje
pi_24903591
Morgen op wintersport naar tsjechie. Waar ik naartoe ga sneeuwt het ook al redelijk. Ligt nu 80cm zoiets.
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_24904535
WTF! 187 cm nu in Kirchberg
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:28:33 #31
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24909965
Trui skiën is OK
dan eerst overhemd met trui er over heen en dan een dikke wolle trui.
Of gewoon 2 polo,s over elkaar heen en een dikke trui.

Ja ja skiën is en blijft een juppen sport
pi_24910103
naakt skien/snowboarden is nog leuker
pi_24910876
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:35 schreef ASroma het volgende:
naakt skien/snowboarden is nog leuker
Dan zie ik liever de vrouwen

Gejat uit het centrale snowboard-topic , alleen ze zijn niet naakt
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_24924768
Ik ga op wintersport, veel plezier hier in nederland
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_24933422
Je ziet idd steeds meer toerskiers elk jaar. Elke x als je afdaalt zie je ze een heel klein stukje verder. Opzich wel grappig als je helemaal middle of nowhere zit, maar naar de top lijkt me echt drama. Ben benieuwd hoelang dat idd duurt. Over precies een week zit ik in de auto en rij ik zuid-duitsland of al net oostenrijk in
pi_24934720
Laat jij zomaar de toppert tegen Willem2 schieten?

Ik zit op dat moment al een paar uur in osterreich. Fuckin trein komt om 0500 aan op Salzburg
pi_24949678
Hoi Skivrienden,

Net terug uit Kaltenbach Zillertal na een fantastische week.

Afgelopen zaterdag aangekomen bij de parkeerplaats bij de lift om 7.30 Het was zeer koud en we moesten de motor laten lopen om nog een beetje warmte te hebben. Restaurantjes waren nog niet geopend die tijd

In de auto omgekleed, wat een ellende zeg! En op weg naar boven voor een dagje skien in de ijskoude zon.
Zondag was het ook nog zeer mooi en al iets minder koud. Maandag begon de sneeuwdum en deze eindigde pas op donderdagnacht. Zeer veel sneeuw gevallen in deze 4 dagen. Ik heb nog wat leuke plaatjes geschoten, deze komen later on-line.

Vrijdag de afsluitdag een mooie dag met veel zon en niet te koud. Fantastisch geskied off piste en regelmatig mijzelf moeten uitgraven en een aantal keren mijn ski's moeten zoeken omdat deze weer onder de sneeuw uitgeklikt waren.

Zaterdagmorgen om 8.00 uur weg. In de krant waarschuwden ze al voor grote drukte. Dit was ook wel zo, maar dan de andere kant op. Ik denk dat je halverwege Stuttgart-Munchen file kon rijden tot aan je bestemming in Oostenrijk. Morgen zal het wel ZEER druk zijn op de pistes en bij de liften.

Al met al een fantastische week gehad ondanks dat ik nu al 3x in 2 jaar in enorm veel sneeuw zat. Het apres-ski gebeuren en de mooie dagen poederen maakt toch zeer veel goed.
pi_24951459
quote:
Op zondag 6 februari 2005 11:04 schreef WorstKaas het volgende:
Hoi Skivrienden,

Net terug uit Kaltenbach Zillertal na een fantastische week.
Leuk daar ga ik volgende week ook heen
Weet iemand trouwens nog een alternatief voor het rijden volgende week? Dan bedoel ik vooral de A8 Muchen - Inntall en Oostenrijkse grens(als je vanuit Nurnberg komt).
  zondag 6 februari 2005 @ 13:11:36 #39
97934 ASroma
Flamboyant
pi_24951766
als het weer zo blijft hoef je je daar niet meer zo druk over te maken. Tenzij je op een vrijdag of zaterdag gaat denk wel dat het dan druk is. Echter wij zijn rond kerst daar zonder files zo doorheen getuft, dus opzich zou het niet zo'n probleem zijn.
pi_24951816
quote:
Op zondag 6 februari 2005 13:11 schreef ASroma het volgende:
als het weer zo blijft hoef je je daar niet meer zo druk over te maken. Tenzij je op een vrijdag of zaterdag gaat denk wel dat het dan druk is. Echter wij zijn rond kerst daar zonder files zo doorheen getuft, dus opzich zou het niet zo'n probleem zijn.
Ja wij gaan vrijdag nacht/zaterdag ochtend dus weg. En we gingen eigenlijk alleen maar naar Zwitserland en daar ben je zo. Alleen vorig jaar gingen we naar Oostenrijk en moesten we via Munchen hebben we er daar zegmaar 3/4 uur over gedaan Munchen - Oostenrijkse grens.
  zondag 6 februari 2005 @ 13:26:04 #41
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_24952000
Ik ga over 20 dagen naar Gerlos, nu al zin in! We zitten achteraf dus blijkbaar buiten de vakantie periode. (beter)
Ligt overal zo'm 180cm-230cm, lekker
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_24952299
Gisteren laat in de avond terug gekomen uit tignes,

Er lag veel sneeuw, helaas geen echte poedersneeuw meer op de offspite gedeeltes, dat was al weg geskieed, 2 dagen een beetje bewolking gehad en wind, waardoor 1 dag een gedeelte van het skigebeid gesloten werd (leuk om te zien dan dat de fransen zelfs zo dom zijn om s'ochtends wel verbindings liften open te maken, en dan smiddags mensen het laaste stuk van de piste omhoog zien lopen om terug te komen naar val disere, terwijl er wel een sleeplift daar zit die geen last van de wind heeft, maar ja het blijft frankrijk), de rest van de tijd alleen maar zon gehad.

We zaten in een groot appartement in tignes les berviers, op 30 meter van de lift (150 m^2 met 11 personen) Zo kan het ook in frankrijk, alleen zit je daar dan niet voor een appel en een ei zoals een andere reactie hier over les muniers . Iemand uit de groep was zwanger dus ging zij niet skieen maar zorgde wel rgelmatig voor een heel goede catering. Qau stappen was er in dat dorp niet echt veel te beleven daarvor moet je toch wel naar tignes le lac, of val claret. Maar ik ga toch voornamelijk op wintersport om te skieen, dus heb ik het stappen veelal achterwege geleaten. Iedereen had wel enekle films op dvd bij zich dus hebben we s'avonds vaak film gekeken.

Eens kijken of er nog een mogelijkheid zich bvoor doet om dit jaar nogmaals te gaan.

Alleen wat matriaalschade opgelopen, ik heb een grote deuk (ook in de staalkant) in een van mijn skies zitten precies onder mijn binding . Eens kijken of ik dit kan terug buigen. Gelukig is de staalkant niet uitgebroken alleen verbogen.

Verder nog een binding van mijn skischoen kapot gegaan, even de importeur mailen of hij hiervan er eentje kan opsturen dan kan op mijn skischoen weer een nieuwe binding vastpotten.
pi_25025660
Nog twee nachtjes en dan is het zover

Wie vertrekken er nog meer naar de met sneeuw besmeurde en zonovergoten alpen?
pi_25026579
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 17:33 schreef zijle het volgende:
Nog twee nachtjes en dan is het zover

Wie vertrekken er nog meer naar de met sneeuw besmeurde en zonovergoten alpen?

Toen ik hier terug fietste vanuit school in de stromende regen waren die met sneeuw besmeurde en zonovergoten alpen het enige wat me nog overeind hield
pi_25026664
quote:
Op zondag 6 februari 2005 13:26 schreef Public_NME het volgende:
Ik ga over 20 dagen naar Gerlos, nu al zin in! We zitten achteraf dus blijkbaar buiten de vakantie periode. (beter)
Ligt overal zo'm 180cm-230cm, lekker
Dan zit ik daar ook! Ik vind het altijd heerlijk skiën/boarden daarzo. Gelukkig ligt er al genoeg sneeuw. Nu hopen dat er een lekker zonnetje is als wij er zijn.
  zondag 13 februari 2005 @ 01:11:13 #46
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_25066746
oke waar blijven de verhalen

Nog 1.5 week
  zondag 13 februari 2005 @ 01:17:04 #47
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25066860
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:50 schreef Carport het volgende:

[..]

Dan zit ik daar ook! Ik vind het altijd heerlijk skiën/boarden daarzo. Gelukkig ligt er al genoeg sneeuw. Nu hopen dat er een lekker zonnetje is als wij er zijn.
Ja Zillertal Arena is cool. Ben paar jaar geleden in Konigsleiten geweest en 2 jaar geleden in Zell am Ziller dus nu maar het middelste plaatsje; Gerlos.
Kan wel leuk skieen tussen die plaatsen, zeker weten!!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 13 februari 2005 @ 01:28:02 #48
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_25067055
oh en we willen foto,s
  zondag 13 februari 2005 @ 01:37:45 #49
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25067238
Zal mijn best doen... Ben helaas bang dat er ook een hoog biergehalte in zit
  zondag 13 februari 2005 @ 01:40:02 #50
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_25067281
ik ben er pas over 1.5 week dus jullie moeten even wachten op mijn foto,s
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')