abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22160877
Ja !
Nieuwe ronde, nieuw seizoen, nieuwe kansen !
Vertel hier je ervaringen, plannen, alles ...

Ik ga al jaren om het jaar naar Oostenrijk of Frankrijk. Oostenrijk is altijd Sölden geweest en de laatste keer was ik in Frankrijk (Méribel). Dit jaar is het weer tijd voor Oostenrijk dus. Voordat ik weer Sölden boek, vroeg ik me af of er nog meer lekkere hoge gebieden zijn in Oostenrijk. Sölden ligt ook maar op 1377 meter, maar het gebied gaat naar de 3300 meter (dacht ik).
Weet er iemand gebieden/plaatsen in Oostenrijk die ook flink zijn qua grootte (voor Oostenrijkse begrippen) en lekker hoog liggen (sneeuwzeker) ?? Iemand ervaring met bijvoorbeeld Gerlos (Zillertal) of Saalbach/Hinterglemm ??

[ Bericht 2% gewijzigd door elcastel op 23-09-2004 21:50:06 ]
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_22161482
- Ischgl ( echt super )
- Hintertux / Lanersback
- Obergurgl
pi_22163910
Ik wil ergens in februari in Calgary gaan skieën, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de skigebieden in omgeving Calgary. Of kan ik beter naar Whistler gaan? Dat moet dan wel een stuk beter zijn, want de prijzen zijn er veel hoger.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
pi_22169304
Overigens komen binnenkort ook weer de wintersport topics van de bekende wintersport plaatsen, net als in voorgaande jaren. Plus in de FAQ de links naar deze topics.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 24 september 2004 @ 10:58:31 #5
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_22169341
Ik heb gisteren voor het eerst weer de folders zitten door te bladeren. Met het klote weer van de afgelopen week lijkt de zomer wel heel vér weg en tijd om een wintersport uit te zoeken
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_22171632
snik snik, wij gaan dit jaar weer naar Oosterijk. Er gaan een paar nieuwkomers mee, en die willen proeven van de typische Oostenrijkse sfeer. . Ik wil weer gewoon naar Italië. Lekker rustig, 's middags anderhalf uur uittrekken voor de lunch. 's Avonds goed voer. Nu wordt het dus eten in zo'n massaal zelfbedieningsrestaurant. Busladingen vol met vervelende Hollandse pubers, Schnitzels, Erik Dikeb-muziek, Wachttijden bij de liften. etc.

Oh ja, ik geloof dat we naar Hinterglemm gaan
Zu hause ist alles besser
pi_22172427
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 10:56 schreef Lucille het volgende:
Overigens komen binnenkort ook weer de wintersport topics van de bekende wintersport plaatsen, net als in voorgaande jaren. Plus in de FAQ de links naar deze topics.
Ik kan me herinneren van vorig jaar dat er een centraal topic was en dat er voor (grote) uitzonderingen aparte topics werden aangemaakt (?).
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_22172446
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:49 schreef kaputwiehund het volgende:
snik snik, wij gaan dit jaar weer naar Oosterijk. Er gaan een paar nieuwkomers mee, en die willen proeven van de typische Oostenrijkse sfeer. . Ik wil weer gewoon naar Italië. Lekker rustig, 's middags anderhalf uur uittrekken voor de lunch. 's Avonds goed voer. Nu wordt het dus eten in zo'n massaal zelfbedieningsrestaurant. Busladingen vol met vervelende Hollandse pubers, Schnitzels, Erik Dikeb-muziek, Wachttijden bij de liften. etc.

Ga dan naar Sölden, dan zit je vlak bij Italië.
.
pi_22174039
Ben ik ook al geweest. Wintersport in Italie heeft toch mijn voorkeur. Weliswaar heb je in Solden meer pistes, Het hele totaalplaatje in Italie is gewoon zoveel relaxter.
Zu hause ist alles besser
  zaterdag 25 september 2004 @ 16:17:06 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22196165
Vanaf 15 december tot 3 april naar Gerlos, Oostenrijk

Snowboardles geven...

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_22196219
Met de carnaval naar Kaprun

Goed, het stikt er van de Nederlanders, maar daar hoef je geen last van te hebben. Gewoon de skihutcafé's mijden En Kaprun zelf is qua uitgaan bovendien niet zo fantastisch, in Zell am See stikt het volgens mij van de Nederlanders.

Verder natuurlijk schnitzel, grillwürstl, schiwasser, Almdudler, fritattensuppe En een Billa supermarkt voor nieuwe sloffen en sokken En voor lekkere Oostenrijkse koekjes
pi_22211081
quote:

Alleen bij de liften hoef je Nederlanders tegen te komen. Tijdens het skien moet je niet stil gaan staan bij groepen mensen (lees: Nederlanders) En eten kun je ook doen in wat gezelligere skihutten ipv grote zelfbedieningsrestaurants helemaal op de top (aanrader in Hinterglemm: Simal Alm onderaan piste 3/4 van Schattberg-Ost). Hoe je het gaat doen met uitgaan moet je maar even uitzoeken

Het skigebied van Saalbach-Hinterglemm is in ieder geval erg leuk, dus wat dat betreft heb je niet te klagen. Anders moet je gewoon proberen je vrienden te overtuigen van een andere optie of alleen gaan. Kun je trouwens niet naar Frankrijk gaan ofzo met Gogo? Normaal gesproken goedkoper dan Oostenrijk...en minder Nederlanders. De Nederlandse Après-ski kunnen je vrienden dan wel op gaan zoeken in de bekende Yorin FM-cafes ofzo. Zeker omdat het goedkoper is, moet je je vrienden toch kunnen overtuigen?
pi_22212074
Ik ga naar Praag in de winter denk ik. In februari naar Moskou hoop ik. Er wordt dus niet geskied in de winter.
All good things must come to an end...
pi_22213077
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 13:19 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren van vorig jaar dat er een centraal topic was en dat er voor (grote) uitzonderingen aparte topics werden aangemaakt (?).
We hadden een sticky overzichtstopic:
Wintersport 2003/2004

Hierin stonden de links naar een aantal centrale topics. Een algemeen slowchat topic over wintersport, zoals het huidige topic waar we nu in zitten, een paar andere algemene topics, zoals snowboarden en dan een lijstje van de bekende wintersportlaatsen (zie het overzicht in die link hierboven). Eigenlijk wil ik dit jaar weer zoiets doen, want dat liep volgens mij wel goed.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 27 september 2004 @ 12:02:36 #15
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22233052
Jha gisteren te horen gekregen dat het officieel geregeld is
We gaan naar oostenrijk weer Geen idee welke plaats. Dit jaar gaan we weer met een achterlijke grote groep

We hebben geheel hotel afgehuurd. 20 kamers heeft het hotel en dat is voor ons. Personeel is er niet we regelen alles zelf wel

We hebben nu al 36 man
Dit gaat weer leuk worden. Zal eens vragen welke plaats we zitten en wat meer info hier dumpen.
We gaan in de voorjaarsvakantie heet dat volgens mij Maar goed volgend jaar pas Heb er nu al zin in

eind dit jaar wil ik ook nog effe snel op en neer om te gaan skiën. En wie weet ga ik ook met de sneeuw expres of alpen expes ( is maar net welke naam ze hem dit jaar geven ) Een weekendje heen en weer om te skiën. Maar dat is nog niet zeker.

Ook kan ik met m,n neefje mee naar franrijk volgens jaar. Hij gaat van uit de haagse hoge school. Dus wie weet is dat ook wel leuk

---------- update -------------
De plaats is Lermoos
Geen idee of het wat is. Wie gaat er ook heen

Hier wat info
quote:
Lermoos (1004 m) heeft een eigen skigebied en maakt daarnaast deel uit van de Schneearena Tiroler Zugspitze, met ruim 100 km pisten in alle variaties! Met één skipas (Happy Ski Card) kunt u al deze pistekilometers (en bo­ven­dien ook nog eens de pisten van Garmisch, Mitten­wald en Seefeld, in totaal zo`n 250 km) gaan verkennen.
Plaatje

[ Bericht 5% gewijzigd door ook_gek op 27-09-2004 14:02:08 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_22238733
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:21 schreef Lucille het volgende:
We hadden een sticky overzichtstopic:
Wintersport 2003/2004

Hierin stonden de links naar een aantal centrale topics. Een algemeen slowchat topic over wintersport, zoals het huidige topic waar we nu in zitten, een paar andere algemene topics, zoals snowboarden en dan een lijstje van de bekende wintersportlaatsen (zie het overzicht in die link hierboven). Eigenlijk wil ik dit jaar weer zoiets doen, want dat liep volgens mij wel goed.
Klinkt prima, doe deze maar slowchat dan inderdaad.
pi_22287638
Ik ga van 11 t/m 19 Maart naar Saalbach-Hinterglemm .

Afgelopen 3 jaar zijn we (ouders + vriend) naar Sölden geweest, wat een erg leuk gebied is, maar dit jaar wilden we wat anders... Het plan was om naar Frankrijk te gaan, maar aangezien m'n vriend nogal angstig is voor een skileraar die alleen Frans spreekt, is de keus toch maar weer op Oostenrijk gevallen.

Dus: hoe is Saalbach??
amokaapjeeh O+
pi_22287985
quote:
Huh
quote:
Oke nu begrijp ik het.. moet je ook een ander dorp uitzoeken. Bij ons draaien ze op een apres skimiddag (tussen 16-20 uur) drie en als je heel veel pech hebt vier Nederlandstalige nummers. (paul de leeuw, vlieg met me meeee, kedeng van guus m en nog eentje).
pi_22288098
Ow ja en ik heb gisteren even de skischool gebeld. En ik zit tussen 15 dec en begin april weer in flachau
  woensdag 29 september 2004 @ 17:40:58 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22288768
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:05 schreef Frenkie het volgende:
Ow ja en ik heb gisteren even de skischool gebeld. En ik zit tussen 15 dec en begin april weer in flachau
flachau is goed skiën
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_22289175
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:40 schreef ook_gek het volgende:
flachau is goed skiën
Weet ik.. en goed apres skieen.. goed rodelen en eten ook..
ennuh niet te veel nederlanders
  woensdag 29 september 2004 @ 18:32:52 #22
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_22289883
solden ben k wel eens geweest 4 jaar terug. mooi gebied
ik moet echt weer s gaan boarden eerst maar geld sparen zodat ik en een zomervakantie heb, en wintersport
  woensdag 29 september 2004 @ 19:19:17 #23
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22290984
Weet iemand of er veel nederlanders in Lermoos komen?
Moet wel wat te neuken hebben
  woensdag 29 september 2004 @ 20:02:21 #24
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_22292068
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:19 schreef ook_gek het volgende:
Moet wel wat te neuken hebben
zorg maar dat je versierblunders kunt schoppen
  woensdag 29 september 2004 @ 20:11:30 #25
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22292369
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:02 schreef SouthernSun het volgende:

[..]

zorg maar dat je versierblunders kunt schoppen
WTF ik kom nooit van die versierblunders af volgens mij

Maar goed ik ga zaterdag weer stappen dus grote kans dat ik weer wat mee ga maken.
Ik ga er deze keer helemaal voor naar belgie

Maar uhm iemand bekend met de plaats waar ik heen ga? Ik weet niet wat ik er van moet verwachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')