abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2005 @ 13:04:57 #101
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_24881846
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:50 schreef buzzer het volgende:

[..]

Oeps........
Het lijkt me geen pretje om zolang in een trein te moeten zitten met de wetenschap wat er gebeurd is
mja dat wisten we dus niet.. totdat er op gegeven moment werd omgeroepen dat er wat gebeurd was.
zo'n 10 minuten later kwamen ze langs met een brancard.. en natuurlijk waaide het laken eraf
Wel schokkend dan om te zien dat het een meisje van een jaar of 13 was.
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  woensdag 2 februari 2005 @ 13:09:59 #102
113555 melisje
Jaa, maakt nie uit joh!
pi_24881950
ai

pas geleden was er in utrecht iemand voor de trein gesprongen... Op het perron nog wel! Waar alle mensen bij stonden Maar goed de trein begon net aan te rijden..Springt die muts... Leeft ze gewoon nog! Word ze dus ook nog eens veroordeeld omdat zelfmoordplegen een strafbaarfeit is! Ha! doe het dan goed zou ik zeggen...
Wat doe je ?
Wat je NU doet!
-Ik ben bezig!
Ja, ik ook!
pi_24882137
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:04 schreef Shreever het volgende:

[..]

mja dat wisten we dus niet.. totdat er op gegeven moment werd omgeroepen dat er wat gebeurd was.
zo'n 10 minuten later kwamen ze langs met een brancard.. en natuurlijk waaide het laken eraf
Wel schokkend dan om te zien dat het een meisje van een jaar of 13 was.
  woensdag 2 februari 2005 @ 13:51:47 #104
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_24882786
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:09 schreef melisje het volgende:
ai

pas geleden was er in utrecht iemand voor de trein gesprongen... Op het perron nog wel! Waar alle mensen bij stonden Maar goed de trein begon net aan te rijden..Springt die muts... Leeft ze gewoon nog! Word ze dus ook nog eens veroordeeld omdat zelfmoordplegen een strafbaarfeit is! Ha! doe het dan goed zou ik zeggen...
Dat was geen slim meisje.

Ik zou waarschijnlijk in een lachstuipt schieten als ik zo'n dom wijf voor een trein zie springen, terwijl die trein amper vooruitkomt.

Staat ze daar een beetje versuft te wezen op die rails met een flinke bult op dr hoofd, terwijl ze van een conducteur een boete krijgt omdat ze daar niet mocht lopen.
.
..
...
....
  woensdag 2 februari 2005 @ 14:02:17 #105
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_24883005
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:09 schreef melisje het volgende:
ai

En spring dan verdomme niet voor de trein waar ik mee naar huis moet...
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_24884268
ben je iets van plan ofzo:P

maar hoe gaat dat dan met mensen waarvan je hoort dat het is 'mislukt' met voor de trein springen
...failure is not my enemy
the fear of failure is my enemy.
pi_24884502
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 20:29 schreef MUUS het volgende:

[..]

Trein = auw, wel snel.
Springen van flat = auw, wel snel.
Slaappillen slikken = eerst maagkramp = auw.
Ophangen = stikken = auw.
Polsen doorsnijden = auw.
Door je kop schieten als je kan mikken = auw, wel snel.
Door je kop schieten als je niet kunt mikken = auw.
De zee inlopen in januari = lichaamsfuncties vallen 1 voor 1 uit = roes = weinig auw.
Je hoofd in een gehaktmolen proppen = auw.
Jezelf uithongeren = auw.
Jezelf doodknuppelen = auw.

En? Kun je een beslissing maken? .
Binnenkort hangt er iemand aan de boom met een briefje , ’’Powered by MUUS’’
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 2 februari 2005 @ 16:50:37 #108
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_24885132
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:11 schreef Aardbei_ het volgende:
maar hoe gaat dat dan met mensen waarvan je hoort dat het is 'mislukt' met voor de trein springen
Die worden ter plaatse behandeld door van die vriendelijke meneren met zo'n geel busje, waarna ze achterin dat gele busje naar 'n ziekenhuis gebracht worden.
Aldaar kunnen ze nadenken over hun idiot actie terwijl ze meestal vergaan van de pijn van afgerukte ledematen.

Ze krijgen 'n heel scala aan medisch personeel langs hun zijde, chirurgen, verpleegkundigen, ergo/fysiotherapeuten, en natuurlijk de nodige psychiatrische bijstand.
Ze staan dan aan't begin van een lange, lange weg van revalidatie en therapie.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_24885286
ik vraag me af of iemand het ooit overleefd heeft...lijkt me echt kut
pi_24885495
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:05 schreef tjarie het volgende:
De dochter van een vriendin van m'n moeder heeft het overleefd; ze mist een arm en draagt een pruik.
En is nu happy, getrouwd, 2 kindjes.
Het komt dus wél voor, al zal het niet vaak zijn, denk ik.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:21:40 #111
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24885534
Een nicht van mijn moeder is op de spoorbaan gaan liggen en is in drie stukken gereden. In de kist was ze weer 'op volgorde' gelegd, met een coltrui aan...
pi_24885831
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:19 schreef CartWOman het volgende:

[..]

De dochter van een vriendin van m'n moeder heeft het overleefd; ze mist een arm en draagt een pruik.
En is nu happy, getrouwd, 2 kindjes.
Het komt dus wél voor, al zal het niet vaak zijn, denk ik.

]

oooooh my ... trauma voor de rest van je leven... weet je ook wat er precies gebeurd en dat ze het overleefd heeft? dan weten we iig hoe het niet moet
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:39:56 #113
48645 Farao
pi_24885858
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:05 schreef tjarie het volgende:
Als je nu een pagina terug had gekeken had je je dat niet af hoeven te vragen...
pi_24886102
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:21 schreef Aventura het volgende:
Een nicht van mijn moeder is op de spoorbaan gaan liggen en is in drie stukken gereden. In de kist was ze weer 'op volgorde' gelegd, met een coltrui aan...
Okeeej........... ik lees dus wel ranzerige dingen, maar dit slaat alles
pi_24886485
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:38 schreef tjarie het volgende:

[..]

]

oooooh my ... trauma voor de rest van je leven... weet je ook wat er precies gebeurd en dat ze het overleefd heeft? dan weten we iig hoe het niet moet
Gestruikeld na het springen... waardoor dus haar arm en de helft van haar lange haar werden 'geamputeerd'. Toen ik het verhaal hoorde moest ik ook wel ff slikken.

En de manier zoals Aventura beschrijft ken ik ook; een kennis is 1,5 week geleden op het spoor gaan liggen, behalve z'n hoofd die alleen blauw was aan 1 kant, konden ze ook z'n hand nog op z'n buik leggen in de kist.
Toch heb ik maar niet gekeken bij de begrafenis.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_24886600
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:39 schreef Farao het volgende:

[..]

Als je nu een pagina terug had gekeken had je je dat niet af hoeven te vragen...
Tja, wat verwacht je dan van zoiets? Het kan nog veel erger, zoals je gelezen hebt.

Ik vraag me wel af waarom mensen het op deze manier doen eigenlijk.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24886630
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:16 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Gestruikeld na het springen... waardoor dus haar arm en de helft van haar lange haar werden 'geamputeerd'. Toen ik het verhaal hoorde moest ik ook wel ff slikken.

En de manier zoals Aventura beschrijft ken ik ook; een kennis is 1,5 week geleden op het spoor gaan liggen, behalve z'n hoofd die alleen blauw was aan 1 kant, konden ze ook z'n hand nog op z'n buik leggen in de kist.
Nee, dat snap ik. .

Ik snap niet waarom ze dan toch voor een open kist hebben gekozen, want alleen al dat blauwe hoofd is niet echt fijn om naar te kijken, lijkt me.
Oi!
pi_24886781
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:25 schreef MUUS het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. .

Ik snap niet waarom ze dan toch voor een open kist hebben gekozen, want alleen al dat blauwe hoofd is niet echt fijn om naar te kijken, lijkt me.
Halfopen, maar inderdaad...
Mijn moeder had 2 dagen eerder nog gekeken (bij zijn ouders thuis) en ze vond het wel meevallen.
Op de dag van de begrafenis weer gekeken, toen wenste ze dat ze dat niet gedaan had.
En de kist stond vóor de dienst in een aparte ruimte zodat je een keus had, thank god.
pi_24886804
Ontopic en concluderend: men kan beter óp de rails gaan liggen.
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:37:17 #120
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_24886806
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:11 schreef Aardbei_ het volgende:
ben je iets van plan ofzo:P

Die waren zo ongeduldig, dat ze gewoon niet konden wachten tot de betreffende trein was begonnen met rijden.
.
..
...
....
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:46:32 #121
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24886985
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:16 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Was dat bij Den Dolder?
pi_24886999
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:46 schreef N.icka het volgende:

[..]

Was dat bij Den Dolder?
Nee, Groningen.
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:48:38 #123
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24887024
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:47 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Nee, Groningen.
ah ok een kennis van mij vorige week in Den Dolder, gebeurt dus best vaak
pi_24887050
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:37 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Die waren zo ongeduldig, dat ze gewoon niet konden wachten tot de betreffende trein was begonnen met rijden.
Flikkeren ze op het spoor, blauwe plek gekregen.....en onverrichter zake maar naar huis gegaan, tegenvaller
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:49:48 #125
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_24887053
Al die mensen die een TVP plaatsen...
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:51:39 #126
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24887089
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:49 schreef Intergalactrick het volgende:
?
pi_24887110
Ja, ik begreep hem ook al niet
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:10:54 #128
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_24887432
quote:
Nou ik kan het wel begrijpen hoor. Uit belangstelling voor het enge/onbekende willen mensen toch weten hoe dit soort dingen gebeuren en wat er overblijft enzo. Het is idd een luguber onderwerp, maar ja ik zelf vind het ook wel interessant.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 19:49:18 #129
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_24888178
quote:
was alleen op de 1e pagina hoor
:')
pi_24888211
Ik kan me echt niet voorstellen dat je voor een trein springt als er veel minder erge manieren zijn...
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:53:08 #131
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24888263
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:23 schreef MUUS het volgende:

[..]

Tja, wat verwacht je dan van zoiets? Het kan nog veel erger, zoals je gelezen hebt.

Ik vraag me wel af waarom mensen het op deze manier doen eigenlijk.
MUUS, heb jij nou in Rijswijk op de middelbare school gezeten?
Ik niet, maar de school die jij noemde komt wel erg overeen met de school die bij Rijswijk station gevestigd is.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_24888387
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:53 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

MUUS, heb jij nou in Rijswijk op de middelbare school gezeten?
Ik niet, maar de school die jij noemde komt wel erg overeen met de school die bij Rijswijk station gevestigd is.
Yup. Het heette toen nog de ROS, maar inmiddels heet het het Atlas college.

De meest verschrikkelijk school die je je maar kunt voorstellen en ik ben er dan ook heel snel weer weggegaan. .
Oi!
  woensdag 2 februari 2005 @ 20:33:53 #133
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24889016
Ja de verhalen die ik daarover hoorde toen ik verhuisde naar Rijswijk waren niet mis... heb er toen maar voor gekozen om in Voorburg op school te blijven en elke dag te fietsen, haha.
Maar goed, was even benieuwd
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 2 februari 2005 @ 22:18:50 #134
959 opa
De man met de witte shawl
pi_24891038
Vroeger woonde ik op Selwerd II. Dat was en is een studentenflat.
Vlakbij een station.
Een aantal malen heb ik meegemaakt dat de politie rond ging met een brilletje.
Dat brilletje was dan het enige wat over bleef van de persoon in kwestie.

Nooit heb ik meegemaakt dat de politie langs kwam zonder een brilletje.

Dus: Indien brilletje - treintje.

Maar goed. De trein remde al lang voordat ze het station in kwam.
Als de trein langzaam ging, durfden de brilletjes dus.

Volgens mij kun je beter springen als de trein snel gaat.

Overigens heb ik nog wel een leukere manier om dood te gaan voor de potentiële zelfmoordenaars.

Dat gaat dan weer over een Weckring, een alditas en een slaappil.
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  woensdag 2 februari 2005 @ 22:19:23 #135
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24891052
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:49 schreef Joppy het volgende:
Om even bij de trein te blijven. Dat jongetje van 13, dat laatst voor de trein "sprong" in Obdam, het schijnt dat hij op de rails is gaan liggen. Zijn schooltas en bril had hij nog netjes aan de kant gelegd.
Wat beweegt zo iemand om zo jong al zo iets te doen.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_24891091
Ik heb op de TH Rijswijk gezeten, ik heb ook een paar keer de gevolgen mogen zien... direct vanuit het raam.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  woensdag 2 februari 2005 @ 22:25:23 #137
100641 DanielBo
w00terdet00t
pi_24891193
Ik heb dit topic nu paar dagen gevolgd en ik vind het een nogal raar topic.

Er wordt gevraagd om je ervaringen te posten met "voor de trein springen"... Het is een beetje luguber om te vragen hoe iemand het ervaren heeft toen hij voor de trein sprong, iets wat meestal echt niet na te vertellen is, tenzij je de verkeerde plek kiest / springt voor een stilstaande trein (net zoals Herman Buurman uit de Doorzon-strip die van Ronnie de tip krijgt voor een auto te springen en zich dan voor een geparkeerde auto werpt).

Bij de topic-title kreeg ik al het gevoel van "Die springt volgende week". De topicstart verzachtte dit lichtelijk, maar het gevoel blijft er toch. Vragen jullie bij jezelf nou niet of deze persoon op het punt staat zelfmoord te plegen d.m.v. voor de trein springen en op deze manier, misschien wel doorzichtig, zoekt naar de beste manier? Als de topicstarter daadwerkelijk zou springen, moet je je wel realiseren dat misschien een post uit dit topic eraan meegeholpen kan hebben.

Ik vat het misschien te serieus op, maar ik ben ook van mening dat sommige mensen zo nu en dan gewoon goed moeten nadenken voordat ze daadwerkelijk iets posten, omdat het misschien wel (ernstige) gevolgen kan hebben.
Everything that has a beginning has an end... waarom komt er dan geen einde aan dit document?
  woensdag 2 februari 2005 @ 22:30:45 #138
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24891322
Tja..maar iemand die dat wil doet het toch wel. Stel dat ik nu zeg: 'voor de trein springen is de beste optie, geen centje pijn en je bent er zo vanaf. Gewoon doen!'
en morgen srpingt er dan iemand, is dat dan mijn schuld?
pi_24891336
http://www.softlab.ece.nt(...)?fname=acc-train.avi (geen bloed, wel schokkend, maar nep)
zo gaat dat ongeveer. Je wordt dus weggeketst. Maar misschien kom je er bij de NLse treinen onder (zit niet zo'n veebuffer op).

edit: FF bijgezet dattie nep is

[ Bericht 19% gewijzigd door menesis op 02-02-2005 22:44:27 ]
pi_24891462
quote:
http://www.softlab.ece.nt(...)?fname=acc-train.avi (geen bloed, wel schokkend)
zo gaat dat ongeveer. Je wordt dus weggeketst. Maar misschien kom je er bij de NLse treinen onder (zit niet zo'n veebuffer op).
Dit filmpje is nep. Al jaren bekend
pi_24891582
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:37 schreef Woutey het volgende:

[..]

Dit filmpje is nep. Al jaren bekend
ow
pi_24892205
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:34 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Die opruimteams moet minimaal 15% terugvinden van de betreffende springer (M/V).

Die 15% halen schijnt soms nog best lastig te zijn.
Wat ik me dan afvraag, is hoe ze bepalen wat 15 % is, want je weet niet hoeveel de springer woog voordat ie voor de trein sprong.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 23:56:20 #143
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_24893341
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:31 schreef menesis het volgende:
http://www.softlab.ece.nt(...)?fname=acc-train.avi (geen bloed, wel schokkend, maar nep)

edit: FF bijgezet dattie nep is
welke is het dan? er staan er een stuk of 100
:')
pi_24895064
Lijkt me lastig om zo'n homp vlees dan de identificeren.

Maar lijkt me toch niet dat je uit elkaar spat als je tegen de voorkant komt of wel? Als je eronder komt kan ik me voorstellen dat er niet veel van je over blijft, maar een trein gaat niet echt snel. Denk eerder dat het een zelfde scenario is als van een hoog flatgebouw springen waar je met 100 km/u neerkomt. Spat je toch ook niet in stukken?

Vind het overigens een idiote egoïstische manier van zelfmoord plegen, eikels. De beste manier lijkt me om alle ramen in je huis dicht te doen (misschien wat tapen nog), oud kacheltje aan te zetten en in bed kruipen.
  donderdag 3 februari 2005 @ 02:17:25 #145
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24895356
tvp
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  donderdag 3 februari 2005 @ 02:24:06 #146
48645 Farao
pi_24895414
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 01:52 schreef PvtRyan het volgende:
De beste manier lijkt me om alle ramen in je huis dicht te doen (misschien wat tapen nog), oud kacheltje aan te zetten en in bed kruipen.

Leuk voor degene die uiteindelijk komen controlen hoe 't met je is (vrienden, familie, politie, brandweer, ggd), hebben ze gelijk 'n CO-intoxicatie...
  donderdag 3 februari 2005 @ 02:27:08 #147
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24895444
Waarom zou een overdosis van het een of ander niet het beste zijn? 2 flessen wijn en dan wat narcotica oid. Als je wilt, dan ben je zowieso gelukkig, omdat je weet dat je een beslissing gemaakt hebt die in jouw ogen het beste lijkt. Dan kan ook niets of niemand in de weg staan om jou te weerhouden van je beslissing.
  donderdag 3 februari 2005 @ 07:25:59 #148
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24896375
Totdat je het uitkotst en halfdood toch blijft leven...
Of iemand je vindt en je opeens in het ziekenhuis halfdood wakker wordt, of gewoon springlevend, met een kutgevoel...
Maar goed, dat geldt denk ik voor alle manieren van zelfdoding, doe het gewoon in een keer goed en val er zo min mogelijk mensen mee lastig en doe het anders gewoon niet.
Leven is ook best leuk soms.

Klinkt nu heel leuk, ik weet ook wel dat het niet altijd zo werkt, maar goed...
pi_24900573
Ik ken een geval waarbij iemand zijn eigen hoofd in probeerde te slaan met een moker. En als zekerheidje een plastic zak omzijn hoofd bond, met als hoop dat hij eventueel ook nog zou stikken. Hij sloeg helaas/gelukkig niet hard genoeg.

Je bovenkamer uitschakelen lijkt me ieder geval het meest effectief. Jezelf in de fik steken over vierendelen moet het meest pijnlijk zijn.
Je polsen doorsnijden moet vreslijk zijn! Als je dan al een pols goed hebt geraakt, hoe doe je dan die andere? En je ziet je zelf vreselijk bloeden, terwijl je nog vol bij bewust zijn bent. De meeste mensen raken dan ook in panier als ze een pols gehad hebben. Lijkt me het beste als je dronken bent zodat ook je bloed nog dunner is.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  donderdag 3 februari 2005 @ 13:34:22 #150
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24901300
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 07:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Totdat je het uitkotst en halfdood toch blijft leven...
Of iemand je vindt en je opeens in het ziekenhuis halfdood wakker wordt, of gewoon springlevend, met een kutgevoel...
Maar goed, dat geldt denk ik voor alle manieren van zelfdoding, doe het gewoon in een keer goed en val er zo min mogelijk mensen mee lastig en doe het anders gewoon niet.
Leven is ook best leuk soms.

Klinkt nu heel leuk, ik weet ook wel dat het niet altijd zo werkt, maar goed...
Leaving Las Vegas

het hoeft niet in 1x..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')