abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47980451
Ooooooh kan niet wachten totdat ik de plaat in m'n handen heb! Van de week ff in de stad kijken

En ze komen vast wel weer naar NL; laatste keer was in 2004 dacht ik?
pi_47980797
album is al gelekt
En op myspace zijn bijna alle tracks te luisteren. Jammer maar denk dat ze nooit meer de kant van Frogstomp op zullen gaan.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_47983204
Oeoeoeoeh, ga meteen ff luisteren.

Vind het wel een vooruitgang juist eerlijk gezegd. Wat experimenteler is nooit verkeerd
pi_47985712
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe cd. Het hoeft voor mij niet per se frogstomp te zijn. Ik vind die andere cd's van hun ook erg goed. Zijn ze op myspace allemaal te beluisteren? Iemand een linkje?

Ah hier dus: Young modern

[ Bericht 23% gewijzigd door ssebass op 03-04-2007 23:09:24 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_47988465
Heb'm net beluisterd. Maar ben (nog) niet heel erg onder de indruk. Het klinkt allemaal een beetje oppervlakkig. Ondanks alle experimentele loopjes, geluidjes, melodietjes, heb ik nog niet echt het gevoel geraakt te worden door deze plaat... Maar een paar keer op repeat zetten...
pi_48014090
Het album is lauw en kan me geen moment boeien. Leuk dat Daniel minder depressief is, maar Silverchair is mij te mainstrem geworden. Ik vond zelfs de boyband vergelijking niet eens zo gek bij de 1e 2 luisterbeurten...
  woensdag 4 april 2007 @ 19:03:50 #97
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_48014657
Lijkt me echt geweldig als hij een keer nou eens een duet of een samenwerking doet met zijn Natalie. Hij heeft al eens een keer eerder een nummer voor haar geschreven in 2005 toen haar album "Counting Down The Days" uit kwam, was er een nummer geschreven door hem ik dacht dat het "Satisfied" heette.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_48030317
Vind Satisfied al meer dan genoeg qua samenwerking... Dat hij af en toe wat dingen doet voor Natalie is dan nog zo zo, maar zie het niet gebeuren dat Nat ooit op een SC plaat zal meezingen.
  donderdag 5 april 2007 @ 13:24:09 #99
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_48039966
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:50 schreef Numbie het volgende:
Vind Satisfied al meer dan genoeg qua samenwerking... Dat hij af en toe wat dingen doet voor Natalie is dan nog zo zo, maar zie het niet gebeuren dat Nat ooit op een SC plaat zal meezingen.
Of andersom?
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_48058003
Andersom is al joh... Op Satisfied zingt Dan al mee op de achtergrond, als ik me niet vergis tijdens het pre-chorus
pi_48059070
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
quote:
Silverchair naar Paradiso Amsterdam
05/04/2007 - Door: Marz667 - Bron: Paradiso.nl
De Australische band Silverchair komt naar Amsterdam, dit op maandag 20 augustus in Paradiso. De band heeft onlangs hun vijfde studioalbum 'Young Modern' uitgebracht waarvan de single 'Straight Lines' al een tijdje op hun MySpace is te beluisteren.

De voorverkoop voor dit concert start op zaterdag 21 april voor slechts 25 euro.

In de begin periode van de band werd al snel de vergelijking met Nirvana getrokken, vooral omdat zanger Daniel volgens velen op Kurt Cobain leek. Het geluid van Silverchair was echter iets heftiger, en weet grunge goed te combineren met een keiharde rocksound
http://www.podiuminfo.nl/news_detail.php?news_id=3510
pi_48060900
Dag na Lowlands...Zou dat iets betekenen?

Ik ga sowieso hier naartoe. Laatste keer dat ze in de Paradiso stonden kende ik ze nog niet echt, ja, alleen van naam. Achteraf baalde ik wel als een stekker dat ik niet gegaan ben..
pi_48061122
Cool, weer eens een concert in Nederland. Ik was erbij in 2003 en dit optreden staat hoog in mijn lijst van favoriete concerten. Het nieuwe album vind ik trouwens erg geslaagd: beetje een compromis tussen Diorama en The Dissociatives. Uiteraard zijn er zoals met elk goed album wel een paar luisterbeurten nodig voordat het kwartje valt. En ik weet zeker dat het live weer zwaar gaat rocken.

Vergelijkingen met boybandmuziek zijn wat mij betreft volledig uit de lucht gegrepen en zijn m.i. ingegeven door de teleurstelling dat Silverchair niet (zoals helaas wel een boel andere bands) in het grunge tijdperk is blijven steken.

Persoonlijk ben ik erg blij dat SC zich sinds Neon Ballroom in deze richting heeft ontwikkeld, want van die recht-voor-ziijn-raap grunge werd ik warm noch koud.

Met de nieuwe single "Straight Lines" staat SC trouwens op 1 in Australië. Ik vrees dat de andere nummers het commercieel gezien wat minder zullen doen.
pi_48100925
Ik was er ook bij in 2003 (of was het 2004?). Fenomenaal concert was dat. Staat me nog goed bij. Miste toen wel Ana's Song helaas... Hopelijk komt die dan wel voorbij.
pi_48101005
Heb ze toen op Pinkpop gezien, in 1997. Probeerde toen wel erg op een geloofwaardige grungeband te lijken (Die sprong van de zanger was natuurlijk een regelrechte verwijzing naar wat Eddie Vedder 5 jaar eerder deed.) Dat is gelukkig voor hun nooit gelukt.
pi_48171829
Oeh Paradiso, het overwegen waard Nadeel van die kleine zaaltjes is dat die tegenwoordig binnen 10 minuten uitverkopen
pi_48239422
Denk idd dat je er redelijk snel bij moet zijn; dwz voor twaalven. Maar voor hetzelfde geld verkoopt het pas na enkele weken uit, zoals de vorige keer...
pi_48575039
Tussen vele Arctic Monkeys fans stond ik vanmorgen om 9:15 uur voor het postkantoor. Nummer 11 had, viel nog te doen dus.

Was volgens mij de enigste die voor Silverchair kwam, maargoed. IK HEB ME KAARTJE!!!!!!!!!!!!!
pi_48576175
Ow helemaal vergeten, maar ik zie dat er gewoon nog kaarten zijn

Denk toch dat ik 'm maar skip..
pi_48576379
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:02 schreef ZwarteMagika het volgende:
Oeh Paradiso, het overwegen waard Nadeel van die kleine zaaltjes is dat die tegenwoordig binnen 10 minuten uitverkopen
Mwah Silverchair heeft denk veel van zn kracht verloren en zijn niet meer zo "groot" als in de jaren 90.
pi_48576567
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:08 schreef Longmen het volgende:

[..]

Mwah Silverchair heeft denk veel van zn kracht verloren en zijn niet meer zo "groot" als in de jaren 90.
Klopt.. maar er zullen nog wel een zootje fans over zijn en Paradiso zit zo vol
pi_48576887
Ben overigens nog steeds niet om: ik blijf young modern een matige CD vinden...
pi_48590198
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:30 schreef Longmen het volgende:
Ben overigens nog steeds niet om: ik blijf young modern een matige CD vinden...
Moet helaas hetzelfde constateren. Alsof Dan een beetje de weg kwijt is geraakt somewhere along the way...
pi_48590653
Toch maar naar Paradiso, ondanks dat de nieuwe CD 3x niks is. Een paar aardige nummers maar de rest is niks. Maar hopen dat ze niet al te veel van die nieuwe CD spelen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:48:32 #115
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_49159032
ik vind de nieuwe cd juist erg vet
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_49159803
Vind de eerste 5 nummers top, maar daarna zakt het in als drijfzand...
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:33:46 #117
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_49312082
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:58:03 #118
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_49556223
Daar moet ik heen, verdomme!
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
  zondag 20 mei 2007 @ 00:00:09 #119
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_49556279
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef MrManiak het volgende:
Tomorrow Cover
Shade Cover
Freak & Roses Cover

Silverchair
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
pi_49677600
Jaa, ik heb ook al kaarten! Ik was vroeger, tijdens hun eerdere cd's groot fan, en daar heb ik uiteraard mijn nickname aan overgehouden.
De laatste cd vind ik wel heel bijzonder. Compleet anders weer, maar beter dan de voorgaande.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')