abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48059070
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
quote:
Silverchair naar Paradiso Amsterdam
05/04/2007 - Door: Marz667 - Bron: Paradiso.nl
De Australische band Silverchair komt naar Amsterdam, dit op maandag 20 augustus in Paradiso. De band heeft onlangs hun vijfde studioalbum 'Young Modern' uitgebracht waarvan de single 'Straight Lines' al een tijdje op hun MySpace is te beluisteren.

De voorverkoop voor dit concert start op zaterdag 21 april voor slechts 25 euro.

In de begin periode van de band werd al snel de vergelijking met Nirvana getrokken, vooral omdat zanger Daniel volgens velen op Kurt Cobain leek. Het geluid van Silverchair was echter iets heftiger, en weet grunge goed te combineren met een keiharde rocksound
http://www.podiuminfo.nl/news_detail.php?news_id=3510
pi_48060900
Dag na Lowlands...Zou dat iets betekenen?

Ik ga sowieso hier naartoe. Laatste keer dat ze in de Paradiso stonden kende ik ze nog niet echt, ja, alleen van naam. Achteraf baalde ik wel als een stekker dat ik niet gegaan ben..
pi_48061122
Cool, weer eens een concert in Nederland. Ik was erbij in 2003 en dit optreden staat hoog in mijn lijst van favoriete concerten. Het nieuwe album vind ik trouwens erg geslaagd: beetje een compromis tussen Diorama en The Dissociatives. Uiteraard zijn er zoals met elk goed album wel een paar luisterbeurten nodig voordat het kwartje valt. En ik weet zeker dat het live weer zwaar gaat rocken.

Vergelijkingen met boybandmuziek zijn wat mij betreft volledig uit de lucht gegrepen en zijn m.i. ingegeven door de teleurstelling dat Silverchair niet (zoals helaas wel een boel andere bands) in het grunge tijdperk is blijven steken.

Persoonlijk ben ik erg blij dat SC zich sinds Neon Ballroom in deze richting heeft ontwikkeld, want van die recht-voor-ziijn-raap grunge werd ik warm noch koud.

Met de nieuwe single "Straight Lines" staat SC trouwens op 1 in Australië. Ik vrees dat de andere nummers het commercieel gezien wat minder zullen doen.
pi_48100925
Ik was er ook bij in 2003 (of was het 2004?). Fenomenaal concert was dat. Staat me nog goed bij. Miste toen wel Ana's Song helaas... Hopelijk komt die dan wel voorbij.
pi_48101005
Heb ze toen op Pinkpop gezien, in 1997. Probeerde toen wel erg op een geloofwaardige grungeband te lijken (Die sprong van de zanger was natuurlijk een regelrechte verwijzing naar wat Eddie Vedder 5 jaar eerder deed.) Dat is gelukkig voor hun nooit gelukt.
pi_48171829
Oeh Paradiso, het overwegen waard Nadeel van die kleine zaaltjes is dat die tegenwoordig binnen 10 minuten uitverkopen
pi_48239422
Denk idd dat je er redelijk snel bij moet zijn; dwz voor twaalven. Maar voor hetzelfde geld verkoopt het pas na enkele weken uit, zoals de vorige keer...
pi_48575039
Tussen vele Arctic Monkeys fans stond ik vanmorgen om 9:15 uur voor het postkantoor. Nummer 11 had, viel nog te doen dus.

Was volgens mij de enigste die voor Silverchair kwam, maargoed. IK HEB ME KAARTJE!!!!!!!!!!!!!
pi_48576175
Ow helemaal vergeten, maar ik zie dat er gewoon nog kaarten zijn

Denk toch dat ik 'm maar skip..
pi_48576379
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:02 schreef ZwarteMagika het volgende:
Oeh Paradiso, het overwegen waard Nadeel van die kleine zaaltjes is dat die tegenwoordig binnen 10 minuten uitverkopen
Mwah Silverchair heeft denk veel van zn kracht verloren en zijn niet meer zo "groot" als in de jaren 90.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_48576567
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:08 schreef Longmen het volgende:

[..]

Mwah Silverchair heeft denk veel van zn kracht verloren en zijn niet meer zo "groot" als in de jaren 90.
Klopt.. maar er zullen nog wel een zootje fans over zijn en Paradiso zit zo vol
pi_48576887
Ben overigens nog steeds niet om: ik blijf young modern een matige CD vinden...
pi_48590198
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:30 schreef Longmen het volgende:
Ben overigens nog steeds niet om: ik blijf young modern een matige CD vinden...
Moet helaas hetzelfde constateren. Alsof Dan een beetje de weg kwijt is geraakt somewhere along the way...
pi_48590653
Toch maar naar Paradiso, ondanks dat de nieuwe CD 3x niks is. Een paar aardige nummers maar de rest is niks. Maar hopen dat ze niet al te veel van die nieuwe CD spelen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:48:32 #115
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_49159032
ik vind de nieuwe cd juist erg vet
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_49159803
Vind de eerste 5 nummers top, maar daarna zakt het in als drijfzand...
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:33:46 #117
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_49312082
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:58:03 #118
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_49556223
Daar moet ik heen, verdomme!
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
  zondag 20 mei 2007 @ 00:00:09 #119
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_49556279
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef MrManiak het volgende:
Tomorrow Cover
Shade Cover
Freak & Roses Cover

Silverchair
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
pi_49677600
Jaa, ik heb ook al kaarten! Ik was vroeger, tijdens hun eerdere cd's groot fan, en daar heb ik uiteraard mijn nickname aan overgehouden.
De laatste cd vind ik wel heel bijzonder. Compleet anders weer, maar beter dan de voorgaande.
pi_52506327
Iemand ze nog op Pukkelpop gezien? Straight lines klonk live echt mooi
pi_52510748
Ik was weer us ff wat Silverchair materiaal er doorheen aant draaien i.v.m. morgen, maar ik merk toch wel dat ik tegenwoordig een ernstige voorkeur heb voor Diorama en Neon Ballroom.
Misschien word ik soft ofzo
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:38:20 #123
106980 Feldhofer
spielzeugland
pi_52511523

Waren niet echt geweldig vind ik.
Freak was leuk, maar alleen omdat het hele publiek meedeed.
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
pi_52522987
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 21:16 schreef Gosjke het volgende:
Ik was weer us ff wat Silverchair materiaal er doorheen aant draaien i.v.m. morgen, maar ik merk toch wel dat ik tegenwoordig een ernstige voorkeur heb voor Diorama en Neon Ballroom.
Misschien word ik soft ofzo
Ja, precies mijn gedachte. Heb ook gisteren maar weer eens Diorama en NB opgezet. Had eerder dit weekend al YM opgezet, maar blijf Diorama het beste album vinden...
pi_52523627
Same here.
Ik kan nummers als Across the Night ook echt (nog steeds) tig keer achter elkaar luisteren.

Ik wil dat album nog steeds ooit eens live uitgevoerd zien met een gigantisch orkest erbij

YM pakt bij mij nog steeds niet echt, ik vind die single aardig, maar de rest zakt erg snel weg. Maar goed, live zijn de meeste dingen leuker, dus we zien het wel
pi_52524069
Dat lijkt mij ook te gek! Across The Night, Without You, My Favourite Thing, allemaal supersongs nog steeds. Al moet ik wel zeggen dat de nummers van NB me niet meer zo pakken als 5 jaar geleden...

Anyway, ben benieuwd naar de show van vanaaf...
pi_52547320
Ik vond 't cool, ik vond 'm goed bij stem...
Alleen 1 ding: Dear Silverchair, I don't know WHAT you were thinking, but you were playing Paradiso, not a 20 thousand people stadium. Would've been nice to lower the volume juuuuust a little.

Sjezus zeg, zelfs kale vocals stonden al boven mijn pijngrens afgesteld. Heb toch heel wat luidruchtige concerten meegemaakt, maar deze spande echt de kroon! Oorsuizen all around.

Verder weinig te klagen. Leuk publiek, aardige setlist en echt, wat is hij een vrolijke, ietwat gayige (als je niet beter wist) vent geworden.. maar wel erg vermakelijk. De koala joke was ook ernstig komisch en flauw.
pi_52552508
Ik vond het eerlijk gezegd wel meevallen met het geluid. Had bij de vorige show in Paradiso meer last van m'n oren...

Vond het ook een goede show. Goed bij stem, strak gespeeld, wel een beetje kort. Van mij hadden ze gerust wel wat meer Diorama spul mogen spelen.

Gelukkig wel Ana's Song deze keer; die had ik in 04 echt wel gemist. Al was het niet een heel denderende versie, maar toch
pi_52553134
Gister ook geweest! Heb ze de vorige keren gemist dus nu maar gegaan! Geweldig om te zien hoe ze veranderd zijn! Maar lose die snorren! haha. Wat een zang trouwens! Van de cd's wist ik al wel dat ie ontzettend goed kon zingen maar dat is alleen maar nog beter geworden!
Wat zingt ie Straight Lines trouwens vet! Ik dacht dat haalt ie Live nooit...maar kolere!

Heb eerst helemaal bovenin gestaan alleen daar was het geluid niet mooi, de zang kwam er niet door, 1e verdieping was ook niet fijn, toen maar in de zaal gaan staan en daar was het perfect.

Heb voorprogramma gemist, meende dat dat half 9 begon, dus wij kwamen binnen, haalden drinken, en Silverchair begon al!

het schreeuwen in de pickups van de gitaar was ook vet!

grappig om te zien dat er voornamelijk 'ouder' publiek was, ik was toendertijd ook 15 of 16 en heb toen alles van silverchair meegemaakt, nu 27 en zo te zien velen met mij.

heeft iemand trouwens foto's? ik was mijn camera vergeten...

edit: vond dat hij het publiek goed vermaakte, de joke was vet! geweldig! leek soms inderdaad wel of ie voor 20.000 man stond...maar gaaf dat ie het ook in kleine zaaltjes zo doet.
pi_52553550
Heb het helemaal gehad met die laatste cd wat een bagger cd.
Frogstomp daarentegen draai ik weer regelmatig.
pi_52553611
Ben ook echt niet kapot van die laatste cd. Als ze zo doorgaan maakt hij de volgende cd helemaal vol met songs a la de Beach Boys.... :|

Maar goed. Topshow iig. Ik heb zat foto's, maar nog geen internet thuis...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:30:40 #132
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_52554309
Ik ben gisteren volledig weggeblazen in de paradiso, wat een geweldig concert! Wat een stem! Wat een performance! Ik kende maar heel weinig nummers omdat ik silverchair nogal verwaarloosd heb de laatste jaren, maar de meeste nieuwe nummers kwamen heel goed over, en het is gewoon een prachtband! En bij emotion sickness dacht ik dat ik t zou begeven onder een kippenvelaanvat. GET UP!! Ongelooflijk. Sommige nummers vond ik wel een beetje te blij en 'nieuw', maar ach, we zijn inmiddels ook 10 jaar verder ofzo. Omdat ik zo gaar was van lowlands heb ik nog getwijfeld of ik uberhaupt wel zou gaan, maar ik had dit nooit willen missen. WOW!!
I'm just a girl in the world.
pi_52556461
Wees blij dat ie niet meer anorexia/suicidal en god weet wat meer is Want dan was de band ook snel op zijn einde gekomen qua vernieuwende nummers. Ik vind 't wel leuk dat ze constant veranderen. Alhoewel die snorren idd weg mogen, haha.
Zijn stem was ECHT heel goed gisteren zeg. Had weleens zo her en der een mp3 gehoord en dat varieerde van heel slecht, tot heel goed, dus wist niet wat ik ervan moest verwachten...

En Numb... Ik weet niet waar je stond/zat, maar ik kan je verzekeren dat alles in de lijn van de boxen binnen een straal van 5 meter echt IDIOOT hard was.
pi_52557624
Dan ben ik echt keidoof aan het worden

Heb vandaag maar ook m'n young modern shirt naar werk aangetrokken
pi_52558810
wow wat was het weer super,alleen veels te kort, ik had echt het idee dat ze in '03 (of '04 ben t ff kwijt) dik 2 uur speelden, en nu een krappe 1,5 uur.
Maar wat een energie komt daar vanaf, en zijn stem houdt zich perfect live..
Onbegrijpelijk dat ze niet wat meer navolging hebben in NL.
Heb genoten !
Wat me wel opviel is dat er (achteraan in de zaal) heel veel mensen bijna stil stonden en geen enkel liedje leken te kennen, weird !
I'll sell your memories
for fifteen pounds per year
but just the good days
pi_52559129
hey ik stond achterin en heb alles meegeblerd hoor!! op de nieuwsten na...ik kende daarvan alleen straight lines...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:09:43 #137
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_52559265
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 02:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heb ze toen op Pinkpop gezien, in 1997. Probeerde toen wel erg op een geloofwaardige grungeband te lijken (Die sprong van de zanger was natuurlijk een regelrechte verwijzing naar wat Eddie Vedder 5 jaar eerder deed.) Dat is gelukkig voor hun nooit gelukt.
ik was daar ook! toen met dta concert mn eerste crowdsurf gedaan!
was voor mij een memerabel concert dus!
(die hele pinkpop was gaaf trouwens)... Rammstein, korn, limb bizkit ....
jaja dat waren nog eensch tijden
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_52562984
http://nl.youtube.com/watch?v=229AifSNtMU

Iemand heeft het koala verhaal al gepost
pi_52563956
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:19 schreef ZwarteMagika het volgende:
Iemand ze nog op Pukkelpop gezien? Straight lines klonk live echt mooi
Ik ken de band. Ken niet de namen van nummers. Drie nummers waren vet.

Maar het James Brown gedrag van de zangert Daniël. Give me one! Give me two! blablablalbala.

Puh lease!
pi_52565746
Koala verhaal!

pi_52565944
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:45 schreef Gosjke het volgende:
Koala verhaal!

Volgens youtube schijnt dat een (vast) onderdeel te zijn in het optreden. Ik zie er meer video's van staan in verschillende plaatsen.
pi_52566046
Ja, ongetwijfeld. Ik dacht ook niet écht dat 't hele "meeluistergeluidjes" van de toetsenist nou helemaal nooit gerepeteerd was. Maar daarom vind ik 'm wel nog steeds grappig, en droog.
pi_52566924
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:44 schreef Devlinsect het volgende:
Maar het James Brown gedrag van de zangert Daniël. Give me one! Give me two! blablablalbala.

Puh lease!
Erg was dat ja D'r vloog toen nog een biertje rakelings langs z'n hoofd maar hij ging stug door
pi_52567224
Vond het erg goed gister. Had ze zaterdag al op Pukkelpop gezien, maar gister was echt velen malen beter (vooral omdat iedereen voor silverchair kwam en het publiek dus lekker mee deed)

Het Koala verhaal was hilarisch, vooral ook hoe Paul Mac vrolijk meedeed op de piano/keyboard.

Naast me zat een meisje wiens vriend de drummer was van het voorprogramma, dus ik vroeg of zij ook backstage mocht komen enzo, dat mocht wel, maar ze ging toch niet. Erg jammer, anders had ik graag meegemogen. Volgends d'r vriend waren de gasten van Silverchair erg aardig en charmant en niet zo 'zeikerig' als andere bands.

Paar foto's die ik heb gemaakt:

Mocht je geintersseerd zijn in grotere afbeeldigen...pm me maar.
pi_52582617
quote:
Het Koala verhaal was hilarisch, vooral ook hoe Paul Mac vrolijk meedeed op de piano/keyboard.
Dat was eigenlijk het beste deel van het hele verhaal. Hoe Paul Mac de soundtrack verzorgde, dat was werkelijk briljant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')