Je was me net iets te snel af...quote:Op maandag 31 januari 2005 15:31 schreef Vamos het volgende:
Een nummer moet dus eigenlijk minimaal 5 jaar oud zijn. Ik ken genoeg gevallen van bands die 5 jaar na dato pas weer een hitje scoren, soms zit er zelfs 10 jaar of meer tussen.
Bands die in het buitenland wel scoren mogen eigenlijk wel meegerekend worden, tenzij je dat allemaal wil gaan controleren. Wie weet heeft die ene one-hit-wonder in de US wel 10 hits gehad.
Maar je had wel een lijst van de in het vorige topic genoemde liedjes kunnen neerzetten. Nu gaan we weer veel dubbelen krijgen.
Ja, dus Raemon is de One-Hit-Wonder... die Starmakers hebben 't nooit op single uitgebrachtquote:Op maandag 31 januari 2005 21:37 schreef ZOWIEE het volgende:
Supergirl van Reaman was een grote hit dankzij Starmaker.
Ja, dat bedoelde ik.. Hij stond er toch nog niet bij? Of ben ik blindquote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:41 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Ja, dus Raemon is de One-Hit-Wonder... die Starmakers hebben 't nooit op single uitgebracht
Doe geen moeite, Mark wil het toch zelf controleren. Ik had er in topic 1 al een hoop afgekeurd maar daar is niks mee gedaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:47 schreef CaAl het volgende:
Uit het Nog niet gecheckt overzicht, een willekeurige greep:
Hoho,... ben er nog niet aan toegekomen om dat hele topic door te spittenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Doe geen moeite, Mark wil het toch zelf controleren. Ik had er in topic 1 al een hoop afgekeurd maar daar is niks mee gedaan.
Nu komt ook het gevoelsmatige aspect om de hoek kijken...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:47 schreef CaAl het volgende:
Luciano Pavarotti - Caruso (wel maar 1 hit, maar wel twijfelgeval vind ik)
Heeft als 'passengers' samen met U2 een grote hit gehad
Als je de moeite nam om de thread te lezen, dan merkte je dat al 2x opgemerkt was dat Pavarotti meegewerkt heeft aan 2 grote hits en dus per definitie geen eendagsvlieg is.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:25 schreef Vamos het volgende:
Nu komt ook het gevoelsmatige aspect om de hoek kijken...
Luciano Pavarotti = Eendagsvlieg ==>
Dat heb je met tournoois, dat het nummer wint wat de meeste mensen leuk vinden. Toevallig vind ik dat nummer van Edelweiss best leuk, en ik zou het niet zo leuk vinden als mijn mening onder het motto "nep" wordt weggeveegd, zodat alleen de politiek correcte inzendingen overblijven.quote:En ik zag ook Edelweiss voorbijkomen. Moeten we die nepinzendingen niet filteren? Straks komt dit liedje tegenover een goeie eendagsvlieg die weinig mensen kennen en niet de moeite nemen om op te stemmen... dan wint ie nog.
Misschien omdat ze 3 of 4 hits hebben gehad?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:23 schreef FRFC het volgende:
Ik mis nog Korgis - Everybody's Got To Learn Sometimes
Zoals?quote:Misschien omdat ze 3 of 4 hits hebben gehad?
1 nummer 1 hit, en 1x nr 14 en 1x nr 15... geen eendagsvlieg lijkt mequote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:47 schreef CaAl het volgende:
Double You - Please don't go
E.G. Daily - Say it say it
Edelweiss - Bring me Edelweiss
3x eendagsvlieg
Doorgevoerdquote:Op woensdag 2 februari 2005 20:17 schreef ranja het volgende:
nogmaals, Divinyls hebben helemaal geen top40 gehaald en Pasadenas hebben meer dan 1 top 10 gehad. waarom reageer ik eigenlijk weer![]()
Nee, natuurlijk niet. We kunnen niet iets een eendagsvlieg gaan noemen omdat het leuk is. Ik vind Queen geweldig, nomineren maar?quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:39 schreef bankrupcy het volgende:
Dat nummer van de Divinyls is geweldigDamn, kunnen we er geen uitzondering voor maken?
Geen hit geweest iddquote:Verder wil ik nog nomineren: The Breeders - Cannonball.
Of is dat ook al geen hit geweest![]()
Geloof wel dat -ie ooit is uitgeroepen tot HET nummer van 1993 (ook op Fok! geloof ik)... maar idd geen hit geweestquote:Op donderdag 3 februari 2005 10:39 schreef bankrupcy het volgende:
Dat nummer van de Divinyls is geweldigDamn, kunnen we er geen uitzondering voor maken?
Verder wil ik nog nomineren: The Breeders - Cannonball.
Of is dat ook al geen hit geweest![]()
Hieronder een aantal nrs die volgens mij geen 1dagsvlieg zijn (en wat spellingspuntjes):quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:27 schreef mark_03 het volgende:
Heb de NOG NIET GECHECKT lijst nog eens doorgenomen aan de hand van het hitdossier en heb de lijst aangepast. De volgende nummers heb ik nog niet gecheckt. Kan zijn dat ze in het vorige topic al genoemd zijn als dat ze wel dan niet doormochten, maar daar heb ik dan overheen gelezen.
ja, of artiesten die helemaal geen hit (in de top 40) gehad hebben...quote:Ik ga er vanuit dat de meeste gewoon eendagsvliegen zijn, maar wil het toch zeker weten. Niet dat straks het toernooi begint en dat er nog artiesten in staan die meerdere hits hebben gehad.
Doorgevoerdquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:33 schreef CaAl het volgende:
[..]
Hieronder een aantal nrs die volgens mij geen 1dagsvlieg zijn (en wat spellingspuntjes):
Frida - I know there's something going on --> heeft, samen met de andere 3 van Abba, onder andere 8x op nummer 1 gestaan. Zangers/-essen van scorende bands die solo 1 hitje hadden, zouden we niet doen.
Gérard Lenormand - Voici les cles --> "La ballade des gens heureux" stond in '76 op #2
James Taylor- you gott a friend (spelling: you've got a friend) --> dit nummer is maar op #20 gekomen. Is het dan al hit genoeg?
Lodewijck van Avezaat - Verrek, Zeg Kerel Ben Jij Het --> spelling: Lodewijck van Avezaath
Mike & the mechanics - Living years --> zie James Taylor; slechts #20 nummer, 4wk in lijst
Nilsson - My brain's down --> volgens mij is dit nooit een hit geweest...
Paul Hardcastle - 19 --> Had met Don't Waste My Time nog een aardige hit
Pete Townshend - Face the face --> Zie Frida; Pete scoorde veel hits met The Who
Pepsi & Shirlie - Heartache --> twijfelgeval, telt achtergrondzangeres zijn op veel hits (van wham), of niet?
Queensryche - Silent Lucidity --> was maar #27 hit
[..]
ja, of artiesten die helemaal geen hit (in de top 40) gehad hebben...
Zijn eruitquote:Voordat je je teveel op de Nog niet gecheckt focust:
Vergeet je niet Baccara en Bellamy brothers uit de Doen mee te halen?
En kajagoogoo en Coolio eigenlijk ook
Weet ik, maar nu is het wel doorgevoerdquote:Op donderdag 3 februari 2005 17:55 schreef scanman01 het volgende:
CaAl, dat was allemaal al doorgegeven.
ja. Haar opvolger kwam maar op nummer 35.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:24 schreef BVO het volgende:
Kan je Sarah Connor metFrom Sarah with love
een eendagsvlieg noemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |