abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25037945
Oh, wat leuk dat ze het meteen lekker vinden.

Je moet je idd wel aan de hoeveelheid op de verpakking houden. Te veel versvoer is niet goed!
pi_25038511
Ooh ja sorry,

Mijn emailadres is: sjemmie_degekste apenstaartje hotmail . com
pi_25038878
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 07:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
en de andere hond bijt het gewoon in één keer kapot en maakt er een rommeltje van.
En nog op de bank ook inderdaad. .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_25038988
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 13:03 schreef Diverse_Reality het volgende:
En nog op de bank ook inderdaad. .
Hoe weet jij dat? Ze hebben hun eigen hondenbank. Op mijn bank komen ze niet met hun vieze vreten.
pi_25039158
Onze hond krjgt zijn eten altijd in de bijkeuken, en de kat op tafel (anders eten ze elkaars eten op )
En als ik dan gewoon een rauw ei in de hond zijn voerbak leg, pakt ie het eruit, en maakt hij het kapot op de mat! Niet gewoon in de bak laten liggen, nee een lekker zooitje er van maken is veel leuker Vooral voor het vrouwtje
pi_25039444
Natuurlijk! Ik heb ook tevergeefs geprobeerd om ze zover te krijgen dat ze hun vlees op een handdoek opeten...
pi_25039897
Ze eten toch daar waar hun het willen, nou maakt mij dat in de bijkeuken niet uit, maar ik zou dat echt niet in de woonkamer moeten hebben! Alles onder ei enzo nee dank je
pi_25040132
Nee, als ze ei krijgen zorg ik wel dat ze het op hun plaats eten, anders wordt het wel erg vies.
pi_25096225
En, xenobinol, hoe gaat het met de poezebeesten?

En Chakra, is die al aan het vers?
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2005 @ 09:36:10 #160
7074 moussy
kuttekop
pi_25096513
Ik zag van de week koeienknieën bij de slager liggen, moet je die eerst koken voor je die aan de hond geeft?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_25096586
Niks niet koken! Botten nooit koken, dan gaan ze splinteren. Maar een knie is een dragend bot en dat is veel te hard. Je kunt het wel geven om een tijdje op te knabbelen, maar de hond mag het niet opeten. Botten die wel helemaal gegeten mogen worden zijn bijvoorbeeld ribben (schaap, koe), ossestaart, alles van de kip... Eigenlijk alles wat geen dragend bot is. Nekken zijn heel goed als beginnersvoer aangezien ze vrij zacht zijn. Je moet even zoeken, maar bij sommige slagers kun je koeienstrotten, schapennekken en kippennekken (poelier) krijgen. Niet duur, en het wordt anders toch maar weggegooid.
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2005 @ 09:56:22 #162
7074 moussy
kuttekop
pi_25096718
dat kan je daar idd ook kopen, maar die knieën leken me wel wat om de hond op te knagen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_25096863
Inderdaad, die kun je geven als 'recreatiebot'. Maar wel in de gaten houden en tijdig afpakken, want hun tanden kunnen er flink door slijten! Je merkt vanzelf wanneer ze de zachtere delen op heeft, dan pak je het af. Wel iets ervoor in de plaats geven (koekje ofzo), om voernijd te voorkomen.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 11:02:40 #164
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25097517
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

En Chakra, is die al aan het vers?
Chakra is nog niet aan het vers. Ik hoop in de loop van volgende week een belletje te krijgen dat het voer binnen is. Zodra ze op versvoer zit ga ik op regelmatige basis foto's maken om te kijken of er verbetering optreedt.
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_25100678
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Goed
Vanavond ga ik nog even wat carnibest ophalen, de eerste kiloverpakking is ondertussen op.
Mijn ene kat doet zijn behoefte altijd buiten, die andere doet het altijd binnen op de bak.
Nu liggen daar hele compacte en kleine keuteltjes in een beetje licht van kleur, is dat normaal bij carnibest?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_25102757
Ja, als het goed is worden de keuteltjes lekker hard en droog, en vooral klein. Op de kleur let ik nooit zo, hangt er vast ook van af welke variant van CB je hebt.
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:07:07 #167
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_25112193
Heeft iemand hier ervaring met versvleesvoeding van Kivo? Wij zijn van plan om deze ook eens te proberen maar vanwege de reistijd en afstand naar de fabriek zijn we genoodzaakt een redelijk grote hoeveelheid te gaan halen, zou zonde zijn als het niks is.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_25112389
Kivo is toch alleen maar kip, kip en nog eens kip? Zou ik niet aan beginnen... Op Barfplaats staat van alles over Kivo geloof ik.
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:03:08 #169
17709 hollander172
pi_25113400
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kivo is toch alleen maar kip, kip en nog eens kip? Zou ik niet aan beginnen... Op Barfplaats staat van alles over Kivo geloof ik.
Mwah heb even gelezen en het is wederom weer lekker ongefundeerd. Wanneer zeggen mensen nou eens iets inhoudelijks over de produkten? Met "je moet CB (oid) geven" kan toch niemand iets?
Nou ja, enige nadeel wat er overblijft is dat het vooral kip zou zijn en er weinig tot geen orgaan- en spiervlees in zit. Boeien dus want ze krijgen nu ook schone/vuile pens erbij en om de dag wat spiervlees.
Andere nadeel zou een lage voedingswaarde zijn maar dat kan ik nergens terug vinden om eerlijk te zijn.

Nog een ander vraagje, zit er voor honden eigenlijk verschil tussen vlees van een gewone slager/slachthuis of een islamitische slager?
pi_25113473
Dat lijkt mij niet. Veel barfers halen hun vlees bij de islamitische slager. Waarom zou er verschil in zitten...?
  woensdag 16 februari 2005 @ 21:41:22 #171
17709 hollander172
pi_25116944
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat lijkt mij niet. Veel barfers halen hun vlees bij de islamitische slager. Waarom zou er verschil in zitten...?
Hmmm mijn vorige reply is er dus niet doorheen gekomen.

Ben weer enigzins "levend", vanmiddag wat schapen/lamspensen staan snijden voor de honden wat een werk! In totaal was het 6 kg verdeeld over 9 lappen pens. Dat is ook niet een beetje taai om te snijden.

Wij krijgen overigens van elke slager terug dat pens niet meer in zijn geheel verkocht mag worden? Onze turk doet er niet moeilijk over (zeg maar wat jij hebbe wil ikke zorg voor) maar zijn er nog meer mensen die hier tegenaan lopen? Bakjes gesneden pens is geen probleem maar een hele dus wel.

Ze vonden het heerlijk overigens, die pens was zo vers dat ie vanmorgen nog in een weiland stond.
pi_25117032
Wat vreemd, gaf hij ook een reden waarom dat niet mocht?
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:49:26 #173
17709 hollander172
pi_25122913
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 21:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat vreemd, gaf hij ook een reden waarom dat niet mocht?
Spreek maar in meervoud want geen van de autochtone slagers wilde er aan geloven. Het mocht gewoon niet, schone pens gesneden en wel dus wel maar geen hele pensen en geen vuile pens.

We dachten overigens slim te zijn en hebben ook een slager gebeld in een gehuchtje hier in de buurt en zelfs die kwam met een "nee" op de proppen. (en die neemt het normaal gesproken niet zo nauw met de regels. )

Maakt ook verder niet uit, weet nu ook hoe een schapenpens er uit ziet inmiddels.
pi_25237001
* in aan het lezen is

Spin, waarom geef je Proplan en Duck? Als ik het goed begrijp is alleen versvleesvoeding voldoende, of heb ik het verkeerd begrepen?

Als je bijvoorbeeld Duck-compleet neemt, dan maakt het op zich niet uit welke smaak je pakt, dat is gewoon meer voor de variatie, of is een bepaalde beter dan de andere vanwege de samenstelling? Of is het verstandig te varieren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25237074
Versvleesvoeding is idd compleet en dus hòef je er geen brokken naast te voeren. Sommige mensen voeren brokken en vers uit financiële overwegingen, maar Proplan lijkt mij niet echt goedkoper dan vers.

Ik heb altijd dezelfde variant van Carnibest (Natuurvoer) en doe er af en toe wat BARF tussendoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')