Het is een zwarte dog die uit blauw komt,deze zijn meestal erg wantrouwend en deze dus ook,houdt dus niet van mensen die hem benaderen die hij niet kent en ook van de meeste andere honden moet hij niet veel hebben.quote:Waarom niet? Is hij moeilijk te houden?
[..]
Nog nooit gedaan, heb je er zelf ervaring mee?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Xenobinol, geef je ze ook wel eens kippenvleugeltjes of iets anders met bot? Dat is echt leuk!
Hoe lang duurt het bij een DD eigenlijk voor ie echt uitgegroeid is?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:04 schreef greatdane het volgende:
[..]
Hoge eiwitten is erg slecht voor een snelgroeiende hond zoals bv. de Duitse Dog een argentijn groeit niet zo dermate snel,maar ik zou puppyvoer iig niet adviseren.
Onze overbuurvrouw werkt bij een slager en had al beloofd wat mee te nemen, gisteravond kwam ze het afgeven, echt een megatas met vlees waaronder ook kip.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Xenobinol, geef je ze ook wel eens kippenvleugeltjes of iets anders met bot? Dat is echt leuk!
Gekookte botten zijn inderdaad absoluut TABOE. Als je botten kookt worden ze keihard en gaan ze splinteren. Dat is waarom mensen altijd zeggen dat je je hond NOOIT kippenbotjes mag geven. Rauw mag wel, mijn honden krijgen regelmatig een kippenbout en ze hebben zelfs al een een hele kip gehad. De botten verteren volledig, je vindt er niks meer van terug in de ontlasting.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:40 schreef xenobinol het volgende:
Nog nooit gedaan, heb je er zelf ervaring mee?
Ik begrijp sowieso dat je ze in ieder geval rauw moet voeren i.v.m. mogelijke botsplinters.
Geen enkel probleem. Het maagzuur van zowel honden als katten is zo zuur dat alle bacteriën er dood in gaan. Denk even aan wolven, die eten ook wel aas. Ik denk dat daar heel wat meer bacteriën inzitten dan in een kipje van de slager! Sommige BARF-ende honden begraven hun botten om ze dagen of weken later weer op te graven en vervolgens lekker op te peuzelen. Ze vinden ze dan nòg lekkerder.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:01 schreef hollander172 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met kip, mensen kunnen doodziek worden als ze het rauw eten maar honden?
Bij mij is het vlees ook altijd binnen een nanoseconde verdwenen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:16 schreef Spindizzy het volgende:
Smekkerd heeft vanochtend zijn eerste bakje Duck naar binnen zitten smekken. Was in een paar happen leeg
Een reu DD groeit tot ongeveer 13 maanden in de hoogte en daarna is hij pas na ongeveer 3 jaar volledig uitgegroeid.Mijn dog is nu net 2½ geweest en is toch afgelopen half jaar 7 kilo aangekomen en ik zie hem zelfs nu nog breder worden.Het eerste anderhalf jaar gaat erg hard en hij kwam soms 2 kilo per week aan en woog na een jaar al zo'n 60 kilo.Laat staan als ik hem een hoog gehalte eiwitten had gegeven dan had hij misschien wel 70 gewogen na een jaar,maar dat is dus niet bepaald goed.En een hoog eiwitgehalte verhoogd ook de kans op groeipijnen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:01 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Hoe lang duurt het bij een DD eigenlijk voor ie echt uitgegroeid is?
[..]
Vergelijken met wolven moet je volgens mij ook mee uitkijken, onze honden staan daar dusdanig ver vanaf dat de meest simpele infecties ook al danige schade kunnen opleveren. Denk alleen al aan de redelijk steriele leefomgeving waarin ze opgroeien.quote:Op woensdag 2 februari 2005 16:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Geen enkel probleem. Het maagzuur van zowel honden als katten is zo zuur dat alle bacteriën er dood in gaan. Denk even aan wolven, die eten ook wel aas. Ik denk dat daar heel wat meer bacteriën inzitten dan in een kipje van de slager! Sommige BARF-ende honden begraven hun botten om ze dagen of weken later weer op te graven en vervolgens lekker op te peuzelen. Ze vinden ze dan nòg lekkerder.
Beetje hetzelfde dus als met de onze, tot ongeveer een jaar in de hoogte en daarna lekker uitdijen in de breedte.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:37 schreef greatdane het volgende:
[..]
Een reu DD groeit tot ongeveer 13 maanden in de hoogte en daarna is hij pas na ongeveer 3 jaar volledig uitgegroeid.Mijn dog is nu net 2½ geweest en is toch afgelopen half jaar 7 kilo aangekomen en ik zie hem zelfs nu nog breder worden.Het eerste anderhalf jaar gaat erg hard en hij kwam soms 2 kilo per week aan en woog na een jaar al zo'n 60 kilo.Laat staan als ik hem een hoog gehalte eiwitten had gegeven dan had hij misschien wel 70 gewogen na een jaar,maar dat is dus niet bepaald goed.En een hoog eiwitgehalte verhoogd ook de kans op groeipijnen.
Als ze rauw vlees lusten, zal dat ook wel in de smaak vallen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:12 schreef xenobinol het volgende:
Zo, volgende week de carnibest ophalen.
Eens kijken of ze het lekker vinden.
quote:Op zondag 6 februari 2005 10:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, pens kun je wel geven, hoor. De hoeveelheid zou ik niet precies weten eigenlijk, maar daar hoef je je met één keertje ook niet zo druk om te maken.
Vuile pens is ook leuk.Verkrijgbaar bij de islamitische slager of een zelfslachtende slager. Vers en supergezond. Maar je moet het wel buiten voeren, anders wordt het echt een zootje. Verse pens is erg goed voor de tanden.
Als vuile pens ècht vers is, stinkt het niet!quote:Op zondag 6 februari 2005 11:10 schreef Spindizzy het volgende:
Maar slecht voor mijn maag![]()
Daar ben ik net iets te veel vegetariër voor. Ik heb op foto's gezien hoe vuile pens eruit ziet
Ik vind het al heel wat dat ik die Rodimeuk kan geven zonder over mijn nek te gaan en dat stinkt dan nog niet eens heel erg.
<------- Watje!
Ik heb ook een vriezer alleen voor het honden- en kattenvoer. Zelf gebruik ik hem niet. Die van mij is 300 liter. Ik koop CB in grote hoeveelheden omdat dat veel goedkoper is.quote:Op zondag 6 februari 2005 12:32 schreef hollander172 het volgende:
Gisteren een aparte vriezer gekocht voor hun eten.Wel geinig dingetje, zo'n zelfde als die ijsbakken en dat voor maar 40,-
Dat hoor ik van iedereen die is overgestapt.quote:Op zondag 6 februari 2005 12:32 schreef Plunderbunny het volgende:
* Plunderbunny meldt
mijn drie honden en drie katten worden gevoerd met carnibest, verse botten, etc. en ze doen het uitstekend. Ik wil nooit meer iets anders.
Tja, gewoon goed op de hygiëne letten lijkt me. Je kunt ook besluiten om het tijdens je zwangerschap alleen bij CB te houden en de botten e.d. achterwege te laten als je dat rauwe spul eng vindt. Maar het lijkt mij dat niet-vegetarische zwangere vrouwen toch ook wel vlees klaarmaken tijdens hun zwangerschap?quote:Maar ik heb wel een vraagje waar ik tot nu toe weinig antwoord op heb kunnen vinden.
Hoe zit het met het voeren van vers vlees bij zwangerschap? En dan bedoel ik niet van de hond maar van mezelfZijn er extra dingen om op te letten? Normaal gesproken zou ik zeggen dat het risico op iets wel heel erg klein is, maar het is opmerkelijk om te zien hoe veel mutseriger je wordt als er eenmaal écht een kleintje op komst is
![]()
Tja, Rodi met pens ruikt idd. minder aangenaam dan zou moeten volgens mij.quote:Op zondag 6 februari 2005 11:10 schreef Spindizzy het volgende:
Maar slecht voor mijn maag![]()
Daar ben ik net iets te veel vegetariër voor. Ik heb op foto's gezien hoe vuile pens eruit ziet
Ik vind het al heel wat dat ik die Rodimeuk kan geven zonder over mijn nek te gaan en dat stinkt dan nog niet eens heel erg.
<------- Watje!
Er zit in Sappemeer wel een verkooppunt. Als je geen auto hebt, zou ik je aanraden om die leverancier eens te bellen en te vragen of ze klanten in Groningen hebben met wie je samen zou kunnen doen (scheelt ook in de prijs!). Even een oproepje plaatsen op Barfplaats is ook een idee. Of misschien bezorgen die mensen uit Sappemeer wel in Groningen.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:58 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ik geef mijn hond 'savonds Rodi, en 's ochtends gewoon brokken met een rauw eitje. Dit doe ik al vanaf het moment dat ik haar kreeg, met 8 weken. Ze is nu 12 weken. Maar ik stap binnenkort over op tja, het liefst Carnibest, maar denk dat het Duck gaat worden aangezien Carnibest slecht te krijgen is in Groningen. Pets Place verkoopt hier wel Duck.
Nog meer mensen hier in de stad Groningen die daar mee zitten?
Misschien ligt het dan ergens anders aan, maar pups die op vers staan groeien duidelijk veel langzamer en gelijkmatiger dan pups die op brokken staan.quote:En eiwitten, het is bewezen dat het de groei en uiteindelijke grootte van de hond niet beinvloedt.
Teveel calcium is wel slecht voor een puppy.
Ja, dat was ook mijn stille hint.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zit in Sappemeer wel een verkooppunt. Als je geen auto hebt, zou ik je aanraden om die leverancier eens te bellen en te vragen of ze klanten in Groningen hebben met wie je samen zou kunnen doen (scheelt ook in de prijs!). Even een oproepje plaatsen op Barfplaats is ook een idee. Of misschien bezorgen die mensen uit Sappemeer wel in Groningen.
Hm ja, teveel granen ben ik niet zo kapot van. Liever niet. Maargoed mocht het niet lukken om iets te regelen kan ik altijd voor Duck kiezen. En part-time barfen ga ik ook zeker doen! Toch wil ik me daar eerst nog wel even in verdiepen, vooral voor mezelf ook.quote:Duck is trouwens ook prima op zich, zitten geloof ik alleen wat veel granen in, maar het is al vele malen beter dan brokken. Verder zou je kunnen overwegen om part-time te gaan barfen. Ik barf af en toe en als je het niet vaker dan één of twee keer per week doet, hoef je je niet helemaal te verdiepen in de verhoudingen e.d.
Dat geloof ik zeker. Mijn dierenarts ook trouwens.quote:Misschien ligt het dan ergens anders aan, maar pups die op vers staan groeien duidelijk veel langzamer en gelijkmatiger dan pups die op brokken staan.
Toffe dierenarts.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:31 schreef Diverse_Reality het volgende:
Dat geloof ik zeker. Mijn dierenarts ook trouwens.
Die van ons ook, eerst begon hij over Hill's (hebben ze een puist van staan voor de verkoop) maar toen we zeiden dat we hem liever vers vlees gaven zei hij: "tsja die Hill's is eigenlijk ook gewoon troepquote:Op zondag 6 februari 2005 15:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Toffe dierenarts.De meesten weten nul komma nul van voeding.
Oh ja!!! Zei jouw da dat echt???quote:Op zondag 6 februari 2005 16:59 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Die van ons ook, eerst begon hij over Hill's (hebben ze een puist van staan voor de verkoop) maar toen we zeiden dat we hem liever vers vlees gaven zei hij: "tsja die Hill's is eigenlijk ook gewoon troepvers vlees is altijd beter maar ja, wij moeten ook wat verdienen natuurlijk."
![]()
Zelf gaf ie zijn pup ook geen brokken maar altijd vers vlees.
quote:Op zondag 6 februari 2005 17:20 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Oh ja!!! Zei jouw da dat echt???![]()
Ongelooflijk.... nu de mijne nog
Volgens mij krijgt een dierenarts het grootste gedeelte van de dag toch niks anders dan routine klussen en groot onderhoud (inentingen, castreren, ontvlooien e.d.). Dus ik denk niet eens dat hij er veel op achteruit zou gaanquote:Op maandag 7 februari 2005 09:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar ja, dan worden zijn patiënten minder vaak ziek en gooit hij zijn eigen glazen misschien in.
Op de site van Carnibest zie ik verkooppunten in Zoetermeer, Katwijk (maar die is verhuist naar Voorschoten) en Delfgauw. Is dat te doen? Het zijn wel particulieren ook, maar misschien doen zij hun zaken anders.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:41 schreef Sprookjesbos het volgende:
Als het echt zo gaat dan haal ik het zelf wel daar ergens in emmeloord ofzo (scheelt mogelijk nog in de prijs ook) Weet iemand in Den Haag of omgeving een afleverpunt waar ik het wel op een normale manier kan halen??? Ik ben nl. wel geinteresseerd in het spul zelf.
Ik had die andere verkooppunten idd ook al op de site gezien. Ik hoopte eigenlijk dat er hier iemand ervaring had met een van de punten. Ben eerlijk gezegd een beetje geschrokken van mijn ervaring eerder vandaag met die haagse meneerquote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:57 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Op de site van Carnibest zie ik verkooppunten in Zoetermeer, Katwijk (maar die is verhuist naar Voorschoten) en Delfgauw. Is dat te doen? Het zijn wel particulieren ook, maar misschien doen zij hun zaken anders.
Ja snap ikquote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:12 schreef Sprookjesbos het volgende:
Ik had die andere verkooppunten idd ook al op de site gezien. Ik hoopte eigenlijk dat er hier iemand ervaring had met een van de punten. Ben eerlijk gezegd een beetje geschrokken van mijn ervaring eerder vandaag met die haagse meneer![]()
Ik ging er in mijn naïviteit van uit dat als ik iets wil voor onze hond dat ik dat dan gelijk deze week op een vreindelijke en deskundige wijze voor elkaar kan krijgen![]()
Klinkt inderdaad goed. Vanavond even met vriendlief overleggen wanneer hij kan rijden om het spul op te halen. Heb ook nog bij andere "versvoeders' gekeken maar die hebben, voor zover ik kon ontdekken, geen van allen iets voor hyper allergene honden. Wel jammer, want zowel dat duck als dat bibi spul heeft veel meer verkooppunten in de regio Den Haag. Duck zou ik zelfs lopend kunnen halen, heb nog even gedacht om lam/rijst te gaan proberen maar ik durf het niet aan met Chakra (als ze weer eens iets verkeerds binnen heeft gekregen ligt ze zo weer helemaal open van al het bijten en krabben wat ze doet)quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:23 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Edit n.a.v. update: ja die klinkt wel aardig, die dame
Wat jammer dat je zo'n vervelende ervaring hebt. Dat is ook eigenlijk niet de bedoeling dat je zo lang moet wachten. Ik ben zelf ook een verkooppunt (in Arnhem weliswaar) maar wij rijden minsten eens in de 2 weken om een nieuwe voorraad te halen.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:12 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Ik had die andere verkooppunten idd ook al op de site gezien. Ik hoopte eigenlijk dat er hier iemand ervaring had met een van de punten. Ben eerlijk gezegd een beetje geschrokken van mijn ervaring eerder vandaag met die haagse meneer![]()
Ik ging er in mijn naïviteit van uit dat als ik iets wil voor onze hond dat ik dat dan gelijk deze week op een vreindelijke en deskundige wijze voor elkaar kan krijgen![]()
Update: Ik ben weer enthousiast!!! Toch nog even verder op de site gaan kijken en Katwijk/Voorschoten (veterinaire natuurgeneeskunde!) klinkt toch een stuk beter dan een "louche" hagenees met een 06-nummer (hoezo bevooroordeeld). Mooie site ook van die dame in V'schoten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |