quote:Op zondag 27 februari 2005 12:25 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Waar wil je nou in godsnaam naar toe?Geef even een richting aan als je wil.
Tot dusver heb je nog weinig zinnigs gemeld, kleine opsomming:
diepvriesvlees is niet goed.
blikvoer is niet goed.
brokken ben je niet enthousiast over.
Wat blijft over? Vers vlees. Okee, maar dat moet volgens jouw woorden ook weer gedeeltelijk gedroogd worden voor consumptie?
Ik heb nergens gesteld dat diepvries of blikvoer niet goed zijn, ik heb enkelt gezegd dat dat ongeveer 60% oneigelijk vocht bevat.
Vers vlees hoeft niet gedroogd te worden dat doen de beeste vanzelf wel, als wij een koe of varken slachten en het (afval) aan de honden en katten gaven dan was het eerst lekker maar daarna ik moet ook nog wat voor morgen bewaren dus werd het begraven in de paardenbak buiten en vaak kwamen ze er pas een paar dagen later achter va oh shit dat had ik ook nog.
Een dier kan overigens weldegelijk vaker eten. Wij proberen ze zoveel mogelijk naar behoefte te geven en goed op de beestjes te letten.
Ik snap niet goed dat je blikvoer en versvoer steeds in één adem noemt, want er zit echt een wereld van verschil tussen.quote:Op zondag 27 februari 2005 12:40 schreef hwt het volgende:
Ik heb nergens gesteld dat diepvries of blikvoer niet goed zijn, ik heb enkelt gezegd dat dat ongeveer 60% oneigelijk vocht bevat.
Vers vlees hoeft niet gedroogd te worden dat doen de beeste vanzelf wel, als wij een koe of varken slachten en het (afval) aan de honden en katten gaven dan was het eerst lekker maar daarna ik moet ook nog wat voor morgen bewaren dus werd het begraven in de paardenbak buiten en vaak kwamen ze er pas een paar dagen later achter va oh shit dat had ik ook nog.
Naast het feit dat je niet zomaar mag slachten.quote:Op zondag 27 februari 2005 12:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar goed, jij hebt/had dus de mogelijkheid om je dieren versgeslacht, eigen vlees te voeren. Hartstikke mooi, maar die mogelijkheid bestaat voor de meeste mensen helaas niet. Ik woon op een verdieping en het fokken van schapen en runderen wordt voor mij wat lastig gezien de ruimte.
quote:Op zondag 27 februari 2005 12:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ga cavia's fokken.
Nee, ik ga juist cavia's doen omdat ik het zulke stomme beesten vind.quote:
Die aanbevolen hoeveelheden moet je ook met een korreltje zout nemen, bij de hoeveelheid die Duck bijv. aangaf hadden onze honden nog steeds flinke honger.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb vandaag een klein voorraadje Smuldier gekocht en ben meteen aan het rekenen geslagen. Smuldier is dus niet goedkoper, maar zelfs duurder! Je moet er namelijk veel meer van voeren (een hond van 20 kilo krijgt maar liefst 730 gram Smuldier, terwijl dezelfde hond maar 400 tot 500 gram Carnibest hoeft). Als ik mijn honden Smuldier geef, ben ik ¤ 1,95 per dag kwijt, terwijl ik met Carnibest ¤ 1,62 per dag kwijt ben.
Zal ik even voor je navragen.quote:Daarnaast staat er als ingrediënt op de Smuldier compleet 'granen'. Ik ga ervan uit dat het tarwe betreft. Niet gezond. In Carnibest zit groente of rijst, nooit tarwe.
Ja, maar dan was de hoeveelheid op de verpakking dus te laag en niet te hoog. De hoeveelheid op de verpakking gaat bij mijn weten uit van de benodigde hoeveelheid voedingsstoffen (vitaminen, mineralen) per kilo lichaamsgewicht. Dat betekent dat je niet zomaar veel minder dan de aanbevolen hoeveelheid kunt gaan geven.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:06 schreef hollander172 het volgende:
Die aanbevolen hoeveelheden moet je ook met een korreltje zout nemen, bij de hoeveelheid die Duck bijv. aangaf hadden onze honden nog steeds flinke honger.
Ik voer ook op zicht. De ene hond krijgt precies de aanbevolen hoeveelheid van CB, de andere wordt snel te dik en krijgt iets minder.quote:Toen we gingen voeren op zicht maakte het qua hoeveelheid niet uit.
Graag, ik wil dat wel weten. Maar ik houd het toch op CB want dat is dus gewoon goedkoper. En het ziet er veel beter uit.quote:Zal ik even voor je navragen.
Ik ben in de verkooppraatjes van de dierenspeciaalzaak gestonken, ja.quote:Op zondag 27 februari 2005 11:25 schreef hwt het volgende:
Mijn zoon nu zelf een dierenspeciaalzaak heeft.
Nee. Ik heb gekozen voor mijn dier, in alle bewustzijn. Ik wist dat een dier geld kost en dat het niet ophoudt met de aanschaf. Dus nee, goedkoop is beslist niet belangrijk.quote:Is het niet zo dat we enkelt uit zijn op het goedkoopste? (maar uiteindelijk het duurste hebben)
Blikvoer bestaat voor 90% uit water (de overige tien procent is m.i. rotzooi)quote:Op zondag 27 februari 2005 12:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik snap niet goed dat je blikvoer en versvoer steeds in één adem noemt, want er zit echt een wereld van verschil tussen.
Maar goed, jij hebt/had dus de mogelijkheid om je dieren versgeslacht, eigen vlees te voeren. Hartstikke mooi, maar die mogelijkheid bestaat voor de meeste mensen helaas niet. Ik woon op een verdieping en het fokken van schapen en runderen wordt voor mij wat lastig gezien de ruimte.
Ik denk dat je moet gaan zoeken bij winkels die terrarium dieren verkopen (slangen enzo eten toch ook kuikens en muizen?? )quote:Op vrijdag 4 maart 2005 07:55 schreef Uhmmie het volgende:
hmm tja.. punt is niet dat ik een uitgebalanceerd dieet zoek
ik zoek gewoon eendagskuikens en evt. muizen
de kuikens diepgevroren.. de muisjes alive
maar dit leek me een mooie plek daarvoor
de poes zal er ook wel wat van krijgen.. maar is nie thet voornaamste doel
Ik heb BHA en BHT nog nooit op een verpakking zien staan. Ethoxyquine wordt volgens mij nog steeds gebruikt, ga maar eens wat rondkijken op Internet.quote:Op donderdag 3 maart 2005 07:07 schreef Nies het volgende:
Anti-oxydanten als BHA en BHT staan meestal wel vermeld en ethoxyquine is niet meer toegestaan in hondenvoer.
Poosje buiten de vriezer leggen tot het een beetje zacht is, dan kun je het in porties snijden en terug in de vriezer doen. Wat ik ook wel eens doe, is het gewoon in bevroren toestand in stukken hakken met behulp van een scherp mes en een hamer (mes met de hamer door het spul heenslaan).quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:27 schreef xenobinol het volgende:
Heb nog wel een vraag, wie weet hoe je die kilo verpakking het beste in stukjes kan snijden, kan iemand mij een bepaalt type mes of zaag aanraden?
je weet niet eens waar ik ze aan ga voerenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind het levend voeren van muizen nogal onnodig en wreed...
Het lijkt me niet dat dat ertoe doet, maar goed... Waar ga je ze aan voeren?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:57 schreef Uhmmie het volgende:
je weet niet eens waar ik ze aan ga voeren
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat dat ertoe doet, maar goed... Waar ga je ze aan voeren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |