abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25280163
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:25 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Waar wil je nou in godsnaam naar toe? Geef even een richting aan als je wil.
Tot dusver heb je nog weinig zinnigs gemeld, kleine opsomming:
diepvriesvlees is niet goed.
blikvoer is niet goed.
brokken ben je niet enthousiast over.

Wat blijft over? Vers vlees. Okee, maar dat moet volgens jouw woorden ook weer gedeeltelijk gedroogd worden voor consumptie?

Ik heb nergens gesteld dat diepvries of blikvoer niet goed zijn, ik heb enkelt gezegd dat dat ongeveer 60% oneigelijk vocht bevat.
Vers vlees hoeft niet gedroogd te worden dat doen de beeste vanzelf wel, als wij een koe of varken slachten en het (afval) aan de honden en katten gaven dan was het eerst lekker maar daarna ik moet ook nog wat voor morgen bewaren dus werd het begraven in de paardenbak buiten en vaak kwamen ze er pas een paar dagen later achter va oh shit dat had ik ook nog.

Een dier kan overigens weldegelijk vaker eten. Wij proberen ze zoveel mogelijk naar behoefte te geven en goed op de beestjes te letten.
pi_25280212
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:40 schreef hwt het volgende:
Ik heb nergens gesteld dat diepvries of blikvoer niet goed zijn, ik heb enkelt gezegd dat dat ongeveer 60% oneigelijk vocht bevat.
Vers vlees hoeft niet gedroogd te worden dat doen de beeste vanzelf wel, als wij een koe of varken slachten en het (afval) aan de honden en katten gaven dan was het eerst lekker maar daarna ik moet ook nog wat voor morgen bewaren dus werd het begraven in de paardenbak buiten en vaak kwamen ze er pas een paar dagen later achter va oh shit dat had ik ook nog.
Ik snap niet goed dat je blikvoer en versvoer steeds in één adem noemt, want er zit echt een wereld van verschil tussen.

Maar goed, jij hebt/had dus de mogelijkheid om je dieren versgeslacht, eigen vlees te voeren. Hartstikke mooi, maar die mogelijkheid bestaat voor de meeste mensen helaas niet. Ik woon op een verdieping en het fokken van schapen en runderen wordt voor mij wat lastig gezien de ruimte.
  zondag 27 februari 2005 @ 12:47:38 #228
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_25280261
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar goed, jij hebt/had dus de mogelijkheid om je dieren versgeslacht, eigen vlees te voeren. Hartstikke mooi, maar die mogelijkheid bestaat voor de meeste mensen helaas niet. Ik woon op een verdieping en het fokken van schapen en runderen wordt voor mij wat lastig gezien de ruimte.
Naast het feit dat je niet zomaar mag slachten.

Okee dus wat HWT eigenlijk bedoeld is dat alleen zelfgeteeld en geslacht vlees goed is mits deze niet grootgebracht zijn op brokken.
Tsja, beetje zinloos dit.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_25280298
Ik ga cavia's fokken.
pi_25280674
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ga cavia's fokken.
Toch wel om te aaien he?
pi_25280717
quote:
Op zondag 27 februari 2005 13:18 schreef Quickie_Bat het volgende:
Toch wel om te aaien he?
Nee, ik ga juist cavia's doen omdat ik het zulke stomme beesten vind.

Voordat ik ze doodsla, zal ik ze even aaien.
pi_25311551
Ik heb vandaag een klein voorraadje Smuldier gekocht en ben meteen aan het rekenen geslagen. Smuldier is dus niet goedkoper, maar zelfs duurder! Je moet er namelijk veel meer van voeren (een hond van 20 kilo krijgt maar liefst 730 gram Smuldier, terwijl dezelfde hond maar 400 tot 500 gram Carnibest hoeft). Als ik mijn honden Smuldier geef, ben ik ¤ 1,95 per dag kwijt, terwijl ik met Carnibest ¤ 1,62 per dag kwijt ben (uitgaande van ¤ 2,70 per kilo Natuurvoer, Smuldier compleet kost ¤ 1,48 per kilo).

Daarnaast staat er als ingrediënt op de Smuldier compleet 'granen'. Ik ga ervan uit dat het tarwe betreft. Niet gezond. In Carnibest zit groente of rijst, nooit tarwe.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:06:00 #233
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25311603
Hoera, voer voor Chakra is eindelijk binnen ! Krijg nu alleen die dame die ingesproken had op m'n voicemail niet te pakken om een ophaal afspraak te maken
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:06:19 #234
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_25311606
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb vandaag een klein voorraadje Smuldier gekocht en ben meteen aan het rekenen geslagen. Smuldier is dus niet goedkoper, maar zelfs duurder! Je moet er namelijk veel meer van voeren (een hond van 20 kilo krijgt maar liefst 730 gram Smuldier, terwijl dezelfde hond maar 400 tot 500 gram Carnibest hoeft). Als ik mijn honden Smuldier geef, ben ik ¤ 1,95 per dag kwijt, terwijl ik met Carnibest ¤ 1,62 per dag kwijt ben.
Die aanbevolen hoeveelheden moet je ook met een korreltje zout nemen, bij de hoeveelheid die Duck bijv. aangaf hadden onze honden nog steeds flinke honger.
Toen we gingen voeren op zicht maakte het qua hoeveelheid niet uit.
quote:
Daarnaast staat er als ingrediënt op de Smuldier compleet 'granen'. Ik ga ervan uit dat het tarwe betreft. Niet gezond. In Carnibest zit groente of rijst, nooit tarwe.
Zal ik even voor je navragen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_25311677
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:06 schreef hollander172 het volgende:
Die aanbevolen hoeveelheden moet je ook met een korreltje zout nemen, bij de hoeveelheid die Duck bijv. aangaf hadden onze honden nog steeds flinke honger.
Ja, maar dan was de hoeveelheid op de verpakking dus te laag en niet te hoog. De hoeveelheid op de verpakking gaat bij mijn weten uit van de benodigde hoeveelheid voedingsstoffen (vitaminen, mineralen) per kilo lichaamsgewicht. Dat betekent dat je niet zomaar veel minder dan de aanbevolen hoeveelheid kunt gaan geven.
quote:
Toen we gingen voeren op zicht maakte het qua hoeveelheid niet uit.
Ik voer ook op zicht. De ene hond krijgt precies de aanbevolen hoeveelheid van CB, de andere wordt snel te dik en krijgt iets minder.
quote:
Zal ik even voor je navragen.
Graag, ik wil dat wel weten. Maar ik houd het toch op CB want dat is dus gewoon goedkoper. En het ziet er veel beter uit.
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2005 @ 13:20:53 #236
43556 miss_dynastie
pi_25311815
quote:
Op zondag 27 februari 2005 11:25 schreef hwt het volgende:
Mijn zoon nu zelf een dierenspeciaalzaak heeft.
Ik ben in de verkooppraatjes van de dierenspeciaalzaak gestonken, ja.
Ik dacht dat ik mijn beestje goed verzorgde door hem whiskas te voeren.
NU, NU ik ontzettend heb doorgevraagd, komt de aap pas uit de mouw en noemt hij Whiskas letterlijk 'vergif'. Nou, lekker dan. Dat voer ik mijn beestje. In goed vertrouwen. Heel lekker is dat. Uiteraard is jouw zoon anders naar jouw mening, maar toch.
quote:
Is het niet zo dat we enkelt uit zijn op het goedkoopste? (maar uiteindelijk het duurste hebben)
Nee. Ik heb gekozen voor mijn dier, in alle bewustzijn. Ik wist dat een dier geld kost en dat het niet ophoudt met de aanschaf. Dus nee, goedkoop is beslist niet belangrijk.
pi_25312058
Ik had het eerder over schadelijke toevoegingen in honden- en kattenvoer die niet op de verpakking hoeven te worden vermeld. Ik was de namen daarvan even kwijt, maar de volgende stoffen zijn het meest berucht:

BHT
BHA
Ethoxyquine

Dit zijn allemaal chemische anti-oxydanten. Ethoxyquine is in menselijke voeding niet (meer) toegestaan omdat het kankerverwekkend is. Voor meer info: http://groups.msn.com/pocahontas/antioxidanten.msnw
  donderdag 3 maart 2005 @ 07:07:45 #238
103012 Nies
Die hekse
pi_25342064
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik snap niet goed dat je blikvoer en versvoer steeds in één adem noemt, want er zit echt een wereld van verschil tussen.

Blikvoer bestaat voor 90% uit water (de overige tien procent is m.i. rotzooi)

Mbt bepaalde voor dieren schadelijke ziekten zoals bv de ziekte van Aujeszky, is de regelgeving omtrent het bereiden van vervlees voeding voor honden strakker dan vlees voor menselijke consumptie, en natuurlijk wordt dat doorberekend in de prijs.

Anti-oxydanten als BHA en BHT staan meestal wel vermeld en ethoxyquine is niet meer toegestaan in hondenvoer.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_25344470
Ik heb mijn katers nu al een paar weken aan de carnibest en dat bevalt wel, de ene kat eet meer dan de hoeveelheid die aangeraden wordt (hij is eigenlijk gewoon veels te dik) en de andere kat eet juist minder dan de aangegeven hoeveelheid.
Misschien komt dat laatste omdat hij de laatste weken niet veel buiten is geweest en nu de hele dag slaapt of dikkie dik het leven zuur maakt
Heb nog wel een vraag, wie weet hoe je die kilo verpakking het beste in stukjes kan snijden, kan iemand mij een bepaalt type mes of zaag aanraden?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_25347480
hmm weet iemand toevallig een winkel die dat verkoopt.. preferably op een ov-afstand van station rotterdam noord?

overigens is er 1 goed ding aan blikvoer (en het water)
katten hebben nog weleens de neiging om te weinig te drinken als je ze alleen op droogvoer zet
straks leuk nieuw katje erbij dat helemaal opgevoed is met iams tho
dus eens kijken hoe ik dat ga doen
kan moeilijk de een wat anders geven dan de ander

oveigens.. gaat me vooral om eendagskuikens en eventueel muizen op het moment
dus een goede levend-voer verkopende winkel is ook goed in dit geval
(moet er zowieso eentje vinden om krekels te halen)

[ Bericht 21% gewijzigd door Uhmmie op 03-03-2005 18:27:34 ]
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:58:36 #241
103012 Nies
Die hekse
pi_25355585
@ Uhmmie ; Je zou een kunnen kijken op www.barfplaats.nl
Het schijnt nogal aardig wat werk te zijn om je huisdier een goed uitgebalanceerd menu van vers vlees en groente te geven, maar is zeker wel mogelijk.
De standaard complete versvlees voeding is bij (bijna) iedere dierenspeciaalzaak te kopen of anders wel te bestellen.
Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door Nies op 03-03-2005 23:59:24 (tikfoutje :S) ]
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_25359083
hmm tja.. punt is niet dat ik een uitgebalanceerd dieet zoek
ik zoek gewoon eendagskuikens en evt. muizen
de kuikens diepgevroren.. de muisjes alive

maar dit leek me een mooie plek daarvoor

de poes zal er ook wel wat van krijgen.. maar is nie thet voornaamste doel
jobensaskia.nl
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:53:16 #243
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25360079
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 07:55 schreef Uhmmie het volgende:
hmm tja.. punt is niet dat ik een uitgebalanceerd dieet zoek
ik zoek gewoon eendagskuikens en evt. muizen
de kuikens diepgevroren.. de muisjes alive

maar dit leek me een mooie plek daarvoor

de poes zal er ook wel wat van krijgen.. maar is nie thet voornaamste doel
Ik denk dat je moet gaan zoeken bij winkels die terrarium dieren verkopen (slangen enzo eten toch ook kuikens en muizen?? )

En hoera, gisteren hebben we (eindelijk) de CB voor Chakra opgehaald!! Mooi gezicht hoor die "leverworsten". Hoewel het nog diepgevroren was liep ze al als een waanzinnige om die zakken heen te springen en dansen
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_25360815
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 07:07 schreef Nies het volgende:
Anti-oxydanten als BHA en BHT staan meestal wel vermeld en ethoxyquine is niet meer toegestaan in hondenvoer.
Ik heb BHA en BHT nog nooit op een verpakking zien staan. Ethoxyquine wordt volgens mij nog steeds gebruikt, ga maar eens wat rondkijken op Internet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 04-03-2005 10:47:42 ]
pi_25360877
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 11:27 schreef xenobinol het volgende:
Heb nog wel een vraag, wie weet hoe je die kilo verpakking het beste in stukjes kan snijden, kan iemand mij een bepaalt type mes of zaag aanraden?
Poosje buiten de vriezer leggen tot het een beetje zacht is, dan kun je het in porties snijden en terug in de vriezer doen. Wat ik ook wel eens doe, is het gewoon in bevroren toestand in stukken hakken met behulp van een scherp mes en een hamer (mes met de hamer door het spul heenslaan).

Ik zou trouwens wel zorgen dat die te dikke kat niet meer eet dan de toegstane hoeveelheid. Te veel versvoer is niet goed!
pi_25360930
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 07:55 schreef Uhmmie het volgende:
de muisjes alive
Ik vind het levend voeren van muizen nogal onnodig en wreed...
pi_25361078
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik vind het levend voeren van muizen nogal onnodig en wreed...
je weet niet eens waar ik ze aan ga voeren
eerst even vragen voor je meteen gaat lopen roepen dat iets wreed is graag

enneh.. repti-zaken is idd een goeie plek daarvoor
echter... ik zou ze serieus niet weten daar
dus ik denk misschien heeft iemand anders een idee van waar ik dat kan halen
jobensaskia.nl
pi_25361121
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:57 schreef Uhmmie het volgende:
je weet niet eens waar ik ze aan ga voeren
Het lijkt me niet dat dat ertoe doet, maar goed... Waar ga je ze aan voeren?

Edit: Ik ging er in mijn reply overigens van uit dat het om een hond of kat ging, aangezien dit topic daarover gaat.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 11:01:12 #249
43556 miss_dynastie
pi_25361156
Muisjes? Gewoon bij de dierenwinkel... wel even zeggen dat het voor voer is, dan zoeken ze de lelijke eruit. Mijn kennis die slangen heeft, doet het tenminste wel zo.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 11:01:40 #250
43556 miss_dynastie
pi_25361164
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat dat ertoe doet, maar goed... Waar ga je ze aan voeren?

Ik snap er niks van
* miss_dynastie gaat even koffie pakken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')