Wat heeft die open ruimte voor nut?quote:Op zondag 30 januari 2005 17:24 schreef cinnamongirl het volgende:
Grappig, in geen man komt de vraag op waarom dan niet alle fietsen damesfietsen zijn.
Wat heeft die stang voor nut?
Ik als man heb eigelijk ook liever een vrouwenfietsquote:Op zondag 30 januari 2005 17:45 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Draai het eens om...het zou voor een man toch OOK makkelijker zijn om op een damesfiets te stappen, veiliger voor hun zaakje!
En ik blijf er bij....een damesfiets is echt geen gevaarlijk onstabiel ding. Fietsen zijn tegenwoordig oerdegelijk.
Die constructie is wel degelijk relevant. Goed, als jij alleen op je fiets zit, maakt het inderdaad weinig uit. Het begint pas echt mee te tellen indien je zware spullen gaat vervoeren (daar werden fietsen vroeger ook veel voor gebruikt). Neem van 1 serie een dames- en een herenmodel en ga eens een jaar of 2 kranten bezorgen met die dingen, terwijl je er verder ook niet te voorzichtig mee omspringt. De damesfiets valt dan al zo'n beetje van ellende uit elkaar (compleet scheef, scheuren in de lasnaden, enz.), terwijl de herenfiets er nog best mee doorkan (wel wat scheef, maar niet zo erg als de damesfiets).quote:Op zondag 30 januari 2005 17:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja maar dat is niet relevant. Een damesfiets rijden is niet gevaarlijk....ze zullen echt niet in elkaar zakken
![]()
Toch worden er nog steeds mannen en vrouwenfietsen op de markt gebracht. De vraag is nog steeds: waarom....
Waarom zou veiligheid de enige factor in deze keuze?quote:Op zondag 30 januari 2005 17:43 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja maar dat is niet relevant. Een damesfiets rijden is niet gevaarlijk....ze zullen echt niet in elkaar zakken
![]()
Toch worden er nog steeds mannen en vrouwenfietsen op de markt gebracht. De vraag is nog steeds: waarom....
Ik vind het net zo makkelijk.quote:Op zondag 30 januari 2005 17:55 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Dan kan je makkelijker opstappen
En wat die stang voor nut heeft, dat is steviger
quote:Op zondag 30 januari 2005 17:32 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Onzin. Als er al sprake is van een zwakkere constructie bij frames van damesfietsen, dan is die zo klein dat dit er eigenlijk niet toedoet. Ik heb nog NOOIT gehoord dat een frame van een damesfiets doormidden brak. Als de kans hierop nagenoeg nihil is, waarom maken ze dan nog altijd 2 verschillende frames????
Laat maar , ze snapt het nietquote:Op zondag 30 januari 2005 18:01 schreef Georges het volgende:
[..]
Het is nogal wiedes dat die driehoekconstructie sterker is. Ik ben geen natuurkundewonder maar dat snap ik zelfs nog wel.
Ik heb een tijd op een damesfiets gereden en die was na 2 jaar echt op. De stang was gescheurd ter hoogte van de trappers.
Fietsenmaker bevestigde dat dit met de constructie te maken heeft.
Bij een herenfiets moet je een been over je zadel en bagagedrager tillen. Bij een damesfiets kan je zo je been over het frame tillen.quote:
ja, dat is toch stukken makkelijker. Vooral op mijn mountainbike (met achterlijk hoog zadel natuurlijk, anders fietst t verrot) is het kut opstappen.. Aan de andere kant ben ik wel blij dat t geen damesfiets is anders zou het frame binnen de kortste keren verbogen zijnquote:Op zondag 30 januari 2005 18:11 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bij een herenfiets moet je een been over je zadel en bagagedrager tillen. Bij een damesfiets kan je zo je been over het frame tillen.
Je kan op hetzelfde moment als dat je, bij een herenfiets, je been over je zadel zwaait , bij een damesfiets je been over het frame tillen.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:01 schreef Repeat het volgende:
opstappen op een vrouwenfiets vind ik zelfs lastiger dan op een mannenfiets. Op een mannenfiets zwaai je je been over het zadel en je fietst weg, terwijl je als je op een vrouwenmethode op een vrouwenfiets wilt opstappen je eerst met de fiets tussen je benen moet gaan staan en dan opstappen en wegfietsen.
Dat zeg ik, net zo makkelijk.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:11 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bij een herenfiets moet je een been over je zadel en bagagedrager tillen. Bij een damesfiets kan je zo je been over het frame tillen.
Haha tuurlijk snap ik het wel, ik heb een paar posts terug toch ook gewoon toegegeven dat de mannenfietsconstructie steviger is dan de vrouwenversie?quote:
dat is geen gezicht volgens mijquote:Op zondag 30 januari 2005 19:45 schreef GWD het volgende:
Je kunt toch ook gewoon de stang iets lager zetten of heb ik hier ergens een denkfout je???
Als je die stang van de herenfiets niet direct onder het zadel zet maar halverwege heb je nog steeds de oerdegelijke mannen constructie en vrouwen met een rok kunnen nog steeds opstappen.
Ja dit doet iets af aan de stevigheid maar de fiets zal niet gaan verzakken zoals bij parralel lopende buizen denk ik.
Bij mountain bikes zit die stang toch ook wat lager dus moet dat mijns inziens best wel kunnenquote:
Toch is dat wel het enige goede antwoord! Kijk je wel eens naar dameswielrennen? Die rijden nl ook allemaal op herenframes..quote:Op zondag 30 januari 2005 17:36 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat is GEEN argument!!
Als een 'vrouwenframe' echt zoveel zwakker was dan een mannenframe, zouden damesfietsen niet gemaakt worden. Fietsen op een damesfiets is net zo veilig als fietsen op een mannenfiets.
Jij bent ook een man en bent gewent het zo te doen, vrouwen hebben er meer moeite mee (heb ik horen vertellen).quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |