abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 januari 2005 @ 17:54:38 #51
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24836261
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:24 schreef cinnamongirl het volgende:
Grappig, in geen man komt de vraag op waarom dan niet alle fietsen damesfietsen zijn.
Wat heeft die stang voor nut?
Wat heeft die open ruimte voor nut?
pi_24836262
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:45 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Draai het eens om...het zou voor een man toch OOK makkelijker zijn om op een damesfiets te stappen, veiliger voor hun zaakje!
En ik blijf er bij....een damesfiets is echt geen gevaarlijk onstabiel ding. Fietsen zijn tegenwoordig oerdegelijk.
Ik als man heb eigelijk ook liever een vrouwenfiets

MAAR ER ZIJN OOK MANNEN DIE DIT LIEVER NIET DOEN!

daarom worden er nogsteeds verschillende mannen en vrouwen fietsen gemaakt..
pi_24836277
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:54 schreef Amando het volgende:

[..]

Wat heeft die open ruimte voor nut?
Dan kan je makkelijker opstappen

En wat die stang voor nut heeft, dat is steviger
  zondag 30 januari 2005 @ 17:56:00 #54
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_24836284
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja maar dat is niet relevant. Een damesfiets rijden is niet gevaarlijk....ze zullen echt niet in elkaar zakken

Toch worden er nog steeds mannen en vrouwenfietsen op de markt gebracht. De vraag is nog steeds: waarom....
Die constructie is wel degelijk relevant. Goed, als jij alleen op je fiets zit, maakt het inderdaad weinig uit. Het begint pas echt mee te tellen indien je zware spullen gaat vervoeren (daar werden fietsen vroeger ook veel voor gebruikt). Neem van 1 serie een dames- en een herenmodel en ga eens een jaar of 2 kranten bezorgen met die dingen, terwijl je er verder ook niet te voorzichtig mee omspringt. De damesfiets valt dan al zo'n beetje van ellende uit elkaar (compleet scheef, scheuren in de lasnaden, enz.), terwijl de herenfiets er nog best mee doorkan (wel wat scheef, maar niet zo erg als de damesfiets).

Heel wat anders: Kijk ook maar eens naar de constructie van bruggen en hijskranen. Dat is ook altijd een driehoek, omdat dit nu eenmaal de sterkste en meest simpele constructie is.
De geknikte stang bij een damesfiets zorgt wel voor extra stevigheid van de constructie, maar echt niet zoveel als bij een herenfiets.

Deze test kun je overigens zelf makkelijk uitvoeren met bijv. speelkaarten of plastic roerstokjes (voor de thee/koffie).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_24836300
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:43 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet relevant. Een damesfiets rijden is niet gevaarlijk....ze zullen echt niet in elkaar zakken

Toch worden er nog steeds mannen en vrouwenfietsen op de markt gebracht. De vraag is nog steeds: waarom....
Waarom zou veiligheid de enige factor in deze keuze?

Tuurlijk zijn ze even veilig/onveilig maar dat een herenfiets stijfer is bij hetzelfde materiaal is duidelijk. Fietst dus ook comfortabeler. Probeer maar eens bij een damesfiets, pak zadel en stuur beet en beweeg ze allebei zijdelings een andere kant op. Doe ditzelfde met een herenfiets en dan is het veel en veel minder.
'The Less you know, The more you believe'
  zondag 30 januari 2005 @ 17:58:28 #56
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24836323
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:55 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

Dan kan je makkelijker opstappen

En wat die stang voor nut heeft, dat is steviger
Ik vind het net zo makkelijk.
pi_24836366
opstappen op een vrouwenfiets vind ik zelfs lastiger dan op een mannenfiets. Op een mannenfiets zwaai je je been over het zadel en je fietst weg, terwijl je als je op een vrouwenmethode op een vrouwenfiets wilt opstappen je eerst met de fiets tussen je benen moet gaan staan en dan opstappen en wegfietsen.
  zondag 30 januari 2005 @ 18:01:37 #58
62182 Georges
That's the shit
pi_24836375
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:32 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Onzin. Als er al sprake is van een zwakkere constructie bij frames van damesfietsen, dan is die zo klein dat dit er eigenlijk niet toedoet. Ik heb nog NOOIT gehoord dat een frame van een damesfiets doormidden brak. Als de kans hierop nagenoeg nihil is, waarom maken ze dan nog altijd 2 verschillende frames????


Het is nogal wiedes dat die driehoekconstructie sterker is. Ik ben geen natuurkundewonder maar dat snap ik zelfs nog wel.
Ik heb een tijd op een damesfiets gereden en die was na 2 jaar echt op. De stang was gescheurd ter hoogte van de trappers.
Fietsenmaker bevestigde dat dit met de constructie te maken heeft.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zondag 30 januari 2005 @ 18:04:48 #59
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24836436
quote:
Op zondag 30 januari 2005 18:01 schreef Georges het volgende:

[..]



Het is nogal wiedes dat die driehoekconstructie sterker is. Ik ben geen natuurkundewonder maar dat snap ik zelfs nog wel.
Ik heb een tijd op een damesfiets gereden en die was na 2 jaar echt op. De stang was gescheurd ter hoogte van de trappers.
Fietsenmaker bevestigde dat dit met de constructie te maken heeft.
Laat maar , ze snapt het niet
pi_24836533
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:58 schreef Amando het volgende:

[..]

Ik vind het net zo makkelijk.
Bij een herenfiets moet je een been over je zadel en bagagedrager tillen. Bij een damesfiets kan je zo je been over het frame tillen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_24836638
quote:
Op zondag 30 januari 2005 18:11 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Bij een herenfiets moet je een been over je zadel en bagagedrager tillen. Bij een damesfiets kan je zo je been over het frame tillen.
ja, dat is toch stukken makkelijker. Vooral op mijn mountainbike (met achterlijk hoog zadel natuurlijk, anders fietst t verrot) is het kut opstappen.. Aan de andere kant ben ik wel blij dat t geen damesfiets is anders zou het frame binnen de kortste keren verbogen zijn
pi_24836830
quote:
Op zondag 30 januari 2005 18:01 schreef Repeat het volgende:
opstappen op een vrouwenfiets vind ik zelfs lastiger dan op een mannenfiets. Op een mannenfiets zwaai je je been over het zadel en je fietst weg, terwijl je als je op een vrouwenmethode op een vrouwenfiets wilt opstappen je eerst met de fiets tussen je benen moet gaan staan en dan opstappen en wegfietsen.
Je kan op hetzelfde moment als dat je, bij een herenfiets, je been over je zadel zwaait , bij een damesfiets je been over het frame tillen.

er is niets lastigs aan, ofzo...

'k heb voor 't werk (zaterdagbezorger bij de tpg) meerdere keren damesfietsen gehad. Het opstappen is echt heerlijk bij damesfietsen... Maakt niet uit hoe hij staat... Je kan alijd zo opstappen en wegfietsen.
(ik kan bij een herenfiets alleen links opstappen... als ik rechts probeer op te stappen, flikker ik om... Dus opstappen gaat wat lastig als de fiets met de linkerkant tegen een muurtje staat. Bij een damesfiets kan je gewoon over het frame stappen en wegfietsen)
Alleen het frame is niet stijf genoeg (bij volle tassen heb je dat de hele stuur begint te trillen...). Ook mis je die stang in het midden wel, als je stilstaat met de fiets tussen je benen en je handen van het stuur haalt om de post bij iemand in de bus te doen... (dan dondert namelijk die fiets om... een herenfiets blijft gewoon staan, doordat je die stang van het frame tussen je benen kan klemmen)
En ze gaan gewoon niet zo lang mee. Ik doe gemiddeld driekwartjaar met een normale fiets. Bij damesfietsen hoor je na een maand al het eerste gekraak. Ik heb nu een kronan (eindelijk een echte fiets... ) die het, op een enkel dingetje na, gelukkig al jaren biljft doen...


Dat makkelijkere opstappen is volgens mij nu de belangrijkste reden voor de verkoop van damesfietsen (naast het feit dat er mensen zijn die vinden dat heren op herenfietsen horen te rijden en dames op damesfietsen...)
Het verschil tussen de framemodellen is ontstaan doordat rokdragende vrouwen begonnen te mekkeren...

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 30-01-2005 18:38:58 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 30 januari 2005 @ 18:54:35 #63
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24837252
quote:
Op zondag 30 januari 2005 18:11 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Bij een herenfiets moet je een been over je zadel en bagagedrager tillen. Bij een damesfiets kan je zo je been over het frame tillen.
Dat zeg ik, net zo makkelijk.
pi_24837917
quote:
Op zondag 30 januari 2005 18:04 schreef Amando het volgende:

[..]

Laat maar , ze snapt het niet
Haha tuurlijk snap ik het wel, ik heb een paar posts terug toch ook gewoon toegegeven dat de mannenfietsconstructie steviger is dan de vrouwenversie?
Maar dan nog is dat gegeven imo niet relevant (want damesfietsen zijn ook degelijk, en zakken heus niet in elkaar, een goede damesfiets houdt gemakkelijk een volwassen man van 100 kg). Het is trouwens ook maar net hoe je de stelling opvat...
  zondag 30 januari 2005 @ 19:37:27 #65
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_24838026
kijk hier eens: http://www.gazelle.nl/www2/collection.php Alle race fietsen en mountainbike-achtigen hebben een "heren"frame, dus die sterkte speelt als een fiets wat meer belast wordt wel degelijk een grote rol. Alleen bij normaal dagelijks gebruik is een dames frame stevig genoeg.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_24838167
Je kunt toch ook gewoon de stang iets lager zetten of heb ik hier ergens een denkfout je???
Als je die stang van de herenfiets niet direct onder het zadel zet maar halverwege heb je nog steeds de oerdegelijke mannen constructie en vrouwen met een rok kunnen nog steeds opstappen.

Ja dit doet iets af aan de stevigheid maar de fiets zal niet gaan verzakken zoals bij parralel lopende buizen denk ik.
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_24840842
quote:
Op zondag 30 januari 2005 19:45 schreef GWD het volgende:
Je kunt toch ook gewoon de stang iets lager zetten of heb ik hier ergens een denkfout je???
Als je die stang van de herenfiets niet direct onder het zadel zet maar halverwege heb je nog steeds de oerdegelijke mannen constructie en vrouwen met een rok kunnen nog steeds opstappen.

Ja dit doet iets af aan de stevigheid maar de fiets zal niet gaan verzakken zoals bij parralel lopende buizen denk ik.
dat is geen gezicht volgens mij
  zondag 30 januari 2005 @ 23:12:40 #68
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_24841248
quote:
Op zondag 30 januari 2005 22:55 schreef Threepio het volgende:

[..]

dat is geen gezicht volgens mij
Bij mountain bikes zit die stang toch ook wat lager dus moet dat mijns inziens best wel kunnen
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_24847595
Nee bij mountainbikes is het hele frame gewoon kleiner, maar nog steeds in dezelfde verhoudingen. En dan een onwijs hoog zadel erop.
pi_24847707
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:36 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat is GEEN argument!!
Als een 'vrouwenframe' echt zoveel zwakker was dan een mannenframe, zouden damesfietsen niet gemaakt worden. Fietsen op een damesfiets is net zo veilig als fietsen op een mannenfiets.
Toch is dat wel het enige goede antwoord! Kijk je wel eens naar dameswielrennen? Die rijden nl ook allemaal op herenframes..

Een heren frame is vele malen stijver dan een dames frame. Stijver houdt in dat het frame minder buigt als je kracht op de pedalen zet. En aangezien het buigen van je frame de hoeveelheid kracht die je op je frame overbrengt verlaagt, moet je dat zoveel mogelijk voorkomen.

Oh, je hebt al toegegeven zie ik Vergeet ook niet dat er ruim 400 kilo op het frame kan komen staan als een getrained mens kracht zet. Jij als huis/tuin fietster redt dat nooit, en dus is stijfheid voor jou niet zo van belang.
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_24921950
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:58 schreef Amando het volgende:

[..]

Ik vind het net zo makkelijk.
Jij bent ook een man en bent gewent het zo te doen, vrouwen hebben er meer moeite mee (heb ik horen vertellen).
Vooral met een rok lijkt het me erg lastig.
pi_24922364
Op die middenstang daar leunt mn kratje bier op
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')