Is dat zo? Technisch gezien misschien als in: iemand die pedoseksuele handelingen pleegt, maar het hoeft niet iemand met echte pedofiele gevoelens of 'geaardheid' te zijn. Veel kindermisbruik gebeurt volgens mij om heel veel redenen die met macht, onmacht en frustratie te maken hebben en niet direct met 'je aangetrokken voelen tot kinderen'. Is iedere incestpleger dan ook een pedosexueel?quote:
Volgens mij hebben jouw voorbeelden meer met seksuele ontlading te maken. Mannen moeten seks, als er langdurig geen vrouw voor handen is dan maar een man. (ben wel benieuwd of dat voor homo's andersom ook zou gelden trouwens) - dat heeft misschien niet zo heel veel met 'echte pure hetero' te maken. Voor mij hoor bij de geaardheid toch ook echt dat je verliefd op iemand wordt en relaties aan wil en kan gaan, anders dan puur seksueel.quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:28 schreef erodome het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat er idd maar bar weinig echte pure hetero's rondlopen...
Want onder bepaalde omstandigheden zijn de meeste hetero mannen absoluut niet te beroerd om een man te palen bv, denk aan gevangenissen en andere plekken waar mannen onder mannen zitten zonder een uitzicht op een vrouw binnen korte tijd...
Bij vrouwen is dit al wel wat duidelijker, bisexueel zijn is daar niet echt vreemd meer te noemen.
En wie zegt me dat er geen mensen bestaan die en op kinderen vallen en op volwassenen?
Zolang het kind er geen schade van ondervindt, zie ik het punt niet zo. Masturberen en het object van masturbatie is toch vrij? Als ji jhet bij de reclame van Becel wil doen, of bij het zien van de fruitschaal of bij foto's van Bradd of Britney of Jantje Smit.....ga je gang toch?quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
En ik vind het op zijn zachtst gezegd dubieus (lees: walgelijk) dat foto's van kinderen nolens volens als lustobject in een blaadje worden geplaatst.
Pedofielen (moreel) veroordelen puur en alleen omdat ze pedofiel zijn is idd iemand veroordelen op basis van 'gedachten' in plaats van gedrag.quote:Op donderdag 3 februari 2005 07:56 schreef Musketeer het volgende:
We vertrouwen in Nederland moordenaars, mensen die andere mensen blijvend invalide gemaakt hebben, verkrachters etc. genoeg om ze na een paar jaar zitten gewoon weer de maatschappij in te sturen. Het levenslang veroordelen van mensen puur op basis van een verboden verlangen of neiging die ze hebben past hier niet tussen.
Okay, dat wist ik dus inderdaad niet. Mijn jongste zus had namelijk op haar 15de verkering met een man van 23. Ze heeft daar een jaar of 6 verkering mee gehad en heeft toen zelf de relatie verbroken. (Die man is allesbehalve pedofiel, heeft nu een relatie met een vrouw van zijn eigen leeftijd.) Mijn moeder was het in eerste instantie niet eens met die relatie en er zijn toen wel wat woorden over gevallen. Dat het strafbaar was en zo.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:11 schreef multatuli het volgende:
[..]
Gia, hier en in andere posts is het net alsof je nog uitgaat van de oude regeling (voor 2002?) waarbij nog klachtrecht gold. De huidige wetgeving gaat daar niet meer van uit. Alle sexuele relaties tussen meerder- en minderjarige kunnen vervolgd worden. Dus ook als de minderjarige er echt mee instemt.
Mja t lijkt me inderdaad dat dat Martijn clubje maar een nare aangelegenheid is. Legaliseren is terecht onbespreekbaar omdat misbruik en manipulatie nauwelijks of niet vast te stellen zijn en wel heel makkelijk zijn bij zulke ongelijke verhoudingen. Iedereen met een beetje verstand ziet dat in, en die sicko's van martijn zijn er dus te dom voor.quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Pedofielen (moreel) veroordelen puur en alleen omdat ze pedofiel zijn is idd iemand veroordelen op basis van 'gedachten' in plaats van gedrag.
Blijkbaar hebben we anno 2005 nog steeds evenveel moeite die twee uit elkaar te houden als voor de verlichting het geval was. Sterker, de neiging om wat er zich mensens gedachten afspeelt te criminaliseren lijkt zich soms juist weer uit te breiden.
Bovendien schop je mensen in een verdomhoekje en dat is juist wat je niet wil als je wilt voorkomen dat pedofielen hun fantasiën in de praktijk gaan brengen. Wat Martijn doet gaat me ook weer veel tever, acceptatie is prima (wat moet zo iemand anders, het ontkennen?) het min of meer als 'normaal' te beschouwen is dat niet imo. Het is en blijft imo een ziekelijke neiging. Een ziekte is niet jouw schuld, je kunt het accepteren en mee leren leven en het verdient geen veroordeling door anderen. Maar je moet het imo ook niet cultiveren en normaliseren.
een pedosexueel is ook een pedofiel.quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij voorop, blijkbaar.
[..]
Nee, dat zijn pedosexuelen.
[..]
Nee, dat is incest.
[..]
Nou, dat doen andere mensen dan pedofielen / pedosexuelen ook hoor. Of zijn al die sex-met-beesten sites en zo er puur om het Net te vullen?
[..]
Ook dat is een pedosexueel.
vandaar ook dat een kinder verkrachter geen pedofiel hoeft te zijnquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:35 schreef Monus het volgende:
[..]
een pedosexueel is ook een pedofiel.
een vader die zijn kind misbruikt is ook bezig met pedofiele handelingen.
Natuurlijk zijn er altijd van die mierenneukers die bijkbaar het zelf niet eens weten.
pe·do·fiel1 (de ~ (m.), ~en)
1 iem. met voorkeur voor seksueel verkeer met jonge kinderen => pedo, pedoseksueel
Dus iemand die alleen op het andere geslacht valt en die nog nooit verliefd is geweest is geen hetero????quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij hebben jouw voorbeelden meer met seksuele ontlading te maken. Mannen moeten seks, als er langdurig geen vrouw voor handen is dan maar een man. (ben wel benieuwd of dat voor homo's andersom ook zou gelden trouwens) - dat heeft misschien niet zo heel veel met 'echte pure hetero' te maken. Voor mij hoor bij de geaardheid toch ook echt dat je verliefd op iemand wordt en relaties aan wil en kan gaan, anders dan puur seksueel.
Ik vind dat je pas van homo/bi/lesbisch kan spreken als je ook daadwerkelijk valt op je eigen geslacht, niet als je enige seksuele aantrekkingskracht ernaar hebt..quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus iemand die alleen op het andere geslacht valt en die nog nooit verliefd is geweest is geen hetero????
Dat vind ik dus ech grote nonses, dan zou ik de eerste paar jaar dat ik wist dat ik bisexueel was niet bisexueel geweest zijn, maar toen ik iemand tegenkwam waar wel die enrme klik was ineens wel, verliefd worden heeft te maken met tegen het juiste persoon aanlopen...
Weet je wat het is, ik weet dat ik op mannen en vrouwen val, een kind maakt helemaal niets in mij wakker, een dier ook niet bv, dat is er gewoon echt helemaal niet, daar is geen enkele twijvel over mogelijk.
Ik weet ook dat ik net iets meer naar hetero dan naar lesbo neig, omdat mannen mijn voorkeur hebben.
Als iemand wel enige sexuele aantrekkingskracht ondervindt naar bv het andere geslacht dan is iemand niet puur hetero....
Jij gebruikte het voorbeeld uit de gevangenis en dat vind ik niet sterk. Voor mannen is een gat op een gegeven moment een gat en dat heeft niks met homoseksuele gevoelens te maken.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:53 schreef erodome het volgende:
Als iemand wel enige sexuele aantrekkingskracht ondervindt naar bv het andere geslacht dan is iemand niet puur hetero....
Nee, incest is een beetje uitgebreider dan een volwassen persoon die sex heeft met zijn kind. Er zijn ook genoeg gevallen van, 'broer broer', 'zus zus', 'broer zus', 'moeder kind' enz.....quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat zo? Technisch gezien misschien als in: iemand die pedoseksuele handelingen pleegt, maar het hoeft niet iemand met echte pedofiele gevoelens of 'geaardheid' te zijn. Veel kindermisbruik gebeurt volgens mij om heel veel redenen die met macht, onmacht en frustratie te maken hebben en niet direct met 'je aangetrokken voelen tot kinderen'. Is iedere incestpleger dan ook een pedosexueel?
Heb je misschien wel gelijk in. Ik denk dat verliefd worden het criterium is. Een incestpleger is niet verliefd op zijn slachtoffer, evenmin als Dutroux verliefd was op de meisjes die hij misbruikte. Ik denk dat misbruik in geval van een pedofiele relatie vaak onbedoeld misbruik is.quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:10 schreef SCH het volgende:
Een pedo hoeft niet uitsluitend op kinderen te vallen volgens mij.
Nee hoor, ik redeneer in deze vanuit de definitie's, bisexualiteit heeft met sexuele aantrekkingskracht te maken, er staat in de definitie echt niets over verliefdheid.quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:10 schreef Lemmeb het volgende:
Volgens mij is een mens zo 'bi', 'homo' of 'hetero' als hij of zij zich zelf voelt en is het niet aan jou, erodome, om dat predikaat op iemand te plakken. Je redeneert wel heel erg vanuit je eigen situatie en je opvattingen over je eigen sexualiteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |