abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24814591
Na de groepsknuffel hier weer verder.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:11:51 #2
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_24815442
fipo
tevens ook eerste view geloof ik..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_24816411
Hebben jullie in WFL btw niet nog een modje nodig?
pi_24817168
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:10 schreef mrkanarie het volgende:
Hebben jullie in WFL btw niet nog een modje nodig?
Voorlopig lijkt het er wel op dat haus en ik het aankunnen.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:02:23 #5
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_24817275
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

hmmmmmmm
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_24817295
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

hmmmmmmm
En als hekje lastig wordt krijgt-ie gewoon een ban.
pi_24819950
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

ok, duidelijk, maar als jullie nog een modje nodig hebben, roep dan ff
  zondag 30 januari 2005 @ 21:57:53 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24839659
quote:
Op zondag 30 januari 2005 21:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Beetje overdreven na mijn opmerking:
[..]

Of niet?
Het was niet zo zeer bedoeld om "op de vingers te tikken", maar meer om een suggestie te geven voor vervolg.. Het is blijkbaar een onderwerpt dat jullie (En waarschijnlijk niet alleen jullie) interesseert.
pi_24839731
quote:
Op zondag 30 januari 2005 21:57 schreef Alicey het volgende:
Het was niet zo zeer bedoeld om "op de vingers te tikken", maar meer om een suggestie te geven voor vervolg.. Het is blijkbaar een onderwerpt dat jullie (En waarschijnlijk niet alleen jullie) interesseert.
Oh, okee dan. Het kwam een beetje drammerig over op me. Sorry voor de misinterpretatie. Het topic bestaat al en daar neem ik al aan deel.
  zondag 30 januari 2005 @ 22:06:11 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24839828
quote:
Op zondag 30 januari 2005 22:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Oh, okee dan. Het kwam een beetje drammerig over op me. Sorry voor de misinterpretatie. Het topic bestaat al en daar neem ik al aan deel.
Ik heb wat flarden van de topic gezien.. Ik vind het zelf een vrij lastig onderwerp, vooral omdat er imo veel te dogmatisch over gedacht wordt..
pi_24840016
quote:
Op zondag 30 januari 2005 22:06 schreef Alicey het volgende:
Ik heb wat flarden van de topic gezien.. Ik vind het zelf een vrij lastig onderwerp, vooral omdat er imo veel te dogmatisch over gedacht wordt..
Op dat punt zijn we het dan in elk geval eens.
pi_24891382
guess who's back? hard-headed as ever.

jep, het is Rude
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_24896399
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:34 schreef Bensel het volgende:
guess who's back? hard-headed as ever.

jep, het is Rude
Ik heb het gezien..
pi_24904963
Wat is de gemmiddelde leeftijd hier op het forum? Ik ben overigens 34jr..
pi_24905581
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:33 schreef rudeonline het volgende:
Wat is de gemmiddelde leeftijd hier op het forum? Ik ben overigens 34jr..
Ik weet niet precies rude.. Ik schat ergens tussen de 18 en 35 dat je dan wel de meesten hebt..
pi_24906949
Ik ben van bouwjaar 84 . 20 jaartjes oud nu. Ik denk dat een gemiddelde leeftijd ergens bij de 24 zit. Gokje.
pi_24907265
Oh, ik ben 16.. Maar dat wist je denk ik al.
pi_24907666
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:04 schreef Alicey het volgende:
Oh, ik ben 16.. Maar dat wist je denk ik al.
Nee, ik weet eigenlijk niet hoe oud je bent. En nu maak je me nieuwsgierig.
pi_24907887
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, ik weet eigenlijk niet hoe oud je bent. En nu maak je me nieuwsgierig.
16 zeg ik toch?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:33:15 #20
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24918720
Ik heb een klacht!
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:35:11 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24918750
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:33 schreef demediadoodt het volgende:
Ik heb een klacht!
Brand los.
pi_24918751
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:33 schreef demediadoodt het volgende:
Ik heb een klacht!
Ik ook.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:35:55 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24918764
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ook.
Als het over mijn gedrag gaat : LivEliveD gaat mij morgen heropvoeden.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:35:55 #24
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24918765
Laat maar.
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
  vrijdag 4 februari 2005 @ 22:09:56 #27
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_24926587
En dat gaat zo:

*tvp*

'Nuff said
pi_24959646
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 19:44 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben van bouwjaar 84 .
* Maethor ook.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  zondag 6 februari 2005 @ 21:18:25 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24959668
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hetgeen overigens niet heeft plaatsgevonden.
pi_25008230
Hoi, ik heb feedback: De slowchattopic is vol.

Verder begin ik mijn buik vol te krijgen van de arrogantie van Rude maar daar valt niets aan te doen zolang stupiditeit niet strafbaar is.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_25008268
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 17:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hoi, ik heb feedback: De slowchattopic is vol druk.
En er is weer een nieuwe.
quote:
Verder begin ik mijn buik vol te krijgen van de arrogantie van Rude maar daar valt niets aan te doen zolang stupiditeit niet strafbaar is.
De cursus is inderdaad weer een beetje een andere kant opgeslagen... Topic is bijna dicht, daarna weer nieuwe kansen.
pi_25008386
Veel succes ermee. Ik ga even zorgen dat mijn canine vrind niet stikt in de lasagne.
pi_25011336
Haushofer heeft gelijk dat ie dat nieuwe topic van Rude naar Truth heeft geschopt. Misschien dat ie daar like-minded mensen vindt.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_25011534
Tja, op mij komt het nu een beetje over als wetenschaps-bashing: wetenschap is kortzichtig, etc. En dat past beter in Tru.
pi_25012179
Eens. Ik ben for the time being even met hem meegegaan naar Tru, maar ik zie alweer een uitzichtloze situatie ontstaan. Ik neem aan dat de mods aldaar op de hoogte zijn van Rude?
  woensdag 9 februari 2005 @ 21:24:52 #37
27698 Doffy
pi_25012205
Mee eens, maar dit is dan ook mi. het eerste topic waarin Rude gewoon onomwonden zegt dat ie de wetenschap kortzichtig vind. Tot dusver *leek* het een poging tot alternatieve theorie-vorming. Daarvan vind ik nog altijd dat hij geen ban, slotje of kick behoeft.
'Nuff said
pi_25012956
Neuh, maar zijn betogen hebben weinig wetenschappelijke waarde. En dus vond ik het beter om ze naar Tru te verplaatsen.
pi_25013209
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:38 schreef Maethor het volgende:
Haushofer heeft gelijk dat ie dat nieuwe topic van Rude naar Truth heeft geschopt. Misschien dat ie daar like-minded mensen vindt.
Die zijn er idd. Verder is voor rude het voordeel dat in TRU theorievorming niet noodzakelijkerwijs een strak wetenschappelijk systeem hoeft te volgen.
pi_25013319
Idd. Beter zo. Loop ik gewoon af en toe even naar Tru als ik er zin in heb, maar zeurt ie me niet constant om de kop .
  donderdag 10 februari 2005 @ 20:05:41 #41
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_25027557
Zolang die gast me maar niet in de weg loopt is het goed. Hij hoort waarschijnlijk ook tussen dat volk daar thuis.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 00:03:57 #42
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_25031949
Waarom staat dit topic: helaas....peak oil lijkt geen propaganda. niet in WFL?
pi_25035000
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 00:03 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Omdat het kennelijk in TRU past. Sommige topics passen in meerdere subfora. Het is dan aan de moderators in wiens subforum het staat om het eventueel te verplaatsen wanneer zij vinden dat de topic er niet past en/of de topic er niet meer past.
pi_25036475
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 00:03 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Niet elk onderwerp waarover goed gediscussiëerd wordt in Truth hoort direct thuis in WFL.

Overigens wordt ook de "sturing" van het olieprobleem door snode organisaties besproken.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 21:01:48 #45
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25062260
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:
Dit zie ik nu pas
Tevens tvp
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 21:03:23 #46
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25062292
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:01 schreef livEliveD het volgende:
Dit zie ik nu pas
Tevens tvp
Dat heb je zelf gezegd!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_25062372
Verdere SC graag in het SC topic.
pi_25062383
Oh, het mag trouwens wel duidelijk zijn dat ik hier zelf de schuldige was.
pi_25085001
Haushofer, heb je nog geen fok-emailadres? Ik wou iets naar haushofer@fok.nl sturen, maar dat kwam terug. Het zit nu in je Hotmail .
pi_25085120
Fok-adressen zijn nog niet aangemaakt omdat die nog bij Tweakers draaien. Fok is bezig om eigen mail-servers in te richten, maar dat duurt dus nog even. Daarna worden de nieuwe Fok-adressen (o.a. voor haushofer en mij) aangemaakt.
pi_25085268
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:49 schreef Maethor het volgende:
Haushofer, heb je nog geen fok-emailadres? Ik wou iets naar haushofer@fok.nl sturen, maar dat kwam terug. Het zit nu in je Hotmail .
Heb het binnen, maar nog niet gelezen. Ben nog druk bezig met een artikeltje voor de natuurkundevereniging . Maar als het gelezen is, hoor je het zo snel mogelijk. Iig bedankt.
pi_25109078
Een verzuchting van mij over een absurde 'uitstotingssessie' van de Jehova's wordt meteen als 'flame' gekwalificeerd, ik vind dat een beetje overdreven. Ik vind sowieso de reacties op die post een beetje overdreven. Ik gebruik zowaar het woord 'halvegaren'. Vind ik een zeer vriendelijk en beleefd woord vergeleken bij de taal die doorgaans op Fok gebezigd wordt. Maar gewoon een keer een emotionele reactie is onmiddellijk een flame. De users die mij kennen weten dat ik niet iemand ben die zich bezighoudt met flamen of schelden.

Nou ja, whatever. Ik moest het even kwijt, want ik vind het nogal overtrokken allemaal.
pi_25109178
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 09:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een verzuchting van mij over een absurde 'uitstotingssessie' van de Jehova's wordt meteen als 'flame' gekwalificeerd, ik vind dat een beetje overdreven. Ik vind sowieso de reacties op die post een beetje overdreven. Ik gebruik zowaar het woord 'halvegaren'. Vind ik een zeer vriendelijk en beleefd woord vergeleken bij de taal die doorgaans op Fok gebezigd wordt.
In WFL zijn we niet echt veel gewend wat dat betreft denk ik.. Het punt is min of meer dat wanneer het eenmaal bij dit soort reacties aankomt, het niet zelden gebeurt dat de rest van de topic verder gaat op die manier, waarbij de kwalificaties steeds harder en grover worden.

Misschien is het ook wel zo dat ik er teveel "bovenop" zit, ik zou daar ook best graag feedback van krijgen, voornamelijk van degenen die buiten de bron-discussie staan.
quote:
Maar gewoon een keer een emotionele reactie is onmiddellijk een flame. De users die mij kennen weten dat ik niet iemand ben die zich bezighoudt met flamen of schelden.
Ik weet het dat je dat niet snel doet, ik volg je posts in meerdere fora. Het is ook niet specifiek tegen jou gericht. Ik hoop ook niet dat je denkt dat ik iets tegen jou en/of jouw postgedrag heb. Het is de tweede keer in korte tijd dat ik toevallig een post van jou er uit pak om een punt te maken, het had echter net zo goed een post van iemand anders kunnen zijn.

Verder wil ik de discussie graag schoon houden in het JG-topic, dus vandaar mijn vraag om een eventuele discussie over wat wel kan en wat niet kan elders voort te zetten. Wellicht dat het verhelderend kan werken, want de opvattingen er over blijken te verschillen, en er is mij geen eerdere discussie over dat onderwerp op WFL bekend.
quote:
Nou ja, whatever. Ik moest het even kwijt, want ik vind het nogal overtrokken allemaal.
Het zou best kunnen hoor, dat ik er te strak bovenop zit. Ik weet niet hoe anderen dit zien?
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:46:00 #54
27698 Doffy
pi_25109210
Lupje! Je moet maar zo denken: doordat dit soort zaken in het openbaar worden gepost, beseffen hopelijk meer mensen hoe de vork werkelijk in de steel zit. Dat lijkt me dan weer alleen maar goed; je moet immers behoorlijk wat hersenspoeling achter de rug hebben, wil je dit soort leefregels serieus nemen. Kan echter geen kwaad om dat in de openbaarheid te gooien, niewaar?
'Nuff said
pi_25109277
Je zal ook wel gelijk hebben, Alicey. Ik kan me alleen zo vreselijk kwaad maken over het feit dat mensen dat soort bullshit geloven. Ik vind ook niet dat discussie in de ware zin des woords mogelijk is met mensen die ervan overtuigd zijn dat ze de waarheid in pacht hebben. Ik denk dat echte discussie pas mogelijk is met mensen die openstaan voor rationele argumenten en die bereid zijn om in het licht van nieuwe feiten van mening te veranderen. Maar als je al begint met beweren dat de bijbel 100% waar is en dat er geen fouten instaan, dan heb je gewoon een giga plaat voor je kop zitten.

Ik maak me er wrs. zo kwaad om, omdat ik het herken. Ik ben ook zo geweest. En ik weet dat veel gelovigen diep van binnen wèten dat er 'iets niet klopt'. Ik erger me kapot aan het feit dat ze hun eigen redeneringsvermogen wantrouwen ten faveure van de meest absurde dogma's...

Misschien zou ik er beter aan doen om niet aan godsdienstdiscussies mee te doen, maar ik kan het nu eenmaal niet laten.
pi_25109315
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 09:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je zal ook wel gelijk hebben, Alicey. Ik kan me alleen zo vreselijk kwaad maken over het feit dat mensen dat soort bullshit geloven. Ik vind ook niet dat discussie in de ware zin des woords mogelijk is met mensen die ervan overtuigd zijn dat ze de waarheid in pacht hebben. Ik denk dat echte discussie pas mogelijk is met mensen die openstaan voor rationele argumenten en die bereid zijn om in het licht van nieuwe feiten van mening te veranderen. Maar als je al begint met beweren dat de bijbel 100% waar is en dat er geen fouten instaan, dan heb je gewoon een giga plaat voor je kop zitten.

Ik maak me er wrs. zo kwaad om, omdat ik het herken. Ik ben ook zo geweest. En ik weet dat veel gelovigen diep van binnen wèten dat er 'iets niet klopt'. Ik erger me kapot aan het feit dat ze hun eigen redeneringsvermogen wantrouwen ten faveure van de meest absurde dogma's...

Misschien zou ik er beter aan doen om niet aan godsdienstdiscussies mee te doen, maar ik kan het nu eenmaal niet laten.
Ik heb dat ook wel een beetje, Lupa. Ik weet hoe het kan zijn om iets te geloven, en het is ook best frustrerend dat je weet waar de problemen liggen bij een geloof, maar dat je tegelijkertijd weet of bemerkt dat je niet doordringt. Het is soms net alsof je in een heel andere wereld terechtkomt, waar alles, zelfs logica, compleet anders werkt..

Aan de andere kant heb ik ook juist begrip daardoor. Wat alleen jammer is, is dat bij "zwaardere" geloven zoals JG, het erg moeilijk is om door te dringen tot de persoon, en te leren wat iemand zelf denkt en voelt. Dat vind ik dan weer wel erg jammer..
pi_25109343
Inderdaad. Wat mij betreft is (dogmatisch) geloof de ultieme zelfverloochening. Het is een ontkenning van het menszijn, geen bevestiging of bekrachtiging ervan, zoals gelovigen ons graag willen doen denken.
pi_25109381
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 09:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Inderdaad. Wat mij betreft is (dogmatisch) geloof de ultieme zelfverloochening. Het is een ontkenning van het menszijn, geen bevestiging of bekrachtiging ervan, zoals gelovigen ons graag willen doen denken.
Dogmatisch geloof is zonde
pi_25109815
Erg interessant om die discussie te volgen Mja, ik kan Lupa's reactie wel wat begrijpen, ik ben zelf ook erg tegen zulk soort ideeen. Gevoelsmatige posts zijn prima, maar als je met "halvegaren"ed komt, gaat het denk ik toch wat te ver. Ik vind het aan de andere kant ook erg interessant van Stormseeker dat hij zijn visie hier neer zet en er tijd in steekt ( of wordt hem dat opgedragen muhaha ), hoewel ik het er op veel punten volstrekt niet mee eens ben.

@Lupa: ik merk wel dat jij de laatste tijd feller bent geworden in geloofsdiscussies.
pi_25110113
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 10:38 schreef Haushofer het volgende:
@Lupa: ik merk wel dat jij de laatste tijd feller bent geworden in geloofsdiscussies.
Dat klopt ook wel. Ik heb het een beetje gehad met het geloof. Heeft veel te maken met de radicalisering overal op de wereld. Gelovigen die ten strijde trekken tegen tekenfilmfiguren e.d. Ik vind het allemaal erg beangstigend en ben serieus bang dat we een tweede Middeleeuwen gaan krijgen op deze wereld. De radikalinski's krijgen steeds meer macht, overal en op allerlei gebieden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')