Kun jij je ook kapot ergeren aan al die lip-gloss sletten?? Niet te geloven gewoon. Het enige waar die 13-14-15-16-jarige hoeren zich mee bezig houden is hun gsmmetje, make-up, en dure mode-kleding. Oh ja; en iedereen op uiterlijk veroordelen. Zat laatst op het station te wachten op mn trein, komen er ineens twee van die grietjes voorbij lopen. Vervolgens hing er de 10 minuten die daarop volgde een gruwelijke, zware parfum walm om me heen, die écht zo zwaar was, dat ik gewoon misselijk werd. Na een keer "nee" geschud te hebben ging ik verder in m'n Metro krantje.
Even later komen ze op het bankje twee meter verderop zitten. En beginnen ze te grinniken en te lachen en noem maar op. Ik ben absoluut niet agressief aangelegt ofzo, helemaal niet. Maar toen ik opeens "wat een nert zeg" hoorde, knapte er iets. Ik keek op, en die wijven begonnen gauw te doen alsof ze aan het smssen waren. Ik stond op, liep naar ze toe en vroeg; "was dat tegen mij?" En nu komt het meest ongelofelijke; "Ja" zeidden ze. Niet te geloven gewoon. Ze kennen je absoluut niet, en toch krijg je ineens "nert" naar je kop geslingert. Vervolgens begon ik serieus aan ze te vragen waarom ze iemand die ze nog nooit hebben gezien en dus al helemaal niet kennen, "nert" noemen. Hun antwoord was "Nou je ziet er gewoon als een nert uit, en je bent lelijk". En weer: Ongelofelijk en ongebrijpelijk. Ik dacht; "Whatever" en ik ga ze gewoon es wat sociale vaardigheden bijbrengen die ze hoogst waarschijnlijk niet van thuis hebben meegekregen. En zoals je waarschijnlijk al verwacht; het bleek zinloos. Ze bleven maar lachen. En op een gegeven moment schoot ik onbedaarlijk in de lach terwijl ik voor hun stond. Echt, ik vond het zo zielig dat er met die sletjes niet eens een serieus gesprek op een redelijk niveau mogelijk was. En heb dit ook tegen ze gezegt. Ik moet met die zin toch wel tot ze doorgedrongen hebben, want ze keken me toch enigzins geschrokken aan.
Ik heb gewoon medelijden met dit soort wijven. En vooral met de ouders. Sociale vaardigheden: nul-komma-nul-komma-nul. Toen hun trein eerder aankwam dan die van mij stonden ze op, grinninkten nog een keer, en liepen naar hun trein. Een van die twee wijven liet ineens het mobieltje uit haar hand glijden, en vervolgens ketste dat keihard op de grond waardoor de batterijhouder eraf schoot en van het perron onder de trein viel. Ik kon het niet helpen, maar ik moest zo hard lachen dat de tranen in m'n ogen schoten. Alsof het gewoon zo moest zijn, wat er gebeurde met dat telefoontje. Dat wijf keek me zo gigantisch kwaad aan, en riep "kutmongool, vind je dat grappig ofzo?" En riep ik keihard "dit is één van de meest hilarische dingen die ik ooit heb meegemaakt". Even dacht ik dat ze zou ontploffen, totdat haar vriendinnetje haar mee de trein in trok. Uiteindelijk toch nog een geweldige ervaring dit.
Iemand ervaring met dergelijke voorvallen? En dan bedoel ik niet het voorval met het telefoontje, maar dit soort wijven.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.