abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2005 @ 09:45:46 #201
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_28124997
Leuk spel, alleen het einde kwam voor mij erg onverwachts en was erg makkelijk...jammer jammer jammer...
  zaterdag 25 juni 2005 @ 22:34:49 #202
123361 Zeloot
Deus ex machina
pi_28235883
HL1 was de shit en ik keek erg uit naar het volgende deel. Na ongeveer een jaar uitstelling kwam Milkshake Gabe eindelijk met het spel aan.
Ik had hoge verwachtingen: veel verschillende wapens: alien/organisch/reallife/hoog-technologisch, beste A.I. in een fps ooit, veel verschillende tegenstanders: nieuw en oud (hl1)
hound-eyes , creepy sfeer en veel interactie.

HL2 is een gehyped kutspel en dat werd me al vroeg duidelijk.

De eerste leveltjes speelde ik vrolijk weg. Af en toe vroeg ik me af wat de specifieke doelgroep van het spel was. De moeilijkheidsgraad en puzzeltjes waren niet echt van een hoog niveau. Daarbij zijn kratten met inhoud en plekjes waar zooi ligt gemarkeerd en wordt je vaak geassocieerd met kinderlijke ''oh joy'' situaties (schiet de tonnetjes kapot onder de brug waarop de agentjes geplakt staan). Loop je net een beetje te raggen op die verknoeide randdebiele ''mariniers van hl2'', zit je voor een tyfus lange tijd in een bootje. Tja, Gabe houdt niet van rennen. Na het zogenaamde ''angstwekkende dorpje'' mag je weer lekker lang in een auto'tje crossen. De laatste levels waren het beste van het spel: leuk sfeertje en het einde met haar effecten was

Op de achterkant van het HL2 dvd doosje (met weing inhoud) staat dat de A.I. erg goed is in het spel. Met E3 filmpjes werd voor de release de vette A.I. geshowed. Met de leak werd bewezen dat Gabe alles fakede. De uiteindelijke A.I. bevat maar weinig elementen die belooft werden. Ook zijn er veel gebreken en het lijkt er gewoon op dat de A.I. in deel 1 nog beter is.

Baanbrekende graphics, tuurlijk. Ook in voorgaande E3 filmpjes werd gefaked over de graphics. Met ''lost coast'' proberen ze het toch nog waar te maken.

Physics waren niet nieuw en in spellen zoals Deus Ex kon je al smijten met spulletjes. Hl2's A.I. reageert niet geavanceerd met objecten dus zoveel extra lol is er niet meer.

HL1 had veel (verschillende) wapens. HL2 heeft er minder en behalve de Magnum, Crowbar & Manipulator zijn ze allemaal bagger. De meeste wapens uit het origineel zijn bijna compleet verneukt. Beetje flut schieten met je shotgun/mp7. Leuk 1 zo'n alien wapen. Een niet zeer origineel balletje wat je beperkt onbeperkt kan gebruiken. Pak je een combine wapen op, blijkt het niet een vette flare launcher te zijn, maar een door valve gerushed dingusschieter te zijn met slappe animaties, lage textures en gemaakt met weinig inzicht. Welke idioot heeft er bedacht een HE granaat een piepertje + laserlijntje te geven?
Gabe vond blijkbaar niet dat goede wapens de essentie zijn van een goede FPS.

Voor hoge inkomsten vond Gabe het belangrijk CSS bij te voegen. De HL1 versie van het zogenaamde realistische spel had namelijk gezorgd voor veel verkoop van HL1. Ik heb toch meer lol gehad met CSS dan met HL2. Gewoon een ouwe ongebalanceerde, happy headshot mod in een nieuw jasje. Ik ben een gegoede speler, maar word ook wel es schijtziek van die bagger hitboxes (Terrorist head hitbox) en kansberekening.

Een tijdje na de release werd HL2DM gereleased. Eerste paar keer spelen wel lollig, maar goed of beter dan deel 1 wordt het nooit. Je hebt gewoon een paar killerwapens en een paar proppeschieters. Veel elementen van HL1DM zijn jammergenoeg niet meegegaan.

Toch wel mooi dat veel mensjes het snel inelkaar gezette rotzooitje een baanbrekend spel vonden. AMAZING! WOW! OMG! 10/10 BEST EVER!
Ik wens Gabe veel Muffins toe. Z'n etenstijden kan hij tenminste wel plannen.

[ Bericht 67% gewijzigd door Zeloot op 25-06-2005 23:25:30 ]
  zondag 26 juni 2005 @ 01:01:48 #203
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28240120
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 22:34 schreef Zeloot het volgende:
HL1 was de shit en ik keek erg uit naar het volgende deel. Na ongeveer een jaar uitstelling kwam Milkshake Gabe eindelijk met het spel aan.
Ik had hoge verwachtingen: veel verschillende wapens: alien/organisch/reallife/hoog-technologisch, beste A.I. in een fps ooit, veel verschillende tegenstanders: nieuw en oud (hl1)
hound-eyes , creepy sfeer en veel interactie.

...

Toch wel mooi dat veel mensjes het snel inelkaar gezette rotzooitje een baanbrekend spel vonden. AMAZING! WOW! OMG! 10/10 BEST EVER!
Ik wens Gabe veel Muffins toe. Z'n etenstijden kan hij tenminste wel plannen.
Goed stuk

Welke alleen je een ban op de Steam forums zou opleveren . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_28240764
quote:
Op zondag 26 juni 2005 01:01 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Goed stuk

Welke alleen je een ban op de Steam forums zou opleveren . . .
dat zijn dan dus ook mensen die niet tegen kritiek kunnen

ik vond hl2 ook gal na de eerste paar levels..

ik ben nu maar blue shift aan het spelen, die heb ik pas gekregen en had die nog niet uit..

ok valt in de herhaling maar iHL1 blijft goed...

HL2 was een tech demo..
pi_28246904
Wat jammer dat jullie er zo van balen..ik had echt het hl1 gevoel; en heb genoten van elk deel

Multi was wel bagger idd.
underground forever baby
  zondag 26 juni 2005 @ 15:39:34 #206
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28250637
quote:
Op zondag 26 juni 2005 12:53 schreef Laton het volgende:
Wat jammer dat jullie er zo van balen..ik had echt het hl1 gevoel; en heb genoten van elk deel
Ravenholm was eigenlijk het leukste deel van het spel (niet van wegen de spanning, maar vanwege de afwisseling) en dat treinstation tot het moment dat je ondervraagt gaat worden. De rest van het spel is gewoon niks. Het is saai, slap en totaal zonder enige fantasie in elkaar gedraaid. De mod community kan een veel beter product in elkaar zetten zonder enige of minder resources dan ook welke VALVe wel tot hun beschikking had/heeft . . .

Niet alleen Half-Life 2 werd gigantisch gehypt, vandaag de dag moet elk spel door de 'vakbladen' geweldig worden gevonden, anders lopen ze inkomsten mis. Harry d’Emme (van Hoog-Spel) heeft destijds een artikel geschreven waarin 'ie schrijft hoe het aan toe gaat in dat wereldje en ik heb het vermoeden dat hetzelfde verhaal destijds ook bij Software Gids en mogenlijk andere bladen aan de hand was.
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_28251709
Door een bug of wat het ook mag zijn zit ik vast in een bepaald punt met Half Life 2. Hier is een screenshot van de plek die ik niet voorbij kom:

.

Telkens als ik van een bootje stap om op het platform die je in de verte ziet te springen, keer ik terug naar de paats waar ik op de screen sta.
Hopelijk herkent iemand de plaats waar de screen is genomen '(Water Raven ofzo heet het level volgens mij). Ik vroeg mij af of iemand een 'save' bestandje heeft waarbij je iets verder bent gekomen dan ik nu ben? Ik heb namelijk geen idee hoe ik dit ander op moet lossen.

Alvast bedankt!
  zondag 26 juni 2005 @ 16:40:45 #208
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_28252127
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:21 schreef eJays het volgende:
Door een bug of wat het ook mag zijn zit ik vast in een bepaald punt met Half Life 2. Hier is een screenshot van de plek die ik niet voorbij kom:

[[url=http://img150.echo.cx/img150/6002/halflife0ia.th.jpg]afbeelding][/URL].

Telkens als ik van een bootje stap om op het platform die je in de verte ziet te springen, keer ik terug naar de paats waar ik op de screen sta.
Hopelijk herkent iemand de plaats waar de screen is genomen '(Water Raven ofzo heet het level volgens mij). Ik vroeg mij af of iemand een 'save' bestandje heeft waarbij je iets verder bent gekomen dan ik nu ben? Ik heb namelijk geen idee hoe ik dit ander op moet lossen.

Alvast bedankt!
Dat is toch bij die dam? Waar die chopper bommen dropte?

Je klimt een ladder op en tilt een obstakel op zodat je door de kleinere poort kan. Rijdt over een schans waarna je op een platform eindigt. Loopt om het gebouw heen naar het bedieningspaneel in dat hokje. Daar open je een gedeelte van de dam. Gaat weer terug in het water met je boot en gebruikt de schans voor de opening van de dam om er doorheen te komen.

Best een maf probleem overigens. Als het echt om een bug gaat.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_28253251
quote:
Op zondag 26 juni 2005 15:39 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Ravenholm was eigenlijk het leukste deel van het spel (niet van wegen de spanning, maar vanwege de afwisseling) en dat treinstation tot het moment dat je ondervraagt gaat worden. De rest van het spel is gewoon niks. Het is saai, slap en totaal zonder enige fantasie in elkaar gedraaid. De mod community kan een veel beter product in elkaar zetten zonder enige of minder resources dan ook welke VALVe wel tot hun beschikking had/heeft . . .

Niet alleen Half-Life 2 werd gigantisch gehypt, vandaag de dag moet elk spel door de 'vakbladen' geweldig worden gevonden, anders lopen ze inkomsten mis. Harry d’Emme (van Hoog-Spel) heeft destijds een artikel geschreven waarin 'ie schrijft hoe het aan toe gaat in dat wereldje en ik heb het vermoeden dat hetzelfde verhaal destijds ook bij Software Gids en mogenlijk andere bladen aan de hand was.
Och dat zal best kunnen..maar een feit is wel..dat wat MIJ betreft die reviews wel degelijk accuraat waren. Wellicht dat ietwat tegengas geen kwaad had gekunt. Maar ik vond het geen moment saai noch slap..en de boot en buggy stukken vond ik ook geweldig.
underground forever baby
pi_28253957
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:40 schreef Kebab het volgende:

[..]

Dat is toch bij die dam? Waar die chopper bommen dropte?

Je klimt een ladder op en tilt een obstakel op zodat je door de kleinere poort kan. Rijdt over een schans waarna je op een platform eindigt. Loopt om het gebouw heen naar het bedieningspaneel in dat hokje. Daar open je een gedeelte van de dam. Gaat weer terug in het water met je boot en gebruikt de schans voor de opening van de dam om er doorheen te komen.

Best een maf probleem overigens. Als het echt om een bug gaat.
Ja dat is idd bij die dam! Maar het gedeelte waar je over hebt ben ik al voorbij. Ik heb het over het platform die je heel ver weg ziet...die je dus uiteindelijk tegenkomt al je met het bootje de dam voorbij bent. Als ik eenmaal door zo'n kleine poort van de dam afspring begint mijn beeldscherm heel raar te doen! Landschappen verdwijnen of lopen in elkaar over etc. en als ik dan na de dam ergens van mij bootje af wil stappen, keer ik dus terug naar een plek voor de dam. Heel erg vaag, kheb geen idee waar het aan ligt...een bug of misschien wel mn videokaart (Radeon 9800 Pro)? Heb jij misschien een 'save' bestandje waar je de dam al voorbij bent? Misschien dat het helpt?
  zondag 26 juni 2005 @ 23:43:30 #211
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_28259235
quote:
Op zondag 26 juni 2005 18:15 schreef eJays het volgende:

[..]

Ja dat is idd bij die dam! Maar het gedeelte waar je over hebt ben ik al voorbij. Ik heb het over het platform die je heel ver weg ziet...die je dus uiteindelijk tegenkomt al je met het bootje de dam voorbij bent. Als ik eenmaal door zo'n kleine poort van de dam afspring begint mijn beeldscherm heel raar te doen! Landschappen verdwijnen of lopen in elkaar over etc. en als ik dan na de dam ergens van mij bootje af wil stappen, keer ik dus terug naar een plek voor de dam. Heel erg vaag, kheb geen idee waar het aan ligt...een bug of misschien wel mn videokaart (Radeon 9800 Pro)? Heb jij misschien een 'save' bestandje waar je de dam al voorbij bent? Misschien dat het helpt?
Sorry heb geen save bestanden meer. Ik heb het trouwens zonder problemen gespeeld op een Radeon 9800 Pro.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_28398183
mooi gemaakt filmpje over een gamer die door zijn eigen dorp heenloopt, wat enorm op City 17 lijkt. Onderweg komt ie een aantal dingen uit de game tegen. niet specatuculair maar wel heel mooi gefilmd en geëdit

http://srv9.qfile.de/free/4980289/city17_divx_hi_1.avi
ik ben een controversiele filosofische spirituele muziekfriek rara wie ben ik 4)9=/86*@!123456789/ 19/ sep/19/////////0000000000000000000000000000////////
  zaterdag 2 juli 2005 @ 11:34:42 #213
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28409024
quote:
quote:
The integrity of your download ticket is faulty. [1106]
Invalid download ticket. [1100]
. . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zaterdag 2 juli 2005 @ 11:41:56 #214
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28412466
Ik vind het niet bijzonder veel lijken op City 17. Zo'n film kan in veel in (noord-)west Europese steden opgenomen worden. De truc is gewoon de manier van filmen, de verzadiging van de kleuren terug e.d. Niettemin een erg goed en leuk filmpje idd . Ik vond hoe de animaties in de film zijn gezet ook erg professioneel overkomen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:37:42 #216
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28414361
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:42:51 #217
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28414517
Iemand enig idee hoe ik dat Steam kan verhinderen om elke keer als ik mijn computer opstart zo'n vervelend inlogschermpje voor mijn neus te plempen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:46:40 #218
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28414639
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:42 schreef Verbal het volgende:
Iemand enig idee hoe ik dat Steam kan verhinderen om elke keer als ik mijn computer opstart zo'n vervelend inlogschermpje voor mijn neus te plempen?
Settings --> Account tab en dan het vakje "Don't save account information on this computer" de-selecteren
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zondag 3 juli 2005 @ 08:56:38 #219
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28437775
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:46 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Settings --> Account tab en dan het vakje "Don't save account information on this computer" de-selecteren
Had het inmiddels gevonden. V.-tje moet af en toe gewoon eerst effe kijken, ipv te peeuwen

Evengoed bedankt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 3 juli 2005 @ 13:39:20 #220
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_28442529
Fokkers hoe krijg ik nou in hemelsnaam die metalen deuren open?
Ik ben boven geweest, heb daar een hele bloedbad aangericht .. vind ik eindelijk de hendel om die metalen deuren te openen, blijk die kapot te zijn???

zie pic:



[ Bericht 19% gewijzigd door Deadre op 03-07-2005 14:35:02 ]
Schijt aan iedereen
pi_28443390


[ Bericht 100% gewijzigd door Christian op 03-07-2005 14:12:45 ]
ik ben een controversiele filosofische spirituele muziekfriek rara wie ben ik 4)9=/86*@!123456789/ 19/ sep/19/////////0000000000000000000000000000////////
  zondag 3 juli 2005 @ 14:39:25 #222
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_28444300
Niemand ... ?
Schijt aan iedereen
  zondag 3 juli 2005 @ 14:41:53 #223
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28444395
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:39 schreef Deadre het volgende:
Niemand ... ?
Goed zoeken en eens de legale versie aanschaffen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_28444562
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:39 schreef Deadre het volgende:
Fokkers hoe krijg ik nou in hemelsnaam die metalen deuren open?
Ik ben boven geweest, heb daar een hele bloedbad aangericht .. vind ik eindelijk de hendel om die metalen deuren te openen, blijk die kapot te zijn???

zie pic:

[[url=http://img140.imageshack.us/img140/1506/imagse13bw.th.jpg]afbeelding][/URL]
cool een bbloedbad aanrichten terwijl de ai gedisabled is
1 tip koop de legale versie
  zondag 3 juli 2005 @ 18:28:37 #225
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_28450714
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:47 schreef mschol het volgende:

[..]

cool een bbloedbad aanrichten terwijl de ai gedisabled is
1 tip koop de legale versie
Nee slimmerd, heb de verkeerde icoontje aangeklikt waardoor idd deze bericht in het spel word weergeven. Als jij deze spel overigens gespeeld had, dan weet je dat ik niet uit mn duim heb staan zuigen dat er wel degelijk veel vijandelijk manschap op je staan te wachten.
Schijt aan iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')