abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:40:21 #201
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31341614
wat fijn Fuente! Het inbakeren begint dus al z'n vruchten af te werpen. Hoop dat het zo blijft.

Juul is morgen 6 maanden! bizar snel gaat dat... Hij slaapt als een klein roosje. Nadat we begonnen zijn met inbakeren hebben we eigenlijk nooit meer slaapproblemen met hem gehad. 's Nachts slaapt ie altijd door en een speentje krijgt hij niet, dus daarvoor hoeven we er ook nooit uit. Kortom; slapen is hier geen enkel probleem. Juist daarom zie ik een beetje op tegen dat 'ontbakeren'. Ben bang dat dan ineens alles op z'n kop staat hier. Maar allez, we zullen er toch aan moeten geloven, dus morgen gaat Juultje voor het eerst in een trappelzakje.
pi_31345442
Ik hoop voor je dat het makkelijk gaat. Je hoort vaak zat dat baby's er in 1 keer vanaf zijn! *duimt*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_31377274
Hoe gaat het met uitbakeren Renzell? Ik ben heel benieuwd!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:34:22 #204
105888 renzell
pi_31377483
Ha ha, nou Fuente; lees het grote babytjestopic!
Het was een kleine ramp gisteren. Ons kleine meneertje sliep eerst drie kwartier als een roosje en werd toen wakker in vreemde trappelzak met losse armpjes. PANIEK! MAMA! HELP! PANIEK! Tranen met tuiten gehuild en troosten en terugleggen hielp niets. Uiteindelijk dus maar naar beneden, knuffelen, flesje troostthee, uiteindelijk de borst en toen toch maar ingebakerd. Pfffff..... het viel niet mee, maar gelukkig hebben we geen haast en alle begin is moelijk zullen we maar zeggen. Ik maak me er niet te veel zorgen om hoor, het komt allemaal wel.
pi_31377604
Ach gos, is ook wennen he voor Julius. Goed dat je er gewoon rustig de tijd voor neemt hoor! Ik ben blij dat ik voorlopig nog niet aan afbouwen hoef te denken .
Succes!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:00:51 #206
105888 renzell
  † In Memoriam † donderdag 13 oktober 2005 @ 12:33:02 #207
81992 Githa
pi_31406632
Hoe is het uitbakeren gisternacht gegaan, renzell?
pi_31407087
fuente, fijn dat sara er zoveel baat bij heeft.

renzell ik ben ook benieuwd, heb je 't gisteren meteen alweer aangedurfd of wacht je nog even.

nog even een herhaling van de tips die ik van 't cb gekregen had over het afwennen van inbakeren: Inbakeren
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:10:36 #209
105888 renzell
pi_31409175
Dank je Bix.
Nou... gisteravond moest ik werken en toen ik daarna vriendje belde vanuit de trein om te vragen hoe het was gegaan, bleek dat ie het niet had geprobeerd, grrrrr! Maar goed, vandaag of morgen maar weer eens proberen.
pi_31468888
Hoe gaat het nu Renzell?
Sara
Merel
Ukje
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:43:27 #211
105888 renzell
pi_31493162
Vandaag heeft Juul twee slaapjes ONingebakerd geslapen!
Korter dan normaal weliswaar, maar toch... het begin is er!
Morgen weer rustig een keer proberen.
Hoe is het bij jou? Heb je al een ritme gevonden, of doe je haar gewoon naar bed als ze moe is?
Ben benieuwd hoe het gaat!
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 19:44:09 #212
81992 Githa
pi_31494295
Julius wat goed man! ...keep up the good work
pi_31504960
Het gaat hier perfect. Sara zit in een ritme nu, zo;n beetje als volgt:

tussen 6:30 en 7:30 wordt ze wakker, dan een fles, en eigenlijk meteen weer naar bed.
tussen 11:00 en 12:00 wakker, fles, 10 minuutjes tutten, paar minuutjes in de box en weer naar bed.
tussen 15:00 en 16:00 wakker, fles, en dan is ze echt wakker en gaat ze niet meer slapen. Vaak even boodschapjes doen en dan doet ze een heel kort slaapje in de wandelwagen tijdens het lopen. Thuis is ze weer wakker. Om 19:00 in badje (dan is ze al erg jengelig, want moe!) en erna een fles en naar bed.
Om 23:00 maken we haar wakker, fles, en naar bed. En dan slaapt ze weer door!

Ze slaapt dus heel erg veel nu, heerlijk en ze is veel uitgeruster en actiever als ze wel wakker is.
En soms is het ritme heel iets anders, eergisteren had ik een meeting van een ander forum, en toen was ze vanaf 14:00 's middags klaarwakker, wou ze thuis niet meer slapen. Maar dat zijn uitzonderingen, verder slaapt ze perfect .

Fijn dat het al beter ging met uitbakeren. Twee slaapjes is toch best alwel veel! Valt hij ook makkelijk in slaap wanneer hij niet ingebakerd is?
Sara
Merel
Ukje
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:33:21 #214
105888 renzell
pi_31515409
Jee, wat slaapt ze heerlijk veel. Wat fijn Fuente, en wat een verschil met dat meisje van eerst, die overdag nooit sliep! Echt te gek joh!

Hier is het vandaag weer mislukt, maar ik heb het ook maar 1 keer geprobeerd. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken hoor. Mijn stress erover is helemaal weg. Lukt het, dan is het fijn. Lukt het niet, dan gaat ie lekker de doeken in.
pi_32119332
ff een schopje naar boven..

wij gaan inbakeren met hydrofielluiers en een lakentje... Amber slaapt nu ingebakerd in het zh en dat gaat goed. Krijg morgen van de verpleegkundige een boekje met inbakertips.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 10 november 2005 @ 09:28:03 #216
105888 renzell
pi_32140048
Succes Vicky! Ik ben benieuwd hoe het jullie afgaat, het inbakeren. Enne.... (ik lijk wel een tell sell verkoper... daar kom ik weer met mijn blom-obsessie ). Maarrrrr: lees 'regelmaat en inbakeren' van Ria Blom. Is erg fijn en erg goed als het gaat om tips voor het inbakeren.
pi_32156165
Vicky, succes met inbakeren, het is hier echt de oplossing geweest!

Renzell, hoe gaat het nu met uitbakeren?
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:57:39 #218
105888 renzell
pi_32173187
Goed! Hij slaapt al drie nachten uitgebakerd en ook alle slaapjes overdag en het gaat echt boven verwachting. Dus... einde van een era hier! Blijkbaar was de rigoreuze aanpak echt nodig. Ik merk ook dat Julius er nu, in tegenstelling tot vorige maand, echt aan toe was. Hij worstelde zichzelf de helft van de keren los en huilde ook weer steeds vaker bij het inbakeren.
pi_32173751
vicky & fuente, fijn dat amber en sara er zoveel baat bij (lijken te) hebben. (hoe gaat 't nu met het inbakeren van amber? heb je 't ook zelf al mogen doen? (misschien staat het al in het kb-topic, sorry niet goed bijgelezen). maar ik vond 't ook zooo'n uitkomst.

maar op een gegeven moment is 't ook weer erg prettig als ze zonder kunnen. HOERA VOOR JULIUS!!!!
pi_32174777
Geweldig Julius!!
Fijn joh Renz, dat het uiteindelijk toch nog relatief makkelijk ging .

Ik twijfel een beetje. Sara kan tegenwoordig ook 'los' in slaap vallen. Ze valt bijvoorbeeld elke middag rond 16:30 in slaap in de box (ze wil rond die tijd niet in bed, dat is echt non-stop krijzen). Ze ligt in de box gewoon los... En ze slaapt dan ook echt best vast (ik kan eten koken, we kunnen vaak eten en dan maken we haar wakker..).
Dus eigenlijk wil ik wel kijken of ze zonder kan... Maar manlief twijfelt en wil het eigenlijk nog niet proberen. Ik denk dat ik het even aankijk, want er verandert momenteel veel voor Sara (mama aan het werk, 2 middagen KDV, 1 dag opa en oma). Als ze gewend is aan het nieuwe ritme ga ik het toch eens proberen .
Sara
Merel
Ukje
pi_32178044
ik baker Amber in als ik er ben. Moet er ngo even op oefenen maar het gaat goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:05:36 #222
105888 renzell
pi_32198894
Ja he, ik ben ook echt heel trots op hem!
  zondag 13 november 2005 @ 19:07:34 #223
105888 renzell
pi_32238521
Fuente; ik lees dat je misschien ook wilt stoppen met afbouwen aangezien Sara ook vaak los in slaap valt. Doet ze dat ook als je haar in bed legt of niet? Of heb je het nog helemaal niet geprobeerd?
pi_32243587
quote:
Op zondag 13 november 2005 19:07 schreef renzell het volgende:
Fuente; ik lees dat je misschien ook wilt stoppen met afbouwen aangezien Sara ook vaak los in slaap valt. Doet ze dat ook als je haar in bed legt of niet? Of heb je het nog helemaal niet geprobeerd?
Ik heb het in bedje nog helemaal niet geprobeerd. Ik denk dat ik het morgen toch es doe. Als ze niet wil slapen dan kan ik haar altijd alsnog inbakeren toch? Ze is vandaag bij manlief tot 2 keer toe in de box in slaap gevallen (ik was werken). Dat gaat dan zonder teveel moeite. Ingebakerd slaapt ze dus perfect, nooit huilen enz enz, dus vanaar dat ik een beetje huiverig ben...

En, heb je Julius nou ook een slaapzakje aan ofzo? Want Sara is nu wel in de 'trappelfase', ze krijgt het soms voor elkaar om ingebakerd en al de dekentjes los te trappen .
Sara
Merel
Ukje
  zondag 13 november 2005 @ 22:27:01 #225
105888 renzell
pi_32244631
Ik doe Juul idd in een slaapzak, en die is zo lang dat ik hem aan de onderkant kan instoppen, zodat ie de dekens niet los kan trappelen.
pi_32250946
ok, ik heb 2 slaapzakjes liggen zonder mouwen. Kan ik die dan gewoon aandoen met een pyjamaatje eronder (of pyjama jasje) en dan onder de dekens? Ik heb het net nog niet gedaan, denk dat ik het vanmiddag eens probeer.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 november 2005 @ 09:54:42 #227
105888 renzell
pi_32251994
Ik doe Juul nu in een pyama (lange mouwen), dan in een gewatteerd slaapzakje zonder mouwen en vervolgens onder twee dekentjes. maar het is op zijn slaapkamertje dan ook best wel koud. Succes ermee!
pi_32253061
quote:
Op maandag 14 november 2005 09:54 schreef renzell het volgende:
Ik doe Juul nu in een pyama (lange mouwen), dan in een gewatteerd slaapzakje zonder mouwen en vervolgens onder twee dekentjes. maar het is op zijn slaapkamertje dan ook best wel koud. Succes ermee!
Thnx!

Ben benieuwd Ik houd jullie nog wel op de hoogte .
Sara
Merel
Ukje
pi_32254706
Ik heb Sara net in bedje gelegd in een slaapzakje zonder mouwtjes, een pyjamaatje en onder de dekens... en ze is 10 minuten stil, volgens mij slaapt ze.....
Ik ben benieuwd hoe lang ze slaapt...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 november 2005 @ 16:54:57 #230
105888 renzell
pi_32261994
Fijn! Ben benieuwd hoe ze het volhoudt.
pi_32262030
Nou ze heeft wel wat korter geslapen dan normaal, maar geslapen heeft ze . De rest van de dag bakeren we haar weer in en morgen dan weer proberen.
Sara
Merel
Ukje
pi_32450384
We hebben het sindsdien niet weer geprobeerd doordat er van alles veranderde voor haar qua ritme. We proberen het nu toch gewoon wat af te bouwen door 1 armpje los te laten, ben heel benieuwd hoe dit gaat.
Renzell, gaat het nog steeds goed met Julius?
Sara
Merel
Ukje
  maandag 21 november 2005 @ 20:04:36 #233
105888 renzell
pi_32461112
Ha Fuente; hier alles helemaal goed. Juul weet niet beter meer en slaapt echt weer gewoon zoals ie altijd deed. Het is gewoon vanaf de tweede poging zonder slag of stoot gegaan, heel fijn!

Enne... vraagje; als het nog zo lekker gaat met inbakeren, waarom zou je al stoppen eigenlijk? Of vind je het echt lastig? je krijgt er wel rugpijn van he?!
pi_32472036
Je krijgt er inderdaad wel rugpijn van ja . Maar da's niet de reden. 't Is meer dat Sara inmiddels 3 maanden oud is, dus over 3 maanden komt het er toch van. Dan probeer ik het liever nu vast (ze is 'nog maar' 6 weken ingebakerd). En als het nu niet lukt, dan weet ik gewoon dat ze er nog niet aan toe is, en kan ik het over een paar weken nog eens proberen. Het lijkt me gewoon zo eng wanneer ze strax wel gaat draaien en nog niet uit de doeken is...
We doen 't in ieder geval rustig aan. Gistermiddag heeft Sara een slaapje met 1 arm los gehad, dat ging goed! Vannacht heeft ze gewoon lekker ingebakerd geslapen

Geweldig dat Julius het zo goed oppakt joh! Da's dus echt zo'n moment dat hij eraan toe was .
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:01:17 #235
105888 renzell
pi_32488155
Tja, inderdaad, als het lukt, waarom dan niet. Overigens duurt het echt best lang voor ze in die doeken gaan rollen hoor, dus maak je zeker geen zorgen als het niet meteen werkt. Succes.
pi_32499522
Whoeiiii Sara heeft de hele nacht met 1 armpje los geslapen! Om 04:00 was ze even wakker, we hoorden haar kletsen en een beetje zeuren, maar niet huilen en na ongeveer 15 minuutjes viel ze weer in slaap En net om 7:15 heb ik haar maar es wakkergemaakt. Heerlijk
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 23 november 2005 @ 16:16:46 #237
105888 renzell
pi_32642570
Ze slaapt nu elk slaapje met 1 armpje los. Het gaat perfect! En zonet heb ik haar weer in een slaapzakje in bed gelegd en ze slaapt Ik denk dat we het vanavond ook maar eens zo gaan proberen
Sara
Merel
Ukje
  maandag 28 november 2005 @ 20:30:15 #239
105888 renzell
pi_32653986
Nou Fuente, het klinkt goed hoor. Ik zou d'r gewoon maar eens 'die hard' voor gaan!
pi_32663492
En ze heeft de hele nacht met slaapzakje onder de dekens (alleen handjes erboven) geslapen
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:13:49 #241
105888 renzell
pi_32689087
En weer een hele dag en nacht zonder inbakeren, ook bij opa en oma gisteren ging het goed Zometeen gaan ze op de creche (hopelijk) ook zonder doeken slapen!

Ik denk dat het afbouwen hier dus ook gelukt is. Renzell, heel erg bedankt voor je tips en adviezen *knuf*
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')