abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:36:45 #1
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24783443
De gehele Tweede Kamer staat achter een voorstel van LPF-Kamerlid Joost Eerdmans. Hij wil dat iemand die voor de tweede keer veroordeeld wordt voor dierenmishandeling, een straf opgelegd kan krijgen die de veroordeelde verbiedt gedurende een langere periode dieren te bezitten. Eerdmans heeft de ministers Donner van Justitie en Veerman van Landbouw gevraagd de wet aan te passen.

Vandaag zei Eerdmans in de Kamer dat als de ministers de wet zelf niet willen veranderen, hij met een wetsvoorstel zal komen. Het bevalt de parlementariėr allerminst dat justitie een dierenbeul nu enkel een boete of in hele ernstige gevallen een gevangenisstraf kan opleggen. De strafmaat voor dierenmishandeling kan volgens hem vergeleken worden met het bekrassen van een auto. ''Zeker als het om notoire dierenbeulen gaat, moet die straf omhoog en moet hun worden verboden een dier te hebben. Je snijdt ze dan de pas af. Dierenbeulen zijn ongelofelijk zieke mensen'', aldus Eerdmans.

Het verzoek om de wet te wijzigen werd mede ingediend door GroenLinks, SP, D66, PvdA, ChristenUnie en de Groep Wilders. Samen met de LPF goed voor 76 zetels. In de Kamer bleek vandaag overigens dat ook CDA, SGP, VVD en de Groep Lazrak de wet veranderd willen zien.

Bron: FP link

Zo zag ik net SBS6, OK ik weet het, het is een vage zender. maar daar zie e gewoon een dierenbeul de presentator slaan en in het gezicht spuwen.
Echt dat er iemand binnenkort zijn shotgun leegt op dat stel nazi's.
Die vrouw natuurlijk en die man.
Ja, ik heb pech en sta op de weg en zo in het brakke duits.
ja en? je man vermoord dieren.
gewoon allebei het vuurpeleton.
net als alle andere dierenbeulen.
pi_24783472
Goed plan van Joost
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:41:59 #3
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_24783525
Heb het ook gezien, in de UK werkt het ook heel goed, tijd dus dat dat plan van Joost doorgaat!
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_24783555
ik vind dieren houden in de meeste gevallen sowieso mishandeling.. dieren horen niet in een hok of in een kooitje maar in de natuur..
pi_24783595
Strak plan!
Er moet nog heel wat gebeuren, maar het gaat in ieder geval de goede kant op.

Ik hoop dat in de toekomst, naast het ontnemen van de bevoegdheid tot de aanschaf van een dier ook een gevangenisstraf vaste prik wordt.

Sowieso vreemd dat tot op heden de juridische consequenties nog zo zwakjes zijn op dat gebied.
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:52:55 #6
24184 speedfreakssj
pi_24783703
Ik hoop dat er hogere straffen komen. Liefst iets van ¤10,000 boete en 1 jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf van 1.5 jaar PER dier.
en dat om mee te beginnen.
pi_24783803
Valt vleesproductie hier ook onder?
pi_24783964
Goed initiatief..! Mocht tijd worden!
pi_24784418
Ik voorzie dat deze wet of maatregel misbruikt gaat worden tegen de bio-industrie. Getuige deze post van een notaire links-radicaal:
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:58 schreef thabit het volgende:
Valt vleesproductie hier ook onder?
Dit vind ik overigens zeer kortzichtig. Eerdmans zal zijn emoties toch echt buiten de politiek moeten houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrWolffenstein op 27-01-2005 21:09:54 ]
pi_24784734
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik voorzie dat deze wet of maatregel misbruikt gaat worden tegen de bio-industrie. Getuige deze post van een notaire links-radidaal:
[..]

Dit vind ik overigens zeer kortzichtig. Eerdmans zal zijn emoties toch echt buiten de politiek moeten houden.
Ik vind et juist wel een goed punt wat Thabit daar aanhaalt.
Vleespruductie enzo valt niet echt onder dieren mishandelen. Maar wel zaken zoals het onnodig slaan van dieren, dieren met gebroken poten niet helpen, dieren mishandelen etc etc.
We kennen allemaal die beelden van die belgische veemarkt een jaar of 2 terug. Deze wet zou daar heel goed voor zijn. Als veehouder moet je je dieren gewoon goed behandelen, doe je dat niet dan loop je het risico dat je geen dieren meer mag houden.

Deze wet zorgt er dus voor dat er minder mishandelingen voorkomen in de bio-industrie, en dat is iets wat we allemaal willen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:54:55 #11
24184 speedfreakssj
pi_24785029
Ik bedoel vee wat NIET gevoerd word en zo.
dieren die gewoon aan hun lot overgehouden worden.
dat soort dingen.
Ook mensen die hun dier thuis mishandelen. Lees hier onnodig de hond schoppen en zo.
pi_24793341
Ja, sta ik wel achter. Alleen mag het nog wel wat verder gaan.
Dit gaat om een periode van 10 jaar dat een dierenbeul geen dieren meer mag hebben. Wat mij betreft mag zo iemand nooit meer een dier hebben.
Bovendien gaat deze straf pas in na de tweede(!) keer een dier mishandelen. Waarom wachten op een tweede keer? Ik vind dat dat meteen bij de eerste keer moet zijn.
Verder pleit ik voor gedwongen therapie of iets dergelijks, want deze mensen zijn echt niet gezond in hun hoofd en een potentieel gevaar voor de samenleving.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_24793586
Van mij mogen ze nooit weer een dier hebben als echt is bewezen dat ze een dier hebben mishandeld...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_24793592
Ik ben het helemaal eens met mijn bovenbuur.
Mishandeling van mens en dier duidt op een ernstige afwijking van iemands gemoedstoestand.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:47:00 #15
24184 speedfreakssj
pi_24803636
Wat moeilijk allemaal. gewoon de doodstraf weer invoeren en dan vuurpeleton.
Geheel legaal dan en alleen voor dierenbeulen en kinderverkrachters.
Al kan je bij dierenbeulen erg makkelijk zien dat hij/zij daadwerkelijk de dader is.
pi_24806904
Dit doet de LPF dan weer wel goed.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 januari 2005 @ 09:54:35 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_24811284
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik vind et juist wel een goed punt wat Thabit daar aanhaalt.
Vleespruductie enzo valt niet echt onder dieren mishandelen. Maar wel zaken zoals het onnodig slaan van dieren, dieren met gebroken poten niet helpen, dieren mishandelen etc etc.
We kennen allemaal die beelden van die belgische veemarkt een jaar of 2 terug. Deze wet zou daar heel goed voor zijn. Als veehouder moet je je dieren gewoon goed behandelen, doe je dat niet dan loop je het risico dat je geen dieren meer mag houden.

Deze wet zorgt er dus voor dat er minder mishandelingen voorkomen in de bio-industrie, en dat is iets wat we allemaal willen.
Ik zag laatst ook een documentaire over biggetjes. Mannetjes worden zonder verdoving gecastreerd. Pure dierenkwellerij dus. Omdat het vlees anders niet lekker zou zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 10:01:56 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24811343
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 09:54 schreef Ulx het volgende:

Ik zag laatst ook een documentaire over biggetjes. Mannetjes worden zonder verdoving gecastreerd. Pure dierenkwellerij dus. Omdat het vlees anders niet lekker zou zijn.
Was dat die documentaire van Knor met de stem van Peter Tuinman?
pi_24811643
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:43 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
ik vind dieren houden in de meeste gevallen sowieso mishandeling.. dieren horen niet in een hok of in een kooitje maar in de natuur..
Idd ik zou het een goed idee vinden om gekooide dieren compleet te verbieden in Nederland.
pi_24812826
Goed plan. Ik voorzie alleen wel wat problemen bij de handhaving hiervan...
  Overall beste user 2022 zondag 30 januari 2005 @ 08:41:17 #21
3928 Ulx
pi_24828934
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 10:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Was dat die documentaire van Knor met de stem van Peter Tuinman?
Exactemundo.

En nu maar raden in welke provincie de meeste varkenshouderijen staan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 30 januari 2005 @ 08:41:48 #22
3928 Ulx
pi_24828938
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 10:38 schreef dewd het volgende:

[..]

Idd ik zou het een goed idee vinden om gekooide dieren compleet te verbieden in Nederland.
Inclusief Blijdorp en Artis?
pi_24829022
lekker geloofwaardig, het is juist de LPF die weer de jacht en de bontproductie toestaat
pi_24829088
Biggetjes krijgen een kleine plaatselijke verdoving met het castreren
pi_24829103
Potverdorie, ik ben het met Eerdmans eens!
pi_24829359
Het werkt in Engeland? Ik zou denken dat ze dan gewoon andermans dieren zouden gaan mishandelen... Maar goed, misschien heb ik een andere vorm van mishandeling in mijn hoofd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Overall beste user 2022 zondag 30 januari 2005 @ 10:36:17 #27
3928 Ulx
pi_24829401
quote:
Op zondag 30 januari 2005 09:52 schreef Troeta het volgende:
Biggetjes krijgen een kleine plaatselijke verdoving met het castreren
No way.
pi_24829443
Goed plan. Indirect gevolg van het bestaan van de PvdD?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 30 januari 2005 @ 11:36:37 #29
38549 dewd
100% pure
pi_24830090
quote:
Op zondag 30 januari 2005 08:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Inclusief Blijdorp en Artis?
Desnoods, ik kan niet vrolijk worden van een tijger in een kooi van 40 bij 40. Jij wel?
  zondag 30 januari 2005 @ 15:43:00 #30
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24833896
Zozo nog wel een wetsvoorstel van LPF ook. Liefst zo snel mogelijk in voeren.
pi_24834680
Dit zou een zeer goede zaak zijn.
pi_24834722
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik voorzie dat deze wet of maatregel misbruikt gaat worden tegen de bio-industrie.
Jij vindt dat de bio-industrie iets waardevols is dat we koste wat kost moeten behouden? Je hoeft noch links-radicaal, noch vegetariėr te zijn om de bio-industrie af te keuren.
  zondag 30 januari 2005 @ 18:25:31 #33
24184 speedfreakssj
pi_24836812
tis idd wle raar. ik ben het met eerdmans eens terwijl ik hem vorig jaar nog een simpele incompetente mongool vond zonder enige kennis van zaken omtrent vuurwapens.
  zondag 30 januari 2005 @ 18:30:17 #34
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_24836895
Hoe willen ze dit gaan handhaven? Moet je in de toekomst naar een gemeentehuis om een vergunning te halen zodat je bij een asiel een kat kan halen of zo?
pi_24836954
quote:
Op zondag 30 januari 2005 18:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe willen ze dit gaan handhaven? Moet je in de toekomst naar een gemeentehuis om een vergunning te halen zodat je bij een asiel een kat kan halen of zo?
Je wordt al behoorlijk gescreend als je bij het asiel een kat wilt kopen, hoor. Bij een hond helemaal. Bij mijn plaatselijke asiel krijgen zo ongeveer alleen werklozen een hond mee, want als je meer dan drie uur per week werkt 'heb je niet genoeg tijd voor een hond'. Je kunt ook overdrijven.
pi_24851662
Weer wel een goede optie met de RFID chip is om deze te implanteren bij dieren. Die manier weet je snel genoeg wie niet om kan gaan met dieren.

Goed plan, het is zo als je een vent betrapt die je pony zit te neuken op het veldje daar, opgepakt kan worden maar meteen weer vrij gelaten wordt en diezelfde dag weer het weilandje inglipt. Kun je hem wel verrot slaan met een knuppel maar dan ben je strafbaar omdat daar weer wel een wet voor is.

Ik ben vrijwilliger bij een asiel. Het screenen is niet zo overdreven als Lupa (boven) doet geloven. Het asiel heeft alleen een goede bevestiging nodig om een dier te plaatsen. Het komt vaak voor dat mensen een dier willen, maar zodra het dier ook maar iets doet wat ze niet willen staan ze meteen op de stoep bij het asiel. Sommigen trappen een dier dood, en komen meteen voor een nieuwe. Wat moet zo'n asiel dan? Juist, beetje controle.

Wat betreft de bio-industrie, daar moet een wet gemaakt voor worden om die dieren fatsoenlijk te behandelen. Een weekje stage in Barneveld was voor mij genoeg om niet verder te studeren in dierenmanagement.

Wat Eerdmans betreft, hoop ik dat zijn motie er door komt. Het werd tijd, hoog tijd. Ik heb in mijn tienerjaren een geit gehad op een kinderboerderij die vaak doelwit was van dierenbeulen. Dan kwam je zondagmorgen je stal in, er was ingebroken, konijnen waren verpletterd of onthoofd, kippen hingen dood aan het plafond, cavia's waren als boksbal gebruikt. We weten wie het zijn geweest, 1 persoon daarvan is vroeg-pedo, later travestiet en daarna crimineel. Geeft deels aan dat het daadwerkelijk personen zijn die ziek in hun kop zijn en gewoon in de gaten gehouden moeten worden.

Wil je eens een smaakje bitterheid over dierenmishandeling, bekijk de site van Peta of www.pet-abuse.com (zoek op cases met foto) of doe een search animal abuse op forum.ogrish.com

Ik ben ervan overtuigd dat karma bestaat. Dat betekend dat alles in evenwicht zal blijven. Als jij buiten je evenwicht stapt door dieren te mishandelen zal jou dat ook overkomen, in dit leven of het volgend.
pi_24857470
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:23 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Ik ben vrijwilliger bij een asiel. Het screenen is niet zo overdreven als Lupa (boven) doet geloven.
Ik heb er gewerkt. Het verschilt heel erg per asiel. Ik kreeg zelf niet eens een hond mee bij het asiel waar ik werkte, omdat ik 20 uur per week werkte (terwijl ik nog een hond had en de hond dus tijdens die twintig uur niet alleen zou zijn).
  FOK!fotograaf dinsdag 1 februari 2005 @ 08:41:52 #38
18921 freud
Who's John Galt?
pi_24857770
Kunnen we dit niet wat breder uitrollen? Mensen die kinderen mishandelen --> castratie en uit huis plaatsen. Kinderen verwaarlozen --> castratie en uit huis plaatsen. Structureel gewelddadig --> opsluiting for life.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_24858060
Great thinking, Freud.
pi_24858068
Iets in die trant iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')