Weer wel een goede optie met de RFID chip is om deze te implanteren bij dieren. Die manier weet je snel genoeg wie niet om kan gaan met dieren.
Goed plan, het is zo als je een vent betrapt die je pony zit te neuken op het veldje daar, opgepakt kan worden maar meteen weer vrij gelaten wordt en diezelfde dag weer het weilandje inglipt. Kun je hem wel verrot slaan met een knuppel maar dan ben je strafbaar omdat daar weer wel een wet voor is.
Ik ben vrijwilliger bij een asiel. Het screenen is niet zo overdreven als Lupa (boven) doet geloven. Het asiel heeft alleen een goede bevestiging nodig om een dier te plaatsen. Het komt vaak voor dat mensen een dier willen, maar zodra het dier ook maar iets doet wat ze niet willen staan ze meteen op de stoep bij het asiel. Sommigen trappen een dier dood, en komen meteen voor een nieuwe. Wat moet zo'n asiel dan? Juist, beetje controle.
Wat betreft de bio-industrie, daar moet een wet gemaakt voor worden om die dieren fatsoenlijk te behandelen. Een weekje stage in Barneveld was voor mij genoeg om niet verder te studeren in dierenmanagement.
Wat Eerdmans betreft, hoop ik dat zijn motie er door komt. Het werd tijd, hoog tijd. Ik heb in mijn tienerjaren een geit gehad op een kinderboerderij die vaak doelwit was van dierenbeulen. Dan kwam je zondagmorgen je stal in, er was ingebroken, konijnen waren verpletterd of onthoofd, kippen hingen dood aan het plafond, cavia's waren als boksbal gebruikt. We weten wie het zijn geweest, 1 persoon daarvan is vroeg-pedo, later travestiet en daarna crimineel. Geeft deels aan dat het daadwerkelijk personen zijn die ziek in hun kop zijn en gewoon in de gaten gehouden moeten worden.
Wil je eens een smaakje bitterheid over dierenmishandeling, bekijk de site van Peta of
www.pet-abuse.com (zoek op cases met foto) of doe een search animal abuse op forum.ogrish.com
Ik ben ervan overtuigd dat karma bestaat. Dat betekend dat alles in evenwicht zal blijven. Als jij buiten je evenwicht stapt door dieren te mishandelen zal jou dat ook overkomen, in dit leven of het volgend.