abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:26:17 #1
113069 MADROX
extreem links = extreem wijs
pi_24775449
Steeds vaker lees je op fok! dat mensen zwaardere gevangenissen willen, met minder luxe (geen TV, internet, etc), maar willen wij dit wel echt?

WIllen wij wel dat mensen die jaren die zij in de gevangenissen doorbrengen (het gaat uiteraard vooral om de 'zwaar-overtreders' aangezien deze het langst in een gevangenis zitten) zonder bijvoorbeeld TV doorbrengen? Met alleen 'brood en water en vier kale muren'?
Maken wij op die manier niet zombies van deze mensen die na die jaren die zij in de gevangenis hebben doorgebracht als zij de gevagenis verlaten niets weten van wat er in de maatschappij speelt, niets weten van de (technische) onwikkeling die er plaats heeft gevonden, enzvoorts.

Ik pleit daarom ook voor een gevangenis met TV (en eventueel internet, dit dan wel onder zwaardere bewaking om misbruik te voorkomen) zodat de gevangen op de hoogte blijven van de actualiteit en een gevangenis met meer varierend eten dan 'water en brood' zodat zij gezond blijven en lichamelijke gezondheid gaat vaak gepaard met geestelijke gezondheid, en zodoende zal er ook minder geweld in de gevangenissen zijn (denk maar aan de experimenten met Vitamine C-pillen en de thee-experimenten in (Britse?) gevangenissen die zorgden voor meer rust en veel minder geweld onder de gevangen tussenling en tussen de bewakers en de gevangenen.

Is een gevangenis, behalve een strafplaats, niet ook een plaats waar criminelen kunnen nadenken over hun strafdaad en zodoende in te zien dat ze fout zaten en zo herhaling voorkomen? Is een TV dan echt zoveel luxe?

Is vrijheid niet een veel grotere luxe dan een TV-scherm?

Ik stel dan ook dat de gevangen al zwaar genoeg gestraft zijn om jaren zonder hun geliefde familie en vrienden te moeten leven, in een gevangenis vol andere criminelen, en dat wij er veel meer gebaat zijn als er gezonde, op-de-hoogte-zijnde mensen uit de gevangenissen komen, dan wanneer er wereldvreemde zombies de gevangenissen verlaten die ongetwijfeld meer moeite hebben om weer hun draai in de maatschappij te vinden en daardoor meer gevoelig zijn om in 'verval' te raken en opnieuw 'iets crimineels' gaan doen.
Geert Wilders: "Als je op mien stemt dan gaan ik iets met zeehonden doen ofzo"
pi_24775553
Voor iemand die iets uit een winkel heeft gestolen of een oud omaatje heeft overvallen zou dit misschien wel op gaan, maar als je een vader van een verkracht kindje moet gaan vertellen dat de dader elke dag naar het 8uur journaal mag kijken zouden bij mij toch wel de stoppen doorslaan.
-
pi_24775600
Niet mee eens.. Je gewenste gevangenissen zouden de daders niet afschrikken.
Als we de doodstraf zouden invoeren, dan hebben we minder criminelen. Logisch toch?
pi_24775689
Een gevangenis instelling is meer dan iets om te straffen, het zou ze ook klaar moeten maken voor de maatschappij.
Ik denk dat niet iedereen dezelfde priveleges verdient. Een TVscherm mag, maar het zender aanbod moet je inperken. Ze moeten een TV verdienen, en die moet hun ook afgepakt kunnen worden als ze iets verkeerds doen bijvoorbeeld.
pi_24775703
Ik ben het met je eens! Ik zou nu al nooooooiit opgesloten willen zitten daar, ook al is er tv..

Je hebt zelfs "gevangenissen" waar de deuren open zijn, je kinderen tot 4 bij je mag houden, een gezellige huiskamer heb enz. maar zelfs daar is het ellende, ant je zit daar verplicht en je bent niet in staat om gewoon even de deur uit te lopen. Je kan nooit naar de bioscoop, even naar je moeder.
Dat gedeelte is opmartelingen na wel de ergste straf die je kan hebben toch?

Verder vind ik opleiden heel belangrijk. Ze zijn gevangenen omdat ze iets fout hebben gedaan, om te zorgen dat ze die fout niet meer kunnen maken moeten ze werk hebben, leuk werk wat hun intereseert en waarmee ze zichzelf wat belangrijker gaan vinden.
pi_24775725
Op water en brood ermee. En zeer zeker geen luxe.
Anders kun je ze beter in een hotel stoppen.
En dit voor alle straf lengtes en klassen.

Misschien denk ik er te simpel over maar toch is en blijft dit mijn mening.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:37:53 #7
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24775726
we hebben aziatische gevangenissen nodig. zodra je een zware overtreding begaat, zoals iemand van zijn leven beroven, dan moet die moordenaar alle rechten op humanitair niveau verliezen. als je iemand dood ben je een beest, geen mens. dus dan heb je geen mensen rechten nodig.

tegenwoordig heb ik de indruk dat de gevangenissen een 4 sterren hotel zijn waar je 5-6 jaar zit als je iemand dood. lekker 3 maaltijden per dag, tv, internet...
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:39:47 #8
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24775763
Ik vind dat een gevangenis in principe een SM-kelder uitstraling moet hebben.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:40:44 #9
113069 MADROX
pi_24775784
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:39 schreef BrauN het volgende:
Ik vind dat een gevangenis in principe een SM-kelder uitstraling moet hebben.
Dat lijkt mij dan weer iets te veel luxe. .
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:42:12 #10
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_24775830
Er zou wel tv's in gevangenissen mogen, maar niet in de cellen. Laat er dan speciale ruimtes voor gemaakt worden waarin er tweetal tv's hangen waarnaar er gekeken kan worden. Zelfde geldt voor internet verbinding. Niks in je cel, hiervoor ook een speciale ruimte, een soort cyber-cafe waar je tegen betaling het internet op kan.
Waar ze het geld vandaan halen? door klusjes te doen in de gevangenis, doet men al jaren.

Meeste criminelen denken niet over hun daad wat ze gedaan hebben, indien dit gebeurd is het toch alleen maar voor de eerste paar weken. Daarna is het snel van "wat zal ik gaan doen, als ik hieruit ben"
In de gevangenis zit je omdat je iets gedaan heb waar je beter over had moeten denken. Tv kijken kan je thuis ook doen, als je dat niet kan doen en dan wel een overval of moord plegen, dan hoef je voor mij ook niet in de gevangenis tv te kijken.
zo goed..?
pi_24775845
Doodstraffen, levenslang, onmenselijke opsluitingen. Wat heb je er nou echt aan??
Behalve dat het veel geld kost om veel gevangenissen te hebben bestaat er ook nog famillie van gedetineerden, kinderen, vrouwen ouders enz.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de meeste gedetineerden hebben na de gevangenis een keurig leven, de kindertjes hebben hun pappa, pappa werkt dus het land krijgt ook weer geld.....dat is toch juist beter voor de maatschappij dan een opgesloten man?
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:43:35 #12
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24775863
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:40 schreef MADROX het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dan weer iets te veel luxe. .
Ok, als graftombe dan.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:46:40 #13
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_24775925
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:42 schreef Troeta het volgende:
Doodstraffen, levenslang, onmenselijke opsluitingen. Wat heb je er nou echt aan??
Behalve dat het veel geld kost om veel gevangenissen te hebben bestaat er ook nog famillie van gedetineerden, kinderen, vrouwen ouders enz.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de meeste gedetineerden hebben na de gevangenis een keurig leven, de kindertjes hebben hun pappa, pappa werkt dus het land krijgt ook weer geld.....dat is toch juist beter voor de maatschappij dan een opgesloten man?
Jij hebt wel een beetje te positieve kijk op criminelen hoor...

Het gros gaat de fout weer in.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:46:56 #14
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_24775930
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:32 schreef YottaBrain het volgende:
Als we de doodstraf zouden invoeren, dan hebben we minder criminelen. Logisch toch?
Amerika kent dan ook nauwelijks criminaliteit...
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:48:31 #15
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_24775976
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:37 schreef Troeta het volgende:
Ik ben het met je eens! Ik zou nu al nooooooiit opgesloten willen zitten daar, ook al is er tv..

Je hebt zelfs "gevangenissen" waar de deuren open zijn, je kinderen tot 4 bij je mag houden, een gezellige huiskamer heb enz. maar zelfs daar is het ellende, ant je zit daar verplicht en je bent niet in staat om gewoon even de deur uit te lopen. Je kan nooit naar de bioscoop, even naar je moeder.
Dat gedeelte is opmartelingen na wel de ergste straf die je kan hebben toch?

Verder vind ik opleiden heel belangrijk. Ze zijn gevangenen omdat ze iets fout hebben gedaan, om te zorgen dat ze die fout niet meer kunnen maken moeten ze werk hebben, leuk werk wat hun intereseert en waarmee ze zichzelf wat belangrijker gaan vinden.
...en dit is over het algemeen het probleem hiet in Nederland. De meeste mensen denken dat een groot percentage van de criminelen mensen zijn die per ongeluk iets hebben gedaan. Dat een beetje opleiden ze weer op het rechte pad stuurt. Een beetje "foei. dit had je niet moeten doen" roepen het hun wel zal leren.
Voor de criminelen van tegenwoordig maakt het helemaal geen ruk uit. Ze weten waar ze mee bezig zijn, ze weten dat indien gepakt, toch in een mooi kamertje komen te zitten, ze weten dat ze er zo uit kunnen komen als ze zich een beetje gedragen. Dat ze hun kinderen of ouders e.d. niet zien....goh wat maakt dat nou weer uit. Ik durf te wedden dat dit toch al niet te vaak gebeurde.

Er moet natuurlijk wel rekening gehouden worden met de midaad die gedaan is. maar over het algemeen vind ik dat criminelen stukken harder aangepaakt moeten worden.
Zelfse de belastingdienst pakt mensen harder aan.......
zo goed..?
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:49:25 #16
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_24775991
quote:
Niet mee eens. Doodstraf schrikt niet af, en zal alleen maar het aantal zware misdaden verhogen ("als ik voor een misdaad de doodstraf kan krijgen maak ik iedereen kapot die me in de weg staat - ze kunnen me toch maar één keer doodmaken"). In Canada is in de jaren '70 de doodstraf afgeschaft, en binnen twee jaar zag je de hoeveelheid misdaad kelderen.

Straffen is goed, maar door radio of TV verlies je toch de binding met de maatschappij niet. Ik ben het dus wel met TS eens, alhoewel Internet alleen "passief" / "eenrichtingsverkeer" zou moeten mogen (dus wel kunnen kijken, maar geen mail sturen of formulieren invullen of zo).
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_24776029
Wat nou te luxe? Gevangenis weet ik niet. Maar ik heb 2 nachten in voorarrest gezeten OM GVD IETS WAAR IK HELEMAAL NIET BIJ BETROKKEN WAS WAAR ZE NA 3 dagen en 2 nachten ook achter kwamen. Dat is echt een drama dat voorarrest ze houden je gewoon vast op verdenking. Ik had er dus niks mee te maken, maar zat wel 3 dagen in een hokje van 3 vierkante meter een beetje weekend's en story's lezen van 3 jaar geleden te lezen.(was toen nog minderjarig ook) Luxe? optyfen ik had daar helemaal niks, mocht 2 keer luchten 10 min. en 's ochtends word je gewekt om half 8 om vervolgens tot 12 uur wakker in je cel te zitten. In die cel van 3 vierkante meter zat GEEN raam, hing GEEN klok. Het enige wat erin zat was een betonnen tafel, een stuk beton met een matje erop(je bed) en een WC die 3 keer per dag op een bepaald tijd stip werd door getrokken. Zou best kunnen dat het in de echte gevangenis beter is. Maar laat ze dan de mensen waarvan ze nog niet eens zeker zijn van het feit dat ze wat hebben gedaan dan een iets normalere cel geven want dit SLOEG ECHT HELEMAAL NERGENS OP!!
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_24776084
quote:
blijkt althans uit geen enkel onderzoek. Of wel?
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:55:15 #19
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_24776121
persoonlijk vindt ik het hele idee van gevangenissen mensonterend. nu vinden we de doodstraf niet meer van deze tijd, ik voorspel dat we dat over 100 jaar ook van gevangenisstraffen vinden.

het punt is, dat je mijns inziens niet op een legitieme wijze datgene van mensen af kunt nemen wat hun mens maakt: de vrijheid om je leven in te delen. het idee dat wij van overheidswege mensen in kooien oplsuiten vindt ik ronduit afschuwelijk. daarnaast denk ik dat het bijster weinig nut heeft. de gevangenis wordt niet voor niets spottend "crime university" genoemd. ik kan me niet voorstellen dat iemanddie wij zo ongeschikt achten om in onze maatschappij rond te lopen dat we hem opsluiten in een hok, na 10 jaar oplsuiting ineens WEL geschikt is om hier rond te wandelen.

de oplossing?.. verbanning! lpleur dat geteisem op een eiland. daar kunnen ze en menswaardig leven leiden, in relatieve vrijheid (zelf bepalen wat je doet, hoelaat je gaat eten, slapen en werken), en ondertussen ze de kans geven om daar een leven op te bouwen, tussen hun collegae. er wordt verder neits geregeld, laat iedereen het maar zelf opsoppen. het is toch ook een veel logischere straf? mensen die laten zien dat ze niet kunnen functioneren in onze maatschappijj zonder andere leed te berokkenen, worden uit die maatschappij verwijderd. zo ben je van het probleem van reintegratie verlost, en kunnen we tegelijk het vreselijke kooiconcept laten varen. natuurlijk zitten hier nogal wat haken en ogen aan, maar het idee an sich lijkt me wel wat.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_24776132
En dan lees je plannen over 6-persoons cellen . Dat kan toch niet goedkomen?
pi_24776189
Je hebt vast weleens een politiecel van binnen gezien (zo'n leeg vierkant hok waar je soms wordt ingepropt als je weer eens te dronken over straat loopt), zo zouden alle cellen moeten zijn. Het moet geen pretje zijn om in de cel te zitten. Tv's, playstations en eventuele muziekinstallaties moeten verboden worden, die gevangenen gaan maar boeken lezen als ze zich vervelen.

Een grote tv in bijvoorbeeld de hal zou wel een optie zijn.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:59:59 #22
54932 J.J.McKay
............................
pi_24776216
Gevangenis nu: Canal +, hoeren, drugs, mogelijkheid tot studie, sportzaal.

Gevangenis zoals t hoort: gezamelijke tv, GEEN Canal +, wekelijks een bezoekje (geen intiem bezoek), alleen tijdschriften en boeken en verplichte 'les'waarin uitgelegd wordt wat ze gedaan hebben en hoe hun slachtoffer, indien nog in leven, zich voelt...

en idd...de doodstraf is een goed idee...
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:00:16 #23
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_24776229
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:51 schreef Sjakie01 het volgende:
Wat nou te luxe? Gevangenis weet ik niet. Maar ik heb 2 nachten in voorarrest gezeten OM GVD IETS WAAR IK HELEMAAL NIET BIJ BETROKKEN WAS WAAR ZE NA 3 dagen en 2 nachten ook achter kwamen. Dat is echt een drama dat voorarrest ze houden je gewoon vast op verdenking. Ik had er dus niks mee te maken, maar zat wel 3 dagen in een hokje van 3 vierkante meter een beetje weekend's en story's lezen van 3 jaar geleden te lezen.(was toen nog minderjarig ook) Luxe? optyfen ik had daar helemaal niks, mocht 2 keer luchten 10 min. en 's ochtends word je gewekt om half 8 om vervolgens tot 12 uur wakker in je cel te zitten. In die cel van 3 vierkante meter zat GEEN raam, hing GEEN klok. Het enige wat erin zat was een betonnen tafel, een stuk beton met een matje erop(je bed) en een WC die 3 keer per dag op een bepaald tijd stip werd door getrokken. Zou best kunnen dat het in de echte gevangenis beter is. Maar laat ze dan de mensen waarvan ze nog niet eens zeker zijn van het feit dat ze wat hebben gedaan dan een iets normalere cel geven want dit SLOEG ECHT HELEMAAL NERGENS OP!!
Dat is voorarrest, en dan wordt je inderdaad in een cel gestopt met weinig middelen. Dat is Altijd zo. Als je voor langere tijd weg moet, dan kom je in een cel waar je alles erop en eraan hebt.
Het gevoel dat je kreeg bij je voorarrest moet ook komen bij de criminelen die voor een langere tijd bewaard worden.
Zou jij het erg vinden om nog 2 nachtjes in voorarrest te gaan zitten ?
zo goed..?
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:04:31 #24
7091 punchdrunk
pi_24776341
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:37 schreef Enyalius het volgende:
we hebben aziatische gevangenissen nodig. zodra je een zware overtreding begaat, zoals iemand van zijn leven beroven, dan moet die moordenaar alle rechten op humanitair niveau verliezen. als je iemand dood ben je een beest, geen mens. dus dan heb je geen mensen rechten nodig.

tegenwoordig heb ik de indruk dat de gevangenissen een 4 sterren hotel zijn waar je 5-6 jaar zit als je iemand dood. lekker 3 maaltijden per dag, tv, internet...
eeuwige oog om oog.. verhaal. iemand vermoord iemand anders, mogen wij hem dan ook doden?.. is dat dan eerlijk, of ben je dan zelf net zo slecht.?

en wat die aziatische gevangenissen betreft: je weet helemaal niet wat je zegt man. zou jij het nu werkelijk een goed idee vinden als we hier gezellige woonboulevaardjes hebben, met daarnaast grote betonblokken waar mensen naar willekeur gemarteld en vermoord worden, met zijn twintigen in een stinkende smerige schuur moeten slapen en creperen aan de meest vunzige ziektes?.. denk toch eens na!
pi_24776397
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:04 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

eeuwige oog om oog.. verhaal. iemand vermoord iemand anders, mogen wij hem dan ook doden?.. is dat dan eerlijk, of ben je dan zelf net zo slecht.?

en wat die aziatische gevangenissen betreft: je weet helemaal niet wat je zegt man. zou jij het nu werkelijk een goed idee vinden als we hier gezellige woonboulevaardjes hebben, met daarnaast grote betonblokken waar mensen naar willekeur gemarteld en vermoord worden, met zijn twintigen in een stinkende smerige schuur moeten slapen en creperen aan de meest vunzige ziektes?.. denk toch eens na!
Ik zou het een goed idee vinden ja. Voor zover ik weet heb jij geen last van dingen die binnen de gevangenis gebeuren.
pi_24776404
Ik vind dat ze lijfstraffen moeten geven.
Met de zweep en verkrachters castreren.
pi_24776422
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:37 schreef MDKme2 het volgende:
Op water en brood ermee. En zeer zeker geen luxe.
Anders kun je ze beter in een hotel stoppen.
En dit voor alle straf lengtes en klassen.

Misschien denk ik er te simpel over maar toch is en blijft dit mijn mening.
ik weet niet of het juist erger is dat je zelf ook al aangeeft dat je er te simpel overdenkt. Lees nou eens wat je typt man. Wil je er niet meer over nadenken of kan je dat niet? zo niet, hou dan je mond.

donderdag 27 januari 2005 @ 12:08:40 #28
54932 J.J.McKay
pi_24776439
weet iemand trouwens dat een gevangene gemiddeld 250 euro PER DAG kost om te huisvesten?!?!?!?!?! ONZE belastingcenten...en daar liggen hun van te naaien, sporten en zich af te rukken voor Canal +....

belachelijk...
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:13:40 #29
7091 punchdrunk
pi_24776541
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:07 schreef boyv het volgende:

[..]

Ik zou het een goed idee vinden ja. Voor zover ik weet heb jij geen last van dingen die binnen de gevangenis gebeuren.
ik heb er wel last van. dat heet geweten. ik wil niet dat mensen gemarteld worden in opdracht van mij.
pi_24776567
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:08 schreef J.J.McKay het volgende:
weet iemand trouwens dat een gevangene gemiddeld 250 euro PER DAG kost om te huisvesten?!?!?!?!?! ONZE belastingcenten...en daar liggen hun van te naaien, sporten en zich af te rukken voor Canal +....

belachelijk...
Donder op met je onzin, Het enige wat je krijgt is: per dag een flesje water, 3 keer per dag kun je thee of koffie krijgen. 's ochtends en 'smiddags krijg je 2 broodjes die over de datum zijn, en 's avonds krijg je een magnetron maaltijd van de aldi. en je zit in een hok van 3 vierkante meter voorarrest dan. Niks geen televisie. Dus nou mag jij mij die 250 euro verklaren. Ga niet over dingen lullen die je zelf niet eens begrijpt.
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:21:24 #31
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24776714
Heel simpel:

if you can't do the time, don't do the crime.

23 uur per dag opsluiten in een hok met een paar britsen met een man of 4.
1 uurtje luchten.
Een stuk goedkoper!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_24776776
Er zijn in principe 2 soorten crimenelen:
- mensen waarvan verwacht kan worden dat ze weer als volwaardig lid van de maatschappij mee kunnen draaien (na hun straf)
- mensen die geestelijk gestoord, ernstig crimineel of een dermate groot misdrijf hebben gepleegd dat terugkeer in de maatschappij ongewenst is

Bij de eerste groep moet de straf erop gericht zijn om terugkeer in de maatschappij te bevorderen.
De straf kan evenwel streng en rechtvaardig zijn. Luxe is uit den boze. Er zal ook gewerkt moeten worden, discipline moeten worden bijgebracht. Vooral voor jeugdige delinqenten zal de nadruk op heropvoeding moeten liggen.
Alles dient wel tegen minimale kosten te geschieden. Als model kunnen de Amerikaanse particuliere gevangenissen dienen, men slaapt daar bijv op slaapzalen of in tenten. Cellen zijn niet nodig omdat men overdag gewoon aan het werk is.

De 2e groep moet tegen minimale kosten opgesloten worden en indien mogelijk in een besloten omgeving tewerk gesteld worden. Behandelen is bij deze groep meestal zinloos.
Misschien dat de doodstraf voor deze groep humaner is.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:25:08 #33
54932 J.J.McKay
pi_24776809
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:14 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Donder op met je onzin, Het enige wat je krijgt is: per dag een flesje water, 3 keer per dag kun je thee of koffie krijgen. 's ochtends en 'smiddags krijg je 2 broodjes die over de datum zijn, en 's avonds krijg je een magnetron maaltijd van de aldi. en je zit in een hok van 3 vierkante meter voorarrest dan. Niks geen televisie. Dus nou mag jij mij die 250 euro verklaren. Ga niet over dingen lullen die je zelf niet eens begrijpt.
hahahhahaha, over onzin gesproken.

Een vriend van me heeft 18 mndn in Haarlem vastgezeten:

- per dag hadden ze voor t ontbijt, lunch en diner 3 keuzemaaltijden;
- eigen tv op hun cel;
- Canal +
- pc, spelcomputers;
- 1 x in de week de kans om een prostituee te ontvangen;
- betaald werk, zodat ze geld hadden als ze vrij kwamen;
- sportfaciliteiten zoals basketbal, voetbal en fitness
- en hij kon ook nog kiezen uit een drugsvrije of niet drugsvrije cel

Klinkt mij toch echt als een hotelletje...alleen kan je niet naar buiten...

Die 250 euro is ook opgebouwd uit: energiekosten ed. net als de huur van een appartement is opgebouwd...

Voorarrest is trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat anders dan een gevangenisstraf...

Wie lult er nou over dingen die hij niet begrijpt.
pi_24776876
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:25 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

- per dag hadden voor t ontbijt, lunch en diner 3 keuzemaltijden;
- eigen tv op hun cel;
- Canal +
- pc, spelcomputers;

Die 250 euro is ook opgebouwd uit: energiekosten ed. net als de huur van een appartement is opgebouwd...

Voorarrest is trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat anders dan een gevangenisstraf...

Heb toch zelf vast gezeten. Volgens mij heeft je vriend een baan als redacteur bij de fabeltjeskrant want wat je hier verteld gaat helemaal nergens over. F*cking
pi_24776920
quote:

[..]

Er is een TV
En ze krijgen altijd de duurste en de lekkerste broodjes omdat ze zeiden dat ze ander brood niet lusten.
Dat weet ik omdat de pliesie van Sittard inkopen komt doen voor gevangenen bij de winkel waar mijn stiefmoeder heeft gewerkt.
pi_24776976
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:25 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

- per dag hadden ze voor t ontbijt, lunch en diner 3 keuzemaaltijden;
- eigen tv op hun cel;
- Canal +
- pc, spelcomputers;

Wat een leven !
Ik wil daar ook natoe ! alleen dan wil ik wel een douche voor mezelf
pi_24776983
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:30 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Er is een TV
En ze krijgen altijd de duurste en de lekkerste broodjes omdat ze zeiden dat ze ander brood niet lusten.
Dat weet ik omdat de pliesie van Sittard inkopen komt doen voor gevangenen bij de winkel waar mijn stiefmoeder heeft gewerkt.
Ik heb het over voorarrest vriend. Voorarrest ja! dat is dat vast zitten zonder dat ze ook nog maar enig ding zeker weten. Dus met andere woorden lekker vast zitten op verdenking. Dus lekker vast zitten voor de kat zijn K*t
pi_24777024
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:28 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Heb toch zelf vast gezeten. Volgens mij heeft je vriend een baan als redacteur bij de fabeltjeskrant want wat je hier verteld gaat helemaal nergens over. F*cking
Een politiecel is niet te vergelijken met een echte gevangeniscel hoor
pi_24777087
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:33 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ik heb het over voorarrest vriend. Voorarrest ja! dat is dat vast zitten zonder dat ze ook nog maar enig ding zeker weten. Dus met andere woorden lekker vast zitten op verdenking. Dus lekker vast zitten voor de kat zijn K*t
ow
Bij het voorarrest is er geloof ik alleen maar een bedje.
pi_24777093
quote:

[..]

Hij had het dan ook over gevangenen in een gevangenis, niet een politiecel. Overigens wat denk jij dat die cel kost aan afschrijvingen, elektra, water, meneer de agent die je in de gaten moet houden en je broodjes komt brengen, etc etc etc.

Google eens voor 2 seconden en de nieuws berichten waaruit blijkt dat de overheid meer geld spendeert aan gevangenen dan aan oudjes in een verzorgingstehuis vliegen je om de oren!
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:37:46 #41
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_24777096
quote:

[..]

Er is een verschil tussen vastziiten en voorarrest....jij hebt dus niet vastgezeten...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:41:50 #42
113069 MADROX
pi_24777190
Mag ik de discussie even terugbrengen tot de oorspronkelijke stelling:
"Wat moet zwaarder wegen het hard straffen van de dader of de preventie?"
Oftewel: Waar ben jij voorstander van de absolute theorie (het strafrecht is er voor de vergelding) of de relatieve theorie (preventie is belangrijker)?
pi_24777211
Ik zeg zwaardere straffen en minder luxe
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:43:38 #44
113069 MADROX
pi_24777225
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:42 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik zeg zwaardere straffen en minder luxe
Ja dat is nu wel duidelijk. .
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:43:53 #45
54932 J.J.McKay
pi_24777236
quote:

[..]

Hahahahhaha, dan heb jij in de verkeerde (of juist de juiste??) gevangenis gezeten....en terecht want je zit er niet voor niets.
pi_24777392
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:26 schreef MADROX het volgende:
Steeds vaker lees je op fok! dat mensen zwaardere gevangenissen willen, met minder luxe (geen TV, internet, etc), maar willen wij dit wel echt?

WIllen wij wel dat mensen die jaren die zij in de gevangenissen doorbrengen (het gaat uiteraard vooral om de 'zwaar-overtreders' aangezien deze het langst in een gevangenis zitten) zonder bijvoorbeeld TV doorbrengen? Met alleen 'brood en water en vier kale muren'?
Maken wij op die manier niet zombies van deze mensen die na die jaren die zij in de gevangenis hebben doorgebracht als zij de gevagenis verlaten niets weten van wat er in de maatschappij speelt, niets weten van de (technische) onwikkeling die er plaats heeft gevonden, enzvoorts.

Ik pleit daarom ook voor een gevangenis met TV (en eventueel internet, dit dan wel onder zwaardere bewaking om misbruik te voorkomen) zodat de gevangen op de hoogte blijven van de actualiteit en een gevangenis met meer varierend eten dan 'water en brood' zodat zij gezond blijven en lichamelijke gezondheid gaat vaak gepaard met geestelijke gezondheid, en zodoende zal er ook minder geweld in de gevangenissen zijn (denk maar aan de experimenten met Vitamine C-pillen en de thee-experimenten in (Britse?) gevangenissen die zorgden voor meer rust en veel minder geweld onder de gevangen tussenling en tussen de bewakers en de gevangenen.

Is een gevangenis, behalve een strafplaats, niet ook een plaats waar criminelen kunnen nadenken over hun strafdaad en zodoende in te zien dat ze fout zaten en zo herhaling voorkomen? Is een TV dan echt zoveel luxe?

Is vrijheid niet een veel grotere luxe dan een TV-scherm?

Ik stel dan ook dat de gevangen al zwaar genoeg gestraft zijn om jaren zonder hun geliefde familie en vrienden te moeten leven, in een gevangenis vol andere criminelen, en dat wij er veel meer gebaat zijn als er gezonde, op-de-hoogte-zijnde mensen uit de gevangenissen komen, dan wanneer er wereldvreemde zombies de gevangenissen verlaten die ongetwijfeld meer moeite hebben om weer hun draai in de maatschappij te vinden en daardoor meer gevoelig zijn om in 'verval' te raken en opnieuw 'iets crimineels' gaan doen.
IUk ben het oneens met de marketingtechnieken die je nu lieert aan de uitspraken van Balkenende: Werkloos: tussen twee banen in
Veroordeeld: tussen twee periodes van vrijheid in

Gevangenisstraf moet een straf zijn een situatie waarin je op elk moment van de dag erop wordt gewezen dat je een grove fout hebt begaan.
Als mensen de actualiteiten bij willen houden kan dat door tijdens het luchten naar de omroeper te luisteren die het dagelijkse nieuws doorneemt.
Op dit moment is het zo dat de gevangenen in Nederland over betere faciliteiten beschikken dan de bewoners van het gemiddelde bejaardentehuis onder het kielzog: Bejaarden zitten daar om dood te gaan, als we gevangenen zo behandelen nemen ze wraak als ze in vrijheid gesteld worden.

Alleen al de gedachte dat bejaarden, (mensen die ons land zo welvarend gemaakt hebben als het nu is en op deze manier behandeld worden krijgen stank voor dank) een slechtere behandeling krijgen dan criminelen (die zich maatschappij aanvalleen met hun daden) is bespottelijk.

Dat jij dergelijke redeneringen vanuit een extreem linkse visie hier op Fok plant is ridicuul, ik heb met je te doen en al helemaal met je ondertitel over wijsheid.
Yeah baby Yeah!
pi_24777393
Ik zeg voordat je in hegtenis wordt gesteld moeten ze zeker weten dat je er wat mee temaken hebt. En niet dat ze zo maar klakkeloos mensen gaan oppakken terwijl ze helemaal niks zeker weten. Gevangenisstraffen mogen minder luxe. Laat ze dan dat extra geld wat ze gebruiken voor die luxe in het proces wat er voor af gaat stoppen.

Maar alle politie agenten werden vroeger onderdrukt door bepaalde personen, en nou willen ze zelf graag gezag uitstrallen. En 99% van de politie agentes zijn zware potten.(vrijetijdskleding: geblokte houthakkersblousjes, shag in het borstzakje, kort haar, kistjes aan en ze tieren naar urine.)
pi_24777470
Sjakie01 is een crimineel
pi_24777487
Nee, gevangenissen hebben zeker niet te veel luxe.

Internet zal er nooit komen, omdat daarover onvoldoende controle kan worden uitgeoefend.
Tuurlijk, er zou continu iemand bij kunnen gaan staan, maar ik denk niet dat dat in de praktijk een succes zou worden.
Daar is denk ik onvoldoende tijd/gelegenheid voor, dus zou je daarvoor al gauw een extra personeelslid nodig hebben.

De TV vind ik prima... het verblijf wordt er echt niet leuk op, en is in ieders belang.

Buiten dat gevangenissen kut zijn, is ook de persoonlijke zone van een gedetineerde groter dan van iemand die vrij is, wat bijdraagt aan agressief gedrag.

De TV is dan een middel dat de spanningen enigzins kan verminderen, waardoor ook de veiligheid beter kan worden gewaarborgt.

En dat een gedetineerde goed op de hoogte blijft van een en ander, is sowieso niet verkeerd.

Daarnaast wordt de TV ook gebruikt als extra strafmiddel.
Het is namelijk iets waar gedetineerden nogal waarde aan hechten, en vaak wordt bij een straf (geluidsoverlast snachts e.d), ook de TV tijdelijk ingenomen.

Sowieso weet ik niet waar mensen het vandaan halen dat gevangenissen 'hotels' zouden zijn, want dat zijn het zeker niet.
Niet voor niets is het erg moeilijk gemaakt om in een cel zelfmoord te plegen (wat in het verleden ook een aantal keer is voorgekomen)

Die mensen zou ik aanraden er eens een aantal maanden te gaan zitten, zonder te weten wanneer zij weg kunnen... eens kijken hoe snel men daar dan op terug komt
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:00:04 #50
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24777561
Een ding is alleen niet te rijmen TS.
Waarom heeft mijn oma in het bejaardenhuis, nog geen eens pleepapier.
Terwijl ik laatst tijdens een excursie in de gevangenis Krimpen aan de Ijssel , Laptops, Breedbeeld tv's
en playstations zag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')