Dat lijkt mij dan weer iets te veel luxe.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:39 schreef BrauN het volgende:
Ik vind dat een gevangenis in principe een SM-kelder uitstraling moet hebben.
Ok, als graftombe dan.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:40 schreef MADROX het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan weer iets te veel luxe..
Jij hebt wel een beetje te positieve kijk op criminelen hoor...quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:42 schreef Troeta het volgende:
Doodstraffen, levenslang, onmenselijke opsluitingen. Wat heb je er nou echt aan??
Behalve dat het veel geld kost om veel gevangenissen te hebben bestaat er ook nog famillie van gedetineerden, kinderen, vrouwen ouders enz.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de meeste gedetineerden hebben na de gevangenis een keurig leven, de kindertjes hebben hun pappa, pappa werkt dus het land krijgt ook weer geld.....dat is toch juist beter voor de maatschappij dan een opgesloten man?
Amerika kent dan ook nauwelijks criminaliteit...quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:32 schreef YottaBrain het volgende:
Als we de doodstraf zouden invoeren, dan hebben we minder criminelen. Logisch toch?
...en dit is over het algemeen het probleem hiet in Nederland. De meeste mensen denken dat een groot percentage van de criminelen mensen zijn die per ongeluk iets hebben gedaan. Dat een beetje opleiden ze weer op het rechte pad stuurt. Een beetje "foei. dit had je niet moeten doen" roepen het hun wel zal leren.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:37 schreef Troeta het volgende:
Ik ben het met je eens! Ik zou nu al nooooooiit opgesloten willen zitten daar, ook al is er tv..
Je hebt zelfs "gevangenissen" waar de deuren open zijn, je kinderen tot 4 bij je mag houden, een gezellige huiskamer heb enz. maar zelfs daar is het ellende, ant je zit daar verplicht en je bent niet in staat om gewoon even de deur uit te lopen. Je kan nooit naar de bioscoop, even naar je moeder.
Dat gedeelte is opmartelingen na wel de ergste straf die je kan hebben toch?
Verder vind ik opleiden heel belangrijk. Ze zijn gevangenen omdat ze iets fout hebben gedaan, om te zorgen dat ze die fout niet meer kunnen maken moeten ze werk hebben, leuk werk wat hun intereseert en waarmee ze zichzelf wat belangrijker gaan vinden.
Niet mee eens. Doodstraf schrikt niet af, en zal alleen maar het aantal zware misdaden verhogen ("als ik voor een misdaad de doodstraf kan krijgen maak ik iedereen kapot die me in de weg staat - ze kunnen me toch maar één keer doodmaken"). In Canada is in de jaren '70 de doodstraf afgeschaft, en binnen twee jaar zag je de hoeveelheid misdaad kelderen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:32 schreef YottaBrain het volgende:
Niet mee eens.. Je gewenste gevangenissen zouden de daders niet afschrikken.
Als we de doodstraf zouden invoeren, dan hebben we minder criminelen. Logisch toch?
quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:32 schreef YottaBrain het volgende:
Niet mee eens.. Je gewenste gevangenissen zouden de daders niet afschrikken.
Dat is voorarrest, en dan wordt je inderdaad in een cel gestopt met weinig middelen. Dat is Altijd zo. Als je voor langere tijd weg moet, dan kom je in een cel waar je alles erop en eraan hebt.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:51 schreef Sjakie01 het volgende:
Wat nou te luxe? Gevangenis weet ik niet. Maar ik heb 2 nachten in voorarrest gezeten OM GVD IETS WAAR IK HELEMAAL NIET BIJ BETROKKEN WAS WAAR ZE NA 3 dagen en 2 nachten ook achter kwamen. Dat is echt een drama dat voorarrest ze houden je gewoon vast op verdenking. Ik had er dus niks mee te maken, maar zat wel 3 dagen in een hokje van 3 vierkante meter een beetje weekend's en story's lezen van 3 jaar geleden te lezen.(was toen nog minderjarig ook) Luxe? optyfen ik had daar helemaal niks, mocht 2 keer luchten 10 min. en 's ochtends word je gewekt om half 8 om vervolgens tot 12 uur wakker in je cel te zitten. In die cel van 3 vierkante meter zat GEEN raam, hing GEEN klok. Het enige wat erin zat was een betonnen tafel, een stuk beton met een matje erop(je bed) en een WC die 3 keer per dag op een bepaald tijd stip werd door getrokken. Zou best kunnen dat het in de echte gevangenis beter is. Maar laat ze dan de mensen waarvan ze nog niet eens zeker zijn van het feit dat ze wat hebben gedaan dan een iets normalere cel geven want dit SLOEG ECHT HELEMAAL NERGENS OP!!
eeuwige oog om oog.. verhaal. iemand vermoord iemand anders, mogen wij hem dan ook doden?.. is dat dan eerlijk, of ben je dan zelf net zo slecht.?quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:37 schreef Enyalius het volgende:
we hebben aziatische gevangenissen nodig. zodra je een zware overtreding begaat, zoals iemand van zijn leven beroven, dan moet die moordenaar alle rechten op humanitair niveau verliezen. als je iemand dood ben je een beest, geen mens. dus dan heb je geen mensen rechten nodig.
tegenwoordig heb ik de indruk dat de gevangenissen een 4 sterren hotel zijn waar je 5-6 jaar zit als je iemand dood. lekker 3 maaltijden per dag, tv, internet...
Ik zou het een goed idee vinden ja. Voor zover ik weet heb jij geen last van dingen die binnen de gevangenis gebeuren.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:04 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
eeuwige oog om oog.. verhaal. iemand vermoord iemand anders, mogen wij hem dan ook doden?.. is dat dan eerlijk, of ben je dan zelf net zo slecht.?
en wat die aziatische gevangenissen betreft: je weet helemaal niet wat je zegt man. zou jij het nu werkelijk een goed idee vinden als we hier gezellige woonboulevaardjes hebben, met daarnaast grote betonblokken waar mensen naar willekeur gemarteld en vermoord worden, met zijn twintigen in een stinkende smerige schuur moeten slapen en creperen aan de meest vunzige ziektes?.. denk toch eens na!
ik weet niet of het juist erger is dat je zelf ook al aangeeft dat je er te simpel overdenkt. Lees nou eens wat je typt man. Wil je er niet meer over nadenken of kan je dat niet? zo niet, hou dan je mond.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:37 schreef MDKme2 het volgende:
Op water en brood ermee. En zeer zeker geen luxe.
Anders kun je ze beter in een hotel stoppen.
En dit voor alle straf lengtes en klassen.
Misschien denk ik er te simpel over maar toch is en blijft dit mijn mening.
ik heb er wel last van. dat heet geweten. ik wil niet dat mensen gemarteld worden in opdracht van mij.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:07 schreef boyv het volgende:
[..]
Ik zou het een goed idee vinden ja. Voor zover ik weet heb jij geen last van dingen die binnen de gevangenis gebeuren.
Donder op met je onzin, Het enige wat je krijgt is: per dag een flesje water, 3 keer per dag kun je thee of koffie krijgen. 's ochtends en 'smiddags krijg je 2 broodjes die over de datum zijn, en 's avonds krijg je een magnetron maaltijd van de aldi. en je zit in een hok van 3 vierkante meter voorarrest dan. Niks geen televisie. Dus nou mag jij mij die 250 euro verklaren. Ga niet over dingen lullen die je zelf niet eens begrijpt.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:08 schreef J.J.McKay het volgende:
weet iemand trouwens dat een gevangene gemiddeld 250 euro PER DAG kost om te huisvesten?!?!?!?!?! ONZE belastingcenten...en daar liggen hun van te naaien, sporten en zich af te rukken voor Canal +....
belachelijk...
hahahhahaha, over onzin gesproken.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:14 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Donder op met je onzin, Het enige wat je krijgt is: per dag een flesje water, 3 keer per dag kun je thee of koffie krijgen. 's ochtends en 'smiddags krijg je 2 broodjes die over de datum zijn, en 's avonds krijg je een magnetron maaltijd van de aldi. en je zit in een hok van 3 vierkante meter voorarrest dan. Niks geen televisie. Dus nou mag jij mij die 250 euro verklaren. Ga niet over dingen lullen die je zelf niet eens begrijpt.
Heb toch zelf vast gezeten. Volgens mij heeft je vriend een baan als redacteur bij de fabeltjeskrant want wat je hier verteld gaat helemaal nergens over. F*ckingquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:25 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
hahahhahaha, over onzin gesproken.
Een vriend van me heeft 18 mndn in Haarlem vastgezeten:
- per dag hadden voor t ontbijt, lunch en diner 3 keuzemaltijden;
- eigen tv op hun cel;
- Canal +
- pc, spelcomputers;
- 1 x in de week de kans om een prostituee te ontvangen;
- betaald werk, zodat ze geld hadden als ze vrij kwamen;
- sportfaciliteiten zoals basketbal, voetbal en fitness
- en hij kon ook nog kiezen uit een drugsvrije of niet drugsvrije cel
Klinkt mij toch echt als een hotelletje...alleen kan je niet naar buiten...
Die 250 euro is ook opgebouwd uit: energiekosten ed. net als de huur van een appartement is opgebouwd...
Voorarrest is trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat anders dan een gevangenisstraf...
Wie lult er nou over dingen die hij niet begrijpt.
Er is een TVquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:14 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Donder op met je onzin, Het enige wat je krijgt is: per dag een flesje water, 3 keer per dag kun je thee of koffie krijgen. 's ochtends en 'smiddags krijg je 2 broodjes die over de datum zijn, en 's avonds krijg je een magnetron maaltijd van de aldi. en je zit in een hok van 3 vierkante meter voorarrest dan. Niks geen televisie. Dus nou mag jij mij die 250 euro verklaren. Ga niet over dingen lullen die je zelf niet eens begrijpt.
Wat een levenquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:25 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
hahahhahaha, over onzin gesproken.
Een vriend van me heeft 18 mndn in Haarlem vastgezeten:
- per dag hadden ze voor t ontbijt, lunch en diner 3 keuzemaaltijden;
- eigen tv op hun cel;
- Canal +
- pc, spelcomputers;
- 1 x in de week de kans om een prostituee te ontvangen;
- betaald werk, zodat ze geld hadden als ze vrij kwamen;
- sportfaciliteiten zoals basketbal, voetbal en fitness
- en hij kon ook nog kiezen uit een drugsvrije of niet drugsvrije cel
Klinkt mij toch echt als een hotelletje...alleen kan je niet naar buiten...
Die 250 euro is ook opgebouwd uit: energiekosten ed. net als de huur van een appartement is opgebouwd...
Voorarrest is trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat anders dan een gevangenisstraf...
Wie lult er nou over dingen die hij niet begrijpt.
Ik heb het over voorarrest vriend. Voorarrest ja! dat is dat vast zitten zonder dat ze ook nog maar enig ding zeker weten. Dus met andere woorden lekker vast zitten op verdenking. Dus lekker vast zitten voor de kat zijn K*tquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:30 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Er is een TV![]()
En ze krijgen altijd de duurste en de lekkerste broodjes omdat ze zeiden dat ze ander brood niet lusten.
Dat weet ik omdat de pliesie van Sittard inkopen komt doen voor gevangenen bij de winkel waar mijn stiefmoeder heeft gewerkt.
Een politiecel is niet te vergelijken met een echte gevangeniscel hoorquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:28 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Heb toch zelf vast gezeten. Volgens mij heeft je vriend een baan als redacteur bij de fabeltjeskrant want wat je hier verteld gaat helemaal nergens over. F*cking![]()
owquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:33 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Ik heb het over voorarrest vriend. Voorarrest ja! dat is dat vast zitten zonder dat ze ook nog maar enig ding zeker weten. Dus met andere woorden lekker vast zitten op verdenking. Dus lekker vast zitten voor de kat zijn K*t
Hij had het dan ook over gevangenen in een gevangenis, niet een politiecel. Overigens wat denk jij dat die cel kost aan afschrijvingen, elektra, water, meneer de agent die je in de gaten moet houden en je broodjes komt brengen, etc etc etc.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:14 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen vastziiten en voorarrest....jij hebt dus niet vastgezeten...quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:28 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Heb toch zelf vast gezeten. Volgens mij heeft je vriend een baan als redacteur bij de fabeltjeskrant want wat je hier verteld gaat helemaal nergens over. F*cking![]()
Ja dat is nu wel duidelijk.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:42 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik zeg zwaardere straffen en minder luxe
Hahahahhaha, dan heb jij in de verkeerde (of juist de juiste??) gevangenis gezeten....en terecht want je zit er niet voor niets.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:28 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
IUk ben het oneens met de marketingtechnieken die je nu lieert aan de uitspraken van Balkenende: Werkloos: tussen twee banen inquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:26 schreef MADROX het volgende:
Steeds vaker lees je op fok! dat mensen zwaardere gevangenissen willen, met minder luxe (geen TV, internet, etc), maar willen wij dit wel echt?
WIllen wij wel dat mensen die jaren die zij in de gevangenissen doorbrengen (het gaat uiteraard vooral om de 'zwaar-overtreders' aangezien deze het langst in een gevangenis zitten) zonder bijvoorbeeld TV doorbrengen? Met alleen 'brood en water en vier kale muren'?
Maken wij op die manier niet zombies van deze mensen die na die jaren die zij in de gevangenis hebben doorgebracht als zij de gevagenis verlaten niets weten van wat er in de maatschappij speelt, niets weten van de (technische) onwikkeling die er plaats heeft gevonden, enzvoorts.
Ik pleit daarom ook voor een gevangenis met TV (en eventueel internet, dit dan wel onder zwaardere bewaking om misbruik te voorkomen) zodat de gevangen op de hoogte blijven van de actualiteit en een gevangenis met meer varierend eten dan 'water en brood' zodat zij gezond blijven en lichamelijke gezondheid gaat vaak gepaard met geestelijke gezondheid, en zodoende zal er ook minder geweld in de gevangenissen zijn (denk maar aan de experimenten met Vitamine C-pillen en de thee-experimenten in (Britse?) gevangenissen die zorgden voor meer rust en veel minder geweld onder de gevangen tussenling en tussen de bewakers en de gevangenen.
Is een gevangenis, behalve een strafplaats, niet ook een plaats waar criminelen kunnen nadenken over hun strafdaad en zodoende in te zien dat ze fout zaten en zo herhaling voorkomen? Is een TV dan echt zoveel luxe?
Is vrijheid niet een veel grotere luxe dan een TV-scherm?
Ik stel dan ook dat de gevangen al zwaar genoeg gestraft zijn om jaren zonder hun geliefde familie en vrienden te moeten leven, in een gevangenis vol andere criminelen, en dat wij er veel meer gebaat zijn als er gezonde, op-de-hoogte-zijnde mensen uit de gevangenissen komen, dan wanneer er wereldvreemde zombies de gevangenissen verlaten die ongetwijfeld meer moeite hebben om weer hun draai in de maatschappij te vinden en daardoor meer gevoelig zijn om in 'verval' te raken en opnieuw 'iets crimineels' gaan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |