abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24772607
Tjah daar zit je dan als Nederlander in Nederland. Het land van opgedrongen tollerantie en een minderwaardigheids complex. Hoezo een minderwaardigheids complex zul je je nu afvragen.... geef me een paar minuutjes om het uit te leggen.

Nederlanders zijn van nature een kudde volk, het best te vergelijken met domme schapen. In geen enkel land in de wereld loopt men zo achter elkaar aan als in Nederland.

Een politicus wordt omgezeepgeholpen door een bomen hugger en de Nederlanders deden niets.

Een vette columnist wordt omzeep geholpen en de Nederlanders doen niets.

Supermarkten dreven de prijzen omhoog, en de Nederlanders deden niet.

Flitspalen schieten als paddestoelen uit de grond en de Nederlander zit liever op zijn dikke reet voor de TV naar een 3de rangs soap serie te kijken.

En ze doen nog steeds niets, ze blijven maar niets doen.

Nederlanders kunnen het beste vergeleken worden met het meest gepeste jongetje uit de klas. Bibberend en vermagerd door de pesterijen, maar hij doet niets. Hij vindt het heel normaal om gepest te worden. Hij vindt het heel normaal om in een hoek gedrukt te worden waar hij niet uit kan komen. Het BOEIT hem ook totaal niet. Hij durft niet voor zichzelf en zijn rechten op te komen en laat over zich heen lopen.

De nederlander krijgt simpelweg niet de kans zich te ontplooien in het gevang van het sociaal liberaisme. Zijn denken wordt beperkt en laat alles geduldig over zich heenkomen.

Nederlanders zijn goed in klagen en de schuld bij een ander te leggen.

Gelukkig hebben de Marokkanen in Nederland beter door hoe je moet leven en niet geleefd wordt als een saai stuk vod wat aan het veraardappellen is in de natte kleigrond waar zijn voorvaderen het in hun achterlijke kop gehaald hebben om hun eerste varkens mesthoop te deponeren.

- en !!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Vampier op 27-01-2005 06:24:28 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_24772613
Met verkeerde been uit bed gestapt .
quote:
Supermarkten dreven de prijzen omhoog, en de Nederlanders deden niet.
In welk tijdperk leef jij?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 27 januari 2005 @ 06:07:16 #3
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24772618
Slecht wijnjaar afgelopen jaar in Californie ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24772619
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:05 schreef teknomist het volgende:
Met verkeerde been uit bed gestapt .
[..]

In welk tijdperk leef jij?
Nog zo'n voorbeeld van het minderwaardigheidscomplex! Bagatelliseren door middel van niet relevante informatie op de voorgrond te drukken en het echte punt niet onder ogen te durven zien.
quote:
Slecht wijnjaar afgelopen jaar in Californie ?
Of je veranderd inderdaade van onderwerp.

Hoe noemen ze dat in Nederland... struisvogeltje spelen (een uitlvoeiing daarvan is struisvogel politiek)
pi_24772620
Domme generalisaties, je lijkt Bush wel.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_24772621
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:09 schreef MaartenGrendel het volgende:
Domme generalisaties, je lijkt Bush wel.
Of inderdaad wederom een goed voorbeeld. Ontkennen door middel van een hokjes argument en de wijzende vinger naar een ander te steken. Goed bezig Nederlanders! Jullie voorvaderen zullen trots op jullie geweest zijn.... lekker tussen de varkens in de stront
pi_24772622
Jij woont in de VS? Waar bemoei je dan mee, allochtoon? .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 27 januari 2005 @ 06:11:43 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24772624

Heil America

pi_24772627
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:10 schreef teknomist het volgende:
Jij woont in de VS? Waar bemoei je dan mee, allochtoon? .
ik heb een Nederlands paspoort....

Jongens kom eens met tegenargumenten in plaats met semi grappig bedoelde opmerkingen. Ik ben benieuwd.
pi_24772628
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:10 schreef Vampier het volgende:

[..]

Of inderdaad wederom een goed voorbeeld. Ontkennen door middel van een hokjes argument en de wijzende vinger naar een ander te steken. Goed bezig Nederlanders! Jullie voorvaderen zullen trots op jullie geweest zijn.... lekker tussen de varkens in de stront
Juist. Als ik zeg dat ik me totaal niet herken in het beeld dat jij schetst kom je zeker met nog meer niet-onderbouwde argumenten waarom het Nederlandse volk(?) zo dom zou zijn?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_24772630
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:12 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Juist. Als ik zeg dat ik me totaal niet herken in het beeld dat jij schetst kom je zeker met nog meer niet-onderbouwde argumenten waarom het Nederlandse volk(?) zo dom zou zijn?
Interesante conclusie... kan direct gezien worden als minderwaardigheidscomplex syndroom. Ik heb nergens het woord dom gebruikt.
pi_24772633
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:11 schreef Libris het volgende:

Heil America

Ja haal de 2de wereld oorlog er maar weer bij en de nazi's.... DIE IS TE OUD OM OP TE REAGEREN!!
pi_24772637
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:13 schreef Vampier het volgende:

[..]

Interesante conclusie... kan direct gezien worden als minderwaardigheidscomplex syndroom. Ik heb nergens het woord dom gebruikt.
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:03 schreef Vampier het volgende:
...het best te vergelijken met domme schapen...

...Zijn denken wordt beperkt...

,,,het in hun achterlijke kop gehaald hebben,,,

- en !!!
Je spreekt jezelf tegen.
pi_24772638
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:12 schreef Vampier het volgende:
Jongens kom eens met tegenargumenten in plaats met semi grappig bedoelde opmerkingen. Ik ben benieuwd.
Als jij met een substantieel stuk komt in plaats met wat zelfverzonnen psychologie...
  donderdag 27 januari 2005 @ 06:17:40 #15
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24772644
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:16 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als jij met een substantieel stuk komt in plaats met wat zelfverzonnen psychologie...
je hebt de oplossing op je control panel
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24772645
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:17 schreef buzzer het volgende:

[..]

Ik ben geen GC-mod .
pi_24772646
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:16 schreef teknomist het volgende:

[..]

Er is tot nu toe geen substantieel tegenargument gekomen...... en waneer filosofie psychelogie wordt dan is de realiteit een illusie en de illusie kan geen werkelijkheid meer worden door een gelimiteerde gedachtengang. Dit kan lijden tot dwangmatig denken!

Teknomist gezien je onderschrift zit ik aardig in de buurt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vampier op 27-01-2005 06:25:31 ]
pi_24772650
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:17 schreef buzzer het volgende:

[..]

nog zo'n voorbeeld, iemand de mond snoeren als je je niet kunt vinden in zijn mening! En dat zonder harde tegen argumenten. Kom op jongens, zijn jullie nu slimme en nuchtere nederlanders?
pi_24772657
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:19 schreef Vampier het volgende:

[..]

Er is tot nu toe geen substantieel tegenargument gekomen......
Dat zeg ik . Zonder een goed bediscussieerbare stelling .
pi_24772660
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:25 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat zeg ik . Zonder een goed bediscussieerbare stelling .
Als je het niet wilt zien dan is dat heus niet mijn probleem, jouw bellemering hoeft niet mijn bellemering te zijn. Dat snap je hopelijk toch wel? Als ik geld kan verdienen met iets immoreels dan doe ik dat, maar in Nederland is het not done.

Dat is ongeveerd hetzelfde als een vloeklijn opzetten voor terminale kankerpatienten, en die vervolgens elkaar de huid te laten volschelden. Gegarandeerd plezier op en top?
pi_24772664
Alle volkeren zijn goed in klagen en de schuld bij een ander leggen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24772665
Ok, aangezien ik toch niks beters te doen heb.

-de dader van de moord op Pim Fortuyn is veroordeeld.
-de waarschijnlijke dader van de moord op Theo van Gogh zit momenteel in bewaring en het justitiële apparaat is draaidende.

Als gevolg van deze twee moorden worden bedreigde publieke figuren beveiligd, wat vóór de moord op Fortuyn niet tot nauwelijks gebeurde.
Beide moorden hebben een omslag teweeggebracht in het algehele denkbeeld omtrent tolerantie en de discussie over de multiculturele samenleving is momenteel heviger dan ooit.

De prijzenoorlog drijft de prijzen al tijden naar beneden, zij het ten koste van de kleine supermarkt en het assortiment van de grotere ketens.
Maar dit is eigenlijk helemaal niet relevant, want als ik de gemiddelde Amerikaan moet geloven shoppen we hier over een paar jaar ook massaal bij Walmart.

Het verband tussen snelheidscontroles en soapseries is me niet helemaal duidelijk, en de diversiteit aan leefstijlen van individuele Marokkanen belet mij ervan een eenduidige reactie op je laatste stelling te geven.
pi_24772666
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Alle volkeren zijn goed in klagen en de schuld bij een ander leggen...
Schaakmat Meteen het goede argument... hulde mijn beste! Jij durft te denken als een entiteit, een eenling en een loner.
pi_24772671
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:30 schreef MaartenGrendel het volgende:
Een heel verhaal
gutte gutte gut... heb je dat helemaal zelf geschreven... goedzo!!! Erg goed gedaan... zat het hoog?

Een klein puntje : prijzenoorlog ... waar zeg ik dat? Ik had het over de invoer van de euro....
pi_24772680
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:34 schreef Vampier het volgende:

[..]

gutte gutte gut... heb je dat helemaal zelf geschreven... goedzo!!! Erg goed gedaan... zat het hoog?

Een klein puntje : prijzenoorlog ... waar zeg ik dat? Ik had het over de invoer van de euro....
De gemiddelde koopkracht is er de afgelopen jaren vooral op achteruit gegaan dankzij de stijgende olieprijs en niet zozeer vanwege de invoer van de euro.
pi_24772695
quote:
Nederlanders zijn goed in klagen en de schuld bij een ander te leggen.
Ik zou het bijna met je eens gaan worden. Over bovenstaande stelling zeker. Nederland is een zeikland..
For great justice!
pi_24772700
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:51 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik zou het bijna met je eens gaan worden. Over bovenstaande stelling zeker. Nederland is een zeikland..
Goeiemorgen Q.
pi_24772701
Gezellig hier. .
For great justice!
pi_24772717
Vampier je begint, zoals iedereen al weet, vermoeiend te worden...
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 07:15:19 #30
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24772736
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:03 schreef Vampier het volgende:

[...]
Even kijken hoor..

Stelling is: De Nederlanders hebben een minderwaardigheidscomplex

Dat kun je afleiden uit hun gedrag: "ze doen niets, ze blijven maar niets doen."

Vanwege deze passiviteit laat de Nederlander over zich heen lopen, maar ook dat kan de Nederlander niet bewegen om in actie te komen: "Het BOEIT hem ook totaal niet."

Vervolgens suggereer je dat de Nederlander de schuld voor zijn situatie bij een ander neerlegt in plaats van naar het eigen passieve gedrag te kijken.

Vat ik het zo goed samen?

-----------------------------

Allereerst de opmerking "het boeit hem ook totaal niet" is strijdig met het verwijt dat de Nederlander de schuld bij iemand anders neerlegt.

Als het 'de Nederlander' niets zou kunnen schelen zou er namelijk geen behoefte zijn om een schuldige aan te wijzen. Het een sluit het andere uit.

Verder zie ik nergens argumenten voor 'een minderwaardigheidscomplex'. Je verwijt de Nederlanders vooral passief gedrag (wat dan een uitvloeisel van een gevoel van minderwaardigheid zou moeten zijn?) Ik zou graag willen weten hoe je die twee aan elkaar koppelt.

Vervolgens zeg je dat het 'de Nederlander' niets kan schelen dat het slachtoffer van zijn eigen passiviteit wordt. Met andere woorden, de Nederlander is onverschillig ten opzichte van zijn eigen situatie. Hoe kan dit vervolgens dan een bron voor onvrede worden waarvoor iemand schuld zou moeten dragen?

Ten slotte. Je schetst het beeld van 'de Nederlander' als een passieve masochist die alles maar over zich heen laat komen. Is dit beeld juist of kan het ook zo zijn dat 'de Nederlander' in werkelijkheid helemaal niet zoveel last heeft van wat er om hem heen gebeurd en dat er dus simpelweg weinig is om tegen in actie te komen?

Volgens een theorie komen mensen alleen in actie als de situatie hen daartoe noodzaakt. De 'leidensdruck' moet eerst een bepaalde hoogte bereiken om ervoor te zorgen dat ze uit hun gewoonte stappen. Vind je objectief bekeken 'het lijden' van de Nederlander erg groot?
pi_24772748
Op zich al mooi dat jij vanuit de door jou heilig verklaarde Verenigde Staten een ander volk voor schapen uitmaakt. Tot op zekere hoogte is elk volk dat, ook hier in Nederland wordt het steeds erger, maar nergens is het zo erg als in dat tyfusland van jou.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 27 januari 2005 @ 07:25:02 #32
93483 The_Agency
For King & Country
pi_24772760
Makkelijk, erg makkelijk, schoppen vanuit California.
Wat heb jij gedaan om de passiviteit van den Nederlander te doorbreken? Emigreren...wauw.
Je zou bijna zeggen dat dat nou een typische Nederlandse karaktertrek is heh, volgens jouw redenering, om weg te lopen van de problemen en vanuit het buitenland je gal te spuwen, het 'klagen' en 'de ander de schuld geven' zoals je zelf al aangaf.

Maar ik zie het ook positief, je bent inderdaad nog wel een echte Nederlander; geen enkele andere nationaliteit haalt het in z'n hoofd om van internet een virtuele klaagmuur over een land te maken, terwijl men er zelf niet woont.
Chapeau kerel.
  donderdag 27 januari 2005 @ 07:32:42 #33
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24772773
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:13 schreef Vampier het volgende:

[..]

Jij vindt in alles wel een voorbeeld van het minderwaardigheidscomplex lijkt het.
Dat mag je helemaal zelf weten natuurlijk maar buiten het feit dat ik me in lang niet al je stellingen kan vinden vind ik het ook nog eens echt nergens op slaan.

En nee daar geef ik verder geen argumenten voor, kom eerst zelf maar eens met een goed verhaal.
[KNE]-Mod
pi_24772779
Joh, verscheur lekker je nederlandse paspoort en word amerikaan als je je in het armste westerse land ter wereld zo lekker thuisvoelt
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 27 januari 2005 @ 07:35:56 #35
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24772786
Vampier gaat het goed met je? Je opent van die merkwaardige topics de laatste tijd?
Alles goed met je vrouw?

Schopje R&P?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 07:37:21 #36
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24772791
Misschien is het de tevredenheid van de Nederlanders wat Vampier steekt. Zou hij ze liever wat ontevredener willen zien (omdat hij dat misschien zelf is).

Het gebrek aan uitingen van ontevredenheid, omdat er immers te weinig reden voor is, wordt dan vertaald als passiviteit. Dat laatste zou weer een projectie kunnen zijn dat hij zichzelf te passief vind of zelf de neiging heeft problemen uit de weg te gaan. Het verwijt dat de Nederlander de schuld bij een ander neerlegt in plaats van bij hemzelf is dan een freudiaanse uiting van zijn eigen projectie.
pi_24772814
Vampier heeft gewoon heimwee... Dat, of hij snuift lijm.
pi_24772825
Of hij heeft te lang (in het preutse america) niet geneukt.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 27 januari 2005 @ 07:46:36 #39
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_24772833
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 07:41 schreef Xebrozius het volgende:
of hij snuift lijm.
Dat lijkt me wel het minste.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 07:47:56 #40
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24772836
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 07:41 schreef Xebrozius het volgende:
Vampier heeft gewoon heimwee... Dat, of hij snuift lijm.
Vampaint sniffer whehehe

Maar goed, hij heeft wel een punt. De Nederlanders zijn ook passief. Ze zijn immers allang blij dat ze niet in de States wonen.

Count your blessings
  donderdag 27 januari 2005 @ 07:48:26 #41
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_24772837
Topic half door gelezen en tot de conclusie gekomen dat Vampier eens een opfris-cursusje nederlands nodig heeft
pi_24772841
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 07:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Vampaint sniffer whehehe
Mijn koffie bijna over het toetsenbord.
  Admin donderdag 27 januari 2005 @ 07:54:57 #43
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24772860
*Stampvoet*
Ik heb het hier wel goed, ik heb het hier wel naar m'n zin horen jullie me, het is hier leuk, het is hier leuk, ik heb geen spijt als haren op m'n hoofd dat ik hier woon..
*stampvoet*
Ga nou maar je koffers pakken en ga terug naar Nederland,
want uit ieder topic dat je opent klinkt de spijt en de heimwee erger en erger door.
Hoe hard je ook gilt en stampvoet...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_24772870
Ik denk dat Vampier zich als een schuimbekkende josti gedraagt vanwege het feit dat we niet massaal als Nederlanders door de knieën gingen toen hij een 'pedofiel' te pakken had.
Vampier had gehoopt op aandacht, eerbetoon, respect en vooral... acceptatie. Maar het verhaal rammelde aan alle kanten en Vampier demonstreerde een echte redneck te zijn.
Toen werden wij, de kritische Europeaan, de zondebok van Vampiers gedachtegoed. Zijn idealistische gang van zaken werd bruut neer geschopt zoals een football speler iemand met botbroosheid genadeloos tackelt.
En in plaats van te vluchten naar Amerikaanse fora waar alleen maar ja-knikkers zitten besloot de machtige Vampier ( ) het tij te keren door de Nederlander op zijn gruwelijke laksheid te wijzen.

En zo hoort het!
2500 Kilometer verderop schreeuwen dat een volk aan de andere kant van de wereld niet goed bezig is.
Vampier, mocht je ooit weer naar Nederland komen dan hoop ik dat je halverwege het vliegtuig uitgetrapt wordt omdat je te weinig airmiles gespaard hebt...
pi_24772920
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 07:25 schreef The_Agency het volgende:
Makkelijk, erg makkelijk, schoppen vanuit California.
Wat heb jij gedaan om de passiviteit van den Nederlander te doorbreken? Emigreren...wauw.
Ik denk niet dat het er echt veel slechter op is geworden.
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:17:27 #46
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_24772949
Je hebt gelijk. Het wordt tijd dat men wapens gaat verkopen in de supermarkt. Dan kunnen we gelijk de lokale vakkenvuller die de prijzen aanpast overhoop schieten.
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:29:26 #47
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_24773023
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:10 schreef Vampier het volgende:

[..]

Sterke argumentatie: Zeggen dat iedereen gek is en als iemand zegt dat het niet zo is, zeggen dat diegene gek is en bewijst dat je gelijk hebt.
pi_24774051
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 07:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Even kijken hoor..

Stelling is: De Nederlanders hebben een minderwaardigheidscomplex

Dat kun je afleiden uit hun gedrag: "ze doen niets, ze blijven maar niets doen."

Vanwege deze passiviteit laat de Nederlander over zich heen lopen, maar ook dat kan de Nederlander niet bewegen om in actie te komen: "Het BOEIT hem ook totaal niet."

Vervolgens suggereer je dat de Nederlander de schuld voor zijn situatie bij een ander neerlegt in plaats van naar het eigen passieve gedrag te kijken.

Vat ik het zo goed samen?

-----------------------------

Allereerst de opmerking "het boeit hem ook totaal niet" is strijdig met het verwijt dat de Nederlander de schuld bij iemand anders neerlegt.

Als het 'de Nederlander' niets zou kunnen schelen zou er namelijk geen behoefte zijn om een schuldige aan te wijzen. Het een sluit het andere uit.

Verder zie ik nergens argumenten voor 'een minderwaardigheidscomplex'. Je verwijt de Nederlanders vooral passief gedrag (wat dan een uitvloeisel van een gevoel van minderwaardigheid zou moeten zijn?) Ik zou graag willen weten hoe je die twee aan elkaar koppelt.

Vervolgens zeg je dat het 'de Nederlander' niets kan schelen dat het slachtoffer van zijn eigen passiviteit wordt. Met andere woorden, de Nederlander is onverschillig ten opzichte van zijn eigen situatie. Hoe kan dit vervolgens dan een bron voor onvrede worden waarvoor iemand schuld zou moeten dragen?

Ten slotte. Je schetst het beeld van 'de Nederlander' als een passieve masochist die alles maar over zich heen laat komen. Is dit beeld juist of kan het ook zo zijn dat 'de Nederlander' in werkelijkheid helemaal niet zoveel last heeft van wat er om hem heen gebeurd en dat er dus simpelweg weinig is om tegen in actie te komen?

Volgens een theorie komen mensen alleen in actie als de situatie hen daartoe noodzaakt. De 'leidensdruck' moet eerst een bepaalde hoogte bereiken om ervoor te zorgen dat ze uit hun gewoonte stappen. Vind je objectief bekeken 'het lijden' van de Nederlander erg groot?
Dit lijkt me een goed begin om de discussie hier nog enigzins zinvol te houden...

Jij stoort je vooral aan passiviteit? Waarom moeten alle nederlanders iets doen als Fortuyn/Van Gogh wordt vermoord? De daders zijn toch gepakt? En er is natuurlijk ook al een flink aantal stille tochten geweest, waarbij 'de (zeer) gewone nederlander' zijn ongenoegen heeft geuit. De rest is aan justitie.

Je ergernis over de passiviteit m.b.t. supermarktprijzen en flitspalen begrijp ik niet. Dat zijn gewoon dingen die binnen de wet vallen. Supermarkten passen hun prijzen aan aan de markt. Flitspalen worden neergezet vanwege wetgeving gemaakt door een door ons gekozen democratisch orgaan. Voor welk recht moet de nederlander dan opkomen? Het recht om te hard te rijden? Dat bestaat niet...

Ik vind het nederlandse volk niet zo onderdrukt als jij het presenteert. Natuurlijk is er in onze samenleving niet de totale vrijheid om te doen en laten wat je als individu wilt, maar is dat een probleem? Het zijn vooral de gedragingen die negatief zijn t.o.v. je medemens die niet worden geaccepteerd. Hierin is ons land natuurlijk redelijk links, maar het recht van de sterkste is alleen leuk als je een van die sterksten bent.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_24774090
Vampier heeft vast een winter dipje en kan er in Amerika met niemand over praten
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:00:42 #50
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24774936
Ha ha wat een belachelijk topic!

Nou Vampier, de supermarktprijzen gingen omhoog! Schrik! Tering! Wat moet ik nu!? Ik kan beter voor een trein springen, want 50 cent meer voor een brood betalen dat trek ik niet hoor! Oei! Moord, brand!

Theo van Gogh wordt vermoord. Wij doen niets? Stom hè! We hadden hem natuurlijk in een tombe moeten gooien en na een week weer tot leven laten komen! Ja! Tof!

Pim Fortuyn vermoord? Oei, erg! We moeten wat doen! Kom, we maken alle bomen stuk!

Ai ai, er staan flitspalen langs de weg, die moeten in de fik! Dan is het zo opgelost! Ja! Tof! En daarna lekker een soap kijken! Ja! Dude... wat is punt, moeten we in opstand komen tegen RTL4 of wat?

Je bent op het moment tamelijk triest bezig en volgens mij stond jij laatst met je pickup op de spoorrails, maar krabbelde op het laatste moment terug...

Sterkte verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')