Nou ja
hadden moeten, hebben dus.
Het vuile werkDe Nederlanders waren, en zijn, maar zelden bereid om het vuile, slecht-betaalde, geen-aanzien-hebbende werk op te knappen en zijn hier vaak zelfs vies van. Veel immigranten deden en doen dit werk echter wel.
In standhouden/ redden van economieHadden wij jaren terug geen immigranten toegelaten dan was er een enorme hoeveelheid werk in Nederland dat niemand wilde opknappen, dit zou als gevolg hebben dat er veel fabrieken en bedrijven failliet zouden gaan, omdat 1) er geen werkkrachten zijn 2) die werkkrachten die er zijn werden extreem duur doordat er veel aanbod maar weinig vraag naar werk was, met als gevolg een verslechterde concurrentie postitie van Nederland, en zodoende minder export en dus minder inkomsten en uiteindelijk met als gevolg het falliet gaan van veel fabrieken en bedrijven.
De multi-culturele-samenlevingNiets is zo mooi als een multi-culturele-samenleving, mensen komen graag in contact met andere culturen en talen, ze zijn er zelfs voor bereid om een lange reis af te leggen, terwijl wij al jaren mensen uit andere culturen die een andere taal spreken ons land binnen laten, dit ongetwijfeld tot verrijking van onze samenleving.
Sportief succes. Badminton, atletiek, enzovoorts enzovoorts, maar vooral natuurlijk voetbal (zowel in het Nederlandse Elftal als in clubverband). Er zijn zat sporten waar 'immigranten'; of nageslachten van- een belangrijke rol hebben gespeeld voor onze vaderlandse sportgeschiedenis.
Het niet toelaten zou Nederland in een kwaad daglicht zettenNederland zou als er geweigerd zou worden om immigranten toe te laten een indruk wekken bij andere landen dat er hier een maatschappij heerst waar geen 'vreemdelingen'; worden geaccpeteerd, iets dat vooral ook gezien de geschiedenis van Nederlands (decennia lange slavenarij en onderdrukkingen van, vooral, Afrikanen) een raar beeld zou schetsen van Nederland.
En zeker gezien de afhankelijkheid van Nederland van andere landen (handelspositie etc) is het zeer belangrijk dat andere landen een goed beeld van Nederland hebben.Immigranten die de kenniseconomie verrijkenOf op een andere manier iets 'goeds' doen voor de Nederlandse maatschappij, en dat is natuurlijk ook alleen maar mooi meegenomen, er zijn zat (nageslachten van) immigranten die een hoge functie bekleden of iets dergelijks.
En ja ik kan nu al niet wachten op onze rechse vrienden van het forum die mij nu even perfect gaan vertellen dat dit er allemaal niet toe doet, omdat de negatieve gevolgen veel erger zijn, maar ik probeer slechts met deze topic enigzins nuance aan te brengen t.o.v.
dit topic en sterker nog ik doe dit
zonder eindeloos te generaliseren
En om nog meer inkoppertjes te voorkomen; Ja, ik knuffel met allochtonen en bomen, ja ik ben familie van Cohen, ja ik steek mijn kop nu weer in het zand en ja ik woon in een klein dorp waar in een cirkel van 100 km. geen ander huis te bekennen is.
Geert Wilders: "Als je op mien stemt dan gaan ik iets met zeehonden doen ofzo"