abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:36:31 #1
113069 MADROX
extreem links = extreem wijs
pi_24772556
Nou ja hadden moeten, hebben dus.

Het vuile werk
De Nederlanders waren, en zijn, maar zelden bereid om het vuile, slecht-betaalde, geen-aanzien-hebbende werk op te knappen en zijn hier vaak zelfs vies van. Veel immigranten deden en doen dit werk echter wel.

In standhouden/ redden van economie
Hadden wij jaren terug geen immigranten toegelaten dan was er een enorme hoeveelheid werk in Nederland dat niemand wilde opknappen, dit zou als gevolg hebben dat er veel fabrieken en bedrijven failliet zouden gaan, omdat 1) er geen werkkrachten zijn 2) die werkkrachten die er zijn werden extreem duur doordat er veel aanbod maar weinig vraag naar werk was, met als gevolg een verslechterde concurrentie postitie van Nederland, en zodoende minder export en dus minder inkomsten en uiteindelijk met als gevolg het falliet gaan van veel fabrieken en bedrijven.

De multi-culturele-samenleving
Niets is zo mooi als een multi-culturele-samenleving, mensen komen graag in contact met andere culturen en talen, ze zijn er zelfs voor bereid om een lange reis af te leggen, terwijl wij al jaren mensen uit andere culturen die een andere taal spreken ons land binnen laten, dit ongetwijfeld tot verrijking van onze samenleving.

Sportief succes.
Badminton, atletiek, enzovoorts enzovoorts, maar vooral natuurlijk voetbal (zowel in het Nederlandse Elftal als in clubverband). Er zijn zat sporten waar 'immigranten'; of nageslachten van- een belangrijke rol hebben gespeeld voor onze vaderlandse sportgeschiedenis.

Het niet toelaten zou Nederland in een kwaad daglicht zetten
Nederland zou als er geweigerd zou worden om immigranten toe te laten een indruk wekken bij andere landen dat er hier een maatschappij heerst waar geen 'vreemdelingen'; worden geaccpeteerd, iets dat vooral ook gezien de geschiedenis van Nederlands (decennia lange slavenarij en onderdrukkingen van, vooral, Afrikanen) een raar beeld zou schetsen van Nederland. En zeker gezien de afhankelijkheid van Nederland van andere landen (handelspositie etc) is het zeer belangrijk dat andere landen een goed beeld van Nederland hebben.

Immigranten die de kenniseconomie verrijken
Of op een andere manier iets 'goeds' doen voor de Nederlandse maatschappij, en dat is natuurlijk ook alleen maar mooi meegenomen, er zijn zat (nageslachten van) immigranten die een hoge functie bekleden of iets dergelijks.

En ja ik kan nu al niet wachten op onze rechse vrienden van het forum die mij nu even perfect gaan vertellen dat dit er allemaal niet toe doet, omdat de negatieve gevolgen veel erger zijn, maar ik probeer slechts met deze topic enigzins nuance aan te brengen t.o.v. dit topic en sterker nog ik doe dit zonder eindeloos te generaliseren

En om nog meer inkoppertjes te voorkomen; Ja, ik knuffel met allochtonen en bomen, ja ik ben familie van Cohen, ja ik steek mijn kop nu weer in het zand en ja ik woon in een klein dorp waar in een cirkel van 100 km. geen ander huis te bekennen is.
Geert Wilders: "Als je op mien stemt dan gaan ik iets met zeehonden doen ofzo"
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:38:31 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_24772559
wat heb jij gesnoven om dit allemaal op dit tijdstip uit te gaan zitten braken?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_24772562
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:36 schreef MADROX het volgende:
Ja, ik knuffel met allochtonen en bomen, ja ik ben familie van Cohen, ja ik steek mijn kop nu weer in het zand en ja ik woon in een klein dorp waar in een cirkel van 100 km. geen ander huis te bekennen is.
als je het topic zo had gepost, wisten we ook al genoeg
<hr>
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:40:10 #4
113069 MADROX
pi_24772563
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:38 schreef dr.dunno het volgende:
wat heb jij gesnoven om dit allemaal op dit tijdstip uit te gaan zitten braken?
Pure kennis.
En dank voor de bevestiging van een stuk tekst uit de OP.
pi_24772564
Get a life
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24772566
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:40 schreef MADROX het volgende:

[..]

Pure kennis.
En dank voor de bevestiging van een stuk tekst uit de OP.
leg ff uit voor de mensen die je "OP" niet gaan lezen
<hr>
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:42:53 #7
113069 MADROX
pi_24772569
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:40 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

leg ff uit voor de mensen die je "OP" niet gaan lezen
Die mensen geef ik enkele links waar zij veel plezier mee kunnen hebben:
Klik dan!
Je mag klikken hoor!
Stel maar in als startpagina!
pi_24772570
Als je dan toch naar stormfront wilt linken, doe het dan wel goed
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:45:38 #9
113069 MADROX
pi_24772572
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:43 schreef cultheld het volgende:
Als je dan toch naar stormfront wilt linken, doe het dan wel goed
Wil ik dat dan? Kan jij mijn gedachten lezen? Nee he?! Nee he?! NEE HE?!
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:45:55 #10
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24772573
Jongen, ik geef je groot gelijk, maar het is een kansloos topic, dat wel. Zonde van de tijd die je erin heb gestoken. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:46:30 #11
113069 MADROX
pi_24772574
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:45 schreef JAM het volgende:
Jongen, ik geef je groot gelijk, maar het is een kansloos topic, dat wel. Zonde van de tijd die je erin heb gestoken. .
Tien minuten tot een kwartier en de gefrustreerde reacties tot nu toe waren het waard.
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:47:44 #12
37950 JAM
pi_24772575
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:46 schreef MADROX het volgende:

[..]

Tien minuten tot een kwartier en de gefrustreerde reacties tot nu toe waren het waard.
Jezus, wat een replysnelheid. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:48:34 #13
113069 MADROX
pi_24772576
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:47 schreef JAM het volgende:

[..]

Duh.
pi_24772578
Is jou idee soms dat ze van gastarbeiders nooit emigranten hadden moeten maken?

Hmmmmmmmmmm is een idee
I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
pi_24772581
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:47 schreef JAM het volgende:
valt wel tegen
I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:57:45 #16
113069 MADROX
pi_24772584
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:55 schreef henk.jansen het volgende:

[..]

valt wel tegen
Formuleer je vraag eens wat duidelijker, want ik snap er niets van, maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen
pi_24772623
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:36 schreef MADROX het volgende:
Nou ja hadden moeten, hebben dus. [afbeelding]
quote:
Het vuile werk
Lonen omhoog (zoals bij vuilnismannen, die best okee betaald krijgen) en het was zo opgelost. Dat kost teveel geld? De andere oplossing die wel is uitgevoerd was ook niet zonder kosten.
quote:
In standhouden/ redden van economie
Ik ben geen econoom, maar als jij het zegt zal het wel. Hoewel andere landen ook prima zonder konden en het toch korte termijn denkwerk blijft.
quote:
De multi-culturele-samenleving
Oh ja, daar zit iedereen op te wachten . Gast.
quote:
Sportief succes.
Wat hadden we ooit zonder gemoeten zeg, alleen de gedachte al doet me kippevel krijgen.
quote:
Het niet toelaten zou Nederland in een kwaad daglicht zetten
Niet toelaten ja, maar we hebben het hier over binnenlokken kerel. Dit was een initiatief vanuit de Nederlandse staat, toelaten is daarna nog genoeg gebeurd, veelal terecht vanwege oorlogsgeweld of politieke onstabiliteit. Uiteraard ook vaak onterecht wegens economische motieven, waar ik de economische vluchtelingen echter geen ongelijk in kan geven aangezien ik in hun positie hetzelfde zou proberen.
quote:
Immigranten die de kenniseconomie verrijken
Weegt dat op tegen de nadelen is nou net het hele discussiepunt, uiteraard zijn er heel veel hardwerkende intelligente immigranten het land in gekomen, maar dan wel voornamelijk uit landen als indonesie, armenie, pakistan en china. Ik weet dat generaliseren verkeerd is maar er zijn zeker statistische feiten waardoor je je af en toe mag laten leiden.
Let's play some tetris, motherfucker.
  donderdag 27 januari 2005 @ 06:16:42 #18
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24772641
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:11 schreef ArcticBlue het volgende:

[..]

[..]

Lonen omhoog (zoals bij vuilnismannen, die best okee betaald krijgen) en het was zo opgelost. Dat kost teveel geld? De andere oplossing die wel is uitgevoerd was ook niet zonder kosten.
[..]
En wie betaalt dat? Niet alleen vuilnismannen, maar veel andere beroepen waarvoor Nederlanders zich te goed voelen.
quote:
Ik ben geen econoom, maar als jij het zegt zal het wel. Hoewel andere landen ook prima zonder konden en het toch korte termijn denkwerk blijft.
[..]
Ongeveer alle West-Europese landen hebben mensen binnengehaald, Duitsland heeft veel Turken, Belgie heeft Grieken en Italianen, Engeland indiers, Frankrijk heeft Noord-Afrikanen....
pi_24772647
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:16 schreef Libris het volgende:
quote:
En wie betaalt dat? Niet alleen vuilnismannen, maar veel andere beroepen waarvoor Nederlanders zich te goed voelen.
De overheid, of denk je dat het binnenhalen van die allochtonen kosteloos is verlopen? Okee, het zal allicht minder hebben gekost dan het verhogen van de lonen, maar is het het waard is de vraag.
quote:
Ongeveer alle West-Europese landen hebben mensen binnengehaald, Duitsland heeft veel Turken, Belgie heeft Grieken en Italianen, Engeland indiers, Frankrijk heeft Noord-Afrikanen....
Zwitserland, luxemburg.. het kan echt wel zonder hoor.
  donderdag 27 januari 2005 @ 06:37:17 #20
37950 JAM
pi_24772679
Het 'beroepen waar Nederlandsers zich te goed voor voelen' is naar mijn idee respectloos tegenover zowel Nederlanders als allochtonen. De reden waarom er grote groepen allochtonen naar Nederland zijn gehaald is omdat er een érnstig tekort aan arbeidskracht was na de Tweede Wereldoorlog. De welvaart van dit moment hebben we voor een héél groot deel te danken aan allochtonen. Wat dus ook een reden is waarom Zwitserland minder allochtonen heeft, die waren 'neutraal'.
pi_24772750
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:37 schreef JAM het volgende:
Wat dus ook een reden is waarom Zwitserland minder allochtonen heeft, die waren 'neutraal'.
Mja Scandinavie dan bijvoorbeeld weer niet. En daar hebben ze ze ook niet en masse binnengesleept.
quote:
De welvaart van dit moment hebben we voor een héél groot deel te danken aan allochtonen.
Dat is subjectief tenzij je met harde bewijzen komt, deels zeker, maar een héél groot deel? Druk om te beginnen maar het woord "héél" eens in procenten uit, bij benadering.
  donderdag 27 januari 2005 @ 07:39:44 #22
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24772802
Al die immigranten in het verleden werkten op tijdeljke basis. De reden dat ze uiteindelijk wel een verblijfsvergunning krijgen is te danken aan het kabinet Den Uyl en de vakbond die "gastarbeiders" per definitie zielige mensen vond. Een soort van racisme uit zieligheid dus vanuit deze twee organisaties in plaats van de zakelijke arbeidsovereenkomst op tijdelijke basis die tot die tijd de norm was.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:36:39 #23
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24773077
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:37 schreef JAM het volgende:
Het 'beroepen waar Nederlandsers zich te goed voor voelen' is naar mijn idee respectloos tegenover zowel Nederlanders als allochtonen. De reden waarom er grote groepen allochtonen naar Nederland zijn gehaald is omdat er een érnstig tekort aan arbeidskracht was na de Tweede Wereldoorlog. De welvaart van dit moment hebben we voor een héél groot deel te danken aan allochtonen. Wat dus ook een reden is waarom Zwitserland minder allochtonen heeft, die waren 'neutraal'.
Het is dan toch op zijn minst curieus te noemen dat Zwitserland een hoger GDP/capita heeft.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:39:33 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24773098
Overigens is een deel van het binnenhalen te wijten aan de confessionele regeringen van de jaren 60, die mordicus tegen het inzetten van vrouwen op de arbeidsmarkt waren en die er alles aan gedaan hebben om dat te voorkomen, waardoor we met een arbeiderstekort kwamen te zitten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24773101
"we" hadden 50.000 mensen hier heen gehaalt om te werken, en nu jaren later zijn het er 1000.000 geworden. Stelletje konijnen. En nu zijn we er de dupe van.
copyright 2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')