abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25053197
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 08:25 schreef Rtificial het volgende:
Vandaag verhuizen wij naar ons nieuwe paleisje.

In de badkamer (en toilet) is gekozen voor mozaik-tegeltjes van +/- 9x9cm op de muur in verschillende zand-tinten, in een beetje grove structuur. De vloer heeft dezelfde plavuizen als de rest van het appartement.

Verder is er gekozen voor een enkele witte wastafel op een verchroomd rek.

Als douche-afscheiding is er gebruik gemaakt van een muur van glazen bouwstenen, met een lichte kromming er in.

Verder een fors 2-persoon whirlpool.

[afbeelding]
[afbeelding]

WC:
[afbeelding]
Ruimte ziet er netjes uit enzo, maar ik vind die tegeltjes echt heel lelijk sorrie hoor.
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  zaterdag 12 februari 2005 @ 10:47:27 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_25053380
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:16 schreef assepoes het volgende:
Kent iemand van der Helm in pijnacker? Een Bad en Body badkamerzaak. Is 'ie goed. Ik heb een badkamer gezien die door hun verzorgd was en die was wel erg mooi, maar ik wil eigenlijk meer meningen.

Mooie badkamer Troel. Had je hem nu zelf geinstaleerd?
Nopes, hebben we allemaal laten doen. Het scheelt natuurlijk ook dat dit een badkamer in een nieuwbouwhuis was, dus dan zit de prijs er voor een groot gedeelte toch al bij in.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_25062442
Vandaag bij Koolschijn in Delft geweest. Daar leek het wel of de verkoper ons niets wilde verkopen en ook wist hij erg weinig over de dingen die wij vroegen. Echt een afknaper. Hier gaan we dus echt geen zaken mee doen.

Overigens hadden ze wel veel mooie spullen, maar erg duur
  zaterdag 12 februari 2005 @ 21:46:54 #79
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_25062956
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:13 schreef assepoes het volgende:
Vandaag bij Koolschijn in Delft geweest. Daar leek het wel of de verkoper ons niets wilde verkopen en ook wist hij erg weinig over de dingen die wij vroegen. Echt een afknaper. Hier gaan we dus echt geen zaken mee doen.

Overigens hadden ze wel veel mooie spullen, maar erg duur
Op hun website staat toch duidelijk : "Onze sanitairadviseurs bieden met hun ervaring een betrouwbaar en deskundig advies ..." en "Ook kunt u vrijblijvend een afspraak maken met één van onze adviseurs, zodat u deskundig en uitvoerig geholpen wordt. "

Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:21:00 #80
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_25113671
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:55 schreef Oblivion het volgende:
Mooie badkamer, Rtificial! Echt wel!

Wij hebben sinds een jaar een nieuwe badkamer.
We hadden een hele kale jaren 70 badkamer...
Met van die enge kleine antislip tegeltjes....
Ik heb een platte grondje getekend, hup naar de badkamerboer, en besteld.
Wel door een aannemer erin laten zetten.
Nou, de jouwe mag er ook zeker zijn!!

Wij hadden gelukkig de luxe van veel ruimte, maar ik vind dat je op een mooie manier alles er in hebt weten te krijgen in een heel mooie stijl ook.

Ergens in het topic ging het nog over glazen bouwstenen:

Zolang het een recht muurtje is kan je het waarschijnlijk prima zelf doen. Prijs per steen schommelt dacht ik ergens tussen de 3 en 7 euro. (20x20cm)
Dan heb je nog wat profielen en lijm etc nodig.

Als je een kromming er in wilt, en je niet een superklusser bent, of je wilt een muurtje dat niet zomaar om te duwen is, dan kan je er zo een laten maken zoals wij in de badkamer hebben, maar dat kost +/- ¤2350

Sorry dat ik zo laat ben met reacties, maarja, wel een mooie badkamer, maar nog geen internet thuis
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:41:04 #81
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_25113927
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:32 schreef jack4ya het volgende:
Erm technisch vraagje... Ik heb een ligbad "ingetegeld" ipv het bad op de tegels laten zakken. Het ziet er fraai uit, alleen een vraagje. Ik moet het voegmortel nog inwassen, maar vroeg me af of ik de 5mm tussen bad en tegel ook moet in wassen en daarna afkitten of de 5mm helemaal (in)kitten.

We hebben een ligbad van 190 * 90 op de zolderkamer gemaakt. We hebben nu een slaapkamer onder de nok met ligbad erin. Er moet nog heel veel gebeuren, maar het gaat helemaal super worden.
Ik ben niet echt een klusser ofzo, maar heb toevallig vorige week onder andere de montagehandleiding van ons bad gelezen (je doet rare dingen als je je verveelt), en daaruit bleek dat je na het integelen de ruimte tussen tegel en bad moet afkitten, niet voegen. Geen idee of zoiets verschilt per bad, maar dat lijkt me eigenlijk niet.
pi_25119322
Tvp
Wij hebben sinds een paar dagen de sleutel van ons huis en we gaan de badkamer helemaal leeghalen,hij is 1,80 bij 1,80 het is niet groot maar er zit gelukkig ook een wc op dezelfde verdieping.Dat oude ijzeren bad gaat eruit en maakt plaats voor een kunstof bad van 1,80x80x45 en er komt oa een inbouwplafond,plafond nu is 3 meter hoog .Foto's komen binnekort
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_25119546
oe dat bad met die tegeltjes eromheen is leuk1 Dat schrijf ik op.

Wij gaan een badkamer maken, echt leidingen leggen, beton storten..ws ook vloerverwarming(!!)
bad en douche in 1.

Wastafel verplaatsen..hij hangt nu op een heel ongemakkelijke plek, en een mooie ruimte voor de wasmachine en droger op elkaar.

Kleuren zijn we nog niet over uit, eerst het grove werk maar.

erg leuk om aan te beginnen, kan niet wachten tot ik een mooi badkamertje heb!!
  donderdag 17 februari 2005 @ 08:50:13 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_25122304
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:41 schreef Rtificial het volgende:

[..]

Ik ben niet echt een klusser ofzo, maar heb toevallig vorige week onder andere de montagehandleiding van ons bad gelezen (je doet rare dingen als je je verveelt), en daaruit bleek dat je na het integelen de ruimte tussen tegel en bad moet afkitten, niet voegen. Geen idee of zoiets verschilt per bad, maar dat lijkt me eigenlijk niet.
Kit gebruiken!

En dan moet je maa afwachten of het goed blijft zitten.

(Het bad bij ons is van een soort materiaal waarop de kit heel makkelijk loslaat, moet dus eigenlijk op nieuw gekit worden)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_25193552
Hier mijn beloofde foto's:

Mooi he
Sorry, als ze wat te groot zijn, krijg ze hier op mijn werk niet kleiner....
pi_25194910
Het kan nog veeeeeeeeeeeeeeeel erger!
Vrienden van mij hadden een badkamer met tegeltjes met panther print!
En 8 verborgen spotjes, voor de indirecte verlichting!
pi_25195244
quote:
Op maandag 21 februari 2005 15:21 schreef Koningin het volgende:
Hier mijn beloofde foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi he
Sorry, als ze wat te groot zijn, krijg ze hier op mijn werk niet kleiner....
je had anders al een mooie bijpassende groene handdoek
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
pi_25195272
Hij is niet meer up-date koningin, maar echt slecht ziet het er niet uit...
Geloof me...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25200887
Bedankt voor de aardige woorden, maar ik weet gewoon dat ie lelijk is. Daar ben ik me van bewust. Maar goed, hij is dan ook al 30 jaar oud.
Hij is nog functioneel, dus we doen er nog even mee tot volgend jaar een nieuwe komt.
pi_25202307
Nee, dat is niet een echt lelijke badkamer, je ziet dat er in het verleden geld aan uitgeven is.
Ik kan helaas geen oude foto's meer vinden van onze badkamer. Wij wonen in een oud huurhuis, nou ik kan je verklappen dat luxe niet hoog in de vaandel stond.
En was niet eens een douchecel... 1 kleine wasbak, een toilet (het enige luxe!!) een douchekop (die lam was geworden) en een aansluiting voor je wasmachine...
That's it. Tegels? Ja om het toilet, maar voor de rest?
En op de grond die licht met donkergrijze anti-slip tegeltjes...
Brrr....

Heb je al een beetje een tekeningetje kunnen maken van hoe je het wilt hebben?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25203842
Bij ons liggen op de vloer allemaal van die kleine tegeltjes (waarvan er langzaam enkele loslaten).
Ach, ik ben niet ontevreden, het is functioneel, ik kan me wassen!

We hebben al gekeken over hoe we het willen hebben ja, maar helemaal precies zijn we er nog niet uit. Nog even denken over een aparte douche, of dat we de douche combineren met het bad....
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2005 @ 22:09:18 #92
34726 Fratz
Max
pi_25575149
erg leuk om te lezen allemaal, ik ben me nog aan het orienteren, ik vind zo'n afscheiding van glazen tegels erg mooi by the way, die ga ik onthouden!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_25576981
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 12:44 schreef Koningin het volgende:
Bij ons liggen op de vloer allemaal van die kleine tegeltjes (waarvan er langzaam enkele loslaten).
Die tegeltjes zijn wel erg gaaf
Edit: update over onze badkamer. We krijgen zondag een nieuwe radiator. Zelf heb ik niet gezien wat voor type het is dus ben ook erg benieuwd (zal denk ik wel wat foto's maken).

[ Bericht 17% gewijzigd door hydraulix op 19-03-2005 01:27:25 ]
pi_25628189
Wij krijgen deze week een nieuwe verwarmingsketel, dan zijn we er in ieder geval zeker van dat we warm water krijgen in de badkamer
pi_27155025
Het is bijna zover. A.s. maandag komt de aannemer de badkamer slopen. Woensdag komen de spullen. Ik ben benieuwd en ook wel zenuwachtig. Een verbouwing geeft toch altijd rotzooi en een tijdje zonder badkamer vind ik ook al niets.
Maar ja, als het goed is krijgen we er iets moois voor terug.
pi_27460054
Op badkamer.blogspot.com kun je meekijken tijdens de verbouwing en uiteindelijk de nieuwe badkamer zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')