Oeh, dat hebben ze ook in sommige clubs en dat vind ik wel mooi, maar niet echt praktisch. Die dingen zijn namelijk altijd zo koud als je er op gaat zittenquote:Op donderdag 27 januari 2005 10:06 schreef Silmarwen het volgende:
Verder is er een witte wc met strax een chrome wc bril
Nou ja, een helpende familie kan ook vervelend zijn, je durft geen kritiek te geven als iets niet geheel volgens afspraak is gegaan ofzo, bang dat ze gepikeerd zijn en zeggen doe het zelf maar....quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:01 schreef Koningin het volgende:
Ja, mijn familie is ook erg handig. Dat gaat me veel geld schelen. Ze zouden zelfs boos zijn als ik hen niet zou vragen om het te doen.
Daiha, wat is camee-kleur?
Zijn misschien ook mensen die een foto willen plaatsen?
Wordt via de aannemer geregeld, hoeven we niet zelf te doen...quote:Op donderdag 27 januari 2005 09:48 schreef Koningin het volgende:
Dat klinkt goed Sorbootje.
Gaan jullie dat allemaal zelf doen of door een bedrijf?
Wij zijn aan het denken om bijv. alle zaken bij o.a. de Gamma te kopen en dan alles zelf doen. En dan kastjes enzo bij de IKEA. Scheelt volgens mij wel in de centen of niet?
Oh, daar ben ik heel makkelijk in. Ik zeg gewoon als het me niet bevalt.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:40 schreef Daiha het volgende:
[..]
Nou ja, een helpende familie kan ook vervelend zijn, je durft geen kritiek te geven als iets niet geheel volgens afspraak is gegaan ofzo, bang dat ze gepikeerd zijn en zeggen doe het zelf maar....
Samen met mijn broer ga ik de klus doen. Slopen, leidingen verleggen, vloer egaliseren, muurtjes bouwen, electra verplaatsen, tegelen. Zowel de badkamer als het toilet gaan gedaan worden. Mijn huidige badkamer is vrijwel leeg (douchekop aan ed muur en een wastafel), gaat dus vervangen worden door douchecabine, hoekbad en badmeubel. Toilet wordt vervangen door hangend toilet. Sanitair is nu wit, de tegels ook. Dat wordt vervangen door cremekleurig sanitair en badmeubel (pergamon). Tegels wordt een combinatie van twee kleuren lichtbruin. En de saaie grijze granito vloer wordt ook betegeld.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:20 schreef Koningin het volgende:
Lucille, ga je het allemaal zelf doen?
Zo'n douchekop uit de muur is zeker mooi , maar vergeet geen omstelkraan te plaatsen voor eventueel een losse douchekop erbij , altijd makkelijk met afspoelen aangezien je die grote douchekop niet uit de muur kan halenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:19 schreef Koningin het volgende:
Ziet er goed uit!
Zo'n douchekop willen wij ook
Wij zitten een beetje met de ruimte, badkamer is niet zo heel groot.
Wie heeft er ervaring met een bad-douche combinatie?
batkamerquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ik vind die batkamer uit de beginpost lelijk
Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd hoeveel korting je maximaal kunt krijgen op sanitair wat je in een badkamerspeciaalzaak koopt...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:26 schreef Enchanter het volgende:
* Enchanter is zelf ruim 10 jaar badkamerverkoper/adviseur geweest![]()
Dus voor al je vragen ...![]()
Hangt van een aantal factoren af:quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:31 schreef muesli het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd hoeveel korting je maximaal kunt krijgen op sanitair wat je in een badkamerspeciaalzaak koopt...
Zo dat zijn idd belangrijke factoren!!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:30 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Hangt van een aantal factoren af:
Produkt wat je koopt (niet op elk merk zit de zelfde korting)
Hoeveel je aanschaft (Iemand die bv alleen een kraan koopt krijt geen of minder korting dan iemand die een hele badkamer aanschaft)
Of de verkoper in een goeie bui is![]()
Of het klikt tussen de verkoper en de klant
Maar over het algemeen moet je wel voor de gemiddelde badkamer +/- 15 - 22 % korting d'r uit kunnen slepen , je moet gewoon een beetje brutaal zijn , nee heb je , ja kan je krijgen![]()
Ik ben geen arrogant mens hoor en zal het ook zeker leuk proberen te brengen, maar bij bijvoorbeeld keukens weet je dat je gewoon belazerd wordt wanneer je er niets of weinig afkletst. Ik weet niet precies hoe dat bij badkamers zit, dus daarom vraag ik het hierquote:Op maandag 31 januari 2005 08:29 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
Zo dat zijn idd belangrijke factoren!!
Werk in een meubelwinkel, en klanten die gelijk beginnen over kortingen, en die erg arro overkomen die kunnen t bij mij bekijken... wat heb ik een hekel aan die mensen zeg, die t alleen maar over kortingen hebben...![]()
Dus tip: Breng het op een leuke manier!
Je hebt helemaal gelijk hoor!!quote:Op maandag 31 januari 2005 08:36 schreef muesli het volgende:
[..]
Ik ben geen arrogant mens hoor en zal het ook zeker leuk proberen te brengen, maar bij bijvoorbeeld keukens weet je dat je gewoon belazerd wordt wanneer je er niets of weinig afkletst. Ik weet niet precies hoe dat bij badkamers zit, dus daarom vraag ik het hier.
Jammer, ieder zijn eigen smaak natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ik vind die batkamer uit de beginpost lelijk
Als je toch mocht kiezen om de vloerverwarming in de badkamer op CV te nemen zorg dan dat deze wel apart regelbaar is , anders staat de CV de hele dag de vloer in de badkamer te verwarmen voor die 2 a 3 keer per dag dat je in de badkamer bent.quote:Op maandag 31 januari 2005 09:11 schreef Marsepein het volgende:
heel verhaal.
Het e.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de type ketel die er komt. Want ook dat moet aangepakt worden. Waarschijnlijk wordt het een ketel met een apart regelbaar 2e circuit, met eigen watertemperatuur e.d. Of dat ook apart regelbaar is waneer dat meedraait is mij nog onbekend.quote:Op maandag 31 januari 2005 10:52 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Als je toch mocht kiezen om de vloerverwarming in de badkamer op CV te nemen zorg dan dat deze wel apart regelbaar is , anders staat de CV de hele dag de vloer in de badkamer te verwarmen voor die 2 a 3 keer per dag dat je in de badkamer bent.
Op electra kan je een mooi thermostaatje erbij rijgen kan je mooi de tijd instellen wanneer die aan moet slaan smorgens , bv, als je om 7 uur op moet stel je 'm in op half zeven , als je dan de badkamer in komt heb je een lekker warm vloertje![]()
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:53 schreef hydraulix het volgende:
Wij hebben sinds kort ook een nieuwe badkamer. Eerst hadden we echt zo'n standaard badkamer wat je in de meeste nieuwbouw-woningen vindt (ons huis is opgeleverd in 1991). Heb wat foto's gemaakt (klik op de afbeelding voor een groter plaatje). Weet niet waar m'n ouders het gekocht hebben, maar m'n vader heeft het samen met 2 ooms van mij geplaatst (wat ik echt knap vind gezien het resultaat). We moeten alleen nog een radiator aanschaffen. Ondanks een kleine badkamer vind ik dat het best wel ruimtelijk oogt.
[[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/175.jpg]afbeelding][/url][[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/176.jpg]afbeelding][/url][[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/177.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/178.jpg]afbeelding][/url][[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/179.jpg]afbeelding][/url][[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/17a.jpg]afbeelding][/url]
Ziet er goed uit, mooi rustig.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:53 schreef hydraulix het volgende:
Wij hebben sinds kort ook een nieuwe badkamer. -knip-
Mooi!!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:53 schreef hydraulix het volgende:
Wij hebben sinds kort ook een nieuwe badkamer. Eerst hadden we echt zo'n standaard badkamer wat je in de meeste nieuwbouw-woningen vindt (ons huis is opgeleverd in 1991). Heb wat foto's gemaakt (klik op de afbeelding voor een groter plaatje). Weet niet waar m'n ouders het gekocht hebben, maar m'n vader heeft het samen met 2 ooms van mij geplaatst (wat ik echt knap vind gezien het resultaat). We moeten alleen nog een radiator aanschaffen. Ondanks een kleine badkamer vind ik dat het best wel ruimtelijk oogt.
[[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/175.jpg]afbeelding][/url][[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/176.jpg]afbeelding][/url][[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/177.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/178.jpg]afbeelding][/url][[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/179.jpg]afbeelding][/url][[url=http://sc.groups.msn.com/tn/BC/30/ardian/1/17a.jpg]afbeelding][/url]
Als je daar maar nooit je badkamer kooptquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:41 schreef Koningin het volgende:
Oh, die site moet ik dan eens onthouden.
Ik heb laatst wel via brugman.nl een paar ontwerpen gemaakt.
Waarom niet?quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:10 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Als je daar maar nooit je badkamer koopt
Brugman![]()
Over de keukens van Brugman heb ik heel wat negatieve verhalen gehoord, weinig tot geen positieve. Ze waren een jaar terug (als ik het me goed herinner) ook érg negatief in een programma als Kassa. Het schijnt dat vooral de afwerking en levertijd vaak te wensen over laten en dat de "service" die daarbij komt kijken nogal bagger is. Maar goed, ik heb dat soort dingen ook alleen maar gehoord. Zelf geen ervaringen meequote:
Buiten wat Serinde zegt , werken die verkopers op provisiebasis (fout gescreven waarschijnlijkquote:
En dan maar hopen dat je over een paar jaar geen onderdeel van je kraan moet vervangenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:36 schreef Que-Pasa het volgende:
gewoon naar de praxis, gamma, formido of karwei gaan
Dat vind ik ook dom van de mensen zelf. Ik laat me er meestal niet zo makkelijk in mee slepen.quote:
Kun je het ontwerp gratis ophalen of moet je betalen? Sommige badkamerzaken willen dat je betaald voor het ontwerp als je je spullen niet bij hun koopt.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:11 schreef Que-Pasa het volgende:
misschien leuke site voor je
http://www.van-loenen.nl/?id=74
kun je je eigen badkamer ontwerpen, je moet eerst wel even het één en ander invullen, maar dat komt niet zo precies.
(voor je postcode moet je het cijfer 7 zetten..ja vraag me niet waarom...was er ook een tijdje mee aan het klooien)
Je kunt het ontwerp gewoon opslaan hoor!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:24 schreef assepoes het volgende:
[..]
Kun je het ontwerp gratis ophalen of moet je betalen?
Typische Brugman praktijkenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:24 schreef assepoes het volgende:
[..]
...
Ik ben ook bij Brugman wezen kijken en er kwam gelijk een verkoper op ons af. Hij was wel aardig en zo, maar ik vond het wel vervelend, omdat we binnen de kortste keren aan eeen tafel zaten allemaal dingen te bespreken, terwijl we eigenlijk ons alleen maar kwamen orienteren. Ook heeft hij een foto gemaakt van het badkamermeubel dat wel leuk vonden, maar we konden geen folders meekrijgen van badkamermeubels of douchekabines. ( Bij een andere zaak wel. En Veel!)
Doordat we te weinig tijd halen ivm een andere afspraak hadden we een nieuwe afspraak gemaakt. Uiteindelijk weer afgezegd, omdat hij wel bij de tweede afspraak gelijk wilde weten of we het bij hun gingen kopen, anders ging hij er geen tijd instoppen. Een soort van chantage dus.
Nu moeten we dus nog verder zoeken. Ik wil alleen een goede prijs en dus bij meerdere zaken een offerte laten maken. Helaas kost dat erg veel tijd, dus eer dat de badkamer echt verbouwd is....
Ruimte ziet er netjes uit enzo, maar ik vind die tegeltjes echt heel lelijk sorrie hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:25 schreef Rtificial het volgende:
Vandaag verhuizen wij naar ons nieuwe paleisje.
In de badkamer (en toilet) is gekozen voor mozaik-tegeltjes van +/- 9x9cm op de muur in verschillende zand-tinten, in een beetje grove structuur. De vloer heeft dezelfde plavuizen als de rest van het appartement.
Verder is er gekozen voor een enkele witte wastafel op een verchroomd rek.
Als douche-afscheiding is er gebruik gemaakt van een muur van glazen bouwstenen, met een lichte kromming er in.
Verder een fors 2-persoon whirlpool.
[afbeelding]
[afbeelding]
WC:
[afbeelding]
Nopes, hebben we allemaal laten doen. Het scheelt natuurlijk ook dat dit een badkamer in een nieuwbouwhuis was, dus dan zit de prijs er voor een groot gedeelte toch al bij in.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:16 schreef assepoes het volgende:
Kent iemand van der Helm in pijnacker? Een Bad en Body badkamerzaak. Is 'ie goed. Ik heb een badkamer gezien die door hun verzorgd was en die was wel erg mooi, maar ik wil eigenlijk meer meningen.
Mooie badkamer Troel. Had je hem nu zelf geinstaleerd?
Op hun website staat toch duidelijk : "Onze sanitairadviseurs bieden met hun ervaring een betrouwbaar en deskundig advies ..." en "Ook kunt u vrijblijvend een afspraak maken met één van onze adviseurs, zodat u deskundig en uitvoerig geholpen wordt. "quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:13 schreef assepoes het volgende:
Vandaag bij Koolschijn in Delft geweest. Daar leek het wel of de verkoper ons niets wilde verkopen en ook wist hij erg weinig over de dingen die wij vroegen. Echt een afknaper. Hier gaan we dus echt geen zaken mee doen.
Overigens hadden ze wel veel mooie spullen, maar erg duur
Nou, de jouwe mag er ook zeker zijn!!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:55 schreef Oblivion het volgende:
Mooie badkamer, Rtificial! Echt wel!![]()
Wij hebben sinds een jaar een nieuwe badkamer.
We hadden een hele kale jaren 70 badkamer...![]()
Met van die enge kleine antislip tegeltjes....
Ik heb een platte grondje getekend, hup naar de badkamerboer, en besteld.![]()
Wel door een aannemer erin laten zetten.![]()
Ik ben niet echt een klusser ofzo, maar heb toevallig vorige week onder andere de montagehandleiding van ons bad gelezen (je doet rare dingen als je je verveelt), en daaruit bleek dat je na het integelen de ruimte tussen tegel en bad moet afkitten, niet voegen. Geen idee of zoiets verschilt per bad, maar dat lijkt me eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:32 schreef jack4ya het volgende:
Erm technisch vraagje... Ik heb een ligbad "ingetegeld" ipv het bad op de tegels laten zakken. Het ziet er fraai uit, alleen een vraagje. Ik moet het voegmortel nog inwassen, maar vroeg me af of ik de 5mm tussen bad en tegel ook moet in wassen en daarna afkitten of de 5mm helemaal (in)kitten.
We hebben een ligbad van 190 * 90 op de zolderkamer gemaakt. We hebben nu een slaapkamer onder de nok met ligbad erin. Er moet nog heel veel gebeuren, maar het gaat helemaal super worden.
Kit gebruiken!quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:41 schreef Rtificial het volgende:
[..]
Ik ben niet echt een klusser ofzo, maar heb toevallig vorige week onder andere de montagehandleiding van ons bad gelezen (je doet rare dingen als je je verveelt), en daaruit bleek dat je na het integelen de ruimte tussen tegel en bad moet afkitten, niet voegen. Geen idee of zoiets verschilt per bad, maar dat lijkt me eigenlijk niet.
je had anders al een mooie bijpassende groene handdoekquote:Op maandag 21 februari 2005 15:21 schreef Koningin het volgende:
Hier mijn beloofde foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi he![]()
![]()
Sorry, als ze wat te groot zijn, krijg ze hier op mijn werk niet kleiner....![]()
Die tegeltjes zijn wel erg gaafquote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:44 schreef Koningin het volgende:
Bij ons liggen op de vloer allemaal van die kleine tegeltjes (waarvan er langzaam enkele loslaten).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |