abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 16:22:05 #201
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_24781062
is wel erg rustig hier
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  donderdag 27 januari 2005 @ 16:33:34 #202
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_24781168
BOEH

schrok je
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:51:38 #203
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_24781718
Wie gaat er allemaal naar de motorbeurs Utrecht???

Maar nog een vraagje, wie is er weleens naar Zwitersland geweest met de motor? Ik ben nu 3 keer naar Zurich geweest, want daar woont een vriend van me. Nu zijn we, 3 vrienden, met de motoren zijn huis als basis te nemen en dan dagtrips te maken naar het zuiden van Zwitserland. Is dat geil of kunnen we beter door frankrijk of/en italie touren?
Die Glatze Arschlog
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:14:24 #204
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24782071
Peppie, als je nog steed op zoek bent naar een mini SM voor Nick, download en kijk even naar 50 nuts. Zie je meteen wat die dingen wel en niet aankunnen en het valt niet tegen.

Is een filmpje van 45 minuten waarin een zooitje dronken canadezen en amerikanen stunten met mini KTM's. Je staat nog versteld wat die dingen aankunnen, jumps van 10 meter hoogte, hele lange jumps, met sneeuwkettingen op ijs etc.
Is echt een gaaf filmpje om te zien hoewel het natuurlijk wel om brommers gaat. Ze kunnen onbegrensd trouwens ook harder dan je zou verwachten.

Hij is te vinden op www.piratebay.org onder de naam 50 nuts.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_24782088
Ik ben even langs motoport gegaan en heb kettingspray en iets tegen zoutvreterij gekocht:

Heb ik nu een miskoop begaan?
Heb er niet echt verstand van, dus ik dacht. Ik koop maar wat en leer het bij tijd en wijle wel
Ze hadden geen Bellray kettingspray dus ik heb maar een ander merk gekocht

Dit staat trouwens op het busje van de kettingspray:

Betekent dat, dat ik zeg maar niet vanaf het rode pijltje mag spuiten (op het plaatje hieronder) maar moet ik per se via de 'binnenkant' spuiten Want nu had ik het gewoon via het rode pijltje gedaan terwijl de motor in z'n 1 liep (en ook de zijkanten enzo)

Verder heb ik twee emmers water gebruikt om de motor een beetje af te spoelen en daarna heb ik met twee doekjes hier en daar zitten schoonmaken. Heb nog niet dat middeltje gebruikt tegen corrosie omdat de motor dan goed droog moet zijn volgens de aanwijzingen. Maar goed, tijdens het poetsen enzo zat er uiteindelijk flink wat vuil op de doekjes Maar als ik zeg maar met wat emmertjes de motor afspoel door er overheen te gooien bij de voorvork / remschijven etc. Kan ik er dan vanuit gaan dat de zout wegspoelt ondanks het feit dat er veel ander vuil (bij het motorblok) achterblijft? Of moet ik per se even met een doekje overal langsgaan?

Help deze motorn00b aub
pi_24782103
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:51 schreef klaus_beyer het volgende:

Maar nog een vraagje, wie is er weleens naar Zwitersland geweest met de motor? Ik ben nu 3 keer naar Zurich geweest, want daar woont een vriend van me. Nu zijn we, 3 vrienden, met de motoren zijn huis als basis te nemen en dan dagtrips te maken naar het zuiden van Zwitserland. Is dat geil of kunnen we beter door frankrijk of/en italie touren?
Ikke 3 keer nu...

Ben nog nooit in de Franse Alpen geweest, maar de passen in Zwitserland/Italie zijn megatof En daarbij mag je de Stelvio-pass zeker niet missen
pi_24782164
Afspoelen is voldoende.... goed cleanen is natuurlijk altijd beter

Enne, maakt niet zo gek veel uit hoe je je ketting inspuit... gewoon zorgen dat ie GOED vet is De rollen zijn het belangrijkst (De O-ringen binnenin), verder heb ik geen ervaring met kettingspray van Motul... maar zal ook wel goed zijn. BellRay is echter gewoon de beste Het is allemaal niet zo moeilijk als je denkt
pi_24782212
Ja, ik heb nu eenmalig even alles gepoetst omdat ik toch al bezig was maar omdat nou elke dag na het rijden te doen ... En ik had de ketting gewoon gedaan hoe jij het ook deed

Maar als je afspoelt dan blijft al het hardnekkige vuil dus zitten, maar de zout loopt weg? Dan scheelt het namelijk wat werk
pi_24782261
Vast wel ja..

DE zout?

Trouwens, ik zou niet teveel kettingspray verspillen als je straks toch een nieuwe kettingst erop laat zetten.... Wel vet houden natuurlijk, maar niet in lagen van 8cm
pi_24782288
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:14 schreef hollander172 het volgende:
Hij is te vinden op www.piratebay.org onder de naam 50 nuts.
Nu verwacht je zeker dat we hem zo vinden?

Met Ctrl+F vind ik hem iig niet
pi_24782297
Als je zo van MSN houdt waarom gebruik je het dan nooit
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:30:02 #212
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_24782357
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:15 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ikke 3 keer nu...

Ben nog nooit in de Franse Alpen geweest, maar de passen in Zwitserland/Italie zijn megatof En daarbij mag je de Stelvio-pass zeker niet missen
Dus je vindt het een goed idee, maar dan moeten we wel Italie gaan bezoeken ook. Is denk ik wel te doen op en neer vanuit Zurich. Zou wel mooi zijn. Met 4 man op pad en dan savonds van het pad, haha!
Die Glatze Arschlog
pi_24782377
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Vast wel ja..

DE zout?

Trouwens, ik zou niet teveel kettingspray verspillen als je straks toch een nieuwe kettingst erop laat zetten.... Wel vet houden natuurlijk, maar niet in lagen van 8cm
Volgens mij heb ik nu wel een beetje teveel erop gedaan Maar dat komt meer omdat het zeg maar mijn ontmaagdingssessie was En euhm ... de zout klinkt nog niet helemaal zo fout alleen geen zin om te editten omdat er dan weer zo een stom edit berichtje bij komt
pi_24782385
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:30 schreef klaus_beyer het volgende:

[..]

Dus je vindt het een goed idee, maar dan moeten we wel Italie gaan bezoeken ook. Is denk ik wel te doen op en neer vanuit Zurich. Zou wel mooi zijn. Met 4 man op pad en dan savonds van het pad, haha!
Bij het ontbijt: "hoe wilt u uw bochten vandaag, medium, doorbakken of sunny side up?"
pi_24782397
De zoute motorfiets bedoel je
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:38:43 #216
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_24782494
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:31 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Bij het ontbijt: "hoe wilt u uw bochten vandaag, medium, doorbakken of sunny side up?"
Zo'n camerastatief gaat hoeveel kosten? Zo'n ding die je kan monteren op je tankdop? Paar tientjes toch?
Die Glatze Arschlog
pi_24782529
Ik ga waarschijnlijk wel naar de motorbeurs utrecht. Misschien wacht ik wel tot dan voor goedkope motorkleding.
pi_24782544
En voor ander leuk spul natuurlijk, groene banden ofzo en cameraspul ja
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:11:48 #219
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_24783002
eerst maar s naar de beurs in den bosch
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_24783817
Jippie, de Telegraaf heeft nieuws morgen.

http://stream.2003.02.gar(...)tijl/deschooldag.wmv
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:16:41 #221
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:30:56 #222
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24784445
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nu verwacht je zeker dat we hem zo vinden? [afbeelding]

Dat meen je toch niet serieus he?

Het is niet echt een film geschikt voor moslims overigens, er zitten nogal wat stukjes in met overdadig alcoholgebruik, ongesluierde vrouwen, stripclubs etc.
Het is alleen wel gaaf om te zien wat die lui uitvreten met minicrossers cq mini SM's.

Net de rest gekeken en zo'n ventje doet een poging een 360 te maken, gaat eerst 100 keer mis en tussentijds moet je de velg weer even gericht worden op een profisorische manier, stuurtje weer vastgezet worden, schokdemper gaat er onder uit (daarna zie dus wat een impact dat heeft op een gezicht ), weer stuurtje recht zetten en dan haalt ie hem eens een keer. (waarvoor hulde overigens, een 360 met een minibike? )
Ze gaan ook nog een stukje racen op een indoorijsbaan.
Wheelies geen probleem voor die dingen maar het lijkt af en toe wel of er geen remmen op zitten. Of die amerikanen weten niet hoe dat werkt, dat kan ook.
Rijd er ook eentje stomdronken zijn vriendin onderuit toen hij de schans miste......

Verder veeeeeeeeeeel ongelukken met minder leuke afloop, de tandarts mag weer aan de slag met al die bekkies die op het stuur geslagen zijn. Enige dat ik miste waren de salto's?
Ook hebben ze grindbars op die dingen gemonteerd en dat schijnt heel makkelijk te zijn wanneer je hem voor woon-werk verkeer gebruikt.

@hicham, is het niet handiger de ketting voor het tandwiel in te spuiten? Door al dat vet op het tandwiel gaat dat met rijden rondslingeren en zitten je kappen onder. Ik doe het altijd voor het tandwiel aan de onderkant en zet er een stuk karton achter zodat het niet op mijn band komt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:32:22 #223
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24784490
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:26 schreef Youssef het volgende:
Nu verwacht je zeker dat we hem zo vinden? [afbeelding]

Anders tik je het gewoon even bij de search in op die pagina, zit rechtsboven.
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:31 schreef hicham het volgende:
Volgens mij heb ik nu wel een beetje teveel erop gedaan Maar dat komt meer omdat het zeg maar mijn ontmaagdingssessie was
Direct na het rijden inspuiten, dan is de ketting warm en gaat de spray beter en sneller naar de o-ringen.
Heel veel vet heeft het niet eens nodig, je moet het gewoon regelmatig doen als het nat is.
Als je er teveel opspuit dan vliegt het er ook sneller af, en pak je bovendien meer zand op met je ketting, en het vet gaat zich bovendien dik ophopen op je achtervelg en bij je voortandwiel.
Vooral bij de laatste kan je na een paar maanden een hele kwak weghalen met poetsen.

Het mooiste is ook nog als je iets op de zijkanten kan smeren, dat gaat ook roesten.
Ik heb daarvoor wit vet gekocht wat ze ook gebruik bij buitenboordmotoren in zeewater.
Blijft er gewoon opzitten in die omstandigheden, dus is ook goed voor de ketting.
Ik geloof dat verder niemand dat doet hier dus veel medestanders heb ik niet.
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:53 schreef Youssef het volgende:
Lengte: 270, breedte: 115 - 185
270 x 185 mm Toch even de moeite genomen om te kijken.
En zie je ook wat voor vormprodukt tekening 2 is?
Laat de uitleg maar zitten inderdaad, dat was iets te zakelijk gesteld van mij.
Maar nu even je ruimtelijk inzicht testen.
Toch wel mooi gevonden van mij 2 totaal verschillende testen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:49:14 #224
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24784900
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:15 schreef hicham het volgende:
kettingsmeren... terwijl de motor in z'n 1 liep
Best gevaarlijk vind ik zelf.
Waarom niet gewoon kleine stukjes inspuiten en dan met de hand je achterwiel even verdraaien?
U is lui?

Op motor-forum stonden vorig jaar foto's van iemand die ook met draaiende motor zijn ketting aan het smeren was en met zijn hand tussen de ketting en het tandwiel kwam.
pi_24784949
Ja uuh, die website staat vol hakenkruisjes dus ik dacht daar komt niet meer van terecht Maar goed, het zijn torrents dus daar kan ik niets mee Ik mis ook niet gezien het vermeende vrouw en alcohol gebruik

Over gebroken tanden heb ik trouwens nog wat leuks Niet geschikt voor jeugdige kijkers.
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:32 schreef Patrick281 het volgende:

270 x 185 mm Toch even de moeite genomen om te kijken.
En zie je ook wat voor vormprodukt tekening 2 is?
Laat de uitleg maar zitten inderdaad, dat was iets te zakelijk gesteld van mij.
Maar nu even je ruimtelijk inzicht testen.
Toch wel mooi gevonden van mij 2 totaal verschillende testen.
ik kan er werkelijk nix van maken die 2de
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Als je zo van MSN houdt waarom gebruik je het dan nooit
Ach, iedereen blocken om zo 'tijd te winnen' begint op een gegeven moment ook saai te worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')