abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2005 @ 21:08:15 #106
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24766818
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 20:55 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Schijnt voor cross gebruik beter te zijn.
Maar zoals jij het zegt wordt wel het onafgeveerde gewicht hoger.
Deze oplossing stuurt dus beter.

Tja euh .. ik moet zeggen dat ik er wel steeds meer aan wen aan hoe langer ik er naar kijk de afgelopen maanden.
Maar een spatbordje er direct op lijkt mij ook mooi.
Ik heb er nog 1 staan die op de Bimota zat en niet origineel was.
.....en dat staafje alu aan beide kanten maakt het verschil in rijcapaciteiten?
Is meer luiheid van de ontwerpers denk ik zo.

Het lijkt mij ook mooier met het spatbord er direct op, heb je meteen niet zo'n enorme schep meer nodig. Viel me tijdens Dakar ook al op, er "beweegt" niks aan die motoren terwijl ze toch behoorlijke klappen krijgen. (Okee voor Dakar is dit geen optie, ding ligt er direct af nadat ze de eerste afrikaan plat hebben gereden maar voor SM's lijkt me dit wel een optie.)
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 20:58 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Peppie ken ik niet, maar ik ben 1.82 en ik vond mij toch wel wat groter dan jou hoor.
Ik dacht zelfs dat ik even groot was als Mercy, en zeker 20 centimeter groter dan OPM.

Die ken je niet? Alzheimer komt vroeg bij jou he?

Ik ben toch echt 1.79.
Toen Martie hier was viel me wel meteen op dat als ie languit op de bank zat ik de neiging kreeg de salontafel wat van hem weg te schuiven. Vond het zo zielig voor die jongen, bijna geen beenruimte.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 26 januari 2005 @ 21:32:18 #107
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24767484
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:08 schreef hollander172 het volgende:
.....en dat staafje alu aan beide kanten maakt het verschil in rijcapaciteiten?
Is meer luiheid van de ontwerpers denk ik zo.
Luiheid.
quote:
Het lijkt mij ook mooier met het spatbord er direct op, heb je meteen niet zo'n enorme schep meer nodig. Viel me tijdens Dakar ook al op, er "beweegt" niks aan die motoren terwijl ze toch behoorlijke klappen krijgen. (Okee voor Dakar is dit geen optie, ding ligt er direct af nadat ze de eerste afrikaan plat hebben gereden maar voor SM's lijkt me dit wel een optie.)
Check die veerweg.



Hij zal niet het hele stuk gebruiken, maar hij is wel heeeel groot. Die veerweg.

Yamaha maakt trouwens ook hele mooie sm's.

  woensdag 26 januari 2005 @ 21:33:59 #108
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24767519
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:07 schreef hicham het volgende:
Maar verzin eens even een goede oplossing vor mijn motor Ik wil niet dat mijn Bandit eindigt in die geschetste beelden van jullie Is 1 of 2 emmers water eroverheen ook genoeg of knallen jullie minstens 100 liter water erdoorheen ??
Ik ben geen expert maar schoonmaken na elke rit zolang er pekel ligt is wel aan te raden.
Ligt er geen pekel dan zou ik het er niet zo nauw mee nemen eigenlijk tenzij je door een fikse hoosbui bent gereden.

100 liter lijkt me wat veel, gewoon een paar emmers koud water er over heen lijkt mij afdoende maar dat mag iedereen hier natuurlijk gerust weerleggen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 26 januari 2005 @ 21:40:25 #109
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24767651
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:32 schreef Patrick281 het volgende:
Luiheid.
Yep, zo moeilijk is dat allemaal niet. Zeker niet als je al bij een fabrikant werkt.
quote:
Check die veerweg.

[afbeelding]

Hij zal niet het hele stuk gebruiken, maar hij is wel heeeel groot. Die veerweg.

Yamaha maakt trouwens ook hele mooie sm's.
Ik weet zonder plaatje ook wel dat de veerweg groot is, vandaar het idee het spatbord via een staafje aan de onderzijde van de vork te monteren. Kan meteen die beschermer voor enduro's e.d. er aan vast gemaakt worden. Of nog beter, integreer het geheel! Scheelt gewicht en onderdelen.
Als het spatbord meebeweegt met het wiel heb ik persoonlijk meer indruk van de beweging. (spatbord en kappen zijn vaak dezelfde kleur) Makkelijk te realiseren ook, desnoods pak je je mecanosetje weer van zolder.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 26 januari 2005 @ 21:54:44 #110
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24767945


quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:33 schreef hollander172 het volgende:
100 liter lijkt me wat veel, gewoon een paar emmers koud water er over heen lijkt mij afdoende maar dat mag iedereen hier natuurlijk gerust weerleggen.
Het gaat erom dat de pekel weg is, dus 1 emmer kan al voldoende zijn, als je maar goed mikt.

En een hoosbui spoelt natuurlijk ook weer het nodige weg.

Ik denk trouwens dat de ketting van Hicham het ook wel zwaar te verduren heeft.
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:40 schreef hollander172 het volgende:
Yep, zo moeilijk is dat allemaal niet. Zeker niet als je al bij een fabrikant werkt.
Ik heb toch de indruk dat het een beetje bij dit soort motoren hoort.
Alleen een spatbord beneden zal ook raar staan .. ik zie wel eens combi's van een groot spatbord boven en een kleintje onder.
Tja .. ze zijn er zo aan gewend. Onzin is het idd wel.
pi_24768054
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:54 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb toch de indruk dat het een beetje bij dit soort motoren hoort.
Alleen een spatbord beneden zal ook raar staan .. ik zie wel eens combi's van een groot spatbord boven en een kleintje onder.
Tja .. ze zijn er zo aan gewend. Onzin is het idd wel.
Lijkt me inderdaad oerlelijk alleen zo een spatbord beneden en twee vorkpoten die uit een lamp te voorschijn komen. Nee, doe dan maar zo een standaard spatbord Waar werk je.. ?
pi_24768155
Morgen ga ik even de boel schoonmaken

Ik wil geen verroeste motor Kan ik de motor niet aandoen, en Rietvaerder ook niet
  woensdag 26 januari 2005 @ 22:26:43 #114
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24768544
Ik krijg net een mailtje van de eigenaar van de CR500.



Alleen maar een onderwerp, geen tekst.
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:59 schreef Youssef het volgende:
Waar werk je.. ?
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:06 schreef hicham het volgende:
Morgen ga ik even de boel schoonmaken

Ik wil geen verroeste motor Kan ik de motor niet aandoen, en Rietvaerder ook niet
Ding is toch al kogelvrij gebleken in het verleden.
Maar vooral de ketting kan e-r-r-u-g hard gaan zo buiten en nat.. nog afgezien van de pekel.
Die komt er gewoon nog eens overheen.
pi_24768630
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:26 schreef Patrick281 het volgende:
Ja, gewoon.. wat voor werk doe je?

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/86887/last
  woensdag 26 januari 2005 @ 22:34:14 #116
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24768791
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:54 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb toch de indruk dat het een beetje bij dit soort motoren hoort.
Alleen een spatbord beneden zal ook raar staan .. ik zie wel eens combi's van een groot spatbord boven en een kleintje onder.
Tja .. ze zijn er zo aan gewend. Onzin is het idd wel.
Ja het hoort er bij maar is echt een vergissing in mijn ogen. Het kan veel mooier en als ze dat ding naar beneden brengen hebben ze weer wat ruimte en gelegenheid om wat met het design van boven te doen.
Mooi kuipje voor een normale koplamp bijv.
Die combi's zijn inderdaad echt dat moeten ze verbieden, dan maar gewoon zandhappen als je persee zo'n motor wil toch?

Overigens, wat wil zo'n spatbord tegenhouden als ie zo hoog boven het wiel gemonteerd zit? Spatborden horen net boven de wielen, klaar.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 26 januari 2005 @ 23:01:54 #117
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24769445
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:29 schreef Youssef het volgende:
Ja, gewoon.. wat voor werk doe je?
Why ..

Gewoon laaggeschoolde kantoormedewerker in de afdichtingstechniek.
Wij maken pakkingen uit diverse soorten (rubber)plaatmateriaal en vormprodukten zoals bussen.
En nog een heel scala aan produkten eromheen, slangen, koppelingen, kunstoffen enz.

Voorbeeldje van 2 faxen die binnen komen:

Tekening 1
Wat is de totale lengte en breedte, en hoe schrijf je deze order zo uit dat ze in de fabriek direct weten hoe ze hem moeten maken. Wamt produktiepersoneel moet je niet laten nadenken, die moeten alles snel en zoveel mogelijk in korte tijd kunnen produceren..

Maar de stijl van bouwtekeningen wil nog wel eens verschillen:
Tekening 2
Wat is de lengte en breedte en dikte hoe geef je dit aan voor de fabriek, en wat moet het voorstellen?
Kan het wel gemaakt worden uit een celrubberplaat, hoe lang zou het eventueel duren qua arbeid en hoeveel materiaal is er nodig ?
pi_24769578
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:01 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Why ..
Oh, leuk
  woensdag 26 januari 2005 @ 23:09:35 #119
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24769614
Ding is echt goed.
quote:
Hoi, je heb gelijk wat slijtage betreft, je moet daarom ook goed smeren, maar dit blok is nieuw en kan nog wel even mee!
Geld trouwens ook voor het frame, wielen,achterbrug,hij is helemaal op nieuw opgebouwd, prijs¤ 1700, komen we wel uit.
Zeker heftig 95kg,70pk.
quote:
Compleet gereviseerd ook de carters en carburateur zijn nieuw.


[ Bericht 20% gewijzigd door Patrick281 op 26-01-2005 23:26:58 ]
  woensdag 26 januari 2005 @ 23:15:03 #120
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24769730
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:08 schreef Youssef het volgende:
Oh, leuk
Komt natuurlijk door die opmerking van Lars.
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:40 schreef hollander172 het volgende:
Yep, zo moeilijk is dat allemaal niet. Zeker niet als je al bij een fabrikant werkt.
  woensdag 26 januari 2005 @ 23:34:48 #121
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24770154
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:01 schreef Patrick281 het volgende:
Voorbeeldje van 2 faxen die binnen komen:

Tekening 1
Wat is de totale lengte en breedte, en hoe schrijf je deze order zo uit dat ze in de fabriek direct weten hoe ze hem moeten maken. Wamt produktiepersoneel moet je niet laten nadenken, die moeten alles snel en zoveel mogelijk in korte tijd kunnen produceren..

Maar de stijl van bouwtekeningen wil nog wel eens verschillen:
Tekening 2
Wat is de lengte en breedte en dikte hoe geef je dit aan voor de fabriek, en wat moet het voorstellen?
Kan het wel gemaakt worden uit een celrubberplaat, hoe lang zou het eventueel duren qua arbeid en hoeveel materiaal is er nodig ?
Dit waren serieuze vragen hoor .. of lijkt het teveel op je schoolwerk? Even nadenken enzo.

pi_24770448
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:34 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dit waren serieuze vragen hoor .. of lijkt het teveel op je schoolwerk? Even nadenken enzo.

[afbeelding]
Ja, doei, ik dacht dat die vragen voor jezelf bestemd waren. Ga me hersenen daar niet voor gemisbruiken.

Tot morgen weer jongens Topic begint saai te worden Moet gewoon een meeting komen
pi_24770630
Wat lees ik hier? Fiets afspoelen om pekel er af te krijgen? Gewoon lekker wassen, in de S100 Motor Beschermer zetten en de rest van de winter niet meer naar omkijken...

* Didiot heeft al een aardige laag vuil opgebouwd

Is overigens met m'n woon/werk annex speel annex pekelfiets (de KLX dus )
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:20:16 #125
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24772965
Vinden jullie het ook zo vroeg ..

Ik denk dat de Beemer maar op marktplaats gaat.
De SM moet er gewoon komen, en ook aan de Fiero wil ik letterlijk een hele hoop laten verbouwen.
En ik geloof dat ik vierkante banden heb met de vierwieler, het voelt een beetje raar met wegrijden iedere keer. Ik dacht dat het aan de bandenspanning lag, maar die heb ik nu 3 keer al verhoogd.
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:50 schreef Youssef het volgende:
Ja, doei, ik dacht dat die vragen voor jezelf bestemd waren. Ga me hersenen daar niet voor gemisbruiken.
Jij vroeg wat voor werk ik deed en ik ben benieuwd hoe snel iemand anders met nog actieve hersencellen (en zonder hulp van buitenaf) het inzicht heeft wat de totale lengte en breedte van tekening 1 is, en wat tekening 2 qua vorm voor moet stellen. Wij moeten het in 2 seconden zien. Maar we doen het natuurlijk dagelijks.
pi_24773134
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 08:20 schreef Patrick281 het volgende:
Vinden jullie het ook zo vroeg ..
quote:
Jij vroeg wat voor werk ik deed en ik ben benieuwd hoe snel iemand anders met nog actieve hersencellen (en zonder hulp van buitenaf) het inzicht heeft wat de totale lengte en breedte van tekening 1 is, en wat tekening 2 qua vorm voor moet stellen. Wij moeten het in 2 seconden zien. Maar we doen het natuurlijk dagelijks.
vanmiddag wil ik er wel es naar kijken maarre...zo uit het niets deze interesse naar jouw werk
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:58:47 #127
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:08:38 #128
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24773358
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 08:43 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
vanmiddag wil ik er wel es naar kijken maarre...zo uit het niets deze interesse naar jouw werk
Komt door Lars denk ik .. die had het erover dat het voor mij wel makkelijk moet zijn om iets aan het design van een crossmotor te veranderen omdat ik toch bij een fabriek werk. Gok ik althans dat het hierdoor komt.

Ik ga proberen weinig te fokken. Hoop te doen. Hoort ook eigenlijk.
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:26:01 #129
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_24773576


Heb het nogal druk de laatste tijd, maar dat merk je ook wel aan mijn post gemiddelde

Ben druk bezig emt mijn huissie en werk neemt ook meer in beslag dan voorzien, maar goed, mij hoor je niet klagen
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:28:27 #130
55299 Romius
GSX-R750 K5
pi_24773601
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:08 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Komt door Lars denk ik .. die had het erover dat het voor mij wel makkelijk moet zijn om iets aan het design van een crossmotor te veranderen omdat ik toch bij een fabriek werk. Gok ik althans dat het hierdoor komt.

Ik ga proberen weinig te fokken. Hoop te doen. Hoort ook eigenlijk.
als je minder wilt fokken, log dan in ff in als Hoeze


en smorgens allemaal
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:41:29 #131
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24773774
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:08 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Komt door Lars denk ik .. die had het erover dat het voor mij wel makkelijk moet zijn om iets aan het design van een crossmotor te veranderen omdat ik toch bij een fabriek werk. Gok ik althans dat het hierdoor komt.

Ik ga proberen weinig te fokken. Hoop te doen. Hoort ook eigenlijk.
Doelde niet eens op jouw persoontje zelf maar bedoelde het in het algemeen dat die oplossing de makkelijkste weg kiezen is/was voor de ontwerpers. Zeker als je de mogelijkheden in ogenschouw neemt die ze zo voor het oprapen hebben liggen.

Enige reden die ik zou kunnen bedenken om het niet zo te doen zou ophoping van zand en stof tussen spatbord en band kunnen zijn? Misschien ook grovere voorwerpen die makkelijk door de groeven in een crossbandje meegenomen kunnen worden en het ding stuk slaan?
Ander nadeeltje is dat het spatbord bij een dergelijke montage dezelfde klappen op moet vangen als de band e.d. maar toch lijkt me dit voor de moderne kunststoffen niet zo'n probleem.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:05:25 #132
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24774070
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:41 schreef hollander172 het volgende:
Doelde niet eens op jouw persoontje zelf
Het ging erover waarom Yoessef vroeg wat ik voor werk deed.
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:28 schreef Romius het volgende:
als je minder wilt fokken, log dan in ff in als Hoeze
Daar zal het niet echt minder van worden.
Maar iedere seconde fokken is momenteel echt teveel.
Kan het alleen in 99,9% van de gevallen niet laten.
pi_24774181
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 00:01 schreef Didiot het volgende:
Wat lees ik hier? Fiets afspoelen om pekel er af te krijgen? Gewoon lekker wassen, in de S100 Motor Beschermer zetten en de rest van de winter niet meer naar omkijken...

* Didiot heeft al een aardige laag vuil opgebouwd

Is overigens met m'n woon/werk annex speel annex pekelfiets (de KLX dus )
Ook ja Maar om de pekel eraf te krijgen gewoon afspoelen met koud water..... en daarna bij voorkeur in de telfon/siliconenspray zetten Of S100 Totaal Beschermer natuurlijk maar dat kost mij weer geld
pi_24774197
Holy shit

Ik keek eens naar mijn aantal posts.....
quote:
Aantal posts: 19389 (gemiddeld 23 per dag)
Ow.. 23 per dag valt nog mee
pi_24774204
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:05 schreef Patrick281 het volgende:
Daar zal het niet echt minder van worden.
Maar iedere seconde fokken is momenteel echt teveel.
Kan het alleen in 99,9% van de gevallen niet laten.
Beetje verslaafd?
pi_24774217
valt nog mee riet
quote:
12383 (gemiddeld 25 per dag)
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:19:04 #137
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_24774246
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:20:59 #138
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_24774274
Oh ja, nog ff terugkomend op mijn onderschrift, speciaal voor Pep.

Het gaat over een niet nader te noemen tasjesdief en een bumper van een niet nader te noemen Opel Vectra welke elkaar op onzachtzinnige wijze hebben ontmoet.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_24774283
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
valt nog mee riet
[..]
Zou je niet zeggen eigenlijk
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:23:59 #140
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24774315
Ik heb maar 6 posts per dag op een totaal van 6801 maar ja, ik zeg dan ook alleen maar zinnige dingen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')