"Wind beneath my wings" van Bette Midler
Deze versie (van dit grijsgedraaide en bijna oubollige nummer) komt uit de film "Beaches". Deze film was geen hoogstandje op zich, maar het thema vriendschap en de dood, maakte veel indruk op mij. Mijn echte vrienden en met name mijn beste vriend, Serge, hebben altijd achter mij gestaan en er voor gezorgd dat ik uit het leven kan halen wat er in zit. Zij zijn de "wind beneath my wings".
"Fly me to the moon", een nummer uit de film "Once Around". Deze film is heel speciaal voor mij en Serge (mijn beste vriend en mijn man) en dit nummer helemaal. Een soort eerbetoon aan ons dus.
Tenslotte "No Regrets" van Robbie Williams. Misschien een vreemde eend in deze bijt, maar voor mij heel symbolisch. Ik heb geen spijt van de dingen die ik in mijn leven heb gedaan; spijt werkt namelijk niet. Spijt doet alleen maar pijn en kost veel onnodige energie; leren van je ervaringen levert je veel meer op. Laten zien dat je ergens van geleerd hebt betekent veel meer voor jezelf en de ander dan die drie woordjes "Het spijt me", als je het daarna zo weer doet...
------------------
Als je vrij wilt ademen , moet je ervoor zorgen dat er niemand op je nek zit
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 08 December 1999).]
Wat een onderwerp voor de vroege morgen zeg! Ik vind het raar om daar nu al over na te denken daar ik van '67 ben en nog lang van allerlei muziek hoop te kunnen genieten. Omdat ik in mijn lange leven nog wel een aantal 'favorieten' zal horen, kies ik nu voor wat klassiekers. Ik hou van decorum en ben gek van Mozart's Requiem. Welk gedeelte daarvan ... mmm .. ik denk Dies Irem of gewoon de opening.. Verder geen muziek. Een andere optie is wellicht Imagine van Lennon. Een boodschap waar ik altijd achter heb gestaan en waarmee ik herinnerd zou willen worden..
Ik hoop echter dat mijn pas geboren zoon Bob (jaja ik ben trots) deze muziek nvoorlopig niet in de geschtste context hoeft te beluisteren.
Dennis
quote:
op 12-08-1999 om 01:20 PM schreef roadrunner het volgende:
welke muziek ze moet draaien op mijn begrafinis weet niet hor het toch niet ben ik toch dood
Dan kun je ook wel zeggen: "Ik ga niet naar begrafenissen, want ze komen ook niet op de mijne".
En een lekkere dans plaat mag er ook nog wel bij, maar maar een lekker dansfeest van mijn begrafenis
Nu we het toch over begrafenissen hebben, wat voor tekst zouden jullie op je grafsteen willen hebben? Ikzelf vind "Het leven is geen pretje, maar dit is ook niet alles" wel wat hebben (is volgens mij van een of andere caberetier).
[Dit bericht is gewijzigd door B-Art (Datum 08 December 1999).]
quote:
op 12-08-1999 om 01:32 PM schreef B-Art het volgende:
Nu we het toch over begrafenissen hebben, wat voor tekst zouden jullie op je grafsteen willen hebben? Ikzelf vind "Het leven is geen pretje, maar dit is ook niet alles" wel wat hebben (is volgens mij van een of andere caberetier).
Ik vond die van W.C. Fields wel aardig: "I“d rather be in Philadelphia" (en de man had een ongelooflijke hekel aan die stad!)
En op mijn grafsteen mag de volgende tekst komen:
Door hem is reincarnatie uit de mode geraakt dus laat hem branden in de Hel!
quote:
op 12-08-1999 om 12:40 AM schreef Barbarella het volgende:
Misschien dat sommigen van jullie raar opkijken van mijn topic. (...)
"Fly me to the moon", een nummer uit de film "Once Around". Deze film is heel speciaal voor mij en Serge (mijn beste vriend en mijn man) en dit nummer helemaal. Een soort eerbetoon aan ons dus. (...)
"Fly me to the Moon" is van "The Voice", oftewel Frank Sinatra...
Inderdaad een goed nummer, ook voor op je feestje. Andere aanrader:
- waarheen, waarvoor - Mieke Telkamp
En wat vond je van "ons Mieke Telkamp"?
Depeche Mode's "Enjoy The Silence", vind ik ook zo'n kippenvelnummer....
In het liedje Adagio ( echt heel treurig deuntje) zingt Morrison:
Do you know how pale & wanton thrillful comes death on a strange hour, unanounced unplanned for
Like a scaring over-friendly guest you've bought to bed
Death makes angels of us all & gives us wings where we had shoulders smooth as raven's claws
No more money, no more fancy dress
This other kingdoms seems like far the best
Vond ik wel een mooi liedje
Mondschein Sonate - Ludwig van Beethoven
Erg mooie muziek, wordt ik altijd lekker rustig van...
Muziek uit 'The Piano' - Michael Nyman
Weet niet precies hoe dat ene stukje heet, maar erg mooi, in ieder geval.
* Lightning Crashes - Live
Errug mooi kippenvelnummer...
* The Letting Go - Melissa Etheridge
Lief en mooi liedje...
* She's The One - Robbie Williams
Ik ken het origineel van World Party niet, maar vind dit op het moment erg mooi
Jullie horen het, ik ga voor de mooi, maar misschien eindig ik wel met 'Het Leven is Kut' van Jeroen van Merwijk... afhankelijk van hoelang ik de aula mag bezetten
[Dit bericht is gewijzigd door Gromit (Datum 11 December 1999).]
Onkwetsbaarheid is eenzaamheid van Osdorp Posse en Henny Vrienten
The man who sold the world,Come as you are en Lake of fire van Nirvana
Street Spirit van Radiohead
Tomme van Skik
Nothing else matters van Metallica en Symphony
Fell on black days van Soundgarden
Black choir song van Sixteen Horsepower
Dit was mijn droevig lijstje met mooie nummers
gegroet,
Djeez
En als afsluiter: Turn my head van Live
Kickoff met Nirvana - Come as you are
> Korn - Kill you
> Garbage - The trick is too keep breathing
> Jamiroquai - I'm going deeper undergroung
> Verve - Bitter sweet Symphony
> U2 - Where the streets have no name
> Soundgarden - The Day i tried to live
afsluiter gaat worden :
> R.E.M. - Everybody Hurts
Alleen ben ik niet zo depri dat ik nu al mijn testament ga schrijven (ben 16) dus als ik morgen platgereden word geven jullie dit lijstje wel ff door he ?
[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy (Datum 12 December 1999).]
Ik wil een glazen kist (Sneeuwitje heeft een grote indruk op mij gemaakt) want zo'n dichte kist vind ik niks, je weet niet wie erin ligt. Ik wil perfect opgemaakt zijn en er niet lijkbleek (wat een woordkeuze) bijliggen. Mijn laatste idruk moet de beste zijn.
Al mijn vrienden en klasgenoten zijn aanwezig en op mijn kist branden een hele hoop waxine lichtjes.
Wanneer de kist in de grond gaat wordt er aarde opgegooid door iedereen zodat de kaarjes uitgaan (zeer symbolisch).
Mijn graf moet overwoekerd zijn moet groene planten (geen bosjes bloemen want die verwelken toch maar) Je moet alleen de steen kunnen zien. De steen is een rotsblok met een zilveren plaat. Daarop staat mijn naam (+ geboorte en sterfdatum) En de latijnse vertaling van: Jij bent wat ik was, jij zult zijn wat ik ben.
De muziek die gedraaid wordt moet vrolijk beginnen en steeds zieliger eindigen (ik twijfel nog tussen under the bridge of road tripping' van de Red hot chili peppers)
In plaat van koffie en cake is er water en sushi.
Voordat ik helemaal depri wordt zal ik maar stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |