abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141840
Misschien dat sommigen van jullie raar opkijken van mijn topic.
Ik wil namelijk graag van je weten welke muziek jij op jouw eigen begrafenis zou willen laten draaien en waarom.
Ikzelf vind de dood wel een bespreekbaar onderwerp en heb mijn eventuele vertrek geregeld tot in de puntjes, dus ook de muziek.

"Wind beneath my wings" van Bette Midler
Deze versie (van dit grijsgedraaide en bijna oubollige nummer) komt uit de film "Beaches". Deze film was geen hoogstandje op zich, maar het thema vriendschap en de dood, maakte veel indruk op mij. Mijn echte vrienden en met name mijn beste vriend, Serge, hebben altijd achter mij gestaan en er voor gezorgd dat ik uit het leven kan halen wat er in zit. Zij zijn de "wind beneath my wings".

"Fly me to the moon", een nummer uit de film "Once Around". Deze film is heel speciaal voor mij en Serge (mijn beste vriend en mijn man) en dit nummer helemaal. Een soort eerbetoon aan ons dus.

Tenslotte "No Regrets" van Robbie Williams. Misschien een vreemde eend in deze bijt, maar voor mij heel symbolisch. Ik heb geen spijt van de dingen die ik in mijn leven heb gedaan; spijt werkt namelijk niet. Spijt doet alleen maar pijn en kost veel onnodige energie; leren van je ervaringen levert je veel meer op. Laten zien dat je ergens van geleerd hebt betekent veel meer voor jezelf en de ander dan die drie woordjes "Het spijt me", als je het daarna zo weer doet...

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  woensdag 8 december 1999 @ 02:53:00 #2
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_141841
Bij mij veranderen de muziekkeuzes nogal eens.
Maar.....child in time van deep purple KEIHARD.een gekregen cd van Garbage met het nummer : only happy when it rains
Ticky met : makes me wanna die, gevolgd door my evil is strong of Piano (denk de laatste)

------------------
Als je vrij wilt ademen , moet je ervoor zorgen dat er niemand op je nek zit

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 08 December 1999).]

woensdag 8 december 1999 @ 09:24:00 #3
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_141842
Hallo barbarella!

Wat een onderwerp voor de vroege morgen zeg! Ik vind het raar om daar nu al over na te denken daar ik van '67 ben en nog lang van allerlei muziek hoop te kunnen genieten. Omdat ik in mijn lange leven nog wel een aantal 'favorieten' zal horen, kies ik nu voor wat klassiekers. Ik hou van decorum en ben gek van Mozart's Requiem. Welk gedeelte daarvan ... mmm .. ik denk Dies Irem of gewoon de opening.. Verder geen muziek. Een andere optie is wellicht Imagine van Lennon. Een boodschap waar ik altijd achter heb gestaan en waarmee ik herinnerd zou willen worden..
Ik hoop echter dat mijn pas geboren zoon Bob (jaja ik ben trots) deze muziek nvoorlopig niet in de geschtste context hoeft te beluisteren.

Dennis

Zien is kopen... http://www.zeepaard.nl
  woensdag 8 december 1999 @ 10:04:00 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141843
Absoluut geen raar onderwerp, Barbarella!
Ik heb hier zelf ook al vaak over gedacht, en inderdaad verschilt mijn keuze per keer, omdat ik graag meer dan 1 nummer wil.
Absoluut onomstotelijk op nummer 1 staat bij mij "Black" van Pearl Jam. Ik krijg nog steeds kippe(n)vel, als ik dit nummer hoor, en volgens mij is dat wel een voorwaarde om in aanmerking te komen.
Ook erg mooi is een nummer van Moondog Jr., waarbij ik uit mijn blote hoofd niet op de exacte titel kan komen (iets met "Should I let this stranger...", ik heb die CD namelijk zelf niet), maar Stef Kamil Carlens zong dat nummer ook tijdens "With a little help from my friends", het Pop-meets-klassiek-voordat-Metallica-dat-deed programma.
Eigenlijk ga ik helemaal voor nummers waarbij je je ogen uit je kop kunt janken (excusez le mot).
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 8 december 1999 @ 13:20:00 #5
20 roadrunner
vraag vaag blaag maag traag
pi_141844
welke muziek ze moet draaien op mijn begrafinis weet niet hor het toch niet ben ik toch dood
BLUP blup ik ben een vis. kijk maar naam ijn sterrenbeeld
  woensdag 8 december 1999 @ 13:31:00 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141845
quote:
op 12-08-1999 om 01:20 PM schreef roadrunner het volgende:
welke muziek ze moet draaien op mijn begrafinis weet niet hor het toch niet ben ik toch dood

Dan kun je ook wel zeggen: "Ik ga niet naar begrafenissen, want ze komen ook niet op de mijne".

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_141846
Ik wil maar een nummer horen op mijn begrafenis (als ik het dan nog kan horen )en dat is 'Who wants to live forever" maar dan niet de uitvoering van Queen maar die van Dune....ontzettend goed!

En een lekkere dans plaat mag er ook nog wel bij, maar maar een lekker dansfeest van mijn begrafenis

Nu we het toch over begrafenissen hebben, wat voor tekst zouden jullie op je grafsteen willen hebben? Ikzelf vind "Het leven is geen pretje, maar dit is ook niet alles" wel wat hebben (is volgens mij van een of andere caberetier).

[Dit bericht is gewijzigd door B-Art (Datum 08 December 1999).]

woensdag 8 december 1999 @ 13:56:00 #8
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141847
quote:
op 12-08-1999 om 01:32 PM schreef B-Art het volgende:
Nu we het toch over begrafenissen hebben, wat voor tekst zouden jullie op je grafsteen willen hebben? Ikzelf vind "Het leven is geen pretje, maar dit is ook niet alles" wel wat hebben (is volgens mij van een of andere caberetier).

Ik vond die van W.C. Fields wel aardig: "I“d rather be in Philadelphia" (en de man had een ongelooflijke hekel aan die stad!)

Dommage arachide-fromage
  woensdag 8 december 1999 @ 13:58:00 #9
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141848
We dreigen off-topic te gaan:
ik zou als "klassiek" intermezzo graag een stuk van Stabat Mater (Pergolesi) nemen, of het Ave Maria van Maria Callas. Ik heb dit tweede ooit eens op een begrafenis gehoord, en het sneed werkelijk door mijn ziel...
Dommage arachide-fromage
  woensdag 8 december 1999 @ 14:02:00 #10
1656 GEeR+
een schaduw
pi_141849
Ik wil ook dat mijn begravenis een groot feest word. Ik zou het bijvoorbeeld wel een geschikt idee vinden om al mijn voormalige geliefden samen een massa orgie op mijn graf te laten houden. (als de familie weg is uiteraard) En aangezien dat een combi is van vrouwen en mannen zullen ze het best wel naar hun zin hebben...
En als muziek wil ik alleen maar vrolijke zooi uit mijn cd-collectie waar dan intensief naar geluisterd kan worden op mijn receptie. Allemaal mensen die vrolijk pratend om mijn grafkist staan met een borrel in de hand, peinzend over de zin van het leven en vooral mijn leven en wat voor enorme klootzak ik ook eigenlijk was. En dan als hoogtepunt, 'Drinkebroer' van Fratsen, waarbij een keer de toast op de dood wordt uitgebracht zodat hij wel mag klinken.

En op mijn grafsteen mag de volgende tekst komen:
Door hem is reincarnatie uit de mode geraakt dus laat hem branden in de Hel!

Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
pi_141850
quote:
op 12-08-1999 om 12:40 AM schreef Barbarella het volgende:
Misschien dat sommigen van jullie raar opkijken van mijn topic. (...)
"Fly me to the moon", een nummer uit de film "Once Around". Deze film is heel speciaal voor mij en Serge (mijn beste vriend en mijn man) en dit nummer helemaal. Een soort eerbetoon aan ons dus. (...)

"Fly me to the Moon" is van "The Voice", oftewel Frank Sinatra...

Inderdaad een goed nummer, ook voor op je feestje. Andere aanrader:

- waarheen, waarvoor - Mieke Telkamp

pi_141851
Frank Sinatra zingt het origineel; Danny Aiello zingt 'm in de film. Kon niet kiezen.
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
pi_141852
Ook goed, het origineel is mooier, want "The Voice" overtref je natuurlijk nooit!

En wat vond je van "ons Mieke Telkamp"?

woensdag 8 december 1999 @ 18:09:00 #14
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_141853
Misschien iets van nirvana, lijkt me wel mooi.
pi_141854
Inderdaad B-Art, "Who wants to live forever" is een echte tranentrekker...maar geef mij toch maar de uitvoering van Queen.

Depeche Mode's "Enjoy The Silence", vind ik ook zo'n kippenvelnummer....

pi_141855
Ook leuk:

Ciske de Rat:"Ik voel me zo verdomd alleen"

vrijdag 10 december 1999 @ 17:02:00 #17
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_141856
Ik zal dan toch gaan voor the Doors

In het liedje Adagio ( echt heel treurig deuntje) zingt Morrison:
Do you know how pale & wanton thrillful comes death on a strange hour, unanounced unplanned for
Like a scaring over-friendly guest you've bought to bed
Death makes angels of us all & gives us wings where we had shoulders smooth as raven's claws
No more money, no more fancy dress
This other kingdoms seems like far the best

Vond ik wel een mooi liedje

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

pi_141857
In elk geval O O Den Haag natuurlijk. Verder lijkt 'When the music is over' van The Doors me ook wel wat toepasselijk.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_141858
Zat vannacht mooie muziek te luisteren, en dacht er toen ook aan. Telepatie, mijn beste Barbarella?
In willekeurige volgorde:

Mondschein Sonate - Ludwig van Beethoven
Erg mooie muziek, wordt ik altijd lekker rustig van...

Muziek uit 'The Piano' - Michael Nyman
Weet niet precies hoe dat ene stukje heet, maar erg mooi, in ieder geval.

* Lightning Crashes - Live
Errug mooi kippenvelnummer...

* The Letting Go - Melissa Etheridge
Lief en mooi liedje...

* She's The One - Robbie Williams
Ik ken het origineel van World Party niet, maar vind dit op het moment erg mooi

Jullie horen het, ik ga voor de mooi, maar misschien eindig ik wel met 'Het Leven is Kut' van Jeroen van Merwijk... afhankelijk van hoelang ik de aula mag bezetten

[Dit bericht is gewijzigd door Gromit (Datum 11 December 1999).]

Redactie Frontpage zondag 12 december 1999 @ 01:42:00 #20
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_141859
Mijn afscheidsliederen zullen zijn:

Onkwetsbaarheid is eenzaamheid van Osdorp Posse en Henny Vrienten

The man who sold the world,Come as you are en Lake of fire van Nirvana

Street Spirit van Radiohead

Tomme van Skik

Nothing else matters van Metallica en Symphony

Fell on black days van Soundgarden

Black choir song van Sixteen Horsepower

Dit was mijn droevig lijstje met mooie nummers

gegroet,
Djeez

En als afsluiter: Turn my head van Live

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_141860
leip onderwerp, dat mag ik wel. Dit gaan we draaien >>>

Kickoff met Nirvana - Come as you are

> Korn - Kill you

> Garbage - The trick is too keep breathing

> Jamiroquai - I'm going deeper undergroung

> Verve - Bitter sweet Symphony

> U2 - Where the streets have no name

> Soundgarden - The Day i tried to live

afsluiter gaat worden :

> R.E.M. - Everybody Hurts

Alleen ben ik niet zo depri dat ik nu al mijn testament ga schrijven (ben 16) dus als ik morgen platgereden word geven jullie dit lijstje wel ff door he ?

[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy (Datum 12 December 1999).]

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zondag 12 december 1999 @ 16:25:00 #22
929 pamela
Maf!!!&Dom :D
pi_141861
Michien raar maar op dit moment vind ik het liedje van R KELLY:if i couls back the hands of time,dat liedje zal ik als ik kom te overlijden graag laten spelen.Maar hopelijk hoeft dat liedje niet op zon dag gedraaid moet worden.
BlondeDoos!
  maandag 13 december 1999 @ 03:08:00 #23
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141862
Ik opteer voor "Wish you were here" van the Bee Gees, een song die ze voor hun overleden broer Andy hebben geschreven, om kippenvel van te krijgen. Ik zou dit met name doen om de nabestaanden een hart onder de riem te steken en == hopelijk = hun gevoelens zo adequaat te vertolken.
  FOK!fossiel maandag 13 december 1999 @ 18:23:00 #24
1455 Keroppi
kool kikker
pi_141863
Alhoewel ik pas 15 ben en nog lang niet van plan ben om dood te gaan heb ik er best wel over nagedacht hoe ik mijn begrafenis zou willen hebben (mocht ik morgen horen dat ik ongeneeselijk ziek ben)

Ik wil een glazen kist (Sneeuwitje heeft een grote indruk op mij gemaakt) want zo'n dichte kist vind ik niks, je weet niet wie erin ligt. Ik wil perfect opgemaakt zijn en er niet lijkbleek (wat een woordkeuze) bijliggen. Mijn laatste idruk moet de beste zijn.
Al mijn vrienden en klasgenoten zijn aanwezig en op mijn kist branden een hele hoop waxine lichtjes.
Wanneer de kist in de grond gaat wordt er aarde opgegooid door iedereen zodat de kaarjes uitgaan (zeer symbolisch).
Mijn graf moet overwoekerd zijn moet groene planten (geen bosjes bloemen want die verwelken toch maar) Je moet alleen de steen kunnen zien. De steen is een rotsblok met een zilveren plaat. Daarop staat mijn naam (+ geboorte en sterfdatum) En de latijnse vertaling van: Jij bent wat ik was, jij zult zijn wat ik ben.
De muziek die gedraaid wordt moet vrolijk beginnen en steeds zieliger eindigen (ik twijfel nog tussen under the bridge of road tripping' van de Red hot chili peppers)
In plaat van koffie en cake is er water en sushi.

Voordat ik helemaal depri wordt zal ik maar stoppen.

Chick on a mission
pi_141864
Je mag mij begraven (pas als ik dood ben natuurlijk ) onder de middenstip van het Zuiderpark......hoewel dat van de KNVB in elk geval wel niet zal mogen
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')