abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24746490
quote:
About the Film Brainwashing 101 is a provocative short film showing how universities use tools such as "speech codes" to force political views upon students. In this cutting exposé, documentary filmmakers Maloney, Browning and Greenberg shine a light on political correctness, academic bias, student censorship--even administrative cover-ups of death threats--at three schools: Bucknell University, the University of Tennessee at Knoxville and California Polytechnic State University (Cal Poly).
RealPlayer
Windows Media
  dinsdag 25 januari 2005 @ 19:40:03 #2
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24746575
Ja dag, ik ga een beetje een filmpje van 3 kwartier zitten kijken hier. Straks word ik als universitair student nog gebrainwashed.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 19:42:05 #3
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24746611
Bij mij moeten ze dan trouwens al op het atheneum begonnen zijn, want ik was al gematigd links voor ik ging studeren.
pi_24746646
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 10:31:34 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 19:48:04 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_24746676
Gelukkig trek ik het gemiddelde als extreem rechts zijnde het nog een beetje de goede kant op!
  Redactie Games dinsdag 25 januari 2005 @ 19:48:42 #6
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24746686
Denk dat het ook deels bij je opvoeding ligt...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_24746707
Omdat studenten van vroeger uit uit de betere (rijkere) families komen, en daardoor niet met de echte volksbuurten bekend zijn, waardoor zij denken dat het allemaal wel meevalt.
pi_24746712
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 10:31:34 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_24746765
Bekijk het filmpje nou maar!!!

Het begin is niet zo boeiend, maar de rest is best grappig.
pi_24746794
Och als het van meervrijheid niveau is bedank ik hartelijk .
  dinsdag 25 januari 2005 @ 19:58:03 #11
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24746830
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 19:49 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Omdat studenten van vroeger uit uit de betere (rijkere) families komen, en daardoor niet met de echte volksbuurten bekend zijn, waardoor zij denken dat het allemaal wel meevalt.
Ik kom zelf oorspronkelijk uit een volksbuurt en heb bij zowel lastige buitenlandertjes als lastige volkstilburgertjes op school gezeten. Toch ben ik links. Dat zal voor een groot gedeelte inderdaad aan de opvoeding gelegen hebben.

De voornaamste reden dat veel studenten links zijn, is denk ik dat studenten het gewend zijn om dieper over dingen na te denken en zaken systematisch te scheiden. Dan kom je al gauw op redelijke standpunten uit. Aangezien 'correct redeneren' tegenwoordig een synoniem is van 'links', zijn veel studenten dus links.
pi_24746836
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 19:48 schreef Zwansen het volgende:
Gelukkig trek ik het gemiddelde als extreem rechts zijnde het nog een beetje de goede kant op!
ik ook als best wel rechts zijnde
Energy!
pi_24746862
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 19:55 schreef Herdenking het volgende:
Och als het van meervrijheid niveau is bedank ik hartelijk .
Ik verwacht de komende 45 minuten geen reacties meer.
pi_24746878
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 19:58 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik kom zelf oorspronkelijk uit een volksbuurt en heb bij zowel lastige buitenlandertjes als lastige volkstilburgertjes op school gezeten. Toch ben ik links. Dat zal voor een groot gedeelte inderdaad aan de opvoeding gelegen hebben.

De voornaamste reden dat veel studenten links zijn, is denk ik dat studenten het gewend zijn om dieper over dingen na te denken en zaken systematisch te scheiden. Dan kom je al gauw op redelijke standpunten uit. Aangezien 'correct redeneren' tegenwoordig een synoniem is van 'links', zijn veel studenten dus links.
Och, correct redeneren, ik noem het liever naief.
pi_24746915
Zijn universitaire studenten dan zo vaak links? Ik denk dat dat erg verschilt per opleiding.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 20:02:57 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24746928
Ik heb er op de uni nooit wat van gemerkt dat studenten links zijn... er zijn wel wat geitenwollensokken, maar da's wel een kleine minderheid.

Maar misschien dat de subsidieparasieten die "softe sector"-wetenschappen in Nijmegen studeren er anders over denken.

[ Bericht 4% gewijzigd door PJORourke op 25-01-2005 21:19:19 ]
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24747000
Omdat ze gehersenspoeld zijn door joodse leugens!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:13:55 #18
112833 Wreed_en_wrang
Ben je gelukkig?
pi_24748227
Jonge mensen zijn eerst links, waneer later het verstand de overhand krijgt en de naiviteit verdwijnt gaat het gros alsnog naar rechts.

In ieder geval af van de zonde die links heet
-< "Het ergste moet nog komen" >--< Ach ja, het leven... >-
pi_24749114
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 20:08 schreef Chriz2k het volgende:
Omdat ze gehersenspoeld zijn door joodse leugens!
En Joden staan er bekend om dat ze vaak links zijn
pi_24749270
Ik geloof dat middelbare scholieren op alle niveaus juist in meerderheid rechts zouden stemmen als ze zouden mogen stemmen.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:14:21 #21
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24749333
Lol, bij mijn studie was het eerder andersom .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:16:20 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24749377
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:04 schreef MrBadGuy het volgende:
En Joden staan er bekend om dat ze vaak links zijn
Zo links als Wolfowitz en Sharon zeker
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24749429
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:14 schreef Posdnous het volgende:
Lol, bij mijn studie was het eerder andersom .
Was dat een studie in de richting van sociologie of politiek?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:19:52 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24749453
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:18 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Was dat een studie in de richting van sociologie of politiek?
Ehm nee, hoezo?
pi_24749651
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zo links als Wolfowitz en Sharon zeker
Gaan wij serieus op mijn sarcasme in?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:31:39 #26
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24749691
Geen idee maar ik weet wel waarom ze steeds meer rechts worden naarmate ze meer verdienen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_24749732
Het is wel liev soms.
pi_24749772
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ehm nee, hoezo?
Omdat ik daar nou juist nieuwsgierig naar was.
pi_24749818
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 19:45 schreef Mikkie het volgende:

Die studenten zijn links omdat ze met een rechtse regering helemáál geen stufi meer krijgen...duh.
Dat zou dan knap stom zijn van 'een rechtse regering'.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:39:58 #30
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24749884
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:35 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Omdat ik daar nou juist nieuwsgierig naar was.
Ah, oke. Dat zag ik nergens staan.

Ik denk trouwens niet dat het bij studies als recht, ecnonomie etc. minder van belang is, maar dat terzijde.
pi_24749891
Dubbel - forum gaat traag hier :S
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:47:26 #32
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24750032
Ik denk dat studenten zich op die manier willen onderscheiden. Of het goed of slecht is, weet ik niet. Het lijkt me erg gezond om kritisch naar zaken te kijken op het moment dat je studeert, dat houdt je scherp en zorgt voor een persoonlijke vorming.

Wat mijn buurman mij vertelde, is dat jaren 70 in elk geval schade hebben toegebracht aan een (bestuurlijk) regime dat sowieso moest veranderen. Jammergenoeg was het een verandering waar links schuldig aan is gebleken. Zo was het bijvoorbeeld ineens hip om mensen op de verkeerde plekken neer te zetten, zoals mensen met andere studies een vak te laten doceren. Dat komt het academisch niveau natuurlijk niet ten goede. Gelukkig is dat gebleven bij een tijdelijke tendens en heeft het zich in de loop der jaren wel weer een beetje gestabiliseerd. Aan de andere kant is het natuurlijk leuk om te horen dat je buurman zijn proefschrift stond te bespreken met de moeder van een homofiele mentor met relatieproblemen.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_24750272
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 19:59 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Och, correct redeneren, ik noem het liever naief.
In je antwoord op Pool is dit een typisch rechtse reactie.

Ik vraag me verder af of het met je opvoeding te maken heeft, rebelleren is normaal voor de rest ben ik het wel met hem eens.
pi_24750531
Ik ben radicaal links met enige extreem rechtse trekjes. Dat komt dus neer op gematigd midden denk ik
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:16:21 #35
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24750666
Volgens mij hangt het erg van de studierichting af.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24751041
Hoe dommer de mens {IQ/ EQ} hoe rechtser hij of zij vaak is.

Rechtse mensen hebben ook vaak een lage emotionele intelligentie. Mensen met een laag EQ, zijn veel meer gericht op zichzelf. Ze zijn vaak egoistischer en hechten voornamelijk alleen maar waarde aan hun eigenbelang.
Bij veel VVD-ers is het wel leuk om te zien, dat je de emotionele inteligentie van hun gezicht af kunt lezen. {kortzichtige uitstraling} Vaak zijn ze intelligent {rationeel gezien], maar gevoelsmatig {emotioneel} zijn het vaak maar opervlakkige mensen. Ze zijn ook heel vaak materialistisch ingesteld. Ze hechten erg veel waarde aan status, stijl, klasse, aanzien, macht en laten dit ook regelmatig zien. Ze laten dit voornamelijk zien in hun kleding, taalgebruik, houding, en manier van spreken. Ze willen voortddurend een gevoel van "welgesteldheid" uitstralen. terwijl de emoitioneel intelligente medemens dit vaak ziet als een opervlakkige nietszeggende houding, die juist heel veel domheid uitstraald. {alles draait om de buitenkant} Je zo willen pofileren is vaak een compensatie van een gebrekkige EQ. Veel rechtse mensen hebben vaak het gevoel dat ze pas waardevol zijn, als ze dit "materialistisch" kunnen uitstralen. Het gaat vooral om de buitenkant waarmee ze zich willen profileren. Alleen al dat gegeven zegt al heel veel over iemands emotionele intelligentie.

Van veel rechtse mensen zou je kunnen zeggen, dat ze net zo goed 'links' zijn als een ander, alleen zijn rechtse mensen vaak alleen maar 'links' voor zichzelf. Ze hebben het vaak alleen maar het beste met zichzelf voor.

[ Bericht 7% gewijzigd door Poldermodel op 25-01-2005 23:46:53 ]
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:38:13 #37
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_24751225
Probeer maar eens anti-homo te zijn, dan heb je in Nederland de poppen aan het dansen. Of nog leuker, de holocaust ontkennen wat een strafbaar feit is. Nieuw rechts promoten op een 40% allochtonen school zal ook voor leuke taferelen zorgen. Ik denk dat 1 en 2 makkelijker zijn in de US, en het laatste alleen niet omdat maar 60% van de bevolking in de VS blank is.
I'm nobody's sheep
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:41:46 #38
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24751327
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:31 schreef Poldermodel het volgende:

Rechtse mensen hebben ook vaak een lage emotionele intelligentie. Mensen met een laag EQ, zijn veel meer gericht op zichzelf. Ze zijn vaak egoistischer en hechten voornamelijk alleen maar waarde aan hun eigenbelang.

Bij veel VVD-ers is het wel leuk om te zien, dat je de emotionele inteligentie van hun gezicht af kunt lezen. {kortzichtige uitstraling} Vaak zijn ze intelligent {rationeel gezien], maar gevoelsmatig {emotioneel} zijn het vaak maar opervlakkige mensen. Ze zijn ook heel vaak materialistisch ingesteld.

Van veel rechtse mensen zou je kunnen zeggen, dat ze net zo goed 'links' zijn als een ander, alleen zijn rechtse mensen vaak alleen maar 'links' voor zichzelf. Ze hebben het vaak alleen maar het beste met zichzelf voor.
Tuurlijk als jij dat zegt dan is dat zo

In je stukje neig je nogal naar jezelf boven anderen stellen overigens.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:42:41 #39
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24751348
Ten eerste is "links/rechts" geen eenduidig begrip.
Ten tweede denk ik dat het veel uitmaakt welke studie je doet. Zo zijn economie studenten misschien wel "rechtser" dan psychologie studenten.
Ten derde studeer ik en ben ik lid van de VVD. (Daarmee wil ik geenszins zeggen dat dit een ontkrachting is van de stelling dat studenten vaan links zijn.)

Daarom wil ik natuurlijk graag aansluiten bij de post van Poldermodel die een mooi cliché beeld schetst van een rechts iemand. Eenzelfde beeld zou je natuurlijk kunnen schetsen van een "links" iemand. Wel een beetje jammer dat daardoor zijn post er ineens veel minder toe doet.
[KNE]-Mod
pi_24751404
quote:

Bij veel VVD-ers is het wel leuk om te zien, dat je de emotionele inteligentie van hun gezicht af kunt lezen. {kortzichtige uitstraling} Vaak zijn ze intelligent {rationeel gezien], maar gevoelsmatig {emotioneel} zijn het vaak maar opervlakkige mensen. Ze zijn ook heel vaak materialistisch ingesteld. Ze hechten erg veel aan status, stijl, klasse, aanzien, macht en laten dit ook regelmatig zien. Ze laten dit voornamelijk zien in hun kleding, taalgebruik, houding, en manier van spreken. Ze willen voortddurend een gevoel van "welgesteldheid" uitstralen. terwijl de emoitioneel intelligente medemens dit vaak ziet als een opervlakkige nietszeggende houding, die juist heel veel domheid uitstraald. {alles draait om de buitenkant} Je zo willen pofileren is vaak een compensatie van een gebrekkige EQ

Ik ben links voor mezelf
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:45:07 #41
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24751408
quote:

Bij veel VVD-ers is het wel leuk om te zien, dat je de emotionele inteligentie van hun gezicht af kunt lezen. {kortzichtige uitstraling} Vaak zijn ze intelligent {rationeel gezien], maar gevoelsmatig {emotioneel} zijn het vaak maar opervlakkige mensen. Ze zijn ook heel vaak materialistisch ingesteld. Ze hechten erg veel aan status, stijl, klasse, aanzien, macht en laten dit ook regelmatig zien. Ze laten dit voornamelijk zien in hun kleding, taalgebruik, houding, en manier van spreken. Ze willen voortddurend een gevoel van "welgesteldheid" uitstralen. terwijl de emoitioneel intelligente medemens dit vaak ziet als een opervlakkige nietszeggende houding, die juist heel veel domheid uitstraald. {alles draait om de buitenkant} Je zo willen pofileren is vaak een compensatie van een gebrekkige EQ

Ik denk dat een dergelijke beschuldigende en generaliserende post veel meer over je eigen EQ en IQ zegt, dan dat het over de betreffende quotienten zegt van de personen waar je het over hebt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:47:23 #42
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24751473
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:45 schreef MrBadGuy het volgende:

Ik ben links voor mezelf
Herinner me eraan dat ik dat excuus gebruik tegen zo iemand die ketchup staat uit te delen en die denkt dat dat echt heel ludiek en origineel is.

Waarmee ik maar wil zeggen: gekken heb je overal.
[KNE]-Mod
pi_24751541
quote:

[..]

Ik ben links voor mezelf
Rechts lullen en links je zakken vullen.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:51:37 #44
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24751570
quote:

[..]

Ik ben links voor mezelf
"Ik ben links voor mezelf", wat bedoel je daarmee? Dat je een inproductieve luie pauper bent die gaarne teert op de zak van de werkende medemensch?

Sommige mensen zijn links voor anderen, ze compenseren hun gebrek aan eigenwaarde met het collectief dwingen van zichzelf en alle anderen geld te geven aan de paupers. Jij bent links voor jezelf, ergo een profiteur. Aan de andere kant siert het eerlijkheid je wel weer.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_24751626
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:38 schreef Scandum het volgende:
Probeer maar eens anti-homo te zijn, dan heb je in Nederland de poppen aan het dansen. Of nog leuker, de holocaust ontkennen wat een strafbaar feit is. Nieuw rechts promoten op een 40% allochtonen school zal ook voor leuke taferelen zorgen. Ik denk dat 1 en 2 makkelijker zijn in de US, en het laatste alleen niet omdat maar 60% van de bevolking in de VS blank is.
Dat zijn 3 dingen die niet links / rechts zijn, maar retarded of niet. Een echte libertarier laat zich niet in met homo-haat, nazisme of die sjappie van NR. En terecht.
The uproar of one hand clapping.
pi_24751657
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:51 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

"Ik ben links voor mezelf", wat bedoel je daarmee? Dat je een inproductieve luie pauper bent die gaarne teert op de zak van de werkende medemensch?

Sommige mensen zijn links voor anderen, ze compenseren hun gebrek aan eigenwaarde met het collectief dwingen van zichzelf en alle anderen geld te geven aan de paupers. Jij bent links voor jezelf, ergo een profiteur. Aan de andere kant siert het eerlijkheid je wel weer.
Face it! Er zijn werkpaarden (net als jij) en luxe paarden (net als ik) !
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:56:40 #47
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_24751702
links zitten de intellectuelen, rechts de kapitalisten....en nu het nieuws??
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_24751711
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:50 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Rechts lullen en links je zakken vullen.
Ook al ben ik tegen bepaalde voorzieningen, zolang ze bestaan maak ik er gebruik van
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:57:48 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24751722
Een groot geschilpunt met iemand die "links" zegt te zijn is het feit dat een partij als de SP altijd allerlei dingen organiseert en opzet. (Zoals een eigen festival.) Dat dat misschien heel leuk is maar niet pas in een liberaal gedachtengoed waarin je uit gaat van het eigen initiatief inplaats van een door je partij georganiseerd festijn gaat er niet altijd in. Meestal wordt het vergeleken met een gebrek aan enthousiasme en daadkracht. Net zoals het feit dat je binnen een partij best verschillende meningen kunt hebben en uiten, dat dat het niet altijd goed doet in de media dat ben ik wel met ze eens.
[KNE]-Mod
pi_24751747
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:
links zitten de intellectuelen, rechts de kapitalisten....en nu het nieuws??
En de intellectuele kapitalisten zoals ik dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')