Landlocked = door land omgeven = niet aan zee?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:27 schreef treinreiziger het volgende:
Guantánamo, Cuba
Kinshasa, Democratische Republiek Congo zijn beide niet correct.
Hint #1:
De stad ligt in een "landlocked" land.
quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:19 schreef Elocyp het volgende:
Lusaka, Zambia
O'Hare Airport te Chicago?quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:39 schreef rosstek het volgende:
[afbeelding]
Een schaamteloze herhaling van een jaar geleden. Oftewel raad het vliegveld.
Alle kerken in Tsjechië lijken op elkaar.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:40 schreef Falco het volgende:
Mjah, Trutnov heeft ook niet zo'n uitgebreide pilaar op haar marktplein, maar de kerk van Trutnov leek sprekend op die van de foto dacht ik.
Hartsfield International Airport, Atlanta ?quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:39 schreef rosstek het volgende:
Een schaamteloze herhaling van een jaar geleden. Oftewel raad het vliegveld.
Dat was mijn tweede optiequote:Op woensdag 26 januari 2005 01:29 schreef fanneke het volgende:
[..]
Hartsfield International Airport, Atlanta ?
De toren op deze foto is geen kerk, maar een stadhuisquote:Op woensdag 26 januari 2005 00:40 schreef Falco het volgende:
Mjah, Trutnov heeft ook niet zo'n uitgebreide pilaar op haar marktplein, maar de kerk van Trutnov leek sprekend op die van de foto dacht ik.
en nog veel meer op: http://www.koningsherberg.nl/de%20kerk%20groot.htm en http://www.magnuskerk.nl/quote:De fraai aan de brink gelegen kerk te Anloo heeft evenals die te Vries een romaans schip van tufsteen. Bij de restauratie (1941-'44) is de vroegere muurindeling hersteld. Noord- en zuidmuur hebben in de bovenzone zeven brede rondbogige spaarvelden, waarin kleine romaanse vensters geplaatst zijn, uitgezonderd de buitenste velden. Deze eenvoudige decoratie maakt datering rond 1100 of eind 11de eeuw waarschijnlijk. De muren zijn later met baksteen verhoogd en ze hebben een romaanse ingang (de noordelijke is gedicht).
De romaanse toren is jonger dan het schip, daar hij grotendeels in baksteen is opgetrokken; alleen de zone rond de onderste galmgaten is van tufsteen: kennelijk een partijtje dat hier of elders bij tufsteenbouw was overgebleven. De eenvoudige versiering van de toren bestaat beneden uit brede rondbogige spaarvelden, in het midden galmgaten met gemetselde middenstijl en boven galmgaten met natuurstenen deelzuiltje. Gezien de baksteen is te denken aan tweede helft of eind 12de eeuw. Het spitsje dateert uit 1757 en de merkwaardige trapgevel uit 1895.
Ja, er wonen wel 300 mensen, maar in de hele gemeente Aa en Hunze wonen er 25.204 en dat is toch al snel 90 personen per km2 zeg ik terwijl ik hier met 11.000 op een km2 woonquote:Op woensdag 26 januari 2005 13:09 schreef Kopstoot het volgende:
Een of ander kut-gehucht in Groningen of iets dergelijks in Raad de STAD....
Het was een van de belangrijkste plaatsen binnen de dingspelen, er werd gehandeld en recht gesproken. Qua aanzien en status hetzelfde als de Hanzesteden destijds. Het is ook ouder dan menig stad in Holland. Sommigen raden liever een 'stad' van 300 inwoners Congo dan een dorp in Drenthe. Word weer eens tijd voor Madurodam :p de kleinste stad van Nederland.quote:Op woensdag 26 januari 2005 13:09 schreef Kopstoot het volgende:
Een of ander kut-gehucht in Groningen of iets dergelijks in Raad de STAD....
Inderdaad. Mag je nu alsnogquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:51 schreef DutchTrain het volgende:
Dat is Innsbruck, Oostenrijk
Daar had ik ook al naar zitten kijken, maar de foto's daarvan lijken in geen enkel opzicht op deze.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:54 schreef Falco het volgende:
Torshavn op de Faeroer eilanden?
Ik vind het raar. Zo aan de dennenbomen en de lucht te zien zou je denken dat de stad tegen de poolcirkel ligt.
Ja het is dan ook meer een wilde gok. Misschien dat dit plaatje toch ergens in de Caribean geschoten is...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:09 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar had ik ook al naar zitten kijken, maar de foto's daarvan lijken in geen enkel opzicht op deze.
quote:Madagascar, also known as the "Great Red Island," is a developing island nation off the east coast of Africa. The primary language is French. Antananarivo, the capital, enjoys a temperate climate but the island has a wide range of microclimates ranging from rain forests in the northeast to desert in the southwest. Facilities for tourism are available, but vary in quality.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:57 schreef fanneke het volgende:
saint louis
quote:Byblos
Byblos, ancient city of Phoenicia, on the Mediterranean Sea, near present-day Beirut, Lebanon. Extensive archaeological investigations, begun in 1921, indicate that Byblos is one of the oldest continuously inhabited cities in the world, with remains of civilizations dating from about 5000BC. The city was the principal city of Phoenicia and an important seaport during the 2nd millennium BC, when it exported cedar and other woods to Egypt. The name Byblos, applied by the Greeks to papyrus, which they imported from Byblos, is the source of the word Bible. Gebal was the biblical name for the city; the Book of Ezekiel (see 27:9) mentions the maritime pursuits of its inhabitants. The city of Byblos is now occupied by a Lebanese village called Jubayl.
Inderdaad de juiste oceaan, maar nu iets noordelijker....quote:Op maandag 31 januari 2005 21:16 schreef Falco het volgende:
Tanzania - Dar es Salaam
Heeft wel iets te veel a's en een e te weinig, maar ligt wel aan de juiste oceaan.
Dat zou dan 3 a's en 1 e overlaten voor de plaatsnaam. En die kan ik op http://kenya.com/bigmap.jpg niet vindenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:39 schreef Thegeronimo het volgende:
Tis in Kenia, want dat is afhankelijk van de schrijfwijze... kenia of kenya
Hmmz...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zou dan 3 a's en 1 e overlaten voor de plaatsnaam. En die kan ik op http://kenya.com/bigmap.jpg niet vinden
Had moeten zijn:quote:Inderdaad de juiste oceaan, maar nu iets noordelijker....
en ik maar denken waarom jullie niet op andere landen komen...quote:wel aan de kant van de juiste oceaan
Jij had ook wel een heel oud plaatje te pakken volgens mijquote:
Nog steeds foutquote:Op woensdag 2 februari 2005 00:14 schreef Elocyp het volgende:
Bogota, Colombia?
(hint, kijk naar de vlag)
Er is geen Amerikaanse staat met zo'n soort vlag. Toch gok ik nog steeds op ergens in Venezuela en Colombia.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Nog steeds fout
(En er bestaan ook provinciale vlaggen natuurlijk..... of van staten binnen een land zoals de VS - dit is overigens geen hint.)
Slaap ze. Beide landen zijn foutquote:Op woensdag 2 februari 2005 00:30 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Er is geen Amerikaanse staat met zo'n soort vlag. Toch gok ik nog steeds op ergens in Venezuela en Colombia.
Maar dat zoeken laat ik aan iemand anders over want ik ga slapen![]()
Succes
m00000i, nog 2.2 miljoen verschillende steden na deze hint...quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:59 schreef Falco het volgende:
Hint: deze stad ligt in de EU.
Athene?quote:
Mwah geeft nietquote:Op maandag 7 februari 2005 12:34 schreef Porto het volgende:
Woow stom dat ik al een nieuwe heb staan dan, had even beter moeten opletten
Correctquote:Op maandag 7 februari 2005 12:30 schreef Falco het volgende:
Espoo cultural centrum in Tapiola, Finland?
No worries hij is al weg, nieuwe is voor de rechtmatige winaarquote:Op maandag 7 februari 2005 12:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Mwah geeft niet
Even een wilde gok maar: Tunis in Tunesië?
quote:Op maandag 7 februari 2005 13:36 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Datlijktop Bologna, Italie
quote:Op maandag 7 februari 2005 15:37 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Okay.... ehmmmm. Cancun, Mexico?
Nopequote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:08 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
wow, wat een mooi gebouw!!
casablanca?
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:12 schreef Falco het volgende:
Het is Aleppo in Syrië
http://bioch.szote.u-szeged.hu/astrojan/images/aleppo.jpg
Ik had hem toevallig gisteren al gezien, toen ik op zoek ging naar jouw Tripoliquote:
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:14 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Vlak voordat ik naar m'n werk ga....
Nee, het is niet Maastricht
Dat kan nog wel even duren voor dat je daar antwoord op krijgt... anders ga ik wel via sloterdijk naar huis zometeen dan vraag ik het wel even voor jequote:Köln ?
inderdaad, ik had eigenlijk eerst even de instructies moeten lezenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:19 schreef Porto het volgende:Denk niet dat Zephyrus RDS kent, dus maar een nieuwe om jullie bezig te houden
En voor de muziekliefhebbers; dit is de beroemde 'fountain down-the-road' in Sheffield (sex-city) uit Pulp's Disco 2000quote:Sheffield is a major steel-manufacturing center, known especially for its stainless steel products, notably cutlery. The city is located in an important coal-mining region and has iron and brass foundries and manufactures that include steel tools and other metal products, processed foods, and glass. Among the outstanding structures in the city are the former parish church (largely 15th century), which since 1913 has been the Cathedral of Saint Peter and Saint Paul, and the 15th-century Bishops House, now housing a museum. Sheffield has a municipal museum and the noteworthy collections of the Mappin and Graves art galleries. Also here are the University of Sheffield (1905) and Sheffield Hallam University (1992, formerly a polytechnic college). Sheffield was already known by the 14th century for the production of cutlery. Waterpower, furnished by the area's rivers, and the local availability of iron ore and coal were the primary reasons for the community's industrial growth. A silver-plating technique was invented here in 1742, and in the 1850s the inventor, Henry Bessemer, developed a process for the inexpensive manufacture of steel. Such developments contributed to the city's prominence in the British steel trade. Sheffield suffered damage from German bombing during World War II and has since undergone extensive rebuilding. Population (1991 preliminary) 500,500.
Helaas. En het is nog geen tijd voor een nieuwe hint.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 22:11 schreef Falco het volgende:
Het is wel op de grens van twee landen?
Schaffhausen in Zwitserland ofzoiets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
quote:Op donderdag 10 februari 2005 08:48 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
beiroet
quote:Op woensdag 9 februari 2005 23:25 schreef De_Hertog het volgende:
Marienburg/Malbork, Polen
quote:Rosstek: heb je dat plaatje ook groter?
hetgeen makkelijk op te vatten is als '24 uur zonder reactie VAN IEMAND' in plaats van 24 uur zonder reactie VAN DE PLAATJESPOSTER' (wat in dit geval trouwens ook niet zo was, maargoed)quote:Post een hint na minimaal 12 uur en max. 24 uur zonder reactie of na 4 à 5 foutieve antwoorden
Inderdaad. En dat gebouw is de nieuwe versie van de Bibliotheek van Alexandrie, die uiteindelijk net zo belangrijk wil worden als zijn illustere voorganger: ze hebben ruimte voor 5 miljoen boeken. Ze hebben overigens momenteel maar 500.000 exemplaren...quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:39 schreef Falco het volgende:
Even die van De_Hertog Alexandrië in Egypte?
Ik ken aardig wat Loirekastelen en geen van allen lijken ze erop. Blois is het in ieder geval zeker nietquote:Die van FormelyKnownAs lijkt me zo'n Loirekasteel. Is het Blois ofzo?
Dordogne-kastelen zijn over het algemeen wat meer middeleeuws, zelfs na verbouwing houd je een hoop torens enzoquote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:55 schreef Falco het volgende:
Is het niet ergens in de Dordogne ofzo?
Nog even mijn 2 cents, er waren opzich genoeg herkennings punten, alleen plaatje was volgens mij wel te klein volgens de regelsquote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:03 schreef De_Hertog het volgende:
Herkenningspunten op mijn eerste foto: modern gebouw in stad die in het midden oosten lijkt te liggen ............................................weinig rds'ers online vandaag?
Dat is goed!!! (en snel geraden ookquote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:17 schreef Porto het volgende:
Singapore, Singapore.. bewijs: rechter gebouw is van SingTel en de hoogste herken ik zelf
Ook petje af voor Turkmenistanquote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:25 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Dat is goed!!! (en snel geraden ook)
Nee. En de rest van de Loirestreek kun je ook wel achterwege laten. En om misverstanden over waar de loirestreek precies begint te voorkomen, de rest van Frankrijk ook welquote:Op zondag 13 februari 2005 21:45 schreef Falco het volgende:
Chambord!
quote:Einzigartiges Wahrzeichen der Landeshauptstadt ist das "Schweriner Märchenschloss", mit seinen goldglänzenden Türmen auf einer Insel im Schweriner See gelegen. Hier stand die Inselburg "Zuarin", die der Obotritenfürst Niklot 1160 vor dem heranziehenden
Heinrich dem Löwen abbrannte. Die wiedererrichtete Burg wurde Sitz der Grafschaft Schwerin und später des Großherzogtums Mecklenburg - Schwerin. Der Ausbau zum Schloss erfolgte im 16. und 17. Jahrhundert. Mitte des 19. Jahrhunderts wurde das Schloss nach Plänen von Demmler, Willebrand und Stüler unter Verwendung Semperscher Ideen grundlegend umgebaut. So entstand nach dem Vorbild des französischen Renaissance-Schlosses Chambord das schönste Märchenschloss Deutschlands.
Wohl kaum ein Besucher Schwerins kann sich den Reizen des Schlosses entziehen. Sieben verschiedene Baustile prägen seine abwechslungsreichen Fassaden. Man sagt, es zieren so viele Türme das Schloss, wie das Jahr Tage hat.
Das Schloss ist heute Sitz des Landtages von Mecklenburg-Vorpommern und beherbergt auf 3 Etagen das Schlossmuseum. Hier können Sie die Wohnung und die Repräsentationsräume des Großherzogs sowie den prunkvoll gestalteten Thronsaal des Schlosses bewundern. Im Schlosscafé, dem ehemaligen Königssaal, haben Besucher die Möglichkeit, in historischem Ambiente herrschaftlich zu speisen und die gesammelten Eindrücke auf sich wirken lassen. Genießen Sie in den Sommermonaten den herrlichen Blick von der restaurierten Orangerie auf die blaue Weite des Schweriner Sees und lassen Sie sich in mediterranem Flair unter Palmen und Orangenbäumen im Orangerie-Café verwöhnen.
Tauchen Sie ein in eine Zeit, in der der Herzog durch den englischen Garten flanierte und im Schatten der Felsgrotte entspannte. Lassen auch Sie sich verzaubern von der einzigartigen Architektur und dem harmonischen Zusammenspiel mit den umgebenden Parks und Gärten.
quote:Op maandag 14 februari 2005 20:42 schreef Kopstoot het volgende:
Mont Saint Michel, France
bewijs: http://www.irisa.fr/manif(...)7/english/photo.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |