Landlocked = door land omgeven = niet aan zee?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:27 schreef treinreiziger het volgende:
Guantánamo, Cuba
Kinshasa, Democratische Republiek Congo zijn beide niet correct.
Hint #1:
De stad ligt in een "landlocked" land.
quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:19 schreef Elocyp het volgende:
Lusaka, Zambia
O'Hare Airport te Chicago?quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:39 schreef rosstek het volgende:
[afbeelding]
Een schaamteloze herhaling van een jaar geleden. Oftewel raad het vliegveld.
Alle kerken in Tsjechië lijken op elkaar.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:40 schreef Falco het volgende:
Mjah, Trutnov heeft ook niet zo'n uitgebreide pilaar op haar marktplein, maar de kerk van Trutnov leek sprekend op die van de foto dacht ik.
Hartsfield International Airport, Atlanta ?quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:39 schreef rosstek het volgende:
Een schaamteloze herhaling van een jaar geleden. Oftewel raad het vliegveld.
Dat was mijn tweede optiequote:Op woensdag 26 januari 2005 01:29 schreef fanneke het volgende:
[..]
Hartsfield International Airport, Atlanta ?
De toren op deze foto is geen kerk, maar een stadhuisquote:Op woensdag 26 januari 2005 00:40 schreef Falco het volgende:
Mjah, Trutnov heeft ook niet zo'n uitgebreide pilaar op haar marktplein, maar de kerk van Trutnov leek sprekend op die van de foto dacht ik.
en nog veel meer op: http://www.koningsherberg.nl/de%20kerk%20groot.htm en http://www.magnuskerk.nl/quote:De fraai aan de brink gelegen kerk te Anloo heeft evenals die te Vries een romaans schip van tufsteen. Bij de restauratie (1941-'44) is de vroegere muurindeling hersteld. Noord- en zuidmuur hebben in de bovenzone zeven brede rondbogige spaarvelden, waarin kleine romaanse vensters geplaatst zijn, uitgezonderd de buitenste velden. Deze eenvoudige decoratie maakt datering rond 1100 of eind 11de eeuw waarschijnlijk. De muren zijn later met baksteen verhoogd en ze hebben een romaanse ingang (de noordelijke is gedicht).
De romaanse toren is jonger dan het schip, daar hij grotendeels in baksteen is opgetrokken; alleen de zone rond de onderste galmgaten is van tufsteen: kennelijk een partijtje dat hier of elders bij tufsteenbouw was overgebleven. De eenvoudige versiering van de toren bestaat beneden uit brede rondbogige spaarvelden, in het midden galmgaten met gemetselde middenstijl en boven galmgaten met natuurstenen deelzuiltje. Gezien de baksteen is te denken aan tweede helft of eind 12de eeuw. Het spitsje dateert uit 1757 en de merkwaardige trapgevel uit 1895.
Ja, er wonen wel 300 mensen, maar in de hele gemeente Aa en Hunze wonen er 25.204 en dat is toch al snel 90 personen per km2 zeg ik terwijl ik hier met 11.000 op een km2 woonquote:Op woensdag 26 januari 2005 13:09 schreef Kopstoot het volgende:
Een of ander kut-gehucht in Groningen of iets dergelijks in Raad de STAD....
Het was een van de belangrijkste plaatsen binnen de dingspelen, er werd gehandeld en recht gesproken. Qua aanzien en status hetzelfde als de Hanzesteden destijds. Het is ook ouder dan menig stad in Holland. Sommigen raden liever een 'stad' van 300 inwoners Congo dan een dorp in Drenthe. Word weer eens tijd voor Madurodam :p de kleinste stad van Nederland.quote:Op woensdag 26 januari 2005 13:09 schreef Kopstoot het volgende:
Een of ander kut-gehucht in Groningen of iets dergelijks in Raad de STAD....
Inderdaad. Mag je nu alsnogquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:51 schreef DutchTrain het volgende:
Dat is Innsbruck, Oostenrijk
Daar had ik ook al naar zitten kijken, maar de foto's daarvan lijken in geen enkel opzicht op deze.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:54 schreef Falco het volgende:
Torshavn op de Faeroer eilanden?
Ik vind het raar. Zo aan de dennenbomen en de lucht te zien zou je denken dat de stad tegen de poolcirkel ligt.
Ja het is dan ook meer een wilde gok. Misschien dat dit plaatje toch ergens in de Caribean geschoten is...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:09 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar had ik ook al naar zitten kijken, maar de foto's daarvan lijken in geen enkel opzicht op deze.
quote:Madagascar, also known as the "Great Red Island," is a developing island nation off the east coast of Africa. The primary language is French. Antananarivo, the capital, enjoys a temperate climate but the island has a wide range of microclimates ranging from rain forests in the northeast to desert in the southwest. Facilities for tourism are available, but vary in quality.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:57 schreef fanneke het volgende:
saint louis
quote:Byblos
Byblos, ancient city of Phoenicia, on the Mediterranean Sea, near present-day Beirut, Lebanon. Extensive archaeological investigations, begun in 1921, indicate that Byblos is one of the oldest continuously inhabited cities in the world, with remains of civilizations dating from about 5000BC. The city was the principal city of Phoenicia and an important seaport during the 2nd millennium BC, when it exported cedar and other woods to Egypt. The name Byblos, applied by the Greeks to papyrus, which they imported from Byblos, is the source of the word Bible. Gebal was the biblical name for the city; the Book of Ezekiel (see 27:9) mentions the maritime pursuits of its inhabitants. The city of Byblos is now occupied by a Lebanese village called Jubayl.
Inderdaad de juiste oceaan, maar nu iets noordelijker....quote:Op maandag 31 januari 2005 21:16 schreef Falco het volgende:
Tanzania - Dar es Salaam
Heeft wel iets te veel a's en een e te weinig, maar ligt wel aan de juiste oceaan.
Dat zou dan 3 a's en 1 e overlaten voor de plaatsnaam. En die kan ik op http://kenya.com/bigmap.jpg niet vindenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:39 schreef Thegeronimo het volgende:
Tis in Kenia, want dat is afhankelijk van de schrijfwijze... kenia of kenya
Hmmz...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zou dan 3 a's en 1 e overlaten voor de plaatsnaam. En die kan ik op http://kenya.com/bigmap.jpg niet vinden
Had moeten zijn:quote:Inderdaad de juiste oceaan, maar nu iets noordelijker....
en ik maar denken waarom jullie niet op andere landen komen...quote:wel aan de kant van de juiste oceaan
Jij had ook wel een heel oud plaatje te pakken volgens mijquote:
Nog steeds foutquote:Op woensdag 2 februari 2005 00:14 schreef Elocyp het volgende:
Bogota, Colombia?
(hint, kijk naar de vlag)
Er is geen Amerikaanse staat met zo'n soort vlag. Toch gok ik nog steeds op ergens in Venezuela en Colombia.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Nog steeds fout
(En er bestaan ook provinciale vlaggen natuurlijk..... of van staten binnen een land zoals de VS - dit is overigens geen hint.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |