abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24736953
En alweer deeltje 2, spui hier uw ongenoegen of geef ons een pluim. Vragen, opmerkingen, tips en ideeën kunnen hier ook

Laatste post van het vorige deeltje:
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 07:43 schreef Mickeys het volgende:

Nu zat ik bij faq te zoeken naar een mailadres van je, maar ik zal wel erg blonT zijn. Ik kan het niet vinden... heb je een link naar de juiste pagina voor me dan? of kan je aangeven in welk stuk ik moet gaan zoeken?
Alvast tnx

(en ja ik ben nog steeds niet goed bekend waar ik wat moet zoeken. ik mis dus ook de oude manier van zoeken, maar ik weet dat dat even op zich laat wachten)
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 09:15 schreef Bluezz het volgende:
Als het goed is werkt de link naar moderator nu, en hier staat onderaan onze faq mijn mailadres

FAQ Flora & Fauna
pi_24747865
Misschien is het handig om dit linkje te vermelden in het topic over die gevilde kat (dat nu op slot is): http://www.dierenbescherming.nl/faq.php?action=view&id=124
Dan weten mensen dat de Dierenbescherming er ook vanaf weet.
...
pi_24749141
Goed idee.
Ik laat hem wel dicht trouwens
pi_24749563
Ik wil nog wel even vermelden dat ik dat niet ben. Die Tinkebell dus.

Ik ben al vaker aangesproken (hier en elders), maar ik ben dat dus NIET. Ik ben Tinkerbell.

Is het overigens ook niet handig om de link uit de OP weg te halen?
pi_24749827
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:25 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik wil nog wel even vermelden dat ik dat niet ben. Die Tinkebell dus.

Ik ben al vaker aangesproken (hier en elders), maar ik ben dat dus NIET. Ik ben Tinkerbell.

Is het overigens ook niet handig om de link uit de OP weg te halen?
Ik heb er juist voor gekozen om het topic te sluiten en de link te laten staan, zodat er meteen op gewezen kan worden en ingegrepen indien er weer iemand het nodig vind er een topic over te openen.

En ik weet dat je het niet bent hoor
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:53:26 #6
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_24750131
Bluezz pleurt je msn es aan .
I'm getting too old for this....
pi_24750279
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:53 schreef Havoc het volgende:
Bluezz pleurt je msn es aan .
Staat zo groen als maar kan
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:04:47 #8
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_24750367
Thx .
I'm getting too old for this....
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:11:06 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_24775149
Kan dat
Hoe vervoer ik Herman-topic
asjeblieft dicht.

Het is echt te triest voor woorden hoe topic starter met zijn vis omgaat. Daarnaast is er allang antwoord gegeven op zijn vraag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24778011
Ik ga even kijken....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:21:15 #11
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24779096
Boe, ik had net een mooie post gemaakt voor redux en nou is het topic dicht

"Zeg Redux, ik snap best dat je je kostelijk vermaakt door hier iedereen die het goed voorheeft met je vis op de kast te jagen, maar ik denk dat je zelf ook wel snapt dat ieder dier het beter doet in een ruime, mooie kooi / kom / etc. Jij woont vast ook prettiger in een groot huis met veel licht dan in een donker kamertje zonder ramen. Een rechthoekige bak neemt niet zo veel meer ruimte in dan een kom, en je visje krijgt er veeeeeel meer water door om in te zwemmen. Als je kijkt naar hoe breed de kom op zn breedste punt is, dat is toch de ruimte die hij inneemt? Nou een rechthoekige bak met die zelfde breedte neemt net zo veel ruimte in op de kast of waar ie staat, en dan zit er veel meer water in (en je weet best dat water vrijwel niets kost).

De voordelen zijn o.a. dat je visje veel meer zwemt, das goed voor m, en hij kan s lekker een eindje rechtdoor, dat vinden de meeste leuk. Als je meer water in de bak hebt hoef je minder vaak te verschonen. Verder kun je de wanden van een rechte bak heel makkelijk schoon maken met een dubbele magneet van de dierenwinkel, dan heb je geen aanslag op de binnenkant. Je kunt ook plantjes planten op de bodem ipv ze gewoon in het water te doen (gaan ze langer mee), en de bodem is bij een rechthoekige veel groter. Zeker als je straks twee visjes in een bak doet is het ook fijner voor ze want dan kunnen ze zich mooi verstoppen voor elkaar en zitten ze minder dicht op elkaar. En de vis is leuker om naar te kijken in een rechthoekige bak vind ik, omdat ie meer verschillende dingen doet.

Dus waarom zou je het niet doen? Je kunt zo voor een eurootje of 10 via via aan een mooie bak komen, dan nog een paar euro voor bodembedekking, plantjes, etc. (evt. een pompje maar dat heb je nu ook al niet en ze hebben door het grotere wateroppervlak dan al meer zuurstof) en je maakt je visjes er echt blij mee. Ik weet wel dat je bij iedere bron die wij aanvoeren een of ander klein tegenstrijdigheidje of versprekinkje vind om de bron mee te diskwalificeren, maar met gezond verstand kun je ook al wel zien dat je vissen misschien niet doodongelukkig zijn in dat ronde ding, maar dat ze veel blijer zijn in een grote rechthoekige bak. Ik denk dat Herman en Henk in dat kleine ronde ding te dicht op elkaars lip zitten en misschien ruzie gaan maken en in een grotere niet.

Als je er een wil vervoeren moet je gewoon vis en flink wat water (liter minstens) in een sterke plastic zak doen, ik doe die dan altijd weer in een doos oid zodat de zak niet kantelt en ook tegen te fel licht. Nu zul je er in de winter niet zo'n last van hebben maar in de zomer word zo'n zakje water + vis snel te warm als je m niet beschut houdt. Verder moet er net zoveel water als lucht in de zak voor je m dichtknoopt, als je m vacuum knoopt krijgt de vis geen zuurstof meer als de zuurstof in het water op raakt.

Weet je je hoeft niet voor alles een expert te zijn, we hebben het hier over goudvissen. Gewoon een beetje logisch nadenken en misschien s een beetje googelen is genoeg om goed te weten hoe je goed voor je visjes kunt zorgen."

Prachtig toch
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:55:03 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_24781766
dafjedaf, dat vind ik een erg goede post.

Maar ik neem aan dat je begrijpt dat het toch wel een beetje triest ging daar. Iemand die gewoon niets aan wil nemen, moet niets vragen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24795452
Vissen verhuizen?
schopje naar onzin?
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_24805765
Nee hoor, lekker dicht.
pi_24823843
TTT
[14.gif]
pi_24823901
TTT
Oh en shmoopy schrijf je zo <------------
pi_24824061
Reageer is op msn ofzo Bluezz.
TTT = Tip Top Topic.
[14.gif]
  maandag 31 januari 2005 @ 09:59:00 #18
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24846597
Is het misschien een idee om elk topic in F&F om te dopen naar Lul hier offtopic over Carnibest? Ben je gelijk weer ontopic met elk hondentopic.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24852302
Heeft het geholpen dat er nu een topic over is?
  maandag 31 januari 2005 @ 16:45:50 #20
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24852375
Dat gaat vast helemaal goedkomen
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:52:23 #21
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24932634
Mijn duivelse kat

Veel offtopic gezeur van een gefrustreerd zeikwijf
pi_24935324
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 10:52 schreef Spindizzy het volgende:
Mijn duivelse kat

Veel offtopic gezeur van een gefrustreerd zeikwijf
Blijkbaar hebben jullie deze kattenhater zelf al zo goed aangepakt dat ie wegblijft
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 14:52:45 #23
43556 miss_dynastie
pi_24971428
Hoi.... ik heb mijn icoon een andere extensie meegegeven, dus nu doet ie het niet meer in het overzicht in het dierenicoontopic. Willen jullie het veranderen? Het is nu: http://www.cgx.nl/private/miss_dynastie/yian_draagtas.jpg
Bedankt!
pi_24988747
Zie het nu pas
Gefixed
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:23:36 #25
43556 miss_dynastie
pi_25001960
Geeft niks hoor, hoef je niet voor te
Bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: