ik vind 'radicale ideologie' nogal een vaag begrip. Wat is een radicale ideologie? En het goedpraten van terroristische misdrijven strafbaar stellen? Vrijheid van meningsuiting iemand??!? daar is nederland toch zo op gebrand de laatste tijd?quote:De politiek reageert verdeeld op de plannen van de ministers Remkes en Donner voor de strijd tegen terreur.
Coalitiepartijen CDA en VVD zijn tevreden, de oppostiepartijen ontevreden en D66 vindt de maatregelen nog onvoldoende.
Het CDA prees de "indrukwekkende reeks maatregelen". CDA-fractieleider Verhagen wil wel nog met het kabinet praten over zijn eerdere voorstel om de democratie weerbaarder te maken tegen extremisten.
De VVD noemde de voorstellen "bemoedigend'' en stelde dat het kabinet op de goede weg is. De coalitiepartij was tot dusver een van de grootste critici van de terreuraanpak.
Volgens D66-fractieleider Dittrich is er te weinig aandacht voor jongeren die worden gerecruteerd door extremisten. Ook vraagt de partij zich af of de burgerlijke vrijheden niet te veel worden ingeperkt.
De PvdA vindt de plannen te vaag. "Aan de eerdere kritiek van wel woorden en geen daden is nog maar gedeeltelijk tegemoet gekomen'', concludeerde PvdA-Kamerlid Van Heemst.
Volgens GroenLinks keren de verantwoordelijke ministers zich "onverantwoordelijk sterk" tegen de randverschijnselen van terrorisme door het verheerlijken of goedpraten van terroristische misdrijven strafbaar te stellen."
Terreurplannen
De ministers Donner en Remkes willen potentiële terroristen aanpakken, nog vóór zij ook maar iets hebben gedaan wat tegen de wet is.
Mensen die zich met radicale ideologie inlaten kunnen een meldingsplicht krijgen. Eens in de zoveel tijd moeten zij op het politieburo verschijnen.
Ze krijgen ook een straatverbod: ze mogen niet op luchthavens, het Binnenhof of in de buurt van bedreigde personen komen.
En ze krijgen een beroepsverbod: ze mogen geen les geven op scholen en niet preken in de moskee.
Voor de uitvoering van alle anti-terreurmaatregelen heeft het kabinet in totaal voor de komende jaren 400 miljoen euro uitgetrokken.
De veiligheidsdienst AIVD krijgt extra personeel, voor de beveiliging van personen komen er 235 extra beveiligings-agenten.
http://www.nos.nl/nieuws/(...)rterreurplannen.html
quote:DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen, de gemeente Rotterdam, de luchthaven Schiphol en drink- en elektriciteitsbedrijven krijgen vanaf maart te maken met een systeem van kleurcodes die horen bij een terroristische dreiging. Op basis van de code moeten ze bepaalde beveiligingsmaatregelen nemen.
Dat staat in de brief die de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) maandag naar de Tweede Kamer hebben gestuurd. Het zogeheten alerteringssysteem telt drie kleurcodes: geel (lichte dreiging), oranje (matige dreiging) en rood (hoge dreiging). De bewindslieden verwachten dat het systeem in maart zal werken.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=472537&c=11
Zal ik het even voor je concretiseren?quote:Op maandag 24 januari 2005 23:33 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik vind 'radicale ideologie' nogal een vaag begrip. Wat is een radicale ideologie?
O ja, tuurlijk, dat zijn 16,5 miljoen vertegenwoordigers he?quote:Op maandag 24 januari 2005 23:45 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zal ik het even voor je concretiseren?
1
[afbeelding]
[afbeelding]
2
[afbeelding]
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
is dit de definitie van een radicale ideologie? Het begrip 'radicale ideologie' is nogal vaag en kan potentieel misbruikt worden om mensen met een afwijkende mening onder die groep te scharen. Ik zou dus eerst eens willen weten wat ermee bedoeld wordt.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:45 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De linkse partijen hebben anders ook geen naam hoog te houden als het gaat om het handhaven van de klassieke rechststaat, maar dat terzijde uiteraard.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:38 schreef Harry_Sack het volgende:
het gaat er gewoon om dat je bang moet zijn voor de autoriteit. Dat is iets waar het onbegrepen volk dat zich CDA noemt, zich graag achter verschuilt bij het gebrek aan echte ideeen.
Donner begon al eerder voorzichtig met het 'satiredebat' waar hij terecht bakzeil voor haalde. Nu probeert hij het via een anderssoortige manipulatie. Zaak is dat we zo snel mogelijk van dit kabinet af komen, zodat we de dijken kunnen versterken tegen natuurrampen en wel nog voordat de regerende partijen natuurrampen voor terroristische rampen aan zien.
Dat stel ik?quote:Op maandag 24 januari 2005 23:47 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
O ja, tuurlijk, dat zijn 16,5 miljoen vertegenwoordigers he?
Ben ik onmiddelijk met je eens, justitie is een 'rechts' item, maar zoals het nu uitgevoerd wordt, slaat het door tot extreme absurditeit.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:48 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De linkse partijen hebben anders ook geen naam hoog te houden als het gaat om het handhaven van de klassieke rechststaat, maar dat terzijde uiteraard.
Het truukje van de arbitraire grens kennen we allemaal wel. Je hoeft dat hier dus ook niet te exploiteren. Het stellen dat niets een radicale ideologie is, is schadelijk. Net als het stellen dat alles een radicale ideologie is. Appeltje-eitje. Been there, done that, brought the t-shirt.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
is dit de definitie van een radicale ideologie? Het begrip 'radicale ideologie' is nogal vaag en kan potentieel misbruikt worden om mensen met een afwijkende mening onder die groep te scharen. Ik zou dus eerst eens willen weten wat ermee bedoeld wordt.
Mensen die niet weten wat een radicale ideologie is, vind ik erg verdacht.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:47 schreef DionysuZ het volgende:
is dit de definitie van een radicale ideologie? Het begrip 'radicale ideologie' is nogal vaag en kan potentieel misbruikt worden om mensen met een afwijkende mening onder die groep te scharen. Ik zou dus eerst eens willen weten wat ermee bedoeld wordt.
ik wil gewoon zien wat de heren als radicale ideologie bestempelen. Gewoon een definitie ervan geven zodat het niet voor interpretatie vatbaar is. Ik vraag niet meer.. ik stel dus ook helemaal niet dat niets een radicale ideologie is, of dat alles een ideologie is. En ik wil ook zo'n t-shirtquote:Op maandag 24 januari 2005 23:52 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het truukje van de arbitraire grens kennen we allemaal wel. Je hoeft dat hier dus ook niet te exploiteren. Het stellen dat niets een radicale ideologie is, is schadelijk. Net als het stellen dat alles een radicale ideologie is. Appeltje-eitje. Been there, done that, brought the t-shirt.![]()
Mag ik een t-shirt aanbevelen met een stukje PGP code er op? Blijkbaar ben je in Amerika al een terrorist als je dat openbaart, misschien trapt Nederland er ook in. Neem wel je id-kaart mee, anders ben je echt de lul.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:52 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het truukje van de arbitraire grens kennen we allemaal wel. Je hoeft dat hier dus ook niet te exploiteren. Het stellen dat niets een radicale ideologie is, is schadelijk. Net als het stellen dat alles een radicale ideologie is. Appeltje-eitje. Been there, done that, brought the t-shirt.![]()
Die foto beweert niet wat je denkt dat-ie beweert. Volkert van der G. hing geen radicale ideologie aan; hij zag 't fortuyn als een man die tot stoppen moest worden gebracht. Met alle middelen. Je zou die foto's van een dode fortuyn hooguit kunnen zien als 'kijk, dit gebeurt er nou als je een 'radicale' ideologie aanhangt.' Maar ik vermoed dat dat niet is wat je bedoeltquote:Op maandag 24 januari 2005 23:45 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
[ foto van een dode Fortuyn ]
... en sinds wanneer is Theo van Gogh een radicale ideologie? Had-ie vast leuk gevonden.quote:[ Foto van Theo van Gogh ]
Ik hoop het niet. De plannen stellen dat wel..quote:
Waar waar waar?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:08 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. De plannen stellen dat wel..
ik ga gewoon op de argumenten van kaalhei in, of mag dat niet soms? Ik wil gewoon een discussie over deze brief van donner en remkes.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:16 schreef wonko het volgende:
Ik snap niet dat ts blijft mauwen over die dingen die hij van R en D wil weten. Verwacht je soms telepathisten hier te ontmoeten die jou wel even vertellen wat die 2 van plan zijn?
Wil je een definitie van moslimfascisme?quote:Op maandag 24 januari 2005 23:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik wil gewoon zien wat de heren als radicale ideologie bestempelen. Gewoon een definitie ervan geven zodat het niet voor interpretatie vatbaar is. Ik vraag niet meer.. ik stel dus ook helemaal niet dat niets een radicale ideologie is, of dat alles een ideologie is. En ik wil ook zo'n t-shirt
nee, vraag ik dat dan?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:40 schreef machteld het volgende:
[..]
Wil je een definitie van moslimfascisme?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |