Het scheelt dat jij nooit achter de computer zit.quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:42 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja, dat is logisch, ze krijgen het schrikbeeld van boeken lezen mee vanaf de middelbare school. Gewoon lezen voor de leuk komt steeds minder voor. Toen ik de leeftijd had van m'n broertje las ik zo'n 10 boeken in 2 of 3 weken (10 boeken mocht je per keer bij de bieb lenen), hij leest er amper 1 in een maand.
Dat is toch een behoorlijk verschil, en een zeer negatieve ontwikkeling, nu gaan ze liever msn'en ofzo, nuttig...
Geeft je dat nou een goed gevoel? Het editten van quotes?quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Het scheelt dat jij nooit achter de computer zit.
Ach, ik zie de link tussen msn'en en lezen niet helemaal. Je bent zelf het bewijs dat het heel goed samengaat. Dus vandaar.quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:35 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Geeft je dat nou een goed gevoel? Het editten van quotes?.
Daar gaat het niet om, je haalde de laatste zin van m'n stukje weg, waarin ik al aangaf dat ik inderdaad zelf net zo hard meedoe met deze waste-your-time hype.quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:41 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Ach, ik zie de link tussen msn'en en lezen niet helemaal. Je bent zelf het bewijs dat het heel goed samengaat. Dus vandaar.
Dat was inderdaad ontzettend slecht van mij.quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:46 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, je haalde de laatste zin van m'n stukje weg, waarin ik al aangaf dat ik inderdaad zelf net zo hard meedoe met deze waste-your-time hype.
Vroeger was inderdaad alles beter.quote:En ik nam msn slechts als een (voornaam) voorbeeld, er zijn nu veel meer factoren die meespelen in het leven van een zwakke, ongedisciplineerde puber. Teveel afleidingen die proberen de puber van het rechte pad af te leiden zo de bijstand in..
Dat zeg ik niet, maar zoals het nu gaat is het in ieder geval erg slecht, de wereld gaat ten onder aan incompetente, zielloze, speltvkijkende burgertjes.quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:48 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Vroeger was inderdaad alles beter.
Ach, dat zei men 100 jaar geleden ook al.quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:59 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar zoals het nu gaat is het in ieder geval erg slecht, de wereld gaat ten onder aan incompetente, zielloze, speltvkijkende burgertjes.
Das wel een beetje idioot. Ik google eerst nog wel even verder.quote:Maargoed, I guess that's just the way thinks work around here..
Oh, en die bijsluiter, google het eens, of open er een topic over in LIF, vast wel iemand daar aan de pil die je heel erg graag zou willen helpen. Just remember, wel lief vragen he.
de televisie is idd niet nuttig, maar die hebben wel altijd al wel gehad..dus ik denk dat dat er niet veel mee te maken heeft..de computer wel, want die heeft nu iedereen, terwijl dat vroeger absoluut niet het geval was, maar dat kan ook weer wel nuttig zijn..quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:30 schreef DearPrudence het volgende:
Ja, maar de televisie en computer zijn erbij gekomen sindsdien en vanaf daar is het bergaf gegaan met het nuttig besteden van tijd.
(en begin nou a.u.b niet over dat het misschien voor sommigen wel als nuttig wordt beschouwd en voor anderen niet)
Nee hoor, niet voor mentorles, heb al een keer tompouces uitgedeeld. Deze zijn voor eigen consumptie.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:46 schreef errrrr het volgende:
Ach, boeken zijn leuk, interressant, nuttig, maar nou ook weer niet heilig ofzoEn in de vakantie lekker snel door je boeken heen komen is altijd wel erg relaxed
Heb nu dus NL boek uit, en een boek met allemaal besprekingen van beroemde wetenschappelijke boeken, en ook nog een franse asterix en obelix. Nu Moby Dick uitlezen en dan is aan die boeken beginnen die ik op m'n verjaardag heb gekregen
En die brownies, waarvoor zijn die, mentorles morgen?
Toch wordt er al eeuwenlang van generatie op generatie geklaagd over 'de jeugd van tegenwoordig'. Vroeger was altijd alles beter en de jeugd komt er nooit goed vanaf. Ik zie overigens de televisie en de computer niet noodzakelijk als een slechte ontwikkeling. Sowieso denk ik dat er zonder pc en tv echt niet opeens meer gelezen werd. Als je het leuk vindt, dan lees je veel en als je het niet leuk vindt niet. 'Geen tijd', is een slecht argument, dan vind je het blijkbaar niet leuk, anders zou je er wel tijd voor vrij maken.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:30 schreef DearPrudence het volgende:
Ja, maar de televisie en computer zijn erbij gekomen sindsdien en vanaf daar is het bergaf gegaan met het nuttig besteden van tijd.
(en begin nou a.u.b niet over dat het misschien voor sommigen wel als nuttig wordt beschouwd en voor anderen niet)
Maar steeds meer kinderen hebben een eigen tv op hun eigen kamer, wat ik echt belachelijk vind.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:50 schreef MrAli het volgende:
[..]
de televisie is idd niet nuttig, maar die hebben wel altijd al wel gehad..dus ik denk dat dat er niet veel mee te maken heeft..de computer wel, want die heeft nu iedereen, terwijl dat vroeger absoluut niet het geval was, maar dat kan ook weer wel nuttig zijn..
ik denk dat het voornamelijk door aan de instelling van veel jongeren ligt, dat ze liever iets gaan doen wat totaal niet nuttig is, wat meestal ook geen moeite kost..luieren ofzow..dan dat ze iets gaan doen waar ze zich voor moeten inspannen..
maar het is wel waar dat wat voor de ene niet nuttig is, voor de ander wel nuttig is, of iig als zodanig gezien word..
dat klopt wel wat je zegt, ik heb ook een tv op mijn kamer, maar als die 1 keer per week aanstaat is het veel..het is vaak wat overdreven misschien, maar om het nou belachelijk te vinden vind ik ook overdreven..quote:Op woensdag 26 januari 2005 18:11 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Maar steeds meer kinderen hebben een eigen tv op hun eigen kamer, wat ik echt belachelijk vind.
En iedereen heeft natuurlijk tegenwoordig kabel.
(dit was ik allemaal niet gewend tot zo'n 3,5 jaar terug)
Vandenb.comquote:Empathisch dronken
We hadden in de kroeg gehangen tot sluitingstijd. Het meisje achter de bar had de grote lichten aangedaan. Mijn vriend had Kilkenny's gedronken, ik fanta van de tap. 'No ice, please,' zei ik nog tegen het meisje achter de bar. Van fanta word je niet dronken, maar ik krijg altijd een dronken gevoel van in de kroeg hangen. Ik ben zo empathisch.
We hadden afscheid genomen, voor de deur, en we waren ieder ons weegs gegaan.
Ik moest lopen. Er reden geen trams meer.
Ik had kunnen fietsen, heen, en dan had ik ook de gelegenheid gehad om terug te fietsen, maar ik vertelde mezelf dat lopen gezonder is — op zo'n fiets ben je in tien minuten thuis; wat voor beweging heb je dan gehad? Om eerlijk te zijn: fietsen is voor mietjes. In een dorp als Amsterdam moet je genieten van een luxe als de tram of je moet lopen.
Daar dacht ik over na, terwijl ik liep.
Ik had alle tijd na te denken, want ik had nog een flink stuk te lopen.
Ik liep licht slingerend, merkte ik. Ik was niet de enige: ik telde, in de 35 minuten dat ik liep, vier in verschillende gradaties slingerende mensen.
Ik ontweek ze. Ik stak over als ze aan mijn kant van de straat liepen. Ik wilde geen contact, want dat is het met dronken mensen: zij willen dat wel. Je hoeft ze maar per ongeluk aan te kijken en ze beginnen te roepen. Hee. Hee!
Ik nam voor mijn best te doen recht te lopen, maar meteen na dat voornemen kwam het in me op dat het voordelen had, de indruk wekken dronken te zijn. Of in ieder geval één voordeel: als mensen dachten dat je dronken was, zou je altijd nog in staat zijn ze te verrassen met je nuchterheid.
Als iemand een mes voor mijn neus zou zwaaien en me om mijn geld zou vragen, zou ik zeggen: als ik geld had, had ik wel een taxi genomen. Althans — dat leek me leuk.
Maar niemand zwaaide een mes voor mijn neus.
Ik liep vanaf het Heinekenplein naar de Van Baerlestraat, daarvandaan naar de Overtoom, van de Overtoom naar de Jan Pieter Heijestraat, en via een stukje Kinkerstraat ging ik de Postjesweg op, en na een stukje Postjesweg was ik thuis.
Ik heb dus ook een TV, staat echt bijna nooit aan. Het is gewoon de oude tv van beneden, die moet toch een bestemming hebbenquote:Op woensdag 26 januari 2005 18:26 schreef MrAli het volgende:
[..]
dat klopt wel wat je zegt, ik heb ook een tv op mijn kamer, maar als die 1 keer per week aanstaat is het veel..het is vaak wat overdreven misschien, maar om het nou belachelijk te vinden vind ik ook overdreven..
Eigenlijk denk ik dat ze het over kabel-televisie heeftquote:en wat internet betreft, er zijn veel meer mensen die geen breedbandinternet hebben als je denkt, zo'n 40% dacht ik uit mijn hoofd te weten..
(besides, je kan beter ADSL nemen..ipv kabel..)
Dat is zo. Maar het is wel zo dat ik lezen leuk vind, maar ik zit relaxter, makkelijk, achter mijn computer dan dat ik er 'even' een boek bij pak, terwijl ik dat zonder pc waarschijnlijk wel had gedaan. Ach, in het ene opzicht wel jammer, maar wat maakt het uit? Zoals je zegt, als je het echt leuk/belangrijk genoeg zou vinden zou je het wel doenquote:en net wat Kees net zegt, als je lezen echt leuk vind zou je het wel gewoon doen, dan zou je er wel andere dingen voor laten..dus als je dat niet doet vind je het niet echt leuk, en dat mag toch ook? want er is nog veel meer te doen in het leven..wat ook nuttig is..
* errrrr Zoekt Donnie Darko op en stopt hem op zijn 'te kijken' stapelquote:Op woensdag 26 januari 2005 19:40 schreef -Mzraki- het volgende:
DONNIE DARKO - The director's cut
Vraagje gepost over de Director's Cut, net even een stukje gekeken.
Zitten misschien een paar kleine spoilertjes in, maar vraag me dit toch wel af..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |