abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24812666
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:34 schreef Choices het volgende:

[..]

Nieuwetijdskinderen, de definities zijn uiteenlopend voor zover ik weet. En verdiep me juist ook zo min mogelijk in het concept. Het is slechts een label, op een bepaalde gedachtengang, waar een aantal gedragspatronen in te vinden zijn. In mijn mening, vanaf het moment dat je denkt dat je een nieuwetijds kind bent, ben je het juist niet meer. haha

Ik bedoel, spiritualiteit, en labels, .. is een combinatie die volgens mij niet voor de meeste mensen (hopelijk) opgaat.
Maargoed, das mijn mening. Je leeft je leven zoals je een leeft, een label minder maakt echt geen verschil, alleen verschil in het zelfgevoel misschien. Minder labels werken juist bevrijdend als je het mij vraagt
Maar is er een wezenlijk verschil te noemen tussen een nieuwetijdskind of iemand die helderziend is?

Want als het beiden hetzelfde is dan is er niks nieuws aan imo. Er zijn al eeuwenlang mensen die meer kunnen waarnemen, voelen, ruiken, proeven dan een ander. Kan me trouwens wel iets voorstellen bij dat er steeds meer mensen zijn die the gift hebben. Ik overigens niet.

Als je het al beantwoord had in je reply dan sorry, ik vatte je reply niet zo goed
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:02:45 #52
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24815312
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 12:17 schreef Darksoulz het volgende:

[..]

Maar is er een wezenlijk verschil te noemen tussen een nieuwetijdskind of iemand die helderziend is?

Want als het beiden hetzelfde is dan is er niks nieuws aan imo. Er zijn al eeuwenlang mensen die meer kunnen waarnemen, voelen, ruiken, proeven dan een ander. Kan me trouwens wel iets voorstellen bij dat er steeds meer mensen zijn die the gift hebben. Ik overigens niet.

Als je het al beantwoord had in je reply dan sorry, ik vatte je reply niet zo goed
Zoals ik al zei, naar mijn weten zijn er zoveel verschillende definities.. dus eerlijk gezegd zou ik niet weten wat het antwoord op je vraag is.
pi_24828833
Mensen willen nou eenmaal bijzonder zijn. Kun je nagaan hoe graag mensen willen dat hun kinderen bijzonder zijn

Edit: Nu de berichten gelezen; wil ff duidelijk maken dat ik je niet wil beledigen ofzo..Zo is hoe ik er tot nutoe over denk. We leven in een maatschappij waar niet iedereen hetzelfde is, de een is nou eenmaal gevoelig, de ander niet/minder, of een derde eigenlijk wel maar overschreeuwt zijn eigen gevoelens. Het is hoe dan ook minder "gaaf" om gevoelig te zijn, want de macho regeert. (in ieder geval in de jeugd, en die is nogal belangrijk). Daarom geven we het "bam" een label en nu is het bijzonder. Als het helpt om eigenwaarde eruit te halen vind ik het prima, ook al moet je begrijpen dat hoe je ook bent je eigenwaarde moet halen uit het feit dat je zo bent, en niet omdat het gaaf of niet is.

Verder mijn mening over ziektes die men niet kan vinden, of geneeswijzen die men niet kan verklaren: De geest is sterk, in ieder geval over het lichaam; Iets is er misschien niet maar dat betekent niet dat het er niet is Sterkte.

[ Bericht 37% gewijzigd door -Pepe- op 30-01-2005 06:38:46 ]
pi_24838831
quote:
Op zondag 30 januari 2005 06:21 schreef -Pepe- het volgende:
Mensen willen nou eenmaal bijzonder zijn. Kun je nagaan hoe graag mensen willen dat hun kinderen bijzonder zijn

Edit: Nu de berichten gelezen; wil ff duidelijk maken dat ik je niet wil beledigen ofzo..Zo is hoe ik er tot nutoe over denk. We leven in een maatschappij waar niet iedereen hetzelfde is, de een is nou eenmaal gevoelig, de ander niet/minder, of een derde eigenlijk wel maar overschreeuwt zijn eigen gevoelens. Het is hoe dan ook minder "gaaf" om gevoelig te zijn, want de macho regeert. (in ieder geval in de jeugd, en die is nogal belangrijk). Daarom geven we het "bam" een label en nu is het bijzonder. Als het helpt om eigenwaarde eruit te halen vind ik het prima, ook al moet je begrijpen dat hoe je ook bent je eigenwaarde moet halen uit het feit dat je zo bent, en niet omdat het gaaf of niet is.

Verder mijn mening over ziektes die men niet kan vinden, of geneeswijzen die men niet kan verklaren: De geest is sterk, in ieder geval over het lichaam; Iets is er misschien niet maar dat betekent niet dat het er niet is Sterkte.
Was al duidelijk dat je niet wilde beledigen hoor, en ik ben het helemaal met je eens. .

Ik zie totaal het nut niet in van al die termen, het lijkt wel alsof iedereen tegen elkaar op zit te bieden. "Mijn kind is nog bijzonderderder!"

Nieuwe tijds kind, indigo kind, lichtwerker... pfffffff... niemand weet nog wat het is. . Vroegah noemden we een kind gewoon druk of gevoelig en dan stuurde je zo'n gup naar judo om energie kwijt te raken én wat zekerder te worden.

En nogmaals, imo heb je níets aan zo'n term als je lichamelijke klachten hebt, want het naampje helpt je niet bij het oplossen van het probleem.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')