FOK!Hattrick Interview.Naam team: RobarkaCoach: RobarLogo:![]()
Mocht het logo niet werken, bekijk dan even
http://www.ht-arena.com/robarkaUitleg Logo:De vorm van het logo is gelijk aan die van Arsenal. Arsenal is een club die me aanspreekt. Mede omdat een van mijn helden, Dennis Bergkamp daar speelt. De naam van de club zal ik in een andere vraag uitleggen. De term Beeware heeft te maken met mijn achternaam. Ik heet namelijk Hooning van achteren. Vandaar de term Beeware en de bij op het logo. (voor de noobs: Hooning – Honing, Imker – Bloem – Nectar – Honing!!!!!!!!) Duidelijk toch?
Intro: 1,5 jaar gelden alweer. Toen al begonnen met Hattrick, waarschijnlijk 1 van de meer ervaren spelers op FOK!. Althans, als je kijkt naar het lid zijn! Qua kennis lijk ik toch nog steeds een newbie. Maar goed ik begin te groeien. En ik begin te leren. Al vanaf het begin in dezelfde divisie, achtereenvolgens 6 – 3 – 1 – 3 – 3 geworden. Begonnen in een moeilijke periode op de laatste plaats met nog 5 wedstrijden te spelen. Op de laatste dag pas zesde geworden, waardoor er niet gedegradeerd kon worden. Daarna een stijgende lijn te pakken met als hoogtepunt een kampioenschap. Al 4 seizoenen de leverancier van de topscorer. Daarmee een goede naam opgebouwd in de huidige divisie. Het team scoort vrij veel, maar krijgt echter ook nogal eens een flinke tik door veel tegendoelpunten te incasseren. Daarom zijn er voor volgend seizoen 2 nieuwe verdedigers aangeschaft. Dit om de verdediging te versterken. Het middenveld is nog het zorgenkindje, maar door de nieuwe trainingsmethode zou dit na het volgende seizoen opgelost moeten zijn. De doelstellingen voor het volgende seizoen zijn vrij simpel en duidelijk.
In ieder geval minimaal vierde worden.
Trainees opleiden en deels verkopen.
Een nieuwe spits kopen.
Een aardig kapitaal opbouwen.
Kwartfinale FOK!cup
Derde ronde beker.
Vragen:1.-Vertel eens wat over je irl leven...In het echte leven noemen familie, vrienden en bekenden me Roy. Met 24 jaar ben ik de jongste van twee broers. Al heel mijn korte leven woon ik in Haarlem. Dat feit zorgt ervoor dat je de titel MUG krijgt in Haarlem. Ben een grote voetbalfanaat, maar kan helaas zelf niet meer voetballen door een periode vol blessureleed. Ik ben toen maar gaan fitnessen en in mijn vrije tijd tennis en dart ik wat. Ben werkzaam bij de ING als "Functional Domain Expert". In gewoon Nederlands, redelijk vrij vertaald, betekent dit: "Hij die websites bouwt, beheert en daarbij adviseert"!
Heb hievoor het Atheneum gedaan, Vrije Universtiteit in Amsterdam, en de Haagse Hogeschool in Den Haag. De laatste opleiding was een duale opleiding vanuit de ING.
Mijn hart ligt al heel mijn leven bij Ajax. Er bestaat geen mooiere club in Nederland, maar ook niet op deze aardbol. Ik ben geen fanatieke aanhanger als in elke wedstrijd in het stadion. Daar heb ik gewoonweg de tijd niet voor. Ik ben gelukkig in het beziit van de ideale werkplek, want als ik mijn raam uit kijk dan zie ik het olympisch stadion, een plek waar vele successen behaald zijn. Kijk ik aan de andere kant naar buiten, dan zie ik de arena staan. De plek waar het nu moet gebeuren.
AJAX
2.-Hoe ben je op hattrick terecht gekomen?Ik zag eens een vriend van me achter de computer zitten, bij hem thuis uiteraard. Het was ongeveer 1,5 jaar geleden. Hij was bezig met een of ander spel en was een opstelling aan het maken voor de wedstrijd van zondag. Het heette Hattrick. Nieuwsgierig als ik was ben ik gelijk thuis gaan kijken en heb ik me aangemeld. Nog geen drie dagen later (ja toentertijd hoefde je niet zo lang te wachten) had ik mijn team.
3.-Hoeveel vrienden heb je al enthousiast aan het hattricken gezet?Even tellen hoor……….
1 Collega
1 Familielid
1 Iemand van de voetbalclub
1 Familielid van een collega
1 Vriend
Dat zet de teller stil op 5, maar ik blijf doorgaan.
Helaas is er 1 persoon reeds afgevallen.
4.-Hoe kom je aan je teamnaam?Dit is eigenlijk heel erg simpel.
Robarka is een samenvoeging van de beginletters van mijn naam, mijn broer zijn naam en mijn moeder haar naam.
Ro = Roy
Bar = Barry
Ka = Karin
Dit was ooit een idee van mijn vader. Hij droomt nog altijd van zijn eigen bedrijfje en had deze naam verzonnen. Ik heb dit van hem overgenomen.
5.-Op welke hattrick prestatie ben je het meest trots?Ik was al trots in mijn eerste seizoen, toen ik een team kreeg dat troosteloos onderaan de lijst stond in de zesde klasse van zeven. In week 10 moest ik het roer overnemen en toen is het me gelukt (3 x MOTS) om net genoeg punten bij elkaar te sprokkelen ter voorkoming van degradatie. Het jaar daarop heb ik gebouwd aan een degelijk team met een goede verdeling van de kwaliteiten. Het bracht me in mijn eerste volle seizoen direct naar de derde plaats. Het jaar daarop werd ik zelfs kampioen met 12 gewonnen wedstrijden. Helaas kwam ik doelpunten tekort voor directe promotie. In de kwalificatiewedstrijd kwam ook naar voren hoe groot het krachtsverschil was met de vijfde klasse. Maar dat ik zo snel al kampioen werd, terwijl ik in het begin echt voor de helft alleen maar waailappen in mijn team had, dat maakt me trots. Nu ben ik trots op mijn nieuwe strategie geleerd van mijn mede forumhattrickers.
6.-Welke grote blunder staat daar tegenover?Het snelle kampioenschap was te wijten aan het inkopen van bepaalde spelers die op de korte termijn zouden presteren. Daarmee is gelijk mijn grootste blunder gemaakt. Ik dacht te veel op de korte termijn. Er werd amper getraind. Er werd niet jong ingekocht. Er werd te variabel getraind. Allemaal acties die ervoor gezorgd hebben dat ik uiteindelijk kwaliteit en geld te kort kwam. Maar sinds twee seizoenen ben ik de juiste weg ingeslagen en kan ik trots vermelden dat ik 8 trainees heb. Daarnaast is mijn team aanzienlijk gegroeid in kwaliteit en kan ik me na volgend seizoen weer eens opmaken voor de titelstrijd.
7.-Als je opnieuw mocht beginnen, wat had je dan anders gedaan?Trainen, trainen, trainen, trainen en direct de juiste coach aanschaffen!
Ik zou meer informatie opzoeken over Hattrick en meer het forum raadplegen. Ik heb te lang aangemodderd, denkend dat het wel goed ging. Immers, ik eindigde steevast in de top 3 op 1 enkele keer na. Misschien had ik me wel laten degraderen, gewoon om zodoende iets echt goed op te kunnen bouwen.
8.-Wat voor soort manager ben jij? Bijv. gericht op trainen, snel succes, daytraden enz.Op dit moment ben ik 100% een trainer. Resultaten in de competitie zijn ondergeschikt aan het opleidings apparaat van Robarka. Eerst trainees, dan de competitie. Dit betekent niet, dat ik niet wil winnen. Degradatie is natuurlijk nooit wenselijk. Maar dat zal ook niet gebeuren met 2 WO’s in de competitie volgend seizoen. In het begin heb ik weleens geprobeerd te daytraden. Spelers die voor weinig op de markt gezet werden kopen en hopen dat er niet op geboden werd. Of althans niet veel. En dan weer voor een stuk meer doorverkopen! Het leverde me te weinig geld op. Ik ben daarna een tijd lang uitgegaan van mijn inkomsten van supporters, sponsors en resultaten. Ook dit leverde eigenlijk niet genoeg op. Uiteindelijk leek trainen mijn de beste oplossing. Mede gesteund door mijn mede hattrickers op het forum!
9.-Welke Fok! Hattricker krijgt jouw respect en waarom?Alle fok!hattrickers krijgen uiteraard mijn respect. Van diversen heb ik wat geleerd. Maar als ik dan toch iemand moet noemen, dan noem ik JD. Onze FOK!hattrick radio reporter.
![]()
Ook krijgen de updaters van de openingspost, de cup organisatoren en de beheerders van de Fok!hattrick site een speciale vermelding.
10.-Hoe vaak betrap je je er zelf op dat je nu al voor de zoveelste keer allerlei schermpjes loopt door …….. Geen commentaar, als ik dit vertel verklaren jullie me echt voor gek!
Nou ok dan. Ik log gemiddeld 6 maal per dag in! Ik kijk dan steevast hetzelfde na, gewoon omdat ik dan nieuwsgierig ben of omdat ik iets vergeten ben (een bepaalde stat van een speler ofzo). Ik kijk altijd op de spelerspagina, elke dag weer (alsof ik hoop dat er toch ergens nog een stijger zit). Ik bekijk meerdere keren de competitie om in mijn hoofd bepaalde scenario’s te schetsen bij winst of verlies. Ik bekijk het divisieforum, dat is bij ons namelijk vrij actief. Ook deze bekijk ik meerdere keren per dag. De transferlijst is denk ik het toppunt. Ik ben altijd op zoek, of ik nu wel of niet geld heb, ik moet even kijken wat ik dan misschien had kunnen kopen! Als ik geboden heb ben ik helemaal niet meer weg te slaan, maar goed dat lijkt me vrij logisch. En uiteraard probeer ik altijd een wedstrijd live te volgen, maar dat schiet er nog wel eens bij in. Ik heb nu eenmaal een partner die ik ook tevreden moet houden.
11.-Welk nummer past perfect bij de ideologie van je team?Ik denk dan aan twee getallen, namelijk 11.
Dit staat meer voor de manager, ik dus. Het gekkengetal en daarmee zeg ik hopelijk al meer dan genoeg.
![]()
Het tweede getal is 4.
Ik kies voor 4, omdat in mijn ideologie er in een team eigenlijk 4 linies zijn ipv 3.
In de opstelling zie je dit niet terug, maar wel in de uitvoering. Standaard spreekt men over een verdediging, een middenveld en een voorhoede. In de uitvoering die ik voor ogen heb is het middenveld eigenlijk opgebouwd uit twee linies. Je hebt de controlerende centrale middenvelders en de aanvallende vleugelspelers. Een ideaal middenveld bestaat ook uit 4 middenvelders. De zo geheten 3-4-3 opstelling. Alleen is dit voor het trainen niet de meest logische in Hattrick.
Zo zou het eruit moeten zien:
--------O------- Verdediging
--O----------O-
-----------------
-----O----O----Mddenveld 1
-----------------
O--------------OMiddenveld 2
------------------
--------O--------
---O--------O---Voorhoede
Lekker aanvallend, want de beste verdediging is de aanval!
Ik kies ook voor 4, omdat de centrale verdediger meestal met dit nummer speelt. Dit was ook in mijn voetbalperiode mijn rugnummer. De centrale verdediger is ook 1 van de belangrijkste posities op het veld in mijn ogen. Bij een aanvallend ingesteld team zal elke aanval bij deze persoon beginnen. Daarnaast heeft deze speler het meeste overzicht. Hij heeft namelijk een groot deel van de wedstrijd het hele veld voor zich en kan daardoor de juiste coaching geven.
12.-In hoeverre speelt Hattrick een rol in jouw leven? Om een cabaretier te citeren die ooit vertelde over het feit dat hij als leraar gek op kinderen was: “ Ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed.”
![]()
! Ik ben altijd aan het denken over wat ik kan doen om mijn team te verbeteren. Maar ik vind nog steeds mijn partner en mijn familie het belangrijkste hoor, Hattrick is leuk en verslavend, maar zal voor veel andere dingen toch moeten wijken!
13. Verzin een eigen vraag en beantwoord die ook.Goh vertel eens….. Wat vind jij nou het leukste van de federatie?
Nou, ik moet zeggen dat ik de FOK!cup erg geslaagd vind.
Je bent verzekerd van een aantal oefenwedstrijden en vaak zit er toch nog een bepaalde spanning aan vast. Er is altijd een drang om te presteren. Normaal gesproken zijn de oefenwedstrijden belangeloos. Deze cup maakt het een stuk aantrekkelijker. Daarbij is het leuk om dit live te volgen op IRC samen met anderen en de FOK!radio uitzending!
Mist iemand nog iets??
Edit: thanx JD
[ Bericht 0% gewijzigd door Robar op 24-01-2005 14:04:35 ]