Yup, dat is niet duur btw.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:13 schreef MaZz_ het volgende:
Chrono Trigger... altijd VEEL goede verhalen over gehoord; helaas nog nooit gezien. Mario RPG is btw wel GENIAAL Steeven
Heb ik toen eens compleet gekocht + USA SNES samen voor 60 euro
![]()
Ik nog nooitquote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:32 schreef kokos het volgende:
SIm City speel ik nog wekelijks. Ik heb nog nooit een Megalopolis gehaald
. Iemand tips?
Super inderdaad. En het vervolg erop, Yoshi's Island, is ook fantastisch.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Echt een prachtapparaatje met, wat mij betreft, de beste game ooit gemaakt: Super Mario World!
Super Metroid is ook geweldig, vind em eigenlijk beter dan Super mario world. Yoshi's island is ook een blast.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik heb vorige week nog 4 spellen voor de snes gekocht
Super Tennis
ISS Deluxe
Starwing
Pilotwings
Echt een prachtapparaatje met, wat mij betreft, de beste game ooit gemaakt: Super Mario World!
Mario RPG en SMW 2 ook goed?quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:07 schreef mordradead het volgende:
mario kart is gewoon een prachtig spel en een must als je een snes hebt
ja met dat mooie boek..quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:16 schreef mordradead het volgende:
uiteraard, heb je ook die ene met zo'n hele grote doos
edit: The_Verve, [TK] SNES + 2 games + Supergameboy
Goed ideequote:Op maandag 24 januari 2005 14:00 schreef Denni5 het volgende:
Eigenlijk zou Nintendo gewoon weer spellen voor de snes uit moeten gaan brengen, want dat is echt een heldenconsole.
* Denni5 droomt weer verder
Ik heb dat spel ook, lijkt me een tof spel maar wegens tijdsgebrek ben ik niet verder gekomen dan de eerste 5 minuten. Moet er toch eens aan beginnen...quote:Op zondag 4 september 2005 20:09 schreef Forau_Diavolina het volgende:
*Kick*
Vandaag Terranigma gekocht van een gamesboer, vraag me af of het iets gaat worden.
Iemand ervaring met dat spel?
Slechts een van de beste spellen aller tijden.quote:Op zondag 4 september 2005 20:09 schreef Forau_Diavolina het volgende:
*Kick*
Vandaag Terranigma gekocht van een gamesboer, vraag me af of het iets gaat worden.
Iemand ervaring met dat spel?
Vroeger wel gehad, met bakken spellen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:22 schreef Schweino het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die ook een snes copier hebben?
de revolution is binnen een week gekraakt om snes roms op te spelenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:52 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Goed ideeMaar in plaats daarvan verkopen op de online service van de revolution
Hm, gaaf. Ik moet zeggen, het begint wel te groeien. Alleen heb ik zo weinig tijd...quote:Op maandag 5 september 2005 19:39 schreef nikanoru het volgende:
[..]
Slechts een van de beste spellen aller tijden.![]()
Mijn vraag was ook, heb je voor een Amerikaanse SNES geen stroomconvertor nodig?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:32 schreef sk888er het volgende:
Als nintendo verzamelaar wil ik met trots aankondigen dat de super nintendo in nog minder dan een week zijn 15de levensjaar ziet.
Ja je hoort het goed 1 van de meest bespeelde retroconsoles wordt 15 jaar.
12 november 1990 werd deze prachtconsole gelanceerd in japan:
[afbeelding]
Tijdens de release in japan koste deze 19,000 Yen oftewel ¤136,-
Dit was ook meteen 1 van de eerste consoles die met de release meteen uitverkocht was. Want meteen waren alle 300.000 consoles die beschikbaar waren helemaal uitverkocht. Er werd toen zelfs nog 's avonds nieuwe nintendo's aangeleverd.
In September 1991 kwam de console uit in Amerika:
[afbeelding]
De vierkante console die bij geen 1 huisdesign stond.
Gelukkig kwam nintendo in Europa in juni 1992 met deze versie:
[afbeelding]
gelukkig!
In europa kwam dus weer de ronde versie uit, welliswaar anderhalf jaar later maar dan hebben we ook wat!
Een hele tijd later kregen we nog een versie:
[afbeelding]
De compacte slimline.
Dit was nog wel de verassendste zet van nintendo, ze kwamen namelijk met de slimline versie.
Deze is jammergenoeg niet gereleased in Europa maar kon wel alle regio spellen afspelen.
Veel mensen kennen deze console als de rpg console. Want daardoor is de super nintendo nu nog een succes. Iedereen kent ze:
# breath of fire
# chrono trigger
# final fantasy
# lufia
# secret of evermore / mana
En natuurlijk de pal only: Terranigma.
Verder zijn er natuurlijk ook veel mario spellen groot geworden, je kent ze wel:
# mario allstars
# mario world
# mario kart
# mario world 2: yoshi's island
# mario is missing
En de laatste game die is uitgekomen van mario Super mario rpg: legend of the seven stars
[afbeelding]
Ook zijn er veel atributen uitgekomen hier een paar van de populairste:
De welbekende nintendo scope:
[afbeelding]
Dit is toch wel de wreedste gun die in de game geschiedenis is uitgebracht![]()
De gameboyplayer:
[afbeelding]
Wat je er nou aan hebt? Juist ja je kunt spellen spelen die je had gekocht voor in de auto![]()
De muis met muismat:
[afbeelding]
Met het welbekende mario paint.
De 4-player split up:
[afbeelding]
Dit simpel stukje techniek koste toen der tijd $59,-
Bron:
http://www.chronicgames.net/about_snes.asp
http://www.gamefaqs.com/
De SNES gebruik ik nog intens (heb Super Mario World en Zelda maar zoek nog steeds naar Allstars en Mariokart)quote:Op woensdag 16 november 2005 12:00 schreef peristilius het volgende:
Ik baal er nog altijd van dat ik geen SNES heb, moet er ooit nog een oppikken.
Zal mooi staan naast mijn NES.
Ik gebruik de NES ook nog regelmatig, geweldig voor multiplayer.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:20 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
De SNES gebruik ik nog intens (heb Super Mario World en Zelda maar zoek nog steeds naar Allstars en Mariokart)
Ik heb helaas een defecte NES, lopen strepen door het beeld etc. etc.
Is dat vaak zo, dat een goedwerkende NES moeilijk te krijgen is?
Ik had hem ook vanaf het begin, maar heb hem toen verkochtquote:Op woensdag 16 november 2005 12:31 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik gebruik de NES ook nog regelmatig, geweldig voor multiplayer.
Ik hem hem al een jaar of 10, toen was hij nieuw, dus ik weet verder niet of een goede NES nu moeilijk te krijgen is.Toch hoor ik wel regelmatig verhalen van mensen die een werkende NES voor een prikkie oppikken op een rommelmarkt, maar dan moet je wel even geluk hebben.
Op ebay zie ik ze wel vaak verschijnen hoor, zelfs voor de famicon.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:26 schreef peristilius het volgende:
Ik wil de SNES altijd nog hebben voor Donkey Kong en Mario Kart, dit was toch wel de beste versie.
Ook zou ik heel graag de Final Fantasies voor de SNES hebben, maar ik ben bang dat die niet echt makkelijk te krijgen zijn.
Er is wel aan te komen hoor, je moet er alleen niet van opkijken dat je er zeer veel voor moet betalenquote:Op woensdag 16 november 2005 13:26 schreef peristilius het volgende:
Ik wil de SNES altijd nog hebben voor Donkey Kong en Mario Kart, dit was toch wel de beste versie.
Ook zou ik heel graag de Final Fantasies voor de SNES hebben, maar ik ben bang dat die niet echt makkelijk te krijgen zijn.
Dat gaat me toch iets te ver, aangezien ik de meeste ports al heb.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:52 schreef Bellerophon het volgende:
Ik heb vooralsnog alleen japanse Final Fantasies voorbij zien komen, en daar moest al snel 30+ euro voor worden neer gelegd
Op de PSX?quote:Op woensdag 16 november 2005 15:55 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat gaat me toch iets te ver, aangezien ik de meeste ports al heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |