abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24760572
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:29 schreef SIWC het volgende:
Nou... die internationale routeplanner van de ns krijg ik niet aan de praat, blijft maar foutmeldingen geven , niet echt ideaal dus. Zou je misschien even kunnen kijken of je ook vanuit Krakau met die trein kunt gaan?? Alvast bedankt
Dat kan, duurt 26 uur, maar dan ga je via Minsk:

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn?ld=94&seqnr=1&ident=id.010038200.1106747047&&application=PRINTVIEW

ofwel gebruik http://bahn.hafas.de

* is ook een rondreis Baltische staten aan het plannen en leest nog even verder mee.
Voorlopige route
Rotterdam - Stockholm (transavia.com, 50 euro)
Stockholm - Riga (ryanair, 10 euro)
Riga - Tallinn (bus, 25 euro?)
Tallinn - Helsinki v.v. (boot, 60 euro?)
Tallinn - Berlin (Easyjet, 30 euro)
Berlin - Rotterdam (transavia.com, 40 euro)
of in plaats van Tallinn, naar St. Petersburg v.v. (Air Baltic 80 euro)
of Tallinn - Warschau met de bus en dan skyeurope.com naar Amsterdam
pi_24763934
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:29 schreef SIWC het volgende:

[..]

Nou... die internationale routeplanner van de ns krijg ik niet aan de praat, blijft maar foutmeldingen geven , niet echt ideaal dus. Zou je misschien even kunnen kijken of je ook vanuit Krakau met die trein kunt gaan?? Alvast bedankt
Die trein die ik nam ging van Warschau naar Vilnious, via Kaunas.

En je kunt toch ook gewoon in Krakow overstappen in Warschau als deze trein niet start in Krakow?
pi_24767908
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 18:39 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Die trein die ik nam ging van Warschau naar Vilnious, via Kaunas.

En je kunt toch ook gewoon in Krakow overstappen in Warschau als deze trein niet start in Krakow?
Ja, maar het ging me er vooral om dat we vorig jaar gemerkt hebben dat de aansluitingen in Polen niet altijd even goed zijn , en dat het me dan handig leek als we in krakow al in de goede trein konden stappen, maar even op bezoek in Warschau is natuurlijk ook helemaal geen ramp . Drinken we daar nog even een biertje
  maandag 28 maart 2005 @ 11:16:54 #54
49006 Glatze
The world is flat!
pi_25801058
Mogge,

Over een half jaar ga ik met 7 vrienden waarschijnlijk naar Riga. Lijkt me een mooie stad. Vroeg me af of er mensen zijn die wat tips hebben, met name voor onderdak.

Ook andere do's en dont's zijn van harte welkom!!
  maandag 28 maart 2005 @ 11:28:32 #55
49006 Glatze
The world is flat!
pi_25801288
Trouwens, 18e november is Independance Day daar, iemand ervaringen mee?
  maandag 28 maart 2005 @ 11:38:52 #56
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_25801495
Je kunt iig op http://riga.pagina.nl/ es rondklikken .

=edit=

[ Bericht 26% gewijzigd door Roel_Jewel op 28-03-2005 11:46:16 ]
  maandag 28 maart 2005 @ 11:43:34 #57
49006 Glatze
The world is flat!
pi_25801593
Ja die pagina is bekend (is trouwens Letland, niet Estland), maar ben benieuwd naar wat persoonlijke ervaringen...ook wat betreft hostels. Je kan in dat soort landen goed miskleunen denk ik.
  maandag 28 maart 2005 @ 11:48:31 #58
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_25801710
Als ik jou was, zou ik de LP van Eastern Europe aanschaffen http://shop.lonelyplanet.com/product_detail.cfm?productID=2679&rgnID=4&rgn=Europe&

DIe is net uit, dus lekker actuele info. Op Play.com staat ie er nog niet bij, maar daar issie vast een stuk goedkoper .
pi_25801806
The 'Rough Guide' to the Baltic States geeft overigens ook veel info, en actueler dan de LP. Verkrijgbaar via proxis.nl of bol.com.

* is bijna klaar met rondreis plannen langs Stockholm - Riga - Tallinn - Helsinki - St Petersburg

edit: er was iemand mij voor.. LP blijkt dus weer een nieuwe editie voor heel Oost Europa uitgebracht te hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lucille op 28-03-2005 15:29:35 ]
  maandag 28 maart 2005 @ 12:02:07 #60
49006 Glatze
The world is flat!
pi_25802007
Mooi. Betekent dat ook dat hij in het NL beschikbaar is?
  maandag 28 maart 2005 @ 12:06:14 #61
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_25802094
quote:
Op maandag 28 maart 2005 12:02 schreef Glatze het volgende:
Mooi. Betekent dat ook dat hij in het NL beschikbaar is?
Ik denk dat die nieuwe LP binnen een paar dagen/weken ook via Play.com beschikbaar is. Dat scheelt heel wat euro's met als je 'm in NL koopt .
  maandag 28 maart 2005 @ 12:06:59 #62
49006 Glatze
The world is flat!
pi_25802110
Ik bedoelde in het Nederlands...
  maandag 28 maart 2005 @ 12:08:15 #63
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_25802138
quote:
Op maandag 28 maart 2005 12:06 schreef Glatze het volgende:
Ik bedoelde in het Nederlands...
Ow zo. Nee, de eerste LP-gidsen in het Nederlands moet ik nog tegenkomen .
pi_25807917
quote:
Op maandag 24 januari 2005 12:19 schreef daReaper het volgende:

[..]

Afgezien van in de natuurparken mag je sowieso gewoon overal camperen waar je maar wilt. Wel de goedkoopste optie. Ik breng zelf mijn tijd door in Riga en een dorpje met de naam Smiltene. Als je naar kleinere dorpjes gaat, waar het niet zo toeristisch is, proef je toch veel meer de sfeer van dat land. Je komt veel meer te weten over hoe het land en zijn inwoners echt zijn. Op zich wel een aanrader dus. Zowel de stad als de kleinere steden/dorpen zijn aanraders (bezoek in Letland in elk geval Cēsis.

Die treinen daar hebben van die hele brede wagons, met houten stoeltjes. Je gaat er niet echt voor je plezier in zitten. Maar het brengt je waar je zijn moet. Naar ik weet gaat die trein best wel ver, en vaak, alleen weet ik niet precies hoe dat zit met internationaal... Ik neem aan dat dat ook niet zo'n probleem is.

Ook een optie is om het boekje van de Lonely Planet te kopen over de 3 staten. ISBN 1-74059-132-1. Staat ontzettend veel in.
Als Letlandfanaat weet je misschien antwoord op mijn vraag;
ik heb bij diverse mensen uit Riga geinformeerd naar hun mening omtrent het nachtleven.
Ze noemen tenten als 'nautilius, pulkvedis and sky bar' en ook "4 balti krekli" en Voodoo passeren de revue. Enig nazoekwerk leverde op dat in een aantal van deze tenten voornamelijk Russische muziek gedraaid wordt. Kun jij me misschien wat Europees georienteerdere uitgaansgelegenheden noemen?
  maandag 28 maart 2005 @ 16:12:08 #66
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25808038
Ik ben 2x in Estland (Tallinn) geweest, maar ik moet zeggen dat het echt supervet was! Mooie stad, veel te doen en mooie vrouwen!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_27686831
Lieve mensen,

Ik moet vanavond beslissen of ik een weekje naar Letland (Riga) of Litouwen (Vilnius) wil. Heeft iemand het gouden antwoord?

Alvast bedankt (en ja ik ben ook aan het googlen...)
Black out the windows, it's party time!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2005 @ 23:04:56 #68
73911 ultra_ivo
pi_27693246
Ideale keuze, wat je ook kiest, je zit altijd goed
Vilnius is bij mij favoriet, maar dat is omdat ik er gewoond heb.
pi_27711593
Riga:
+ Redelijke grote stad, leuk uitgaan
- Redelijk duur in vergelijking met Volnious
+ Indrukwekkend museum van de onderrukking van het Letse volk
+/- Veel Russen.
+ Een prachtig centrum met kleine straatjes en veel terassen.
+ Vele lekker restaurants met verschillende wereldkeukens.
+ Bezoek Sigulda.
- Minder mooie vrouwen dan in Litouwen, mannen blijven lelijk.

Vilnious:
+ Kleinere stad, iets minder uitgaan
+ Centrum is prachtig, met vele kleuren suikerkerkjes.
+ Mensen erg vriendelijk en zeer weinig toeristen.
+ Standbeeld van Frank Zappa
+ Een vrouw-vriendelijke striptent.
+ Beeldschone vrouwen, mannen alweer lelijk.

Beide landen heb ik erg van genoten, en leuk om te zien dat beide landen een eigen identiteit hebben en deze ook uitdragen. Niet overal wordt Engels gesproken, maar vooraal bij jongeren is dat meestal mogelijk. Er is weinig tourisme, en dat terwijl de steden echt erg mooi zijn. De taal was zelfs voor mij als taalfreak echt een lastige. Taal is wel uniek. alleen Letland en Litouwen zijn lid van deze taal-tak.

Nou, hopelijk heb je er wat aan. Ik zou niet kunnen kiezen overigens.
pi_27711657
He kut, die gozer had gister antwoord nodig. Naja, helaas dan maar, voor de verdere info binnen dit topic dan maar...
  Moderator dinsdag 7 juni 2005 @ 16:18:12 #71
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27712334
Die info is zeker handig mar*
Kennelijk moeten we niet naar Tallinn of Riga, maar naar Vilnius.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_27713772
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:58 schreef marsterretje het volgende:
Riga:
+ Redelijke grote stad, leuk uitgaan
- Redelijk duur in vergelijking met Volnious
+ Indrukwekkend museum van de onderrukking van het Letse volk
+/- Veel Russen.
+ Een prachtig centrum met kleine straatjes en veel terassen.
+ Vele lekker restaurants met verschillende wereldkeukens.
+ Bezoek Sigulda.
- Minder mooie vrouwen dan in Litouwen, mannen blijven lelijk.

Vilnious:
+ Kleinere stad, iets minder uitgaan
+ Centrum is prachtig, met vele kleuren suikerkerkjes.
+ Mensen erg vriendelijk en zeer weinig toeristen.
+ Standbeeld van Frank Zappa
+ Een vrouw-vriendelijke striptent.
+ Beeldschone vrouwen, mannen alweer lelijk.

Beide landen heb ik erg van genoten, en leuk om te zien dat beide landen een eigen identiteit hebben en deze ook uitdragen. Niet overal wordt Engels gesproken, maar vooraal bij jongeren is dat meestal mogelijk. Er is weinig tourisme, en dat terwijl de steden echt erg mooi zijn. De taal was zelfs voor mij als taalfreak echt een lastige. Taal is wel uniek. alleen Letland en Litouwen zijn lid van deze taal-tak.

Nou, hopelijk heb je er wat aan. Ik zou niet kunnen kiezen overigens.
Heb jij dan Lets geleerd?

Kā iet?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_27714176
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Die info is zeker handig mar*
Kennelijk moeten we niet naar Tallinn of Riga, maar naar Vilnius.
Ha, UIO! Alles wel?

Ja, als je mijn post selectief leest, dan moet je idd naar Vilnious .Overigens baal ik een beetje, ik had ook graag naar Estland gewild, want als ja van Polen naar Litouwen naar Letland reist, wil je ook Estland nog zien. Helaas, te veel uitgaan en leuke dingen doen kost tijd, dus Estland kwamen we niet meer aan toe. Maar ik wil nog steeds wel eigenlijk .
pi_27714300
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:54 schreef daReaper het volgende:

[..]

Heb jij dan Lets geleerd?

Kā iet?
Nee hoor, dat is te veel gezegd . Maar als taalfreak doe ik iig mijn best om de beleefdheden te leren(dank u, hallo etc) en de herkomst en kenmerken van de taal. Ik was erg geinteresseerd in de taal, maar er is weinig blijven hangen. Simpelweg omdat ik in 3 weken na een redelijke woordje Pools, een minder woordje Litouws geen taalruimte meer had in mijn brein voor Lets.

Ofnee, toch wel: atsjoe. Dank u wel, als ik me niet vergis. Grappig, want lijkt op niezen. .
pi_27714890
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:09 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is te veel gezegd . Maar als taalfreak doe ik iig mijn best om de beleefdheden te leren(dank u, hallo etc) en de herkomst en kenmerken van de taal. Ik was erg geinteresseerd in de taal, maar er is weinig blijven hangen. Simpelweg omdat ik in 3 weken na een redelijke woordje Pools, een minder woordje Litouws geen taalruimte meer had in mijn brein voor Lets.

Ofnee, toch wel: atsjoe. Dank u wel, als ik me niet vergis. Grappig, want lijkt op niezen. .
atsjoe? Ik kan een redelijk woordje Lets, maar dat zegt me vrij weinig, moet ik eerlijk zeggen

Paldies = dankje
pi_27715060
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:28 schreef daReaper het volgende:

[..]

atsjoe? Ik kan een redelijk woordje Lets, maar dat zegt me vrij weinig, moet ik eerlijk zeggen

Paldies = dankje
Een kort google levert mij op dat in het Litouws dankuwel "Achiu" is. Oftewel: landje ernaast.

Paldies was idd Letland. Naja, rede genoeg om eens terug te gaan om het eens bij te spijkeren .

En trouwens: die balsem in je signature: sterk spul zeg! . Weet niet of ik het nou lekker vond of niet.
pi_27715196
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:34 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Een kort google levert mij op dat in het Litouws dankuwel "Achiu" is. Oftewel: landje ernaast.

Paldies was idd Letland. Naja, rede genoeg om eens terug te gaan om het eens bij te spijkeren .

En trouwens: die balsem in je signature: sterk spul zeg! . Weet niet of ik het nou lekker vond of niet.
Whehe, dat spul heb ik ook niet gedronken hoor Alleen die vodka brengen ze nou eenmaal onder diezelfde naam uit, en vodka drink ik dan wel weer graag
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2005 @ 18:08:40 #78
73911 ultra_ivo
pi_27715933
Er bestaat een taalgidsje Nederlands-Litouws. WOrdt uitgegeven door een of andere stedenbandvereniging. Ik heb de originele versie Engels-Litouws nog, van in de tijd dat ik in Vilnius studeerde.
pi_27715940
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:34 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Studeer je trouwens? en zo ja: wat?

(en ben je man of vrouw? In je info staat man, maar bij je hobbies staat dat je een man hebt... Nou is dat natuurlijk best mogelijk tegenwoordig, maar ik vroeg het me toch nog even af... )
pi_27715970
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Er bestaat een taalgidsje Nederlands-Litouws. WOrdt uitgegeven door een of andere stedenbandvereniging. Ik heb de originele versie Engels-Litouws nog, van in de tijd dat ik in Vilnius studeerde.
Ik heb een boekje dat, wanneer je het helemaal doorwerkt, je de Letse grammatica en een zekere hoeveelheid aan woorden aanleert in het engels, dat wel
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2005 @ 18:13:24 #81
73911 ultra_ivo
pi_27716072
Als je Litouws hebt geleerd is Lets vrij makkelijk te verstaan, andersom is het moeilijker.
pi_27716160
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je Litouws hebt geleerd is Lets vrij makkelijk te verstaan, andersom is het moeilijker.
Als ik het goed heb, staat Litouws zegmaar net iets dichter bij de oorsprong van beide talen. Ik zit nu ook op zo'n Litouwse site, ik begrijp er wel wat dingen, maar niet veel En op de Estse site begrijp ik er al helemaal weinig van
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2005 @ 18:21:05 #83
73911 ultra_ivo
pi_27716253
Ests is helemaal een ramp.
Litouws is veel archaïscher. In het Lets zitten veel meer internationale woorden. En die woorden ken je toch al. Daarom is de sprong van Litouws naar Lets makkelijker dan andersom.
Ik kwam afgelopen zomer nog een groepje Letse alpinisten tegen in het Altaj gebergte, ik verstond er nog redelijk wat van, iig een stuk meer als m'n clubgenoot Aleksej uit Rusland
pi_27716481
Nu ik er dan ook Russisch bij heb geleerd vergelijk ik af en toe wel eens wat dingetjes en kom tot de ontdekking dat sommige groepen woorden veel gemeen hebben

[lichaam]
hart = sirds / сердца (serdca)
arm = roka / рука (ruka)
hoofd = galva / голова (golova)

[werkwoorden van beweging]
gaan (lopen) = iet / идти (idti)
leiden = vest / вести (vesti)
dragen = nest / нести (njesti)
vliegen = lidot / летать (ljetat')

[andere woorden]
lief = mīļ¨ / милий (milij)
vriend = draugs / друг (drug)

in deze transliteratie is "c" = /ts/

Dit zijn woorden die ik verder in Latijnse en Germaanse talen nog niet tegen ben gekomen. Ik vraag me dan echt af waar de oorsprong ligt...

Weet jij die woorden toevallig in het Litouws?
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2005 @ 19:47:53 #85
73911 ultra_ivo
pi_27718668
Van het woord voor thee kun je vaak veel afleiden. Of het een inheems product of een product is dat via Turkstalige volkeren binnenkwam.
Als het inheems is, dan is het afgeleid van kruiden, zie herbata (Pools) of arbata (Litouws). Komt het via het Zuid-oosten, dan is het een afgeleide van chaj.
pi_27722550
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Van het woord voor thee kun je vaak veel afleiden. Of het een inheems product of een product is dat via Turkstalige volkeren binnenkwam.
Als het inheems is, dan is het afgeleid van kruiden, zie herbata (Pools) of arbata (Litouws). Komt het via het Zuid-oosten, dan is het een afgeleide van chaj.
"tēja" Lets
pi_27723508
Het was weer ff zoeken naar het topic maar op basis van een snel gekochte lonely planet voor Litouwen gekozen (en geboekt). Juli schijnt de feestmaand van Litouwen te zijn en alle goedkope plaatsen waren voor twee personen ook al bijna vol. Die taal geloof ik wel. Ik kan wel een biertje bestellen en de weg vragen in het Russisch. Zou dat (naast Engels, Duits en Spaans) voldoende zijn?
Black out the windows, it's party time!
pi_27724250
Bier bestel je altijd wel. Dat is zo internationaal

Russisch daaraantegen, ligt zeker in Litouwen erg gevoelig, dus pas ermee op. Heb ik me laten vertellen hoor, mijn Russisch strekt zich weer eens uit tot beleefdheden. Ivo en dadreaper kunnen daar vastr meer over zeggen!
pi_27724346
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:08 schreef daReaper het volgende:

[..]

Studeer je trouwens? en zo ja: wat?

(en ben je man of vrouw? In je info staat man, maar bij je hobbies staat dat je een man hebt... Nou is dat natuurlijk best mogelijk tegenwoordig, maar ik vroeg het me toch nog even af... )
Ja, ik ben zo goed als afgestudeerd in communicatiewetenschap. Dat is niet erg taal gericht, wel communicatief , maar taal heeft gewoon mijn interesse. En ben een chicka, ook al zegt mijn profiel van alles dat niet klopt. Het is immers internet, je kunt er neer knallen wat je wilt.
  Moderator dinsdag 7 juni 2005 @ 22:47:14 #90
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27725700
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:06 schreef marsterretje het volgende:
Ha, UIO! Alles wel?

Ja, als je mijn post selectief leest, dan moet je idd naar Vilnious .Overigens baal ik een beetje, ik had ook graag naar Estland gewild, want als ja van Polen naar Litouwen naar Letland reist, wil je ook Estland nog zien. Helaas, te veel uitgaan en leuke dingen doen kost tijd, dus Estland kwamen we niet meer aan toe. Maar ik wil nog steeds wel eigenlijk .
Alles is prima. Kijk wel uit naar onze volgende meeting.
Ik vroeg naar Vilnious vanwege: Voorverkenning: voedsel, vrouwen en voetbal. Waar?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2005 @ 22:56:08 #91
73911 ultra_ivo
pi_27726064
Als je beroerd Russisch spreekt is het geen probleem. Eerst in het Engels beginnen als de Let/Litouwer/Est geen Engels spreekt, verder gaan in beroerd Russisch. Dan lukt het prima.
Pools is in Litouwen eerder een probleempunt.
pi_27726353
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je beroerd Russisch spreekt is het geen probleem. Eerst in het Engels beginnen als de Let/Litouwer/Est geen Engels spreekt, verder gaan in beroerd Russisch. Dan lukt het prima.
Pools is in Litouwen eerder een probleempunt.
Haha, idd

net als beroerd Duits praten, kom je ook nog wel mee weg in tijde van nood
pi_27726482
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Alles is prima. Kijk wel uit naar onze volgende meeting.
Ik vroeg naar Vilnious vanwege: Voorverkenning: voedsel, vrouwen en voetbal. Waar?
Meetings . Ben pas recent weer aan Fokken, dus ik hou de topic nog niet erg in de gaten.

Qua weekend is Vilnious echt geen slecht hoor! Mooie vrouwen, echt lekker bier, en niet te vergeten: ze hebben de ALLERbeste biersnacks in de wereld. Een soort broodfriet met kaas-mayonaise. Te krijgen bij wekelijk elk horeca-dingetje waar bier is. Ik was verslaafd.

Voor voetbal moet je niet bij mij wezen, maar zet Vilnious op de agenda! Riga is trouwens wel echt leuker met uitgaan hoor...
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:28:07 #94
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_31624371
quote:
Op maandag 24 januari 2005 01:17 schreef daReaper het volgende:
Ik kan je over Letland vertellen, dat een ritje in de bus/tram/trolliebus 20 latcent (¤0,30) kost, en een ritje met de taxi ongeveer 3 tot 6 lat vanaf het centrum tot niet al te ver daar buiten.

Hoe duur het is intercity kan ik me niet meer zo goed herinneren, maar met de bus niet duur in elk geval.

Ik ga in maart weer naar Letland, ben er al 3 keer geweest, 4 maanden in totaal. Als je vragen hebt, beantwoord ik ze graag (ook de taal spreek ik al, dus ook dat kun je vragen )
Dan kan je mij vast wel vertellen of het een leuke bestemming is om voor een paar daagjes met een paar vrienden daar flink te feesten, lekker te eten en vrouwen versieren.
Zijn de vrouwen daar mooi en relaxt? En zijn ze makkelijk te versieren voor mijn vrienden en eventueel mijzelf.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_31625477
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 12:28 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Dan kan je mij vast wel vertellen of het een leuke bestemming is om voor een paar daagjes met een paar vrienden daar flink te feesten, lekker te eten en vrouwen versieren.
Zijn de vrouwen daar mooi en relaxt? En zijn ze makkelijk te versieren voor mijn vrienden en eventueel mijzelf.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig ervaring heb met lesbische vrouwen

Feesten en lekker eten moet wel lukken.
pi_31625608
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 12:28 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Ja zeker goed om te feesten! De mogelijkheden zijn niet zo groot als Amsterdam, maar er is genoeg om uit te gaan, lekker te eten uit allerlei keukens en veel te drinken.

Ik vond de vrouwen minder mooi dan in Litouwen, maar nog steeds wel van het Oostbloktype, dus hypervrouwelijk en vaak (ge)blond(eerd). Voor mannen valt er dus denk ik wel wat te doen, voor vrouwen lastiger. Ik versierde er wel een Australische, en werd niet weggekeken ofzo. Maar aan de inlandse vrouwen durfde ik me niet zo te wagen. Die zien (denk ik) avonturen met vrouwen niet zo zitten.
pi_31632502
*gaat maandagmorgen voor 10 dagen naar Litouwen.

Ik moet voor school een tekening voor een schooltuin maken op lokatie in Panevezys. Daarnaast bezoeken we Kaunas, Vilnius en de kruisberg.

Mijn vraag: Is het leuk uitgaan in Kaunas (en waar?) en welke dingen 'moet' ik gezien hebben in Vilnius?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_31956858
Ik ben dus terug gekomen uit Litouwen (woensdagmiddag) en het was echt supergaaf! Heel veel ervaringen opgedaan en veel geleerd ook. De kruisberg was erg indrukwekkend en ook Vilnius met haar mooie vrouwen mocht niet ontbreken.
We hebben een weblog geprobeerd bij te houden gedurende ons project, dus als je nog is niks te doen hebt en je wilt foto's zien van Litouwen kun je daar op klikken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:31:39 #99
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_31969335
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:40 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik ben dus terug gekomen uit Litouwen (woensdagmiddag) en het was echt supergaaf! Heel veel ervaringen opgedaan en veel geleerd ook. De kruisberg was erg indrukwekkend en ook Vilnius met haar mooie vrouwen mocht niet ontbreken.
We hebben een weblog geprobeerd bij te houden gedurende ons project, dus als je nog is niks te doen hebt en je wilt foto's zien van Litouwen kun je daar op klikken.
vertel liever hoe het eten was, het stappen en de mogelijkheid om vrouwen te scoren.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_31969953
Het eten was er in de restaurants heerlijk en goedkoop. Op de schoolcampus waar wij lunchten en ontbeten was het volgens mij typisch Litouws. Vet en veel. en dat op de nuchtere maag (niks voor mij)
Het bier is er erg lekker, net zoals de vodka. Dit verkopen ze dan ook overal voor een habbekrats. Een fles vodka (0,7 l.) voor 3 euro is eerder regel dan uitzondering.

We zijn naar een discotheek in Panevezys geweest en die was echt behoorlijk gaaf. beneden een redelijke dansvloer en boven lounge-banken. Er werd dance en club gedraaid.

In die discotheek waren ook veel vrouwen. mooie vrouwen. heel veel mooie vrouwen pffff begrijp nog steeds niet waarom die daar allemaal wonen. Het was een gezellige boel en ze zijn behoorlijk goed te versieren. Nou ben ik niet echt een player, maar als je daar wilt scoren kan het bijna niet missen dat je alleen naar huis gaat. Ik denk dat dat komt omdat je er westers met geld uitziet ofzo.

Het was er wel koud, maar voor de rest zou ik gewoon enorm aanraden om met het vliegtuig naar Vilnius te gaan en daar is goed de bloemetjes buiten te zetten, want dat is daar minder moeilijk dan hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')