Dat kan, duurt 26 uur, maar dan ga je via Minsk:quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:29 schreef SIWC het volgende:
Nou... die internationale routeplanner van de ns krijg ik niet aan de praat, blijft maar foutmeldingen geven, niet echt ideaal dus. Zou je misschien even kunnen kijken of je ook vanuit Krakau met die trein kunt gaan?? Alvast bedankt
![]()
Die trein die ik nam ging van Warschau naar Vilnious, via Kaunas.quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:29 schreef SIWC het volgende:
[..]
Nou... die internationale routeplanner van de ns krijg ik niet aan de praat, blijft maar foutmeldingen geven, niet echt ideaal dus. Zou je misschien even kunnen kijken of je ook vanuit Krakau met die trein kunt gaan?? Alvast bedankt
![]()
Ja, maar het ging me er vooral om dat we vorig jaar gemerkt hebben dat de aansluitingen in Polen niet altijd even goed zijnquote:Op woensdag 26 januari 2005 18:39 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Die trein die ik nam ging van Warschau naar Vilnious, via Kaunas.
En je kunt toch ook gewoon in Krakow overstappen in Warschau als deze trein niet start in Krakow?
Ik denk dat die nieuwe LP binnen een paar dagen/weken ook via Play.com beschikbaar is. Dat scheelt heel wat euro's met als je 'm in NL kooptquote:Op maandag 28 maart 2005 12:02 schreef Glatze het volgende:
Mooi. Betekent dat ook dat hij in het NL beschikbaar is?
Als Letlandfanaat weet je misschien antwoord op mijn vraag;quote:Op maandag 24 januari 2005 12:19 schreef daReaper het volgende:
[..]
Afgezien van in de natuurparken mag je sowieso gewoon overal camperen waar je maar wilt. Wel de goedkoopste optie. Ik breng zelf mijn tijd door in Riga en een dorpje met de naam Smiltene. Als je naar kleinere dorpjes gaat, waar het niet zo toeristisch is, proef je toch veel meer de sfeer van dat land. Je komt veel meer te weten over hoe het land en zijn inwoners echt zijn. Op zich wel een aanrader dus. Zowel de stad als de kleinere steden/dorpen zijn aanraders (bezoek in Letland in elk geval Cēsis.
Die treinen daar hebben van die hele brede wagons, met houten stoeltjes. Je gaat er niet echt voor je plezier in zitten. Maar het brengt je waar je zijn moet. Naar ik weet gaat die trein best wel ver, en vaak, alleen weet ik niet precies hoe dat zit met internationaal... Ik neem aan dat dat ook niet zo'n probleem is.
Ook een optie is om het boekje van de Lonely Planet te kopen over de 3 staten. ISBN 1-74059-132-1. Staat ontzettend veel in.
Heb jij dan Lets geleerd?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:58 schreef marsterretje het volgende:
Riga:
+ Redelijke grote stad, leuk uitgaan
- Redelijk duur in vergelijking met Volnious
+ Indrukwekkend museum van de onderrukking van het Letse volk
+/- Veel Russen.
+ Een prachtig centrum met kleine straatjes en veel terassen.
+ Vele lekker restaurants met verschillende wereldkeukens.
+ Bezoek Sigulda.
- Minder mooie vrouwen dan in Litouwen, mannen blijven lelijk.
Vilnious:
+ Kleinere stad, iets minder uitgaan
+ Centrum is prachtig, met vele kleuren suikerkerkjes.
+ Mensen erg vriendelijk en zeer weinig toeristen.
+ Standbeeld van Frank Zappa
+ Een vrouw-vriendelijke striptent.
+ Beeldschone vrouwen, mannen alweer lelijk.
Beide landen heb ik erg van genoten, en leuk om te zien dat beide landen een eigen identiteit hebben en deze ook uitdragen. Niet overal wordt Engels gesproken, maar vooraal bij jongeren is dat meestal mogelijk. Er is weinig tourisme, en dat terwijl de steden echt erg mooi zijn. De taal was zelfs voor mij als taalfreak echt een lastige. Taal is wel uniek. alleen Letland en Litouwen zijn lid van deze taal-tak.
Nou, hopelijk heb je er wat aan. Ik zou niet kunnen kiezen overigens.
Ha, UIO! Alles wel?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Die info is zeker handig mar*
Kennelijk moeten we niet naar Tallinn of Riga, maar naar Vilnius.
Nee hoor, dat is te veel gezegdquote:
atsjoe?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:09 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is te veel gezegd. Maar als taalfreak doe ik iig mijn best om de beleefdheden te leren(dank u, hallo etc) en de herkomst en kenmerken van de taal. Ik was erg geinteresseerd in de taal, maar er is weinig blijven hangen. Simpelweg omdat ik in 3 weken na een redelijke woordje Pools, een minder woordje Litouws geen taalruimte meer had in mijn brein voor Lets.
Ofnee, toch wel: atsjoe. Dank u wel, als ik me niet vergis. Grappig, want lijkt op niezen..
Een kort google levert mij op dat in het Litouws dankuwel "Achiu" is. Oftewel: landje ernaast.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:28 schreef daReaper het volgende:
[..]
atsjoe?Ik kan een redelijk woordje Lets, maar dat zegt me vrij weinig, moet ik eerlijk zeggen
Paldies = dankje
Whehe, dat spul heb ik ook niet gedronken hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:34 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Een kort google levert mij op dat in het Litouws dankuwel "Achiu" is. Oftewel: landje ernaast.
Paldies was idd Letland. Naja, rede genoeg om eens terug te gaan om het eens bij te spijkeren.
En trouwens: die balsem in je signature: sterk spul zeg!. Weet niet of ik het nou lekker vond of niet.
Studeer je trouwens? en zo ja: wat?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:34 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Een kort google levert mij op dat in het Litouws dankuwel "Achiu" is. Oftewel: landje ernaast.
Paldies was idd Letland. Naja, rede genoeg om eens terug te gaan om het eens bij te spijkeren.
En trouwens: die balsem in je signature: sterk spul zeg!. Weet niet of ik het nou lekker vond of niet.
Ik heb een boekje dat, wanneer je het helemaal doorwerkt, je de Letse grammatica en een zekere hoeveelheid aan woorden aanleertquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Er bestaat een taalgidsje Nederlands-Litouws. WOrdt uitgegeven door een of andere stedenbandvereniging. Ik heb de originele versie Engels-Litouws nog, van in de tijd dat ik in Vilnius studeerde.
Als ik het goed heb, staat Litouws zegmaar net iets dichter bij de oorsprong van beide talen. Ik zit nu ook op zo'n Litouwse site, ik begrijp er wel wat dingen, maar niet veelquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je Litouws hebt geleerd is Lets vrij makkelijk te verstaan, andersom is het moeilijker.
"tēja" Letsquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Van het woord voor thee kun je vaak veel afleiden. Of het een inheems product of een product is dat via Turkstalige volkeren binnenkwam.
Als het inheems is, dan is het afgeleid van kruiden, zie herbata (Pools) of arbata (Litouws). Komt het via het Zuid-oosten, dan is het een afgeleide van chaj.
Ja, ik ben zo goed als afgestudeerd in communicatiewetenschap. Dat is niet erg taal gericht, wel communicatiefquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:08 schreef daReaper het volgende:
[..]
Studeer je trouwens? en zo ja: wat?
(en ben je man of vrouw? In je info staat man, maar bij je hobbies staat dat je een man hebt... Nou is dat natuurlijk best mogelijk tegenwoordig, maar ik vroeg het me toch nog even af...)
Alles is prima. Kijk wel uit naar onze volgende meeting.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:06 schreef marsterretje het volgende:
Ha, UIO! Alles wel?
Ja, als je mijn post selectief leest, dan moet je idd naar Vilnious.Overigens baal ik een beetje, ik had ook graag naar Estland gewild, want als ja van Polen naar Litouwen naar Letland reist, wil je ook Estland nog zien. Helaas, te veel uitgaan en leuke dingen doen kost tijd, dus Estland kwamen we niet meer aan toe. Maar ik wil nog steeds wel eigenlijk
.
Haha, iddquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je beroerd Russisch spreekt is het geen probleem. Eerst in het Engels beginnen als de Let/Litouwer/Est geen Engels spreekt, verder gaan in beroerd Russisch. Dan lukt het prima.
Pools is in Litouwen eerder een probleempunt.
Meetingsquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:47 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Alles is prima. Kijk wel uit naar onze volgende meeting.
Ik vroeg naar Vilnious vanwege: Voorverkenning: voedsel, vrouwen en voetbal. Waar?
Dan kan je mij vast wel vertellen of het een leuke bestemming is om voor een paar daagjes met een paar vrienden daar flink te feesten, lekker te eten en vrouwen versieren.quote:Op maandag 24 januari 2005 01:17 schreef daReaper het volgende:
Ik kan je over Letland vertellen, dat een ritje in de bus/tram/trolliebus 20 latcent (¤0,30) kost, en een ritje met de taxi ongeveer 3 tot 6 lat vanaf het centrum tot niet al te ver daar buiten.
Hoe duur het is intercity kan ik me niet meer zo goed herinneren, maar met de bus niet duur in elk geval.
Ik ga in maart weer naar Letland, ben er al 3 keer geweest, 4 maanden in totaal. Als je vragen hebt, beantwoord ik ze graag (ook de taal spreek ik al, dus ook dat kun je vragen)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig ervaring heb met lesbische vrouwenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:28 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Dan kan je mij vast wel vertellen of het een leuke bestemming is om voor een paar daagjes met een paar vrienden daar flink te feesten, lekker te eten en vrouwen versieren.
Zijn de vrouwen daar mooi en relaxt? En zijn ze makkelijk te versieren voor mijn vrienden en eventueel mijzelf.
Ja zeker goed om te feesten! De mogelijkheden zijn niet zo groot als Amsterdam, maar er is genoeg om uit te gaan, lekker te eten uit allerlei keukens en veel te drinken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:28 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Dan kan je mij vast wel vertellen of het een leuke bestemming is om voor een paar daagjes met een paar vrienden daar flink te feesten, lekker te eten en vrouwen versieren.
Zijn de vrouwen daar mooi en relaxt? En zijn ze makkelijk te versieren voor mijn vrienden en eventueel mijzelf.
vertel liever hoe het eten was, het stappen en de mogelijkheid om vrouwen te scoren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:40 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik ben dus terug gekomen uit Litouwen (woensdagmiddag) en het was echt supergaaf! Heel veel ervaringen opgedaan en veel geleerd ook. De kruisberg was erg indrukwekkend en ook Vilnius met haar mooie vrouwen mocht niet ontbreken.
We hebben een weblog geprobeerd bij te houden gedurende ons project, dus als je nog is niks te doen hebt en je wilt foto's zien van Litouwen kun je daar op klikken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |